Hamster iFokus

Hamster

Etikettoff-topic
Läst 6954 ggr
TildaH
0

Klotterplanket 42

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

UlrikaD
0

Är det någon som har en aning om hur lång tid det tar att mata och klia över 60 hamstrar bakom örat?Förvånad

Det är ju tur i oturen att man inte har något jobb får jag väl säga.Flört

[Sniff]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#213 Jag lämnade en kommentar i er hemsidag gästbok ocksåTungan ute Åh vad kul… Varför får aldrig jag vara med?Förvånad Oskyldig

[Sniff]
0

#1 Hahahaha, jag tycker det blir jobbigt när alla våra vill ut samtidigt, och vi har bara tre… Tungan ute

goldenhamsters
0

#2 Tack Skrattande

Vilken reklam vi fått från KP. Nu ramlar det in gästboksmeddelanden i vår gästbok :D

Mvh Alicia.

[Sniff]
0

Hihihihi, där är min kommentarOskyldig Det kommer säkert fler… Ni får ju jättemycket publicitet, och det förtjänar ni, verkligen ursöta hampisar ni harSkrattande

goldenhamsters
0

#5 Hihi tack Skrattande Oj, nu har det kommit 3 till som kommenterat Förvånad

Hade voltige (gymnastik på häst) i söndags, det är ju bara för jäkla kul Skrattande Roligast var liggandes på rygg i galopp (man ligger på rygg på hästens rygg med raka ben uppåt) Men allt var egentligen kul. Har en bild på när jag och en tjej gör "Skottkärran" på hästryggen, det är mycket svårare än det ser ut. Mina händer gled ner hela tiden och man måste verkligen sammarbeta.

Egentligen ska man göra detta i galopp om man tävlar OS i voltige. Fast vi kände att vi inte riiiktigt är i den nivåen än..

Mvh Alicia.

MaaariaS
0

#1 Va då hur kan det ta tid??!!??hahahahahaFlörtTungan uteOskyldig

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

UlrikaD
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#7 Jadu….kramp i kliarmen nu ju.Flört

Min skendräktiga illertös vaktar sina valpar mot alla faror. Men varför måste hon vakta dem i min säng????Obestämd

Amun-Ra
0

#8 haha Hon ser ut att säga…håll dina tassar borta från mina barn annars biter jag och då biter jag hårt.

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

[Sniff]
0

#8 Hahaha, söta bäbisar hon harTungan ute

UlrikaD
0

#9 Om hon ändå hade nöjt sig med att säga det….hon gör allvar av sina hotelser också.

#10 Hon är vääääääldigt stolt över dem säger hon!Flört

[Sniff]
0

#11 Så klartFlört

MaaariaS
0

#8 UnderbartKyss såklart så vaktar Gwen sängen ,får hon vet ju att du just nu inte har TID att sovaFlörtTungan uteOskyldig

UlrikaD
0

Hmmm, men jag vill ju ha riktiga valpar ju!!

Har väl nån hamsterbur över nånstans.Flört

goldenhamsters
0

Väldigt sött repotage från KP. Även om det var lite fel och så, så är det väääldigt söta bilder må jag säga!

Sedan kp tidningen har kommit ut så har vi fått 16 meddelanden i vår gästbok och det är folk som addar oss på facebook på grund av detta. Hehe. 

Mvh Alicia.

[Sniff]
0

#15 Jag har inte hunnit läsa igenom allt än, vilka fel är det? Oskyldig

goldenhamsters
0

Det står att Erica säger en sak som hon inte gör och i dagboken står det att det är Ella som gick tom en gång men det var en annan hamster som gjorde det Flört Men det är ju inte speciellt jääätte viktigt Glad

Mvh Alicia.

[Sniff]
0

#17 Haha, jamen det kan var alite svårt att hålla koll på alltTungan ute

Åh usch. Jag måste bestämma mig för vilken ras vi ska ha. Men det går inte. Obestämd

goldenhamsters
0

#18 Ras på vad? Häst? Skrattande Hund? Katt?

Mvh Alicia.

[Sniff]
0

#19 HundSkrattande Det jag funderar på nu är sheltie eller dvärg/mellanpudel. Mamma tycker att pudeln är en tanthund och jag tycker att pudlar verkar bäst. Men sheltisar är ju så fina och har sån härlig päls… Kyss

[Sniff]
0

Nu har det fastnat lite toapapper i bycorna på lilltösis, borde jag säga till henne att hon glömde något på toan eller ska jag låta det vara, vill ju inte genera henneSkäms Oskyldig

TildaH
0

#20 Hihi, tja, du kunde då inte fundera på mer olika raser de är då säkertFlört

--------------

Amun-Ra
0

Nu har Embrosias ungar fått sin dagliga dos med gos och kel av matte. De är verkligen jette charmiga och kelna hela bunten att gosa med. Verkligen enastående bebisar må jag säga. De övriga hamstrarna har också hunnit fåt sin portion av gos och kel.

UlrikaD
0

Jag är fullt medveten om att jag sitter mitt uppe i en hamsterinvasion.

Men idag kom mina egna fem efterlängtade nykomlingar hem. Hade kanske aldrig tingat dem ifall jag vetat vad som skulle hända med omplaceringarna.

Men när jag satte in alla i sina burar så tog jag nästan till lipen så fina de är. Ångrar mig inte ett dugg, dessa är ju just mina hampisar!!

Några av omplaceringarna ska flytta ikväll så ska se ifall jag hinner få ihop en bildtråd på nykomlingarna. Jag är helt kär i allihopa!Kyss

MaaariaS
0

#24 Helt underbart!! ser fram emot bilder på sötnosarnaKyss

Amun-Ra
0

Det är alltid lika trevligt att gosa och kela Embrosias ungar. De är så himla söta,lugna,gosiga och snälla. Har just get dessa underbara ungar sitt dagliga dos and vel och gos. Embrosia har också fått sin dos av gos och kel. Efter maten så blir det kel och gos för resten av hamster gänget.

MaaariaS
0

Dags och sova lite…gonatt…Tungan ute

goldenhamsters
0

Det är faktiskt våffeldagen idag (eller bara i en timme till) så vad är man för ond sak om hamstrarna inte får smaka en pytte liten bit? Det borde ju vara som pannkaka och inte så jätte farligt. Fast de dissade våfflorna helt och gick på vetegroddarna och det andra som fanns på tallriken idag..

Usch för våfflor säger jag, man blir så illamående av det Obestämd

Mvh Alicia.

Amun-Ra
0

#28 vofflor är gott bara mn tillreder det rett så de blir krispiga och gyllenbruna. Dock får man inte glömma sylten och vispgrädden. Vofflor blir äckliga om man steker dem i smör och dessutom inte har sylt till! FY FARAO!

goldenhamsters
0

#29 Det heter inte våfflor om det inte är sylt och grädde till, hehehe Skrattande

Mvh Alicia.

goldenhamsters
0

AJ, säger jag bara. Blev idag biten av en ponny i tummen, det gjorde j*vligt ont ska jag säga er. Om man tycker det gör ont att bli biten av en hamster så r det som att bli slagen av en fjäder jämfört med denna smärta. Fick en massa äckliga blodblåsor..

Har ingen känsel i fingret..

Mvh Alicia.

