Hamster iFokus

Hamster

Etikettoff-topic
Läst 7723 ggr
Odette
0

Klotterplanket 59

Ny tråd! Glad
Den gamla hittar ni här->

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

NinjaKakan
0

Etta ? :D

nadilda
0

tvåa? :)

flack
0

Trea! Flört

//Medarbetare på Hamster iFokus och Akvariefisk iFokus.

Floppan
0

fyra

Imasy
0

Fämma ;D

Ut i solen med er vettja ;D

flack
0

Haha Imasy du vetju hur det är när datorskärmen "ropar" loggaaaa in på ifokuuuus nuuuu ;D E man fast så e man ;P Får skylla på att solen är utom synhåll här just nu…

Imasy
2

Men, har ni inte sommarlov eller nåt? :P

Men i vinter när ni gnäller på kylan och snön, då ska jag visa er denna tråd minsann, så kanske ni ångrar er en smula ;D

flack
0

Ja, jag lär väl sitta här ända till vintern, så visa på du ;D

Imasy
4

Haha, ja fast när ni gnäller över hur kallt det är kan jag ju säga "skyll er själv" som inte gick ut och njöt av sommaren medans den var här ;)

Till en helt annan sak, som jag tyckte var så rolig.

Jag var ut och nattvandrade igår. Så jag stog med två andra nattvandrare och en ung kille oxh pratade lite.

Den här killen var ganska så duktigt på lyset och stog och berättade lite om sin kväll och så.

Så när vi står där på gatan kommer polisen. De stannar vid oss och kommer ut och småpratar lite.

Om man nu inte vet hur den svenska polisen ser ut så var det ju inte så svårt att missa vad de var. Dels så stog det POLIS över hela bilen, men likväl på de gula reflexvästarna de hade på sig, där står det POLIS tvärs över bröstet. Så de har ju inte gjort någon större hemlighet av att dölja sin arbetsplats om man säger så.

Så har vi den här killen på pickalurven. Han ville också vara med i diskussionen, så hn vänder sig mot poliserna och säger:

-Jaha,och vart jobbar ni någonstans då?

;D

[Sniff]
0

#9 HahahaSkrattande

Hamsterlycka
1

Blev ett väldigt trevligt besök hos Martina (chateaus) idag. Blev att hjälpa att se könen på bebisarna, en svart hona vann mitt hjärta haha! Extremt lugn och snäll. :) Vissa var riktigt svåra att se på, men tillslut löste det sig :) En väldigt stor och fin kull, alla bebbarna var otroligt söta! Roligt att få öva lite på kön också så att man kan det när man ska få egna! :D Kunde färgen på alla ungar förutom typ en, STOLT haha <3 Det ända tråkiga var att Signe inte kunde joina oss :( Eländiga papova!

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

NinjaKakan
0

Äh. Tråkigt väder här i Helsinbooorg. Har regnar i typ 100 år nu. Men det gör inte så mycket, gillar inte solen ändå men det kunde iallafall få lov att vara torrt så mina pojkar kunde få komma ut lite -_-. Men men.

nadilda
0

Hihi det regnar ute och igår kom en 8 veckors lagotto-tik hem till oss. Så ute har jag varit titt som tätt sedan 6 imorse :PJust nu sitter jag inne brevid henne, om jag bara lämnar rummet i merän 1 sekund så gnyr hon :-) Så då är det ju perfekt att vara inne på iFokus ;)

NinjaKakan
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kakan hälsar från sin nystädade buur ;D

NinjaKakan
0

Och Mc Muffin också såklart ;)

Floppan
0

Jag har då spelat fotbolls cup hela dan 2:à kom vi … En sväng till djurmagazinet han också meds en trå bro ett hö hus och en extra vatten flaska för 80;-

Odette
1

Nu har jag fått hem min nya råttbebis, han sötare än sötast och über go! Snacka om guldklimp jag fått tag på- han är hur fin som helst, nyfiken och oerhört social & kontaktsökande.

Heliodor & Morris har varit så fina mot honom, han kom igår och de har verkligen tagit emot honom med öppna armar. Sånt värmer så oerhört, jag hade förberett mig på att det skulle bli en massa tjafs men icket!

Det var bara att sätta ihop dem senare under samma kväll och de sover ihop och verkar trivas jättebra :')

Han ska heta Swiffer, passar honom perfekt!

