Hamster iFokus

Hamster

Etikett: hamster
Läst 7682 ggr
mjuhm
0

Vad fick dina hamstrar för mat idag? #2

Den andra tråden blev så fasligt lång, orkade inte bläddra ner ^^
Så jag gör en ny!

Vad fick era hamstrar för mat idag? Glad

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Lojs
0

De har fått groddade mungbönor, groddade gröna linser, broccoli, och så varsin sötmandel för att det är fredag. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Frosstis
0

jag vet inte riktigt vad jag ska ge för han har inte ätit upp det jag gav igår (hundtorrfoder, havregryn, havrefras och sånt där råg)

men jag gav en torkad bananskiva förut ;)

vad kan jag ge? :D

Roxie
0

#2 Någon form av Färskmat är bra att ge. Grönsaker, Barnmat, pasta, potatis m.m.

// Sofia

Frosstis
0

#3 okej :) har en potatis i hans Bur ren.. hehe ;) fast han äter inte av den.

NinjaKakan
0

hm..Jag inte inte gett min något ännu. Och har inte en enda idé om vad heller..känns som hon bara äter samma sak hela tiden xD

Roxie
0

#4 Antar att den är kokt? Rå potatis ska man inte ge :P

// Sofia

NinjaKakan
0

Okej, 'Kakan fick en massa fredagsmys, blåbär,ett liiiitet hallon, en liiiiiten jordgubb,sesamfrön,broccoli,havregrynsgröt och cornflakes ^^

Frosstis
0

#6 såklart ;)

NinjaKakan
0

Och ja, just det. Hon fick en ärta också ^^

Novis10
0

Idag fick hampisarna alfaalfa groddar, två olika sortes Barnmat, kattmat (blöt), ärtor och broccoli :)
Kan lägga in en bild senare ;)

//Nova
Besök gärna min hemsida här.

Medarbetare på Hamster ifokus!

DwarfNome
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta fick mina idag :) osaltad havregrynsgröt och hemmagjorda köttbullar (alltså inga kryddor!).

Bara för att ens dröm är ovanlig, betyder detta inte att den är omöjligt.

julst
1

mina fick paprika (röd) och massor av sallad vilket är typ bådas favvo mat förutom tjockis Chili som helst vill ha godis :P

// Julia

mjuhm
0

Min fick då kyckling, potatis & broccoli idag :)

Frosstis
0

jag ska gå och göra lite gröt till min hamster nu :)

Lollypoppii
0

Min hamster fick lite pankaka o rått kött forut och nu fick han lite sallad :) Mamma ska ha födelsefest imorn så vågar nt ta något ur kylen, kanske är till maten ^^

Du kommer alltid att ha största platsen i mitt hjärta. Jag saknar dig ;'(

Novis10
3

Nu kommer bilden :)

//Nova

CamillaS
0

#16 Det var rejäla matportioner det. Tungan ute

Molle fick ärtor, majs, paprika och potatisbiffar till kvällsmat idag, han njöt av den i fulla drag. ^^

Charlie2006
0

Mat ska fixas också till djuren, det hade jag glömt Skäms, bara att ställa sig och laga till något till dom. 

Blir Barnmat, pasta, broccolie, groddar, vindruvor och ägg. Kanske tar fram blodpuddig som dom kan få.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Novis10
0

Ja jag skämmer bort hampisarna rätt så mycket Skäms

//Nova

Buuzan
0

Mina fick majs och sallad:) o en morrotbit

maja_hamster
1

Mina fick morötter,majs,sallad,groddar,roccola blad och en liten,liten ost bit :) Dem verkade gilla det,eftersom allt var borta 5  minuter efter… ;)

Frosstis
0

gjorde maten nyss, men min fick smaka på ris för första gången, havre fras och havregyn :P

Lojs
0

Bockhornsklövergroddar, babyspenat och ärtor. Den minsta kullen fick även lite mjölmask.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Nallebus
0

Lite broccoli, lite banan och lite morot :)

VinkarCrazy hamsterlady and a turtle! Spelar pajas

BallongFlingans Qito The LegendBallong

Lollypoppii
0

kommer knappast ihåg vad han fick, men blandade banan,äpple,havregryn, vanliga osokrade cornflakes och musli. I muslin så fanns det bla torkad banan,cornflakes och russin :) Curry äter inte alls mycket egentligen men är riktigt stolt över att han ätit Halva skålen! Han har väl säkert gömt lite men endå ;)

Novis10
0

Idag fick hampisarna kokt ägg, gurka, morötter, blodpudding, banan och bebismat :)

//Nova

nakuta
0

Mina fick idag osaltad havregrynsgröt med morotsallad (morot, ärtor, brocolli och röd paprika) vilket var väldigt uppskattat =)

Amor vincit omnia

Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

mjuhm
0

Idag fick dem: Ett halvt ägg var, broccoli, groddbönor, makaroner, spagetti & osaltad havregrynsgröt :).

goldenhamsters
0

Min tjej Ella har blivit så mager på sistone. Så Barnmat, ärtor, nötter, morötsbitar, vetegroddar och gurka för vattnets skull fick hon. Eternity går fortfarande på diet, så hon får ingen mat utom gurka och vetergroddar, och hamstermixen såklart.