TildaH
0

#31 Nananana, jag har haft häst i 10år o aldrig blivit biten, blähää.

Haha, nä sorry, nu var jag elak, vi får väl skylla på att de var en ponny, de är ju oftast mera bitskaFlört

*Fast de där blåsorna skulle jag sticka sönder DIREKT, jaja, man ska inte men jag gillar att peta där man inte får*

--------------

[Sniff]
0

#32 Tack för påminnelsenSkrattande

Sitter med en sovande liten Imon innanför tröjanKyss Lillbubben börjar bli gammal nu, så han sover mer… Och det är väl ganska mysigt ändå.

goldenhamsters
0

#33 Rynkar på näsan Det var en ponny på ridskolan som är väldigt orolig i sitt temperament eftersom han blev misshandlad på sitt förra ställe och har svårt för att lita på människor. Jag har hanterat honom i flera år och har aldrig blivit biten eller sparkad av honom. Fast idag var han väldigt orolig av sig och bet vilt i luften som han brukar och kom åt min tumme. Det var inte med flit utan jag försökte hålla hans mule nere så han inte skulle skrämma tjejen som skulle rida honom.

Har aldrig blivit biten av min egna häst, han är så snäll och jag skulle bli så förvånad om jag blev biten av honom.

Mvh Alicia.

Amun-Ra
0

#35 Jo hästar kan ha svårt att lita på människor och bli ganska sura om de har blivit misshandlade. Då finns det också hästar som har ett buttert och lite ilsket temperament. Detta kan i sin tur gå igenerna ifall någon av föräldrarna är hetlevrade och sura. Det är för djävligt att det finns folk som misshandlar djur.

Jag har inte heller blivit biten. Inte av min hingst eller gammel märr. Däremot har jag respekt för deras dotter. Hon bet mig nämligen en gång så hårt att hon gav mig blåtira. Så henne litar jag inte på. Men dock har hon Dubbel Algonkina i sig. Algonkina lär ha varit ganska butter och hetlevrad men hon var en av polens bästa galoppörer på sin tid. Jag misstänker att butterheten hon får emellanåt kommer just från Algonkina…Hennes mormors mors mor.

Men jag har dock en liv vakt här och det är min hingst…hennes pappa. Ser min hingst att hon kommer grinande mot mig med örona bakåtslutna så blir han förbannad på hennes fientliga uppförande.

När jag gick förbi stohagen för att komma till hingsthagen började hingstens dotter grinande förfölja mig. När hingsten såg detta blev han rasande på henne. Han flåsade och brölade av ren ilska. Stegrade sig…Stampade med framhoven medan hans öron var sletstrukna ner mot nacken. När hon sedan nådde staketet där hennes pappa var så streckte han nacken över staketet och bet sin dotter i baken riktigt ordentligt så hon skriade till och sprang gråtandes till mamma för att söka tröst. Men där fick hon ingen tröst. För även hennes mamma tyckte att hennes uppförande mot mig var oaxeptabelt.

Så det är bäst för folk att inte mucka gräl eller visa fientlighet mot mig när min hingst är nära…för då kan man få problem men min hingst. Han är min liv vakt nemligen…hahahaFlörtSkrattande

goldenhamsters
0

#36 Haha Tungan ute Jo självklart så går det ju också i generna lite, men den här ponnyn är det verkligen märkbart att han blivit misshandlad. Han blir totalt galen när man rör hans man och stegrar, kastar sig åt sidan m.m. Och hans ben får man absolut inte röra, då sparkas han. Han är också ansiktsskygg, fast jag som har varit skötare på honom i några år låter mig klia honom i pannan. Han har extremt svårt att lita på någon. Han är jätte rädd för hundar också och kommer en hund för nära så attackerar han ordentligt. För några år sedan på sommarbetet så jagade han min mammas hund genom hela hagen… Fast stundtals så är han jätte mysig och snäll och älskar att bli kliad, fast det gäller att känna den hästen. Man får inte titta på honom, då blir han sur och biter i luften.

Han står på ridskolan och är en B-ponny så det är ju bara de små som får rida honom, så jag måste göra i ordning honom hela tiden för ingen vågar gå in till honom eftersom han "kickas" när man går in. Okej detta låter väl inte som en så jätte bra ridskoleponny. Fast han är otroligt duktig när man sitter på ryggen, han går bra i dressyr och är jätte duktig på hoppning. När jag var liten älskade jag att rida honom, fast nu är jag alldeles för stor. Fast jag har aldrig blivit biten eller sparkad av honom av alla år förutom  idag, jag har lärt känna hästen ordentligt och spenderat mycket tid men honom. Fast just nu fäller han och då är han extra öm i kroppen och på riktigt dåligt humör.

Mvh Alicia.

Amun-Ra
0

Oj,här var det dött ikväll…Inget liv i luckan i forumet just nu…Men i o försig så kanske hälften är ute och partaljar eller sover…

UlrikaD
0

Eller försöker ordna 20 transportburar…Flört

Amun-Ra
0

#39 hahaha ja,precis!Skrattande

TildaH
0

#37 Njee, även om han är snäll att rida, nä den killen förtjänar ett eget hem med ett litet antal människor som han kan lita på, inte en hel ridskola, även om de nu verkar vara mest du som hanterar honom, om du förstår hur jag menar

--------------

goldenhamsters
0

#41 Jag håller egentligen med fullständigt. Han har stått här i några år, när han kom var han helt galen och det gick verkligen inte att hantera honom.

Eftersom ridskolan har svårt att hitta passande hästar så har dem inte hittat en perfekt b-ponny som är duktig med bybörjre och som inte kostar för mycket också. Eller jag har ingen aning om varför de egentligen vill ha honom på ridskolan…

(Idall någon undrar, så har jag en häst som har stallplats i en egen del på en ridskola men för att utvecklas i ridningen genom att rida olika hästar så rider jag även på ridskola)

Mvh Alicia.

Amun-Ra
0

#37 Verkligen tragiskt att höra! Han borde komma till ett hem där det bara är en eller 2 som tar hand om honom och som kan arbeta något så när bort hanns ilska,misstänksamhet och rädsla. Tror inte att han blir bättre när han är på en ridksola med en massa olika människor springandes. Han känner sig nog både otrygg,osäker och även rädd att någon skall skada honom igen Stackars ponny.Rynkar på näsan

goldenhamsters
0

Jaa…

Usch, i skolan på musiken har vi som uppgit nu att starta ett egent "band". Jag är den som sjunge roch vi fick välja mellan tre låtar, vi valde "Sweet Home Alabama" för det är en härlig och uppiggande låt. Men efter att ha lyssnat på den några miljoner gånger på raken (måste lära mig den utantill) så har man börjat tröttna lite…

Mvh Alicia.

Amun-Ra
0

#44 Hahaha du får ändra låt till Home sweet Home (Motley Crue) istället…eller varför inte en ännu rockigare Motley Crue låt RED HOT eller TEASER.Flört

goldenhamsters
0

#45 Haha. Vi fick välja mellan någon låt jag aldrig hört talas om, Rolling Stone (tror den heter så) och Sweet Home Alabama. Vi hade i alla fall bara 60-tals låtar att välja mellan… jaja det är i alla fall bättre än gamla schlager svenska låtar Förvånad

Mvh Alicia.

