Vad var han för sjuk?
Hej! jag undrar vad min hamster var för sjuk. I slutet av sommaren började han tappa päls på magen och han var gul. Han kissade väldikt mycket och drack väldigt mycket. Efter ett tag började han klia sig mycket också. I oktober åkte jag och mamma till vetrinären.Dem sa att dem inte viste vad han hade för något men det var nog bra och avliva honom.
Jag och mamma tänkte en stund. Men vi avlivade honom inte för han var så pig och värkade inte lida.Han forsatt och tappa päls och vi kunde inget göra bara han mådde bra. För en vecka sedan öppnade jag lukan till hans Bur.Han brukade alltid komma utt springandes och villja ha mat för han var väldigt mat glad.Men inget hände så jag öppnade hans hus.¨
DÄR SATT han med ett jätte stort öga det blev bara större och större till slut ploppade det utt.Jag var hemma själv så jag visste inte vad jag skulle göra och jag tog upp han i min hand han såg helt förskräkt utt.Till slut kom pappa hem jag låg med han i två hella timmar men till slut bestämmde vi att vi skulle avliva honom.Jag jag stannade kvar i bilen för jag inte ville se hans öga.Sedan kom papppa jag frågade honom var det var för fel på min kärra Bamse men han kunde inte svara på det.Dagen innan var han jätte pig och körd einder bana.
Så ni undrar jag vad tror ni det var för fel på min kärra Bamse.
Låter som Fatty eye 
Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se
Taappar dem päls då?
Nej den delen missade jag nog. Fatty Eye av den grövre sorten kan göra att ögat ploppar ut, men då endast på Vintervita. (ser ut som en vv på din Avatar?)
Kissandet och drickandet låter som diabetes, men drabbar oftast bara campbells om jag förstått det hela rätt, men även hybrider, kanske var han Hybrid? Finns många duktiga människor på forumet som är bra på dvärghamstrar, hoppas dom kan se din tråd.
Varför den tappade päls vet jag ej.
Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se

Var det en dvärghamster låter det väl som om den både hade Fatty Eye och Diabetes.
Klia sig kan de göra om de inte mår bra, de blir en överslagshandling när de inte kan göra någonting annat.
Det kan också ha varit ohyra. Men just i samband med allting annat så var han nog väldigt sjuk ett bra tag.