Afrikanska djurkullens bildtråd
Skapar en ny tråd till min kull då den gamla började bli lång.
Namntemat är alltså afrikanska djur. ^^
Honor
Bushbaby - Rost LH
Topi - Rost umb SA LH
Suni - Caramel LH
Oribi - B.ö. sobel SA LH
Nyala - B.ö. sobel LH
Hanar
Guenon - Rost umb LH
Rhino - B.ö. sobel SA LH
Pangolin - B.ö. sobel SA LH
Fennec - B.ö. sobel LH
Stellion - B.ö. sobel LH
Turaco - B.ö. sobel LH
Nu är sötnosarna tre veckor och tre dagar gamla och jag tänkte ladda upp lite bilder jag tog igår. Har bestämt mig för att Suni och Stellion stannar hos mig. :)
Börjar med bilder på honorna.
Söta Bushbaby.

Bushbaby och Oribi
Jag kommer och snor båda tror jag!! 
// Nathalie
Sömnig och sandig Topi… gosh så sööööt! Å bebisen som sover, nädu- dessa var nådigt fina allihopa. Puss på dom 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Vilka otroligt söta bebisar och vilka fina bilder du fått på dem! :') Nyala och Bushbaby vill jag kidnappa! <3
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
Men jösses söta de är allihop, och vilka fina kort du har tagit! / Ingunn www.snogatanshamsteruppfodning.com
Min fina lilla Pangolin ! :*
Jag förstår varför du vill behålla Suni. På #9, man bara smälter. 
Nyala, Fennec och Stellion… ja alla är söta på sitt sätt.
Dom var ju urgulliga! blev kär.. ;3
vilka jättesötnosar :D
Åhhh, alla är ju så söta så att man smälter! 

Jag är uppfödare av Rysk vintervit dvärghamster,
Bushbaby har stulit mitt hjärta. Hoppas hon får komma till mig sen! 
Vilka är tingade? :) Underbart söta!
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Men herregud! Går ju inte att vara medlem på den här sidan när du lägger upp så vackra bilder! Är ju kär i precis ALLA! 

Åååå Va söta dom e<3 <3 
Mvh Sarah
Ta en titt på min Hundhemsida
Tack för kommentarerna! 
Videon kommer någon gång snart.. Inom ett par dagar. Har inte hunnit klippa ihop den. Men först kommer lite fler bilder för de som vill se. ;)
#36 Lilla Oribi är din! 
#45 Hon har stulit mitt också. ;) Fast det har iofs alla i kullen gjort. 
#46 Har nyss PMat dig men kan ändå skriva ifall någon annan undrar att Pangolin, Oribi och troligtvis Topi är tingade, och eventuellt kommer Bushbaby och någon mer av hanarna också att tingas snart. Och ja, om du Linnea vill ha Nyala är hon också snart tingad. 
Så de som finns kvar är Rhino, Turaco, Fennec och kanske Guenon. Funderar lite, lite, liiitegrann på att behålla Guenon. Men jag borde absolut inte behålla tre stycken.. Det är bara så svårt när man blir så kär i de små individerna. 
#47 Haha! *visslar* 
#68 ja det borde du nog göra om du ska orka med alla söt kommentarer
vilka otroligt fint typade hamstrar ,,grattis !!!
###
neva masquerade
**_Titta gärna in på min hemsida.
Välkomna :)_**
**_www.123minsida.se/scuzzies_**
#58 #59 och #63, ååååh dör av sötchock! ♥__♥ 

#63 Kan jag få den sandlådan? Med innehåll!
Jag dööör vad söööta!! ♥♥
Men ååh, jag blir helt störd i bollen hur jäkla söta dom är!! Dumma dumma dumma du- den sandlådan vill jag också ha om innehållet följer med ♥
Å bild #53 såå klockren hahahaha! Ba "vadå jag har inte alls gått i maten?" hahaha
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Herregud vilka söta hamstrar!!! :-D Smart säljknep haha ;) Vilka har du kvar? Ute efter en hane!
Fy dig anna att lägga ut bilder på dessa gosbollarna!