Amun-Ra
0

"I am a teaser and I have no heart at all! Yeah I tempt you till you fall!" Hehehe

Brukar skoja och säga att de sjunger om mig. Tja det skulle nog de flesta killar hålla med om i allafall. hahaha

Skön Motley Crue låt är det i allafall…en av mina motley crue favoritlåtar..

Amun-Ra
0

#46 Det håller jag fullständigt med om. Många gånger bättre en Svenska eller Finländska slagerfestivals låtar. Ni borde ha valt Elvis, Blue Suade Shoes eller Heartbrake Hotel eller liknande! Eller varför inte Jailhouse rock! :D

goldenhamsters
0

ELVIS! Och så kan jag färga håret svart och kasta in lit vax i håret kamma det upp och bakåt och sjunga med den lite mörkare stämman, MVG HERE I COME!

Mvh Alicia.

Amun-Ra
0

Blev meddelad att Melvin stannar hos sin ägare trotts allt! Så nu får jag åter söka en rex eller rexbärande hane åt mig. Vill ju som hälst ha rex! Det var lite synd att jag inte fick honom trotts allt. Men förstår dem nog så det är lugnt! Det är bara för mig att söka 2 nya rex hanar då om jag hittar någon.

Amun-Ra
0

#49 *Asgarvar så tårarna sprutar* Det skulle vara synen det! Du kommer säkert att bli poppis.SkrattandeFlört

UlrikaD
0

#50 Varför ändrade hon sig då, hon skulle ju sälja alla hamstrar.

Amun-Ra
0

#52 Hon sa att hennes pojkvän inte kunde släppa iväg Melvin. Antagligen för att han och hon var så fest vid Melvin.

UlrikaD
0

Ok, hoppas du hittar någon annan istället.

Amun-Ra
0

Usch! Zugar Baby ser oroande rund ut om magen på en av bilderna jag fick. Anna tyckte hon såg en aning dräktig ut. Hon hoppas på att hon såg i syne. Hoppas verkligen att hon inte är drektig.Rynkar på näsan

MaaariaS
0

Fy va trött jag är…har vaknat flera gånger per natt i flera dagar nu…Jag vill SOVARynkar på näsan

goldenhamsters
0

#55 Men hur kan hon var dräktig? Hade hon hanarna tillsammans med honorna för länge?

Mvh Alicia.

[Sniff]
0

Vaknade flera gånger i natt av att kattuslingen jamade, hoppade på hyllor, ville ha mat (och inte äta ur skålen inte, bara äta ur mattes hand…) och ville ha kul. Vi måste skaffa en kompis åt honom, det funkar inte att ha honom så här uttråkad varannan vecka.

Och jag vill sova…Obestämd Oskyldig

Igår var vi och hälsade på en pudeluppfödare, och hundarna var helt underbaraSkrattande

Imasy
0

Åh en pudel skulle jag faktiskt kunna tänka mig att ha som nästa hund. Tycker de är ascoola juh :)

[Sniff]
0

#59 Haha, ascoola… här hemma kallas de oftast tanthundar… Tungan ute Fast inte av mig, jag håller med dig^^ Jag vill ha en sån, de verkar passa ossGlad

Imasy
0

Tibetansk spaniel är en tanthund ;)

TildaH
0

Eller pekineeeess, där har vi tant varningOskyldig

--------------

Imasy
0

Och yorkshire terrier med en rutig rosett i pannan är och lite tantvarning ;)

UlrikaD
0

#57 Hon kan ju ha parat henne innan hon drog, det vet man ju inte.

[Sniff]
0

#61-63 Hahaha, jaaOskyldig

goldenhamsters
0

#64 Aaha, det var en av omplacerings hamstrarna. Trodde Amun-Ra  köpte en hamsterbebis från en uppfödare.

Kan knappt berga mig tills på lördag, min nya hamster kille kommer då. Alltid lika kul att få en ny hamster  Skrattande Buren är redan i ordning… Oskyldig

Mvh Alicia.

MaaariaS
0

#66 Lördag det verkar vara en fasligt lång tidOskyldigMin nya kommer i morron eller ja jag hämtar henne dåKyss

goldenhamsters
0

#67 Lyckost!! Jag måste vänta i FEM dagar innan min kramnalle kommer! Och jag kan säga att det är väldigt lång tid om man räknar ner i sekunder… Oskyldig

Mvh Alicia.

MaaariaS
0

#68 Japp det var exakt så jag tänkte.Men dagarna går nog fort ska du se*tröstar*

Det ska bli så kul att hämta min lilla tjej i morron*längtar*

MaaariaS
0

Dags att gå och sova ,så Tisdagen kommer snabbare natt natt zzzzzzzzzzzzz

goldenhamsters
0

Jaha då har det visats att min syster och pappa har ADHD och ska få äta amfetamin piller varje. Får det inte att gå ihop, ska en som redan är hyperaktiv äta knark? Obestämd Inte nog med det, min kusin har aspberger och min mormor har haft cancer 3 gånger.  Om jag varit en hamster hade det väl troligen varit avelsförbud på mig…

Mvh Alicia.

[Sniff]
0

#71 Oj, vad tråkigt… Det låter riktigt jobbigtObestämd

goldenhamsters
0

#72 Nä, bara cancern och den hade min mormor i livmoderhalsen och jag är vaccinerad mot livmoderhalscancer.

Mvh Alicia.

[Sniff]
0

#73 Hoppas det inte drabbar dig då! Tänk vad mycket sjukdomar vi har…

goldenhamsters
0

#74 Ja, egentligen är det helt sjukt. Det är helt strängt förbjudet att avla på en sjuk hamster, men vi själva då? Vi avlar ju hej vilt på varandra. Värre än grossist uppfödare…

Mvh Alicia.

[Sniff]
0

#75 Precis, och tänk vad inavlade vi är egentligen…Förvånad

UlrikaD
0

#71 Tråkigt med så mycket sjukdomar.

Jag har alltid skämtat om att det är avelsförbud på mig när folk frågat varför jag inte vill ha barn.

Med alla allergier, migrän, ryggproblem så känns jag inte som särskilt bra avelsmaterial direkt.Flört

goldenhamsters
0

Hehe.

fast det går nog inte att ha avelsförbud på oss människor. Fast det går inte riktigt att säga att "DU" får inte ha barn, du har cancer i släkten. Alla som vill ha barn får ha barn, men om man vet att man har sjukdomar i släkten får man väl ha med det i tanke när man skaffar barn. Ens barn kanske får ADHD eller något annat. Om man inte vill adoptera såklart.

Bläää, relion är ju LUGNT det bästa som finns. Särsilt när det ligger ett prov på torsdag som jag lääängtar så mycket till!

Mvh Alicia.

UlrikaD
0

Tror jag håller mig till avel på smådjur, där jag har koll på stamtavlan.Tungan ute

Imasy
0

Här har du en till med avelsförbud, fast jag har ju uppenbarligen trotsat mitt ;D

[Sniff]
0

Vet man att man kommer att föra över en hemskt sjukdom till sitt barn skulle jag nog avstå från barn (och därför adoptera/liknandeOskyldig) eftersom jag tycker det är själviskt och egoistiskt, man får barn för att man vill ha barn och om man då vet att barnet kommer lida lika mycket som man själv eller annan i släkten som blivit sjuk så är det bättre att adoptera. Rädda andra från lidandet, liksom.  Oj vad osammanhängande och felstavat det blev… Skäms)

Imasy
0

Fast det är ju inga garantier att man får frika barn när man adopterar heller.