Mvh Alicia.

mjuhm
0

Ayline & Angie fick (eller det får dom alltid nu) mer mat än Dante & Liebe efterssom Ayline har sina bebisar.
Så idag vart det: Kyckling, kött, lax, pasta, potatis, broccoli, morot, groddar, gurka, ägg & havregrynsgröt.

Inte så varierat från igår, men vi hade brist på nya saker i kylen.
Dante & Liebe fick samma som Ayline & Angie, förutom i en mindre mängd. (Liebe fick även några extra nötter.)

Lollypoppii
0

Idag blev det:

Kokosflingor,havregryn,musli (osötad såklart), färsk äpple, färsk banan, färsk päron (hackade frukter) Typ det :) Var lite russin i muslin som hängde med ;P

NaDa...
0

Vi får se vad jag rotar fram ;)
Han ska få mat när jag vaknar..

~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥

Sagaaa
0

Idag fick min lilla tjej:

Majs, Ärtor, Paprika, Bönor, Ris, Spenat och liiite mariekex Oskyldig

Absolutpea
0

Mina äter inte så mycket sånt, dom äter mest av den vanliga blandningen så vet inte riktigt vad man kan göra då? För dom sniffar mest lite på maten (inte salladen, det slukar dom i sig) och ändå får dom ganska lite då dom ändå inte äter upp det?

Idag fick dom i alla fall den vanliga fröblandningen och lite majs! Dom har faktiskt inte fått testa majs än så får se vad dom tycker om det!:) hoppas dom äter av det, blir orolig när dom fullkomligt avskyr tillägsmaten..

mjuhm
0

Alla mina fick ägg, makaroner, spagetti, liite clementin, knäckebröd & broccoli :). Mamma Ayline & moster Angie fick en större mängd mat än vad "kärleksparet" Liebe & Dante fick, efterssom mamma & moster har tre bebisar i boet :).

NaDa...
1

Igår fick Brage lite kokt lax, brockoli, sallad och spenat :)

~ Kram Nadja ♥

Lollypoppii
0

Currys mat idag :)

maja_hamster
0

#37 citrus frukter är inte bra för hamstrar,så jag rekomenderar att ta bort apelsinen…

NinjaKakan
0

Igår gjorde jag en puré på fisk,sesamfrön,broccoli,ärtor,morötter och vitkål. Tror det var allt men det verkade inte vara speciellt uppskattad

-_- fisken tyckte hon iallafall var god utan allt annat.

Lojs
0

Igår kokade jag gröt på babygröt, havrevälling, havregryn och rågflingor, den fick de av mina hamstrar som har lätt för att lägga på sig, det var gårdagens "magrare rätt", till de andra, de som är normalviktiga eller på uppväxt blandade jag även i en burk morotspuré för bebisar. Båda sorterna var mycket uppskattade. =)

Idag har alla ungar/ungdomar fått en förrätt bestående av alfalfagroddar, till middag blir det nog wokgrönsaker. (Jag wokar dem inte till hamstrarna, men de heter ju så. ;)

Medis på akvariefisk.

mjuhm
0

#38 Citrusfrukter går utmärkt att ge, SMÅ mängder. Har redan varit en tråd här på Hif där dom berättar att citrusfrukter inte alls är farligt om det ges i små mängder.

Dock skulle jag själv inte ge apelsin eller lime, då jag tycker det är surt. Hellre, mandariner eller clementin.

Lollypoppii
0

#41 Det är Clementin men jag skrev apelsin xD

mjuhm
0

#42 Hehe okej ;)

Absolutpea
0

Ska precis ge mina små pälsbollar! Ägg och egengjorda hamsterkakor med havregryn, fil och lite fröblandning i! :)

NaDa...
0

Brage fick en bit morot, lite spenat, liite vitkål och så testade jag att ge honom lite clementin, bara en mycket lite bit, ville ju vara på den säkra sidan.