_

Odette
0

Sitter på ett björnskinn hos husse, han ville inte lämna den platsen utan kröp snabbt tillbaka dit då jag försökte ta honom hehe..
det är väl så man ska göra för att charma in sig även hos husse, å det verkar funka fint! ;)

_

MaaariaS
0

#17#18 Åh så fin han ärKyss Grattis!!

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Odette
1

Tack, måste visa den här också. Han blev ju så gullig här :')

_

[Sniff]
0

Ååååh jag vill ha en egen lägenhet och bo där med min hund och ha katter och jag vill ta hand om mig själv och få bestämma allt självObestämd

NinjaKakan
0

#20 Helt underbar ju :O Grattis :D

#21 Du är inte den enda som längtar efter det. Har bott hemifrån en gång och kan säga att det var inte roligt alls att flytta hem igen -_-

MaaariaS
0

#20 Åh så fin,jag älskar råttorKyss

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

[Sniff]
0

#22 Hur var det att flytta? Varför flyttade du hem igen? Förvånad

NinjaKakan
0

#22 Skönt, men en jäkla massa ansvar och sen en massa saker som man inte tänker på att handla t.ex glödlampor och osthyvel xD Fast ja, det är ju sin sak. Jag fick flytta hem för exet blev av med jobbet och jag blev av med mitt så det fanns inte pengar till det :/

[Sniff]
0

#25 Haha ja jag kan tänka mig att det är massa småsaker som man måste komma ihåg! Men vad tråkigtRynkar på näsan

NinjaKakan
0

#26 Ja väldigt. Så har bott hemma nu i 4 månader kanske. Inte hela världen om man hade trivts hemma :P men nu gör jag inte det så ska försöka rassla ihop så jag kan bli inneboende någonstans om det nu fungerar med ekonomin efter sommaren.

Floppan
0

Bara för att lyxa till det så har mina busfrön fått en fest måltid bestående av : torrfoder solrosfrön pasta havregrynsgröt och ärtor pasta gick nog bäst hem

Imasy
0

En sådan här sötis har jag hämtat hem på eftermiddagen :)

Dessvärre var nog jag den enda som uppskattade hennes ankomst. De andra kaninerna tyckte hon var hemsk som pesten.

Floppan
0

#29 Haha

NinjaKakan
0

#29 Aow :P hon ser inte ut som pesten iallafall :)

Undra om man kan gå en kurs hur man färgar håret och undvika att få färg på armar,händer,hals,ben och ögonbryn ? För ja. Lila/Röda ögonbryn är inte riktigt min grej faktiskt.

Imasy
0

En kompis till mig använder glidmedel i ansiktet runt hårfästet när hon färgar håret. Då ska tydligen inte färgen få fäste i huden.

Har dock aldrig vågat gå in på apoteket och köpa glidmedel. Skulle jag dessutom stå där i kassan och lite skamset säga "Jaha, jag ska hem och färga håret, he he… he…" skulle det ju kännas ännu mer uppenbart som att jag står där och ljuger och inte törs erkänna vad det "egentligen" ska vara till SkämsFlört

Så, slutsatsen är väl att jag har aldrig testat och kan därför heller inte säga om det fungerar, bara lita på hennes ord.

NinjaKakan
0

#32 HAHA glidmedel? :P jag brukar använda vaselin men det är spårlöst försvunnet sen 2 månader tillbaka. Men får väl testa det nästa gång. Har ju faktiskt sådär 3 flaskor som bara ligger nerpackade i en låda :P

Fast ja. Gå runt och lukta glidmedel känns inte heller helt 100 xD

Imasy
0

Japp, glidmedel :) Fast blir inte vaselin och lämna huden väldigt fet efteråt?

NinjaKakan
0

#34 Jo det gör ju det.. Brukar få finnar efter -_-

Imasy
0

Glidmedel it is då ;)

NinjaKakan
0

#36 Kan se mammas min framför mig när jag springer runt med en flaska i handen och kletar in i huvudet XD

Imasy
0

Hoppsa hoppsan, jag har fått kaninungar.

Eller inte jag då förstås, utan kaninen. Det var lite oväntat.

goldenhamsters
0

Idag rymde min häst när jag var ute och red, jag hade suttit av för att leda honom genom svår terräng och då slet han  sig från mig och skenade 2 km hem till stallet! Jag sprang som en tok efter och skrek hans namn, var så himla rädd att han skulle skada sig själv eller någon annan eftersom han sprang på ett joggingspår där hästar inte får gå. Som tur var så hade han kommit välbehållen till stallet och ställt sig för att beta lite gräs, rätt så svettig och väldigt andfådd. Läskigt äventyr som slutade bra som tur bra, ingen skadad och det var verkligen tur, en häst på flera hundra kilo som skenar iväg av rädsla kan vara en stor fara för sig själv och andra. Är i alla fall så himla glad att han mår bra, grät en massa tårar för honom idag, för rädsla och massor av lättnad! Älskar min häst, vet inte vad jag skulle göra om något hänt honom idag!