I en del länder är handikappade barn inget värda och får sitta på barnhem extra länge, eller kanske för alltid?

Många barn som adpoteras bort har blivit födda av missbrukande mammor och kan ha skador av det.

När jag gick i lågstadiet jobbade en klaskompis föräldrar ideellt med att köra ner kläder mm till barnhem i Rumänien.  De hade filmat där nere och det var de vidrigaste omständigheter jag sett.

Man såg hur resesällskapet sprang förbi kameran för att de var tvugna att spy, och hade barn levt under dessa omständigheter i Sverige hade föräldrarna aldrig fått tillbaka sina barn.

TildaH
0

Hmm.. Dålig rygg. Dålig mentalitet. Dålig exteriör. EXTREMT dålig släkthälsa.

Tja, de är väl lika bra att lägga avelsspärr på mig oxåSkrattande

--------------

[Sniff]
0

#81 Jajustdet, det tänkte jag inte på… men provrörsbefruktning och liknande då? Då kan man väl välja ut friska ägg och spermier?

Imasy
0

Äggdonation är inte lagligt i sverige om jag inte är ute och cyklar nu. Sedan så får man nog mer bara provrörsbefruktning om man inte kan få barn på naturlig väg.

Och detta efter lång utredning, så det är inget man bara bokar tid för.

[Sniff]
0

#85 Jo, iochförsig…

Jaja.

Jag vill inte ha franskaredovisning. Vill inte. Rynkar på näsan

Charlie2006
0

Ja då var man 19 år då Skrattande. Bror min tyckte jag skulle börja dricka vin, får väll se om jag smakar på vinet jag fick av honom Flört. Tycker annars vin är sådär gott :P.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

[Sniff]
0

#87 GrattisSkrattande Nejnej, klart du inte ska smaka! Oskyldig

UlrikaD
0

#87 Grattis!!!Skrattande

Själv är jag sur, har haft migrän hela dagen och inte fått någonting alls gjort. Och inte verkar det gå över heller.Obestämd

MaaariaS
0

#87 Grattis!!!

#89 hoppas det går över snart!!!

MaaariaS
0

Det var lite lagom kallt ,när jag gick ut med Max brrrrrrr vill ha sommar nu!!!!!

Charlie2006
0

#88, #89 # 90 Tack Glad.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

goldenhamsters
0

Ella snor datorn från mig en stund: 22F0X5K+

5N9.ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅIIIIIIRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

#87 GRATTIS!!

Mvh Alicia.

Amun-Ra
0

Grattis! Jag gillar dock inte vin. Bara om det är vin som bränner…hehe alltså brännvin. Men dock inte i stora doser uten ett till två glas vodka cola kan vara gott ibland. Men vanligt vin…nej tack! Fast jag gillar Cuba Libre bäst och det är nog min all time favorite drink. Den består av bacardi (Rom),cocacola och skivad citron och is… nam nam…2 glas räcker åt mig. Jag ser ingen vitts i att dricka sig redlös så man får baksmella dan efter…Glad

goldenhamsters
0

Usch. Igår lyckades Beauty bita bort gallret från sin Bur (går inte att förklara, men att laga enkelt) så hon tog sig ut när Cindy var ute och sprang i rummet. Och Beauty är så fientlig som man bara kan var åt andra hamstrar, hon hoppar mot Cindys gallerbur och vill bara döda henne känns det som när hon får springa däruppe, men honf år heller inte springa där nere eftersom hon biter sönder mattan, skåpet och handukarna.

Fast när jag kom upp så satt Cindy och tog skydd inne i ett skåp, men jag såg att hon varit i fight eftersom hon blödde lite från nageln. Stackare! Jag får hålla koll på det framöver så att det inte blir en infektion.

Igår lämnade jag Big Bang inne åt stan åt Annika tror jag hon heter som har Roslagshamstrar 's  uppfödning. 

Föresten är det utställning imorgon som jag ser i fram i mot mycket!

Mvh Alicia.

Amun-Ra
0

Idag har jag sjuk mage pga magkatarr…inte alls kul! :( Ungarna har fått sin dos kel med matte. Det har mamma Embrosia också fått. Klätter Apan Embrosia…hahaha gullgumman min..På måndagen får jag nog gå till Apoteket och köpa Zolt som jag kan ta när jag får magkatarr..Jag har inte magkatarr varje dag utan ibland. Så beror det på vad jag har ätit också. Men någon pannkaka kommer inte i min mun längre…för det får jag tydligen magkatarr av.Men för mig gör det inget för pannkaka är inget jag gillar så värst mycket. Klarar mig bra utan pannkaka.

UlrikaD
0

#95 Hon heter Helena.Skrattande

Ska själv lämna hamster åt henne om några timmar.

goldenhamsters
0

#95 Jo hon nämnde det att Sofia och du skulle lämna hamster till henne Flört

Vaknade upp med världens halsont. Inte gör jag det bättre med att ta ut mig allt vad jag kan på idrotten så jag blir helt utmattad och sedan åka till stallet och rida ut i dimma och regn på en häst som stannar vid varje träd och ska äta på det och skiter i mina små ben som skänklar… Jag kommer ng vara rejält sjuk imorn, INTE bra. Jag har planerat så mycket imorgon.

Nä ska no ge alla hamstrar lite kel nu och fixa lite inför utställningen imorn.

Mvh Alicia.

goldenhamsters
0

Jag har nyss varit med om något av det värsta i mitt liv. Jag var så rädd, mitt hjärta dunkade så hårt att jag trodde det skulle hoppa ut.

Cindy fick springa i badrummet där nere. I flera år har jag haft hamstrar springades där och inget har hänt (har nät för avloppet).

Jag sitter vid datorn och så hör jag hur mamma skriker från badrummet och jag är där på en sekund och då säger hon att hon druknar. Jag visste först inte vart, men sedan ser jag det helt otroligt läskiga. Jag ser en grå damtuss först ligga och sprattla i toalätten! Sedan ser jag att det är CINDY! Utan som att ens tveka kastar jag ner handen i toalätten och tar upp henne. Jag tar fram en handuk och försöker torka henne. Hon är i chocktillstånd och ligger helt blickstilla men hon lever. Jag vet att hamstrar enkelt blir förkylda om de blir blöta så det smartaste sättet att få henne varm är att sätta henne innanför tröjan. Jag satt med henne mot kroppen och handen över henne i 2 timmar. Ett långt tag satt hon och skakade. Sedan slutade hon och sedan blev hon som vanligt igen.

Efter ett tag släpper jag ner henne i buren eftersom det nog ger bäst trygghet för henne. Jag värmer hushållspapper och lägger ner i hennes bo och så ger jag varm Barnmat till henne.  Hon är väldigt varm nu ch verkar precis som vanligt.

Jag fick tårar i ögonen när jag satt med henne helt genomblöt i famnen. Det kändes som hon var så nära slutet. Hon hade säkert kämpat väldigt länge i toan och simmat och var helt slut.

Hon hade klättrat upp för toarullarna och upp på toan och så hade någon slarvig jäkel i familjen inte stängt toalocket. I framtiden kommer jag vara MYCKET noggrann med att inte ha toarullar där och verkligen stänga toalocket. Jag vill aldrig vara med om detta igen… Jag var så rädd.

