Hjälp att köna ungar
Hejsan
Är helt ny på denna sida så ber om ursäkt om detta inte blir helt korrekt..
Skulle behöva hjälp att köna 3 ungar på 12 dagar.
Var från början (kollade dom för 2 dagar sedan första ggn, det jag menar med från början) helt 100% säker på att dessa var 2 honor och 1 hane men idag blir jag riktigt osäker.
Tyckte då de 2 jag tyckte var honor hade tuttrader, nu när pälsen kommit ut mer syns ej detta.
Lääänge sedan jag hade kull sist och tyckte då det var superenkelt att köna dom… Nu blir jag inte klok på det.
Ber vänligt om att enbart få svar från någon som är säker, gissa kan jag göra själv ☺️
Ber om ursäkt för inte särskilt bra bilder här nedan.. 2 av ungarna är riktiga vildar och vill absolut inte visa upp sig och vara stilla 😉
Jag håller dom inte hårt! Vill bara förtydliga detta då det kan se så ut på bilderna. Dom vred sig väldigt när jag höll dom på detta sätt.
Unge 1 - Bild 1,2,3
Unge 2 - Bild 4,5
Unge 3 - Bild 6,7
- Redigerat 2026-06-02 20:29 av [plingelingping]
Den första är en hona och den sista en hane. Det är jag säker på. Tvåan vågar jag inte svara på. Så länge sedan jag könsbestämde nu.
Mvh
Mig
#1: Tack!!
Var somsagt hundra på 2 honor o 1 hane för bara 2 dagar sedan, men nu osäker.. Nr 3 är en riktig liten sprattlis när man försöker hålla fast för bild, så vet inte om bilderna blir missvisande när den sträcker ut sig så..
Pinsamt detta, aldrig haft problem att köna mina djur.
Kommer 2 bilder till på 3an här, se om du fortfarande säger hane.. Tvekar inte på din kunskap givetvis.