Mvh Sarah
Herregud de är så söta!
Anna, dina bilder är farliga. Man vill ju ha dom allihop. 
#66 Ännu en liten en som man bara smälter för.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Haha, sandlådan kan ni få men innehållet vill jag nog behålla själv ett tag till. 
#75 Haha, ja jag får byta ut de där toarullarna ganska ofta, de ser ju hemska ut så fort det serverats Barnmat. xD
#76 Turaco, Fennec och Rhino finns kvar av hanarna. Har dock en intresserad som jag väntar på svar från ifall hon ska ha en eller inte. Men är du intresserad så skicka gärna ett PM. :)
#79 Och jag vill ju behålla allihop! Synd att de inte kan bo tillsammans hela livet, då hade alla fått stanna. 
Hahahhaha hur kan hon låta så? Låter som en gris! :D
men gud va gulligt att hon pratar i sömnen :D
Men åååh va gullig hon är xD
ZzzZzzz
_
Det här är inte snällt….nu blir man juh helt hamsterbebissjuk! Hade jag fått den kullen hade jag inte kunnat slita mej
man vill juh para pilla på dom allihoppa…
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ja, det är så sött när de gör såna där ljud i sömnen. Min lilla griskulting.
#84 Haha, precis så är det för mig. Kan inte hålla mig borta från deras burar när jag går in i rummet och är någon bebis vaken måste man ta upp den och gosa lite. :'D
Och just det, vid 5:50 i videon - kanske behövs en förklaring.
Innan det låg Guenon och sov, vaknade till för att plocka bort en bajsplutt som kom ut, och somnade om med plutten i munnen, lilla tröttisen. xD
Sen var Bushbaby snäll och plockade bort den åt honom vid 6:02. Knasbollar! 
Jag dör. De är så söta. Det är så roligt att se en film istället för bilder!
Jag får inte fram ett ända ord, förutom det jag skrev nu…..de är heeeeeeeeelt underbara! 
Säger som ovan, helt underbara. 
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Guuuud vad söta! Jag dör! 
Vad är det för bottenmatrial?
Hahahahahahaha!!
Helt klockren video, jag älskar den! Verkligen kul att den bara är ihopklippt sådär, lite nananalalala.. å så nån som sitter och äter. Hamster dokumentären om de små bebisarna, nu i verklig tappning hihih 
Skrattade så tårarna sprutade vid ett tillfälle, bebisen som piper då den sover.. hela videon är bara så klockren.
Dom är ju för underbara!
_
Gud vilken vacker familj du har! GUUD SÅ SÖTA :')
#91 Hahaha, tack! Det blev en riktig blandning av klipp där.. Men ville inte slänga något och bara satte ihop dem med varandra så det fick bli som det blev bara. 
#92 Tack! ^^
Topi - Rost umb SA LH Tingad
Suni - Caramel LH Stannar här
Oribi - B.ö. sobel SA LH Tingad
Nyala - B.ö. sobel LH Tingad
Hanar
Guenon - Rost umb LH Stannar här
Rhino - B.ö. sobel SA LH Till salu
Pangolin - B.ö. sobel SA LH Tingad
Fennec - B.ö. sobel LH Till salu
Stellion - B.ö. sobel LH Stannar här
Turaco - B.ö. sobel LH Till salu
Någon av Fennec, Turaco och Rhino kommer också att tingas snart, vet bara inte vem av dem.
Går bra att lämna intresse på Bushbaby också om man vill då det inte är helt säkert att hon blir tingad.
Och nu lite fler bilder!
Har inte hunnit gå igenom alla bilder så jag tar honorna idag och hanarna imorgon.
Först har vi Suni.
Meeh hur har jag totalmissat den här nya tråden?
Helt underbara!
Jag hade lätt kunnat ta alla flickor men då hade jag väl fått vissa hamster-människor efter mig.
/Mvh Jenny
Medarbetare på Djurannonser och Djurtransport

Bushbaby är så galet söt så jag vet inte vart jag ska ta vägen!!
#104 haha vilken rolig men söt!!
Mvh Sarah
Den här tråden är farlig att titta på men jag kan inte låta bli. 
#115, den lilla kören. Mannen i huset tyckte de såg ut som om de precis skulle till att börja sjunga.
Åhhh, jag är så kär i Topi och Bushbaby!! ♥♥♥

#122 Klart man kan!! Då kan jag stjäla henne om några månader:)
Jag önskar att jag kunde tinga Rhino. 
Om du ändrar din om Suni är jag intresserad. 
Jag vågar knappt titta……Bushbaby!!!!! 

