Är detta bottenströ säkert?
Några som har använt Bunny active bedding? Är det något ni skulle rekommendera?
Jag köpte två stora påsar precis, öppnade och var inte som jag trodde, gillar personligen inte hur den känns, hårt/vasst med många hårda små stickor och grenar i, känns som om hamstern kan göra illa sig när den gräver. Men den främsta anledningen till varför jag ångrade köpet var att den luktar starkt barrskog, och ja den innehåller bland annat tall (kollade inte innan) Är detta farligt för hamstern? Men eftersom Bunny är ett stort och seriöst märke, kanske innebär att träet är behandlat på något sätt så att det blir säkert? Svårt att returnera nu så vill sälja ströet på blocket för att jag är osäker på om den är bra att använda, men vill höra vad ni andra tycker.
Dessutom köpte jag den för att jag vill hitta ett strö som kan hålla stabila tunnlar, men det känns som om den inte är så formbar alls, nästan som smuligt hö.
Vill gärna höra utvärderingar om produktionen och om ni tycker jag bör behålla den:)
Eller om det finns nån som vill köpa de två påsarna av mig? Ifall jag beslutat att jag inte vill använda. Jag bor i Uppsala
Jag hade det till mina gerbiler. Det dammar en del när man lägger i det i buren. Blandade det med lite carefresh och det höll bra gångar. När djuren grävde i ströet så upplevde jag inte att det dammade.
Mvh
Mig
#2: OK,ska kanske blanda ut den med annat, men gällande tall, är det säkert för hamstern? Eller är den värmebehandlad?