Mvh Alicia.

Warney
0

Har hänt en del att de kan trycka upp toassitsen och på så sätt trycka sig igenom och ner i toan

// Warney
Kolla gärna in på Ranhammar Racings team facebooksida ---------------------------------------> www.facebook.com/ranhammarracing

goldenhamsters
0

Vi har en keramik toalock som är tungt och ligger så det täpper igen hålet så en hamster skulle inte kunna trycka sig förbi där. Och jag ska ändra om där inne nu så det är mer hamstersäkert. detta var ju bara alldeles för läskigt och något man absolut inte vill vara med om igen!

Inte nog med toalätt grejen, har nu hittat ett jack backom Cindys öra. Ett äckligt sår. Det varar inte. Jag tvättade igår med ljummet vatten och idag med och så tänker jag gör det när jag kommer hem igen. Det ser fräscht ut och verkar börja läka ihop fint så jag hoppas på att det inte behövs veterinär hjälp.

Igår var Cindys ena tand vit också.. Jag misstänkte direkt "vita tänder" men sedan läste jag på denna sida att det troligen är en annan grej som händer en gång per en hamsters liv http://skargardenshamstrar.se/wordpress/?page_id=55 . Jag hoppas på det för jag tycker väldigt synd om Cindy.

Mvh Alicia.

MaaariaS
0

Snacka om att dra ut på det som måste görasSkrattandeJag vill ju helst bara sitta och äta glass!!!Undrar varför byxorna sitter åt?? Måste ha krymt i tvätten helt klartFlört

Amun-Ra
0

Idag har Dubbel-Casanova Jr och Dubbel-Don Juan flytta tillsammans i en ägen Bur. De börjar ha allrför synliga pungar och man vill ju inte ta några onödiga risker. Tjejerna får bo med mamma tills övermorgon. Då skall Embrosia få ta det lugnt ett tag och få vara  bara för sig själv i sin ägen Bur. Med lite kel och gos av matte varje dag…

Amun-Ra
0

Jag tyckte Embrosia har gjort ett så bra jobb med sina ungar att hon förtjenar lite lugn och ro nu! Så jag har trotts allt flickorna i en annan Bur som de får dela på. Mamma Embrosia har fått fara tillbaka i sin 3 våningsbur.Skrattande Ungarna blir ju ändå 4 veckor nu på Onsdagen.

goldenhamsters
0

Jag ville behålla en ur min B-kull. Det var Beauty eftersom jag vill testa på en normalfärgad. Fast nu har hon bruten svans. Menas det att hon brytit svansen? För jag tycker att det känns som en bubbla som sticker utåt och sedan går svansen ner. Det är väl början på svansknyck?

Funderar då på att behålla Barbie och sälja Beauty istället till ett KELHEM inte för avel. Båda är så mysiga, Beauty är mer social men Barbie är lugnare och större och kraftigare men har ett hål i örat.

Beauty eller

Barbie

Jag vill ju kunna avla och jag får bara ha 3 hamstrar och då har jag bara en hona som är Ella och hon kan bara ta en kull till.

Mvh Alicia.

MaaariaS
0

Funderar på en kopp te Glad

goldenhamsters
0

#196 Nu blev jag också suge n på det.Te med "bamse"-honung är mumsens!

Mvh Alicia.

MaaariaS
0

#107 Jag med!! bara det inte är honung i detFlört

goldenhamsters
0

#108 Förvånad Hatade honung förut, men nu är det ju jääätte gott. I te alltså Skrattande

Mvh Alicia.

MaaariaS
0

#109 Har aldrig gillat honung, för det var vad jag fick när jag var liten och sjuk, utblandat i varmt vatten..urk..

goldenhamsters
0

#110 Usch, det fick jag också… Hatade det. Men detta är smaskens:

Varmt vatten med en frukt-tepåse i. Ta bort te-påsen när vattnet är färgat. Lägg ner en socker bit och en tesked honung. Häll i lite mjölk så det inte är för varmt. Sedan drick och njuuut!

Mvh Alicia.

MaaariaS
0

#111 Springer direkt till affären och handlar honung…eller nej kanske inteOskyldig

goldenhamsters
0

#112 Hahahah. Kan bara säga att spagetti och köttbullar inte passar till mitt te recept, det skulle mer vara en bulle som passar till det Glad mmm..

Mvh Alicia.

goldenhamsters
0

Nu har min Border Collie börjat massproducera dammråttor. Så då var det väl dags att ta fram skalpellen och göra abort på de dammråttor som är kvar på henne. Nä, men borsten i alla fall. Det är så kul att borsta henne i fällningssässong, en näve hår på ett drag.

Kan visa bilder:

Stackare.

Och sedan var jag ju tvungen att göra något med håret. Så jag satte igång och tvätta det ordentligt och sedan lägga det på tork och så får hamstrarna boa med det sedan. Tvättade också lite hästhår.

Mvh Alicia.

[Cavalli]
0

Doris har massakrat båda palmerna i buren och verkar inte alls förstå problemet :b

UlrikaD
0

#115 Vår-städning ju!Skrattande

goldenhamsters
0

Utvecklingssamtal idag. Det går alltid bra för mig på dem, hihi Skrattande VG i alla ämnen utom de två som jag har MVG i. Nu ska jag se om jag kan behålla dessa betyg med alla nya hamstrar som jag har och som jag planerat att ha i framtiden…

Butan (Beauty, kallar henne nu för Butan, mycket enklare att säga) är allt för rolig hon. Hon älskar att attackera potatis handskar (handskar som man skrubbar potatis med, fråga mig inte varför jag har det i hamster-rummet, vet det inte själv)! Om man viftar med den framför henne går hon till attack. Hoppar upp på handsken och fajtas hej vilt. En rätt rolig syn, hon måste tro att det är någon slags flerarmad rosa guldhamster som inkräktar på hennes revir. Då kan man ju inte låta bli att låtsas att den lever och göra lite smått motstånd, då tar hon i med hårdare tag och blir förbannad när vanten inte dör.

Mvh Alicia.

Amun-Ra
0

Är det någon här på HIF som vet något om Zheverez Excarteros stamtavla eller som har köpt honom och har stamtavlan? Han är svart ba kh…Är det någon här som vet? Eller kanske äger honom numera?

goldenhamsters
0

Sådära. Har märkt att några av mina hamstrar har en vit tand där nere. Det är brist på något, och eftersom jag ger olika typer av Färskmat varje dag så måste det ju bero på hamstermixen att de fått vita tänder. Så nu har jag bytt mat till Dogman för smådjur. Läste igenom vad de innehöll och det var väldigt mycket vitaminer och mineraler så jag hoppas det kommer hjälpa. Och så har jag blandat i kattmat, müsli och vetegroddar i den maten.

Mvh Alicia.

UlrikaD
0

Molly-tös!Kyss

MaaariaS
0

#120 Hahahaha busfiaKyss

MaaariaS
0

Jag blir förvirrad av att JAG har bytt avatarSkrattandeTungan ute

UlrikaD
0

#121 Fler bilder inne på iller.