#123 Haha, ja, det ser faktiskt ut så! 
#125 I så fall vet jag inte om vågar behålla henne.
Nej, men när jag tänker efter så måste jag nog låta bli. Hade egentligen bara tänkt behålla en enda, men jag är ju som jag är. 
Han är nog troligtvis tingad ändå, eller det finns intresse på honom i alla fall.
#127 Den risken är väldigt liten, men ifall det skulle hända så vet jag. :)
#128 Aww.. :'o
___
Här kommer (äntligen) hanarnas bilder.
Först ut är Guenon. :)
Ååh, önskar att jag bodde närmre <3 Rhino är för söt! 
Alltså gud vad söta de är! De är helt underbara!!!! 
Turaco får då mitt hjärta att smälta. 
Det är väldigt lockande. Kanske tur att någon ev. är intresserad av honom.
Nej, ska fortsätta att ordna till akvariet åt Choxi. Den lilla damen vill ha ordning och reda på det ätbara, kexen bl.a. Allt som man lägger i ströet går hon och plocka upp. Sedan bär hon bort det till matskålen, för där tycker hon det ska vara! Söt-tösen
#162 Haha självklart! 
Nayla är bra fin alltså, stolt blivande ägare! Algot drägglar av bilderna hihi blivande frugan är vacker 
Jag dör så söta!
Har du någon hane som är otingad?
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Fick ett PM från Sumi att hon tänkte flytta till Gnesta.
Dessvärre sa hon inte när. Men tänkte att du kanske vet??? 
#163 Turaco får mitt hjärta att smälta också.. Han är så otroligt lugn och go så man vill bara äta upp honom!
Lyxigt för Choxi att få flytta in i ett stort akvarium. Det där beteendet känner jag igen, haha. Jag har ju kvar kullsystern Godiva här som gör likadant. All mat ska ligga prydligt i skålen!
Du får pussa Choxi från mig! 
#165 Haha, Algot är inte så ful han heller, men Nyala säger att hon inte förstår vad hon ska med en kille till.. Förhoppningsvis ändrar hon sig när hon blir större. 
#166 Jag väntar på svar från några som är intresserade, men det kan hända att det blir någon hane otingad ifall någon av de intresserade ångrar sig eller så. :)
#167 Haha, vad busig Suni är. Tyvärr är jag en sträng mamma som inte låter henne flytta någonstans. 
Men en väääääääääääääldigt lång lantlig semester måste väl vara ok???? 
#115 Va tusan- varför kan man inte "gilla" mer än 1 gång för!!? 
Skiiiit söta !!!
_
Bushbaby *_* Suni *_* Oribi *_*
DÖR.
Sötsötsöt Nyala är här hemma nu och lever livet! Väldigt mycket energi i den där hamstern alltså haha!! 
suoer söta!
Har du någon kvar till salu alls av dessa sötnosar? Det verkar vara fantastiskt svårt att hitta en uppfödare i närheten av GBG..
Snart kommer min älskade i sömnenpratande gulle gris Suni hem. Längtar som en tok efter henne.
Håller tummarna att det inte strular med transporten den här gången. 
#176 det finns info om det på hennes hemsida ;)http://guldhamster.cybersite.nu/
Mvh Sarah
Oj, vilken tur jag inte kollat i denna tråd på ett tag innan jag hjälpte Bushbaby till hennes nya matte i går…då hade det ju absolut fått följa med en sötnos till mig också:)
Jättefina bebisar du har!!!
http://anettesmousery.weebly.com/
http://kennel-al-shen.weebly.com
http://minarexkaniner.weebly.com
Medarbetare på mus ifokus❤️
Oj oj, vad tiden går! Har haft så mycket annat att göra så det blev aldrig några fler bilder på kullen. Men ska snart fixa varsin tråd till pojkarna jag behöll, Guenon och Stellion. Alla andra har flyttat förutom Rhino, men han är tingad och väntar på transport till sitt nya hem.
Skulle ju behålla Suni också, men efter mycket funderande kom jag fram till att det blev för mycket att behålla tre stycken. Så jag var helt enkelt tvungen att välja, och bestämde mig för att pojkarna fick stanna. Men Suni har fått ett eget fint hem i alla fall så det känns bra. :)
#179 Vad kul att du också finns här på iFokus! Det var supersnällt att Bushbaby fick åka med. 
----
En bild på lilla Rhino, så go liten pojke! Stellion och Guenon ska som sagt få egna bildtrådar, så jag visar bara Rhino här. 
# 180 Tack. Kan meddela att Suni mår utmärkt.
Men vet inte riktigt om jag håller med om en kommentar du gjorde tidigare i tråden. " Den lugnaste i kullen" 
Om hon var den lugnaste så undrar jag hur vilda dom andra är?? 
När hon sover är hon lugn. Men i vaket tillstånd sitter hon inte still en sekund.Klättrar hon inte på väggar och tak i buren så springer hon runt i världsrekord tempo i lekhagen.
Så lugn kan jag väl inte kalla henne percis.
Men världens gooosigaste är hon. 
Ursäkta mig att jag är dålig på färger men jag vet att dom flesta är choklad och creme men är dom choklad snobel? Är snobel när dom har vita prickar runt ögonen?
//Elvira
Med vänliga hälsningar,
Elvira
Gammal tråd.
#183 Dom mörka med ljusa ringar runt ögonen är Bö Sobel. Dom andra är carmel och rost :)
Gud vad roligt att ta upp den här gamla tråden igen! Skulle vara jätte kul att få se bilder på vart alla i den här kullen hamnat och hur dom ser ut nu ! :D Jag har ju lilla Pangolin här hemma, som går efter smeknamnet Pang Pang ;) Mysigaste hamstern jag någonsin haft! Min lilla ögonsten :')
Slänger in en liten bild på honom! Får ta å fota lite mer på honom :D
#183 är en gammal tråd, men dessa är ju Brunörad sobel, det är en caramel Umb (om jag inte har fel för mig)
Choklad är en svartbaserad färg
Brunörad sobel är en cremebaserad färg
Amor vincit omnia
Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens
Man skulle kunna säga att brunörad sobel är en choklad sobel faktiskt. Genkombinationen är creme+choklad+umborous.
//frida
#187 Nu förstår jag inte alls vad du menar? Vart kommer choklad in i bilden? :S Det är ju en helt annan färgkategori?
Jag är ju dock nybörjare på genetik, men detta är vad jag trooor stämmer, rätta mig om jag har fel:
Choklad= aabb = svart(aa)+rost(bb).
En bö sobel=eebbUu/UU= består av creme(ee) & rost(bb) med täckningen umb(Uu/UU).
Båda förgerna har bb (rost ) bö i sig. Det är därför båda har bb i genkombinationen. Men det finns dock ingenting som heter choklad sobel om lärt mig rätt. Och det finns ingen kombination som är creme+choklad+umb, vad jag vet?
Mvh Emmy
medarbetare på Svenska Hamsterföreningen ifokus ♥
min campbellsuppfödning ♥Eldängens♥
Kanske hade varit mer pedagogiskt att säga creme+rost+umborous, yes. eebbU* Alla "brunörade" färger är baserade på rost. Inom musgenetiken kallar vi genen b för choklad oftast, det är därför jag skrev som jag skrev. På hamster är choklad en färg av kombinationen svart+rost.
//frida
Minns hur gärna jag ville ha en bebbe härifrån, well tur att det nu inte blev så för då skulle jag inte ha snubblat in på en helt annan tråd, och då skulle jag inte ha mitt lilla hjärtebarn här hemma 😃
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
#187 Fast bb är rost, inte choklad. Dock är en chokald en svart brunörad, alltså en svart med anlaget rost som du vet. En sobel bö är en creme umb med rost, inte chokald. :) Hos hamstrar kan man inte säga det för då blandar folk bara ihop det. :)
#192 Ja, läs inlägg #190 :)
//frida
#193 Jag vet, har redan läst det, men så som det är hos möss är det inte riktigt hos hamstrar, men du vet ju redan det. :) du är dutkig på genetik, men ville bara säga det så det inte blir några missförstånd. ^^
#185 Håller helt med dig om att det var kul att den här tråden dök upp igen. Har inte varit inne på ifocus på evigheter men sökte reda på tråden. Funderade precis som du på hur alla kullsyskon mår och ser ut.
Vill än en gång tacka dig för att Suni fick övernatta hos dig då jag inte hade möjlighet att hämta henne. 🌺
Har tyvärr ingen bild på henne just nu då datorn strular. Men hon ser ungefär ut som förut bara större och lurvigare. Hon är nästan lika livlig som hon var när jag fick henne. Skillnaden är att hon sover längre på kvällarna så jag inte alltid hinner att ta ut och rasta henne i hagen. 🌛
Funderar på att ställa ut henne i Kallhäll 1:a juni och tycker det skuklle vara kul om flera kullsyskon kunde komma dit. 🏆
Någon som tycker att en syskonträff vore intressant?? ❤️
Bushbaby 🙂
Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se
Någon av er som ska till Kallhäll den 1:a juni??
Oj, vilken underbart söt kull!! <3
Lilla Mollys Guldhamstrar
http://lillamollys.weebly.com
#198 Har jag inga planer på, bor så långt bort.. :/
Åh herregud vad fina!
#198 Nej kommer inte åka till kallhäll.
Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se
#2 & #9 käär!
Ok vad synd. Hade varit kul att träffa Sunis syskon.
#203 om du kommer till utställningen i Kallhäll den 1:a juni kan du få se hur underbar Suni #9 är idag. 😃