~ Kram Nadja ♥

Lollypoppii
0

Idag blev det gurka,majs, tomat, yogurt, solrosfrön, röd paprika, en liten bit av min hemgjorda havreboll och cornflakes

Frosstis
0

he he he he..

saffran123
0

Hamsterblandning, hamster Rollinis och lite av en hirskolv :))

+ lite olika grönsaker ^^

//Fanny Cool

Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!

'Live, Love and Laugh when you are young'

_Charlie
0

Kikar lite på era portionsstorlekar. Äter era hamstrar verkligen så mycket på en dag?

När jag städade min hamsters Bur i förgår, efter 5 dagar, rasade det ut säkert 3 eller 4 dl hamsterblandning ur hans bo som han bara hamstrat men inte ätit.

Frosstis
0

#49 min hamster äter upp all Färskmat :) Jag ger honom inte sånt han inte gillar så han äter upp det. Fast när jag ger honom sallad äter han mycket men ocskå hamstrar mycket. Torrfodret äter han upp allt, förutom att han sparar det godaste i huset Tungan ute

goldenhamsters
0

#49 Måste säga att nästan allas portioner ser väldigt stora ut. De flesta hamstrar äter inte så mycket. Så jag gissar att en hel del mat blir över till andra dagen.

Igår så fick mina dräktiga dvärghamstrar det här:

De är dräktiga och äter otroligt mycket just nu pga av det, ungefär som 2 guldhamstrar äter. De fick morot, gurka, spagetti, sockerärtor, maskrosblad, hallon, blåbär och vitkål Glad. Idag har dem hittils fått alla fyrklövrar som jag hittat, dvs 14 stycken Tungan ute.

Mvh Alicia.

DenLillaTofflan
0

Vad alla skämmer bort sina hamstrar!

Min får bara sin vanliga hamster blandning  och nån liten grönsak varje dag :P

Hamsterlycka
0

Hur brukar ni göra havregrynsgröten till eran hampisar? :D

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

goldenhamsters
0

#53 Jag gör efter receptet på baksidan om havregrynspaketet, men skippar att ha i salt. Sen så väntar jag till gröten inte är för varm, då ger jag 1-2 tsk till varje hamster Glad.

Mvh Alicia.

Hamsterlycka
0

#54 Okej, tack! Skrattande Måste testa det då när jag kommer hem! Är inte hemma, saknar mina små lurvtussar Rynkar på näsan.

lilyflower
0

Utöver hamstermix har Simba idag fått sockerärtor, blåbär, hallon och tomat. :)

Camilo araya
0

Gurka, blomkål, persilja, ägg och pasta:)

Frosstis
0

#53 om jag gör receptet på baksidan blir det för mycket, så jag tar bara så mycket havregryn jag vill ha och lägger det i en skål med lagomt vatten och lägger den i mikron tills det blir en gröt :)

NaDa...
0

Lite kokt ägg, havregryn och färska ärter.

~ Kram Nadja ♥

[Marro98]
0

Sallad, hembakad kaka & knäckebröd, gnagar sticks. :)
Hade inte så mycket gott hemma idag XD

goldenhamsters
0

#58 Så kan man också göra, htänkte inte på att det blir för mycket när man gör efter receptet på baksidan. Jag brukar äta upp resten själv Tungan ute.

Mvh Alicia.

TheGeneralIdea
0

Äter hamstrarna upp de stora portionerna på bilderna? :o

Jag ger Ylle ganska små portioner i jämförelse varje dag av diverse saker, tänker att hon inte borde kunna trycka i sig allt för mycket?

Idag fick hon pannkaka och kokt ägg :)

Frosstis
0

Havregrynsgröt (2 teskedar havregryn+4 teskedar vatten), många ärtor och gurka :) Hade lagt på en brödbit också men min hund hoppade upp och tog den från tallriken när jag pratade med mina föräldrar.. x) Avundsjuk hund.

Frosstis
0

Har gett han Barnmat idag med lite okokt spagetti :) Har faktiskt värmt barnmaten idag (har inte gjrot det innan, haha!) så det får svalna lite nu :)

Barnmaten luktar såå gott, skulle vilja äta upp den själv haha Skrattande Det är en kyckling-med grönsaker Barnmat :)

FiffiLiina
0

Väcker tråden lite:) Idag fick mina små älsklingar Barnmat, hericots verts (ingen aning om hur det stavas^^) ,kokt fläskfilé och min dräktiga hona fick även välling^^

MVH FiffiLiina

NaDa...
0

#64 Är det OK att ge hamstrar okokt pasta? :O

Brage har inte fått mat ennu, men igår fick han lite pasta, sallad och en bit morot.