#122 Den är bra den!Skrattande

MaaariaS
0

#123 Har sett domTungan ute

Känns som jag är duktig idag …du ska se hur bilden ser ut, jag försökte minska nerSkrattandeSkrattandeSkrattande

[Sniff]
0

Fint iFokus är nuGlad

goldenhamsters
0

#125 Håller med! Först trodde jag att jag råkat zooma in lite för mycket på sidan. Fast sedan såg jag att det bara är såhär Glad

10 minuter tog det mig att sitta och försöka lärd Tom att klättra upp för ärmen. Sådant brukar ta veckor, fast har en bra metod som jag kör. Nu sitter han på bakbenen och väntar på att få kasta sig upp på armen.

Mvh Alicia.

[Cavalli]
0

Killarna var helt tokiga och klättade på väggarna, och sedan hittade jag den skyldige Oskyldig

Amun-Ra
0

#127 hahaha! MRS CHOCO TEASER!Skrattande

[Cavalli]
0

Braghh, så sur jag är. Köpte en kompis till dvärghamstern för någon vecka sen, då tjejen som jobbade där gav garantin att om det inte funkar kan vi komma tillbaks med honom. Sagt och gjort, körde dit idag & sa som det var. (dom höll på att bita ihjäl varann).  

Det som händer är tillrättavisande med sura miner om att dvärgar ska bo själv och lite "vadvardetjagsa"-anda. Tillslut går dom med på att ta tillbaks honom, men vill inte ge någon peng tillbaks. Hade kört 6 mil för att komma dit & blev inte alls glad.

Att man inte kan hålla vad man säger & dessutom snorkar sig. Dit blir det inga fler besök -.-

goldenhamsters
0

Vad är inte mysigare än att ta fram agility hindrerna och hoppa en sväng med hundarna efter en snöig vinter?

Mvh Alicia.

Amun-Ra
0

Ungarna är 4 veckor och 1 dag gammal idag. Dubbel-Daisy flyttade till sitt nya hem idag! Nathalie som tjejen hette blev överlycklig att få hem sin hamster som hon har väntat så länge på. Hon fick med en lapp på vad hon kan ge åt hamstern så den fortsätter att växa så hon blir en stor och kraftig dam…

Dubbel-Daisy får det jätte bra hos tjejen och kommer att bli riktigt bortskämd med kel och kärlek där hon är nu. Hon vet ju vart hon skall skriva ifall hon har några frågor angående Dubbel-Daisy! Ögonen lyste av kärlek och lycka över hamstern när hon hemtade hem Dubbel-Daisy. På måndagen åker Dubbel-Casanova Jr till sitt nya hem. Nämligen till min kusin. Deras hamster dog av ålder i vintras så nu längtar de efter sin nya lilla hamster vän Dubbel-Casanova Jr. Kommer att sakna mina gosetroll men de har de har och kommer att få det bra hos sina nya hem…Glad

Michaela-N
0

#4 Gud vad gulliga vissa var! "det kanske är lite konsigt att jag, Madeleine 9 år, besöker er hemsida. Ni som är 14 år!" <3

goldenhamsters
0

#132 Haha, javisst. Jag är förvånad över att vi bara fått snälla gästinlägg, något elakt brukar man ju kunna få när det är över 600 som läst den. Fast inte de Skrattande

Mvh Alicia.

MaaariaS
0

Nån mer som har problem med iFokus idag? ingenting funkar och allt hänger sej???

UlrikaD
0

Allt funkar för mig.

Titta vad jag har!Kyss

UlrikaD
0

Och syskonet.

Amun-Ra
0

Ser jäkligt mörkt ut på rex guldhamster marknaden. Jag som skulle behöva en rex hane och en rexbärande hane. SUCK! Värkligen trist att jag inte fick köpa Melvin. :(

#135 Va gulliga kattungar du har!Glad

MaaariaS
0

#135,136 Underbara små saker du harKyss

UlrikaD
0

#137 Tycker det vimlar av rex hemma hos mig.Flört

Tack så mycket, de är ljuvliga.

Amun-Ra
0

#139 Om du har så många rex hanar kan du ju sälja en till mig!Flört  Hehehe! När skall du ta nesta rex kull?

UlrikaD
0

#140 Vet faktiskt inte. Hade planer på att ta kull på min black silver pearl KH rex hona med en B/Y KH. Men nu har jag huset fullt av hamstrar så vet inte om jag har plats med en kull till.

Amun-Ra
0

Geisha är så otroligt gullig och fin! Hon har dessutom gått upp i vikt till 140 gram. Härlig päls, sött ansikte med andra ord helt underbar. Hon har en speciell platts i mitt hjärta med tanke på vad hon har fått stå ut med som liten flicka. Idag mår hon bra och jag tror inte att en hamster kan må mycket bättre efter vad hon få gå igenom.

MaaariaS
0

#142 Va skönt att hon mår braGlad

MaaariaS
0

Var ute med max nyss och det blåser lite uteFlörtSynd att kameran inte var med för Max såg rätt fluffig utKyss

goldenhamsters
0

Idag fyller min lilla blandras tik Zingo 3 år! Hon känns inte så gammal, hon har fortfarande ett valpbeteende (hon kissar inte inne) och ser lite ut som en valp. Folk går ibland frågar fortfarande om hon är en valp Glad

Världens gulligaste, så scoail mot de hon älskar. Och det bästa med henne, hon vill ALLTID göra så som man vill, även om hon inte förstår så gör hon alltid sitt bästa.

Hon är 33 cm i mankhöjd och har hoppat ett hinder på 70 cm, min duktiga hund.

Mvh Alicia.

UlrikaD
0

Har varit i Jönköping hela dagen och lämnat chillor. Promenerat, promenerat och sen har jag promenerat lite. Jisses vad jag är trött, ska nog ta mig en liten tupplur tror jag.

Men först en välbehövlig dusch nu när jag kollat att alla djuren är ok.

goldenhamsters
0

Nu har jag bytt botten material till torv. Alla totalt älskade det! Efter en stund gick jag iväg för att sopa lite när jag lagt ner dem i sina tvättade burar, jag lämnade 3 creme hamstrar. Sedan kom jag tillbaka, och hittade 3 bruna ds hamstrar i burarna och de creme färgade var totalt försvunna. Fast efter en nogare titt så var det bara ett par torviga hamstrar Skrattande

Tom uppskattade det allra mest!

Mvh Alicia.

MaaariaS
0

#146 Nu kan du med gott samvete, krypa ner hos kycklingarna och sova liteFlörtTungan uteOskyldig

#147 Hehe det där såg mysigt utTungan ute

UlrikaD
0

#148 Jag jobbar fortfarande på det, har bäddat upp sängen iallafall. Fastnade hos djuren med hamstrar i hagen och chillor i knät.Skrattande

Inga kycklingar i sängen dock. Antagligen av den enda anledningen att jag glömde tina dem förut så det blev inga idag.Flört

MaaariaS
0

#149 Du är duktig duFlörtDet bästa du kunde komma på idag, var väl att glömma tina kycklingarnaOskyldigTungan ute

UlrikaD
0

#150 Känns lite så faktiskt. Nu är sängen bara knölig av mjukisdjur och pingebollar.

