Annons:
Etiketthamster
Läst 892 ggr
Cireea
1/1/20, 5:52 PM

Barnmat

Det dyker ofta upp frågor kring vad man kan se sin hamster utöver fodret. I en tidigare artikel har vi listat massor av Färskmat som går bra att ge, där står även barnmat. Jag tänkte därför att det är dags för ett inlägg kring barnmat och vad som kan vara värt att tänka på. 

Äldre hamstrar, digivande honor, underviktiga hamstrar och bebisar som växer har extra nytta av att få en liten extra boost i form av barnmat några gånger i veckan. En vuxen och frisk hamster som inte är underviktig behöver inte barnmat lika ofta, men det är ett gott komplement.  Tänk dock på att inte överkonsumera barnmaten. 

Coucous Kyckling och Sötpotatis & Kyckling från Nestlé.

Det finns en hel del sorter att välja mellan när det kommer till barnmat. Det viktigaste att hålla koll på är att innehållet överensstämmer med vad en hamster får äta. Barnmaten ska vara fri från bland annat citrus, salt & peppar samt lök. 

Man behöver inte värma maten utan kan ge den direkt från burken. Tänk på att hållbarheten inte är lång när man väl öppnat burken, därför kan det vara bra att frysa ner i små portioner och ta upp när det behövs. Använd dig av exempelvis muffinsformar eller iskubsform. 

Nedan länkar jag till min egen hemsida där det finns en lista över olika sorters barnmat man kan ge. Listan uppdateras kontinuerligt då innehåll samt sortiment ändras över tid. Kom ihåg att alltid dubbelkolla ingredienserna.

Länk till lista med barnmat: 
https://eyosuppfodning.weebly.com/barnmat.html


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

← Tillbaka
  • Redigerat 4/1/23, 9:59 PM av Cireea
Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: