Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: hälsabeteendekosthållningcampbells
Läst 1634 ggr
Hamster144
0

Har jag smittat min hamster? :(

Hejsan jag är rädd ny med det hära med hamstrarhar haft hamster i en månad nu ensöt liten dvärghamster (hona) ….(vintervit) vet inte om jag väljer rätt grupp :/ Jag har gått o blivit dunderförskyld…. Läst att det kan vara riktigt farligt för hamstrar jag blir nu super orolig att jag smittat henne. Jag har tvättat händerna ordentligt varje gång innan jag tagit i henne åååhhhh vad jag e orolig snälla kan någon hjälpa mig kan även säga ger henne sallad varje dag!

Frosstis
0

Om hon inte verkar förkyld (snorig, hostar, nyser) så har du inte smittat henne :)

Sallad är varken onyttigt eller nyttigt men hamstrarna gillar det, så det är ju helt okej att ge det. Vid sidan om, för du behöver ge bättre Färskmat än vad du ger :) Ex paprika, broccoli, majs, morot m.m

Gerro
0

Håller med #1 ;)
Lite kokt kött brukar också vara uppskattat :)

Hamster144
0

Jaha okej skall genast börja exprimentera med grönsaker då hon är lite kräsen tack för tipsen med majs osv har du lite mer mat tips ? Paprika visste jag inte ens att man kan ge självklart får hon hamsterblanding från zoot 😂

Förkylningen: Okej jag blev sjuk i fredas morse då jag vaknade med ett hals ont som gjorde jätte ont (trodde jag fått halsfluss) men dagen efter (Lördagen) kändes det bättre men då började jag bli hängig. Idag mår jag helt okej förutom att näsan rinner hela tiden men min lilla Älsklings hamster måste jag ju ta hand om så jag har tagit ut henne i handen lite osv under alla dessa dagar har de ont av att stanna "inne i buren en hel dag" ? 

ÄR OROLIG ATT JAG SMITTAT HENNE 😭

Frosstis
0

Jag tror inte hon är sjuk om hon inte visar symptom. Kan du inte be någon annan ta ut henne till hagen eller nu vart hon rastas?:) Och kanske gosa med henne. 

Nej dom mår inte dålgit av att stanna inne i buren en hel dag om man har tillräckligt mycket aktivering:) Strö maten över hela buren istället för i skål, proppa med kartonger, toarullar, matpaket m.m.

Här finns massor av tips på färskmat:

http://hamster.ifokus.se/articles/4d715ff2b9cb462239070921-tips-pa-farskmat

Frosstis
0

Och gnagarblandningarna innehåller inte allt de behöver så det är bra att komplettera med grönsaker:)

Hamster144
0

Tack då vet jag skall tänka på detta :) 

Jag har en jätte liten Bur nästan olagligt alltså !! 

Jag har köpt ny Bur och skall åka iväg i morgon till affären och köpa större Bur!!!!

Så det finns inte plats för mer aktivering än hamsterhjulet vilket hon inte är i så mycket..

Känner mig lugnare nu.

Förhoppnings vis har jag inte smittat henne med detta eländiga. Tack så jätte mycket för alla tips känner mig som ett riktigt proffs nu vad har du för hamstrar?💋

Frosstis
0

#6 Okej, varför har du en sån liten Bur då?^^

Vad bra att du ska köpa en ny Bur. Köp en ordentligt stor Bur nu då, åk helst till IKEA och köp den största samla lådan du hittar så blir det en bra bur:) Kostar 149 kr utan lock för en låda på 130 liter. ca 200 med lock, till skillnad från en ok-måtts duna Bur som kostar nästan 1000 kr :) 

Jag har en guldhamster^^ skulle haft 2 dvärghamstrar också men det blev komplikationer så det blir itne av..

Hamster144
0

För när jag köpte den var det inga mått på buren visste ej cad den heteno köpte den begangnat …… Jag har sett att många andvänder sig utav dessa lådor men jag tycker inte att det ör en "riktig bur" visst den må va stor men hur fixar man lock om man inte är händig ;) Jaha okej …. jag har hört att dvärghamstrar skall leva 2 o 2 men när jag skulle köpa två på.zoot så sa dom aldrig i livet sedan gick jag till en annan dom sa lika ddant vilka skall man tronpå min lilla älskling är över 12 veckor nu …..

Hamsterlycka
0

#8 Djuraffärer är väldigt okunniga, det är betydligt bättre att läsa på själv. Även om det inte är så mycket att göra åt nu.

Sen ska hamstern ha mer mat än sallad, Barnmat (de som är för 6 månader), ägg, pasta (kokt utan salt), potatis, broccoli, morötter osv är bra för hamstern. Sallad är i stort sett bara vatten.

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

AmandaJE
0

#9 Om jag bara får passa på att fråga en sak, om man kokar ägg, ska man ge både äggvita och äggula eller är det något speciellt av de två? :)

Hjärta ~Mvh Amanda, medarbetare på Jedward.ifokus~ Hjärta Flyttar till Paris, följ med: www.asummerinparis.blogg.se @AmandaPense -Twitter

www.LesPhotos.blogg.se