MaaariaS
0

#151 Ja men det kan tom jag ta!! om nu inte Max kommer på att det ligger en pipleksak i sängen när jag just somnat och väcker mej för att jag ska vara med och lekaTungan ute

UlrikaD
0

Attans! Vaknade med knallmigrän efter min långa dag igår. Efter att ha kollat till att kattungarna och alla andra mår bra tror jag att jag kryper till kojs en stund till med min ispåse.

Sen kl.13 kommer min nya degu-bur. Och då ska jag äntligen få slänge ut mitt stora katastrof till gallerbur. Tycker den är vedervärdig. Stor visserligen, men en pest att städa och det låter när de springer i hjulet. Usch!

Hoppas gänget gillar den här.

Sen kommer projektet bygga ihop burar. Tänkte bygga ihop två burar var åt de andra två pojk-gängen så de får dubbelt så stort.

Fast just nu känns såg, hammare och borr inte så lägligt.

Natti, natti…..igen.

goldenhamsters
0

Till maten tänkte jag strimla lite morötter, i vanliga fall behövs det 4 morötter. Fast denna gång behövdes bara 1… Tror denna bild förklarar varför:

Den är ungefär 30 cm lång!

Mvh Alicia.

Roxie
0

Wiiie! I morgon ska jag köpa ny kamera! Fy fasen vad jag längtar!Skrattande

Någon som vill köpa en Nikon D60 med kitobjektiv (nikkor 18-55mm) f3,5-5,6) och väska och alla tillbehör? GladFlört

// Sofia

[Sniff]
0

#155 Jag vill också ha en kameraOskyldig

Roxie
0

#156 Du kan få köpa min ;D

// Sofia

[Sniff]
0

#157 Ja! Jättegärna! Skrattande Vad kostar den?´

Roxie
0

#158 Har faktiskt inte bestämt mig ännu, men du kan ju PMa mig om du tror att en D60 skulle passa dig och vill veta mer :)

// Sofia

[Sniff]
0

#159 Okej, PMarGlad

UlrikaD
0

#155 Räcker mina 200kr och transportburen tro?Flört

Roxie
0

#161 Haha ja om det vore så väl ;D

// Sofia

[Cavalli]
0

känner mig verkligen som en tant. bor i ett ungdomshus och hatar det. ligger soppåsar och ruttnar ute i trapphuset, hakkors inristade i fasaden och på dörrar, spyor, folk pissar från balkongerna. fest hela veckan. och hyresvärden bryr sig inte, för det är ett "sånt hus".

man får ta allt griseri eftersom man har billig hyra. urk.

Amun-Ra
0

#163 Men gud så äckligt! Hur lortiga,oförkämda och grisiga kan vissa ungdomar bli igentligen. FY va äckligt!Rynkar på näsan

[nadvard]
0

Ush :P Ibland undrar man om man inte är en tant innerst inne :P

[Emma--]
0

#163 Usch :/ Hyresvärden borde väl bry sig ändå. Sådär ska det väl aldrig vara även om det är ett ungdomshus.

goldenhamsters
0

Okej, världen är full av psykopater. Jag känner mig äcklad av att vara samma djurart som människor soms kriver detta: https://www.flashback.org/t1516124 HUR KAN MAN??

Mvh Alicia.

[Sniff]
0

#167 Sjuka människa… Hoppas de bara provocerar. kunde läsa hela tråden.

Nicolew
0

Ny medlemmar i skarpnäcks HU. Nu ska det bli pli på valpen! Hehe

/Nicole
http://nicoletollemark.weebly.com

UlrikaD
0

Sista delen på "Sons of Anarchy" säsong 3.

När kommer säsong 4, jag har redan abstinens.

[Cavalli]
0

Är så glad. var på loppis och gjorde världens fynd idag. Har varit på jakt efter gamla linneörngott med knytsnören & virkning och monogram på. Men på tradera såldes dom dyrt så jag nämndes inte. så hittade jag ett bord med maassa såna sängkläder! 5 spänn styck. som hittat! slog till på 9 stycken & nu ligger dom och bleks i klorin så blir dom fräscha och vita :-) Glad tjej.

Trixies
0

Jahopp, Då har man fått sätta hänglås på Hachikos Bur eftersom han lyckas gnaga upp luckan och gå ner på bordet & tugga på kläder ;)

[nadvard]
0

Måste bara dela med mig av mig glödje! :D
Jag har äntligen skaffat mig en hamster.
Hallongrotta. En riktig liten busunge!
Var så länge sen jag hade hamster. Hade glömt hur söta de är.
Finns inget gulligare än hamster fossingar, och när de sitter och putsar sig.
Rättade till lite i hennes Bur idag, då kom hon utspringandes och klättrade upp på mig. När hon väl är ute kan hon inte va still :P
Hon är så söt!!

goldenhamsters
0

#172 Hahahah Tungan ute

#173 Grattis, hamstrar är ju bara för härliga Skrattande

Mvh Alicia.

Zvintos
0

Troligen hittat en av mina drömkaniner!
Leveransklar om lite drygt 8 veckor.

[nadvard]
0

#175 Grattis vad kul :D

Nu ska jag lägga mig i sängen och sövas av ett snurrande hamsterhjul ;)

UlrikaD
0

#176 Är det denna sötnosen du fått hem?

Isåfall vill jag se fler bilder!Skrattande

[nadvard]
0

#177 Ja det är de :D
Det ska absolut ordnas :D

[nadvard]
0

Nu har hon tillomed fått en egen tråd :D

Zvintos
0

#176: Tackar! ^^
Inte det lättaste att hitta just den färgen, då det bara finns 2 uppfödare i Sverige som håller på med den.
Men turligt nog hade en uppfödare en kull som är några dagar nu! Skrattande

Trixies
0

Ikväll hade Hachiko lyckas komma ut igen från buren! Låset krånglade för mycket så jag tog bort det & ersatte den med en nyckelknippa. Jag trodde det skulle hålla nästan omöjligt att komma ut men han lyckades och satt nöjd på bordet och tvättade pungen. Min söta lilla rackare ;) Dock så var han värsta plågan under natten då jag försökte sova då han gnagde på gallret, gnagde på låset & nyckelknippan…Han som alltid varit så lugn har blivit en mardröm på nätterna ;o

Har ingen ny bild;

TildaH
0

#181 Bästa låset

--------------

Trixies
0

#182 vi hade något liknande :o

goldenhamsters
0

Hade en hamster som kunde få upp galler-dörren, jag knöt fast tråd och en toffs där, fast den lyckades ändå ta sig ut så jag fick byta Bur Tungan ute

Han tryckte imot dörren och då gick den upp.

Mvh Alicia.

UlrikaD
0

Världens sötaste katt-familj.Kyss

[nadvard]
0

#185 Så mysig liten familj :D

Zvintos
0

Söta Grim med sitt rosa bandage..

MaaariaS
0

#185 Åhhh nuttisarKyssKyss

#187 Stackars Grim!!! hoppas det läker fortGlad( sen var det ju inte jättesnällt att ha rosa bandageTungan uteFlörtOskyldig)

UlrikaD
0

Två chillor som är ute i rummet och springer, två hamstrar i hagarna, en hamster (Kamomill) som åker med i fickan och "hjälper till" att ge de andra mat.

Två sovande katter i soffan tillsammans med tre lika sovande illrar. En kattmamma som spinner medans hon diar sina två småttingar.

Öppnar man garderoben för att lägga ner kläder så ligger de två illrar och snarkar där också.