~ Kram Nadja ♥

Frosstis
0

#66 Jag har läst här att man kan ge okokt så då har jag gjrot det, så ja :)

[JoannaStridh]
0

Idag fick lille Astridh hennes vanliga torrfoder, Barnmat och tomat :)

Alice98
0

Det mina hampisar fick idag är tomat, pasta, ärtor, majs och knäckebröd. :)

Jag är uppfödare av Rysk vintervit dvärghamster,

www.alihams.weebly.com

DenLillaTofflan
0

Min fick  hamsterblandningen , Barnmat ,  gurka , honugsmelon och broccoli :)

FiffiLiina
0

Idag fick min morot,vitkål,tomat,gurka. Den dräktiga fick Barnmat,välling,vitkål,morot,gurka och morot. De båda fick även en jordgubbe.:)

MVH FiffiLiina

Flöffo
0

Mina fick:

Pasta,ris,sallad,broccoli,tomat,uppblött hundmat och kokta linser.

//Flöffo

TheGeneralIdea
0

Igår kväll blev det keso och gurka. Dagen innan det blev det en pyttetomat, ett jätteblåbär, lite sallad och en räka :)

elins96
0

vilken bra mat ni ger era hamstrar när jag hade en guldhamster visste jag nästan inte att man fick ge annan mat än vanlig hamstermat och typ morot men han levde och han vägrade att dö(inte för att jag ville det) han blev över 3 år :D det här handlade inte om ämnet men var tvungen att skriva det :D kram

Zaviie
0

Igår blev det havregrynsgröt och blandsallad, idag blir det ärtor broccoli, bönor, morötter och knäckebröd.

Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på  Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se

Sarah!
0

Idag så gav jag inte min sötnos så mkt bara ris o sallad som hon älskar! :) Hon ska få mera gott imorgon.

Mvh Sarah

Ta en titt på min Hundhemsida

NaDa...
0

Dagens festmåltid var en liten skål med finhackad sallad, spenat och maskrosblad. och ett par majskorn på toppen :)

~ Kram Nadja ♥

mjuhm
1

Idag fick mina älsklingar ett kaffefat fullt med Barnmat, lite blåbär, morot, potatis, mickrat ägg & broccoli. Mums!

FiffiLiina
0

Min diande hona fick ärtor, broccoli,spagetti,tomat,gurka,tomat och kokt fläskfilé. Det var mumsigt! Min andra hamster fick ärtor,broccoli, kokt fläskfilé. Eftersom han älskar kött så var köttbullen borta bara några sekunder senare:)

MVH FiffiLiina

NaDa...
0

Brage fick idag palsternacka, lite morot, en bit blomkål och en liten bit hemlagad hånungskaka. Kräsen som han är så lämnade han allt x)

~ Kram Nadja ♥

StinaKarlsson
0

Idag blir det skruvmakaroner, maskrosblad och kanske smultron om jag hittar några…

luddtuss
0

Boris fick ärtor och ägg utöver hamsterblandningen såklart=)

FiffiLiina
0

Mina hamstrar fick också vattenmelon:)

MVH FiffiLiina

Hamsterlycka
0

Idag fick mina lurvmonster Barnmat, rivna morötter, äpple och paprika. :)

Hamsterlycka
0

Idag fick dem Barnmat, rivna morötter, gurka, vitkål, äpple och havrefras! :) (puttar) ;)

NaDa...
0

Sallad, ett solrosfrö, et par äter och lite majs :)

~ Kram Nadja ♥

FiffiLiina
0

Barnmat, vitkål, gurka, lite ost och morötter fick mina hjärtan idag.:)

MVH FiffiLiina

Alice98
0

Majs, gurka, tomat, paprika och sallad :)

Jag är uppfödare av Rysk vintervit dvärghamster,

www.alihams.weebly.com

Emmny
0

Ärtor , broccoli och pasta ;)

Hälsningar Mig och mina hamstrar !

Ha det bra !

Smulipop
0

Min fick moröttsslantar, sallad, gurkskiva, potatisbit, ett lingon, Foder, solrosfrön, (hon är lite smal så jag kör på mer fet mat nu) mandel, Foder, gnagarsticks. Åh, juste, havrefras. En liten morot fick fick hon till frukost, + lite groddar och liite knäckebröd att gnaga på. :) Men jag tar inte så liten bit så den får plats i kinden, för det är väll lite farligt för kindpåsarna?Obestämd

Frosstis
0

Riven morot och paprika.. Fast min kanin hoppade in i buren (hade inte locket på) så hon åt upp paprikan xd

pinku
0

Idag blev det kattmat (blöt med oxköttssmak), romansallad, gurka, svarta bönor och en liten bit bröd.