Mvh Alicia.

nadilda
0

#39 Vad extremt skönt att det gick bra!Skrattande

Jätte fin hästKyss

goldenhamsters
0

#40 Jaa! Tack så mycket Glad.

Mvh Alicia.

Kokolandia
0

#39 Haha jag känner igen det där ;) Det verkar som om hästar reagerar på två sätt när man av någon anledning ramlar av 1= stå snällt kvar och låter en hoppa upp igen 2=ser det som en chans att få springa hem till stallet.. En gång för massa år sedan så ramlade jag av en häst när vi var ute och red, för han blev rädd för en fågel och slääängde sig åt sidan, varpå jag damp ner i marken. Den hästen stod still tillräckligt länge för att se så jag levde, jag hann precis ställa mig upp då han kutade iväg. Jag sprang också efter honom eftersom det var en bilväg han sprang på (en ganska liten dock) och en tjej vid stallet fick tag i honom och ledde honom mot mig, då sänkte han huvudet och gick bakom tjejen som för att gömma sig för mig ;) Sen den hästen (ramla av=hästen drar) så har jag lärt mig att ramla av och fortfarande hålla i tyglarna ;) haha

goldenhamsters
0

#42 Haha, ja smart Flört. Jag hinner inte tänka riktigt när jag ramlar av, de två senast gångerna jag ramlat av har varit pga av ett envist litet russ som gör riktiga tvärnitar framför hindrerna, så jag har ramlat av på själva hindret. Har en liten rolig bild, och då håller jag faktiskt i tygeln fortfarande:

Mvh Alicia.

Imasy
0

Haha, är det där du? Ser ut att göra lite ont ;)

goldenhamsters
0

#44 Haha, jaa :P. Fick en rejäl blåtira efter det, landade med kindbenet på bommen. Men det var ingen hjärnskakning, så det var ju bara att sitta upp och hoppa resten av banan sen, en riktig hoppryttare ger inte upp i första taget ;).

Mvh Alicia.

NinjaKakan
0

#43 Den bilden är klockren. Jag gav min hoppning efter en omkullridning och en avkastning med någon veckas mellanrum. Älskade det innan men har fått en "trevlig" ryggskada efter dom gångerna så i gave up och blev rädd för att hoppa :P

Imasy
0

Oouch :S

Tur man är för fattig på tid och pengar så man inte har råd att ha häst ;)

Floppan
4

Längtar så till immon kl.2 då jag ska till Ingunn på snögatans och hämta upp två riktiga snyggingar som jag hoppas ska trivas tsm å få fina ungar Lagt inn lite extra saker i Victors bur

Odette
1

Swiffer fick följa med mig ut på bron för första gången idag, han tyckte det var lite läskigt till en början men samtidigt lite härligt att komma ut ;)

_

Odette
3

Sötnäsan!

_

Floppan
0

Åh vad råttor är söta jag önska min mamma inte var rått / gnagar ( förutom kaniner o marsvin ) fobi

NinjaKakan
0

Underbart söt är han ju Odette :D

En annan har suttit ute i regnet och surat över dagen..som iförsig inte ens har börjat. Så jag är helt genomblöt och har inga större planer förutom att fortsätta sura :P

AnnaCDSG
0

#50 Så söt! Kyss Grattis till det lilla nytillskottet har jag ju inte sagt än. Han är superfin! :)

-

Nu är det dags för en promenad med hundarna.. Inte kan man sitta här hela dagen. ^^

[Avarice]
0

Vilken snygging Kyss

Men fyyyyy vad dåligt väder det är, iaf här i Trollhättan. Inte mer att göra än att ligga i soffan och mysa, tur man har sällskap Kyss:

Imasy
0

"Vi" har fått ännu fler kaninungar. Nu hoppas jag de får nya hem allihop annars blir det fullt i garaget :D

Imasy
0

Hoooohoooo!