Vaddå, jag bor i ett zoo? Förstår inte vad ni menar.Flört

Ska nog försöka krångla mig ner mellan nån katt och nån iller och mysa lite. Ska bara plocka ur Kamomill ur fickan först!Skrattande

goldenhamsters
0

#189 Hahahaha, fullt hus hemma hos dig Tungan ute

Imorn är det påsk lunch hos farmor och farfar, mumsimums mums! Påsk, midsommar, födelsedagar, jul… man blir ju fet av alla dessa traditioner Tungan ute

Mvh Alicia.

[Emma--]
0

#189 Men det är mysigt att bo i ett zoo ^^

UlrikaD
0

Alltid mysigt…..förutom när det är dags att städa burar.

Nu har jag bokat och betalt resa till Danmark också så på måndag ska jag och Gwen åka och (förhoppningsvis) göra illerbebisar.Skrattande

Amun-Ra
0

#192 Hahaha va gullig bild!

Djur kan sannerligen sova roligt. Dubbel-Casanova hittade jag en gång sovande sittandes! Snacka om att jag började skratta. Det såg bara för roligt ut. För att inte tala om hans mamma Gos Crazy som jag hittade sovandes på rygg en dag. Även då fick jag mig ett gott skratt.

[nadvard]
0

#190 Men det är så kul med dessa högtider :D Träffa släkten och äta mat :D

Mina systrar med sina pojkvänner var här igår. Och Min lilla hamster hallon var mycket populär.  Tillomed pappa älskar henne!
När jag först visade ett foto på henne för mamma så sa hon: Åh så söt ekorre! xD
Haha

MaaariaS
0

#192 Jätteroligt!!!!…Nu hoppas vi på att Gwen och fluffet gör det dom SKA, denna gången hahahaha

Zvintos
0

Bra start på påskhelgen! Skrattande

[Sniff]
0

#196 Åh Grattis^^

Zvintos
0

#197: Tackar. ^^
Synd bara de inte har särskilt stort utbud av smådjurssaker, så det blir mest grejer till vovven.
Men ändå! =)

goldenhamsters
0

#196 Grattis!! Skrattande

Nä, dags att plocka fram en kelig hamster. Alltid lika svårt att välja vilken, alla är så superkeliga av sig så man vet inte vart man ska börja Tungan uteSkrattande

Mvh Alicia.

Zvintos
0

#199: Tack! Skrattande

Odette
0

#147 ahahahahahaha! syns att dom har haft roligt iaf, å jag med nu efter att ha sett den bilden *asg*

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Caroline.H
0

Usch vad länge sen det var jag skrev här på HiF… Har typ bara varit inne på sajten jag blev Medarbetare på att den här glömdes bort, inte bra! Men nu måste jag ju börja skriva här igen Tungan ute

//Caroline

[nadvard]
0

Glad påsk på er allihop!! :D

goldenhamsters
0

Gladpåsk på dig själv! Ella skickar en påskhälsning till alla! Skrattande

Mvh Alicia.

[nadvard]
0

#204 Så söt!! Det påskägget skulle jag bli överlycklig av :)

Caroline.H
0

Gla´påsk :D

//Caroline

[Sniff]
0

Glad Påsk, folket! Skrattande

Amun-Ra
0

Glad Påsk på er alla!Skrattande

Amun-Ra
0

Åtrå och Åsa Nisse åker upp till Stockholm ikväll. I början av maj åker jag över till Stockholm och hämtar hem hamstrarna.Skrattande

Zvintos
0

Jag börjar överväga att "svika" Nikon när jag uppgraderar mig. Tungan ute

goldenhamsters
0

Wiho! Har äntligen efter månader hittat Ellas brunst igen. Inte för att jag ska para henne nu, men alltid bra att veta i framtiden. Hon brunstade förut på natten tror jag men har nu ändrat så hon brunstar vid elva tiden. Det är nu uppskrivet i almanackan, skriver upp varenda brunst mina hamstrar har så blir det enkelt sedan ifall jag ska para någon, då vet jag ungefär när de brunstar och vid vilken tid.

Mvh Alicia.

Roxie
0

Tänkte bara säga att jag har en Nikon D60 till salu!

Kamerahus + objektiv (18-55mm/3,5-5,6) + UV-lins + 4gb minneskort + väska + kvitto, originalsladdar och kartong.

Om någon är intresserad av en bra systemkamera för nybörjare så PMa för guds skull Cool

// Sofia

Amun-Ra
0

Nu har min kanin äntligen fått sin vila i sin grav. Var tvungen att lägga henne i en röd dunabur under vinern så inte några rovdjur fick tag i hennes döda frusna kropp. Nu har jag fått henne begravad. Tvättade dunaburen med hett vatten samt att jag desinfekterade hela duna buren. Nu har Dubbel-Daisy fått tillfällig boning i den buren under tiden hon väntar på att komma till sin nya ägare Katriina denna vecka.

Före fick jag lov att ha Dubbel-Doris i en kläkorg av plast. Men nu kan man vara lugn och slippa oroa sig att hon eventuellt listar ut ett sätt att rymma.

Amun-Ra
0

Min nya kanin Samuel som jag var och hämtade på samma resa som jag var och hämtade hem Geisha och Embrosia mår finemang dock. Var ute med honom i kopplet idag. I den grabben var det full av spralliga hopp av vårkänslor. Han var väldigt mån om att se till att markera mina skor där jag stod breve honom.Glad

goldenhamsters
0

Har hittat en tjej som gjort en facebook åt sin hamster. Det är ju bara väldigt överdrivet!

Mvh Alicia.

Caroline.H
0

Sitter med en liten svart mjuk kanin i knät… Mysigt… Kyss

//Caroline

Amun-Ra
0

#215 hahaha Tja allt kan man väl hitta på.Skrattande

Zvintos
0

Nä, nu tycker jag detta klotterplank börjar bli lite segladdat för min del.
Dags för ett nytt kanske? Skrattande

Amun-Ra
0

Lou Bega viste att det fans en brunstig dam i närheten. Den brunstiga damen var Embrosia. hahaha Hon har börjat brunsta klockan 22:00. Förr var det mellan 03:00-07:00 på morgonen.Glad

goldenhamsters
0

#219 Hahaha, hon har exakt samama brunst tider som Ella då! Ella bytte häftig bruntstid, fast hon brunstade för två dagar sedan.

Mvh Alicia.

Linda3046
0

Blev så sur när jag var inne i en djuraffär förra veckan. De hade ett paketerbjudande där man fick en skitliten gallerbur (såg ut att vara 25 x 48 x 20 cm, dvs absolut minimimåttet enligt lagen) och en guldhamster. Stackars hamstrar som får bo i den buren, kanske hos något litet barn som tröttnar på dom och föräldrar som inte fattar att de har det yttersta ansvaret för djuret. Det är omöjligt att ha någon vettig miljöberikning i en sån Bur och typ omöjligt att få in ett Hjul på 20 cm heller :/

Om de bara sålt såna burar hade jag nog inte reagerat, men just att de va i paketpris med guld blev jag väldigt irriterad på :/

Amun-Ra
0

#221 Så är det när vissa butiker enbart ser dollar och inte tänker efter vad som är bäst åt en guldhamster!Även jag avskyr sådanadjuraffärer.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.