Minrandigalama
0

mina fick lite köttfärs och en mini jordgubbe :)

Zaviie
0

Alfalfagrodddar, sallad, gurka tomat, nöt, fick dem igår :)

StinaKarlsson
0

Idag har han inte fått nåt än, men eftersom jag själv ska äta pasta idag så blir det nog pasta till Harry oxå. Och sallad eller gräs/maskrosblad.

Igår blev det torkad banan.

Bruden-Mbuti
0

mina fick äpple och en liten ostbit.

ungarna fick också hundmat.

Zorro_Tiger
0

Har inte gett ännu men det jag tänkt ge är okokt pasta, Potatis, Bröd, Kattmat, Morot , Gurka och lite annat smått och gott ;)

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

Sarah!
0

Min fick ganska mycket: Liten bit majsmacka för typ bebisar med en bit ost på och tre russin. Senare fick hon en bit okryddat kött och en soiralmakaron. Hon fick mer än vanligt :) hon får tjocka till sig under nattenFlört

Mvh Sarah

luddtuss
0

Dagens middag blev ris, majs och solrosskottTungan ute

Frosstis
0

kokt spagetti, rå nötfärs och riven morot :)

Zaviie
0

kattmat, sallad, gurka

WhiteBunnyWithBlueEyes
0

Oj vad ni skämmer bort era hamstrar Skrattande

Mina får vanlig hamster mat XD ibland ost som dom älskaaar :)

Sånhär mat får dom…

Flöffo
2

#102 Hamstrar är allätare och behöver Färskmat för att må bra.Så man SKA ge hamstrar fäskmat annars får dom inte i sig det dom behöver. Glad

Läs mer här: http://violetpetshamstrar.weebly.com/mat--vatten.html

Sen tycker jag det är väldigt mycket fett i den maten du har.

//Flöffo

annakarin_li
0

Varje morgon och kväll byts matskålen med: blomkål, broccoli, sallad, paprika och majs. Sen kommer olika tillägg varje dag som ris, pasta (som hon inte äter), pannkaka, sockerärtor, babyspenat, Barnmat, omelett, bönor, kokt potatis, kokt kyckling, kokt lax, hemgjord potatismos etc. I morse blev det bönor.Glad

WhiteBunnyWithBlueEyes
0

# 103 det visste jag inte :o vad ska jag ge dom för mat då då den här är så fet? :P

Frosstis
0

#103 Alltså, många som inte vet det och ger de torrfoder hela livet :) Funkar ju också bra, har man ett Foder så ska det innehålla allt de behöver.

#105 Tja, du kan la titta igenom tråden vad folk ger sina hamstrar ;) Men kött, kolhydrater (pasta, risa, spagetti m.m), ägg, olika grönsaker och frukt (frukt är onyttigt så bara ibland), groddar, persilja, majs, ärtor, broccoli, paprika m.m :)

Hamsterlycka
1

Idag blev det kokta makaroner, morot, äpple, köttfärs och gröt :) Uppskattades mycket av småtrollen mina!

nlinds
0

idag fick min lilla flicka och pojke basfoder, salladsblad,en vindruva var och lite knäckebröd :)

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

WilmaP
0

Ruccolasallad, babyspenat, gurka & linfrön. :)

AnnaCDSG
0

Igår kväll fick mina Barnmat, sallad, tomat och bladspenat. Idag vet jag inte än vad de ska få, men det blir kattmat (blötmat) i alla fall, och grönsaker.

Sarah!
0

min hamster fick äpple och brocolli nyss :)

Mvh Sarah

Frosstis
0

Jag ger inte Färskmat så mycket längre, han verkar bli dålig i magen av det varje gång jag ger.

Men idag ska han få en liten bit blomkål, och så fick han två pasta (sånna där snäckor!).

FiffiLiina
0

Mina hjärtan fick kokt potatis, kokt ägg, morot och lite havregryn:)

MVH FiffiLiina

menokej
0

Min älskling åke fick rå broccoli, krispsallad, osaltad havregrynsgröt och en barnmats frikadell :D Han blev mycket nöjd! Och han ju såklart pellets också :)

mjuhm
0

Mina bollar fick lite omelett med broccoli i, havregrynsgröt med några små blåbär, kokta makaroner, en bit lax, morotsskivor, rå nötfärs & groddar :)

WilmaP
0

Idag fick de potatis, havregrynsgröt, lite ägg, salladsblad & dräktiga Capella fick även ärtor :)

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.