Vart är alla någonstans? Sover ni? Eller har ni dragit till P&L? :)

AnnaCDSG
0

Jag är vaken! Och säkert den enda som är det också vid denna tiden. Tungan ute
Men ska lägga mig nu och sova några timmar. *snark*

Och grattis till kaninbebisarna Imasy! Skrattande

Imasy
0

Nja, 2 kullar och 10 ungar totalt var väl kanske i det grövsta laget. Men ja, hur kan man sörja det, kaninbebisar är ju så söta :)

Imasy
2

ÄNTLIGEN är jag klar med en uppsats jag har haft sådan ångest över.  Första inlämningen blev underkänd och jag fick göra om den.

Surt sa räven och jag har dragit på det som sjutton för jag "vill inte" á la treåring.

Men nu, äntligen en 11 sidor lång uppsats klar och nu hoppas jag att den blir godkänd. Vägrar verkligen att göra om den ;)

Floppan
0

Undrar lite spontant varför en ganska dum poker spelarebörjar dividera med en fd. Gymnasielärare i matte om hur stort 0,2 kvd. M är .. Dem jag pratar om är min låtsas pappa och min mamma gick å satte sig framför datorn för å slippa höra - så här är de bla bla bla - nej det är så här du tar bla bla bla Dåligt förklarat men man kan jämföra med att en sexåring börjar bråka med en tolvåring om vad 7x7 är .. ;-b

NinjaKakan
0

Första gången på en vecka jag är inloggad. Har jobbat hela veckan och är så trött men jag älskar det :D

Odette
0

#9 haha men jag har ju missat den historien! Såå klockren! Cool

# 61 Älskar du jobbet eller att vara trött? :p

_

NinjaKakan
0

#62 Älskar jobbet haha xD fast ja, det är ganska skön känsla att vara ordentligt trött för en gång skull xD

UlrikaD
0

Idag finns det två annonser på blocket med guldhamstrar som bor två och två. Det ena är två honor och det andra är en hane och en hona.

[Sniff]
0

#64 Rynkar på näsan

Imasy
2

Wiieehooo! Kom in på mina förstahandsval ;D

Twisted_T
0

#66 Vad har du sökt och vart? :)

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

Twisted_T
0

#66 Och GRATTIS såklart :D!

// Linn

Imasy
0

Det blir 30 hp i kriminologi och 7,5hp i brottsprevention. Ser att att ha stora chanser att komma in som reserv på en annan kurs som heter Sexualiserat våld, prostitution och trafficking på 7,5 hp.

Alla är lösa kurser på distans mot Högskolan i Kristianstad och Högskolan Gävle.

Kom in på lite annat också men tackade nej där, man hinner ju tyvärr inte med hur mycket som helst :)

Twisted_T
0

Okej. Kul :D grattis som sagt!  Jag kom bara in på reservplatser. Men tror nog jag borde komma in på andra urvalet :)

// Linn

Imasy
0

Vad ska du läsa då? :)

Twisted_T
0

#70 Förskollärarprogrammet :)

// Linn

Imasy
0

Vad spännande :)

[Sniff]
0

Blä, min skithund skulle få gå ut på baksidan en stund, så hör jag skällande och en katt som fräser och ja… Grannens katter är väl inte så glada på Athos nu, och mina grannar kommer hata migGråter

Twisted_T
0

#73 Ja. Hoppas allt jag kommer in nästa runda! Nervöst ju.

#74 Nämen. Vilka fasoner :o

// Linn

[Sniff]
0

#75 Jag kommer inte våga gå ut på ett tagRynkar på näsan Och nu kommer han aldrig aldrig mer få gå lös på baksidan. Dumma hund!

Waka
0

Är det någon där ute som är vaken eller är man ensam med att sitta vaken klockan tio i tre på natten? :)

// Lydia.

Take it or leave it!

Ljaede @ bilddagboken
http://ljaede.tumblr.com/
http://bangbangbang.blogg.se

Linda3046
0

Gah! Tydligen så har Grangården i Uppsala slutat sälja STL strö, så nu vet jag inte riktigt vad jag ska använda för strö. Om jag ska gå tillbaks till kutterspån kanske, för Tutte har ändå inte så lång päls men samtidigt tyckte jag alltid att Toalätt höll sig fräshare längre. Men jag är jättekänslig för Toalätt-lukten och mår typ skit flera timmar efter varje burbyte :/

goldenhamsters
0

Min lilla underbara människoälskade dvärghamster Tingeling har nu fått fatty eye Gråter. På några få dagar har det växt såhär:

Jag bara gråter när jag tänker på vad jag måste göra, någon gång nästa vecka måste jag avliva henne hos veterinären. För hon har förändrats, hon sover mycket mer, är sämre på att ta hand om sin päls och så äter hon bara hälften så mkt som ho brukar. Hon har så utåtstående ögon att jag förstår att hon har ont. men hon bits inte, snälla Tingeling skulle aldrig bitas.

Det är min tredje hamster som får fatty eye, verkar bli vanligare bland dvärghamstrar nu. Riktigt tråkigt, det värsta med det är ju att det inte finns något botemedel. Om man inte opererar bort ögonen på hamstern, och det skulle ju vara rätt riskabelt eftersom de ska sövas ner då.

Mvh Alicia.

nadilda
0

#76 Ush börjar gråtaGråterStyrke kramar till dig <3 <3

Jag är så sjukt orolig för AskaGråter <3<3

goldenhamsters
0

#80 Åh juste, Aska kommer ju från samma föräldrar Rynkar på näsan. Håller tummarna för att hon klarar sig! Eller att dröjer väldigt länge om hon kommer få det. Tjorven och Stina (mina förra fatty eye dvärgar) fick det när de var lite över 1 år, så de behöver inte vara så unga för att få det. Får se om jag ens får avliva henne hos veterinären, jättemånga veterinärer vet inte fatty eye är, eller att det är så farligt på dvärghamstrar, på marsvin är det ofarligt. De tror ju att det är någon ögoninfektion bara, så de vill inte avliva utan istället skicka med ögondroppar som inte fungerar. Det hände mig när jag var hos veterinären med Tjorven och Stina, fick antibiotika ögondroppar utskrivet, de fungerade inte det minsta. Så särsilt Stina fick lida mycket, de började bitas jättemycket på slutet. Såhär långt gick det med Stina, helt hemskt!

Så långt ska det inte få gå med Tingeling, så på torsdag eller på måndag så tar jag farväl av henne för alltid Gråter.

Mvh Alicia.

nadilda
0

#81Gråter Så hemskt! Tur för Tingeling att hon har en så klok matte som gör så att hon slipper lida! Vet att det inte var ditt fel att det blev som det blev med Tjorven och Stina, följde det hela noga :(

Imasy
1

¤%)&%%##"!

Aaaaaarghh!

Någon som vill ta över min visdomstand? Den gör inte ont alls.

På hedersord asså.

/Du får 30 Guldmynt på köpet.

NinjaKakan
0

Har också en visdomstand som bråkar. Jäkla trams är det..aj ajajaj.

[Emma--]
0

#83 nej tack :P är så glad att jag har opererat bort mina ;P tog bara några år innan tandläkaren tog det på allvar.

Twisted_T
0

Tror 3 av mina har kommit, utan större problem :) Men vill helst inte ta över ändå ;)

// Linn

goldenhamsters
4

Har som sommarjobb att passa djur. Så nu passar jag 12 marsvin och 6 kaniner och lite andra djur, kan säga er att mitt rum är rätt så fullt nu Tungan ute.

Mvh Alicia.

Twisted_T
0

#87 Men vilket underbart sommarjobb ändå ;)

// Linn

Odette
0

#81 Gud så hemskt! Jag lider verkligen med dig, en av mina mandarin agouti honor började få sådär också. Det verkar kunna gå rätt snabbt när det väl sätter igång :( 
Du får säga till veterinären att det är avlivning som gäller och inget annat, de kan ju inte vägra liksom. Denna gång vet du bättre än dem så det är bara att stå på sig.
Så får dom väl läsa på om det sen om dom mot förmodan ens skulle orka vilja lära sig mer om fatty eye just på hamster *suck* 

Verkligen tråkigt med lilla Tingeling Gråter

_

goldenhamsters
0

#88 Underbart sommarjobb! Får göra sånt som jag tycker är roligt, gosa med djur Skrattande.

#80 Oj, jag visste inte att du också haft det, det är iaf verkligen inte kul Rynkar på näsan. Ja den här gången ska jag vara bestämd, för nu vet jag ju säkert att det är avlivning som gäller. Förra gången var jag inte helt hundra på att avlivning var vad som gällde, så när veterinären sa att det var en allergisk reaktion på spånet så trodde jag på det och åkte hem med ögondroppar. Trodde då att veterinärer visste allt även om hamstrar.

Bara för att Tingeling ska avlivas så är hon extra social och pigg  på sistone, som om hon vill bevisa att hon inte alls är sjuk. Hon är vaken hela tiden nu och vill komma ut och leka. Så jag avvaktar nog tills nästa vecka, hon visar inte tecken på att lida än.

Mvh Alicia.

[Sniff]
0

#87 Jag älskar mitt sommarjobb också! Jag är på en 4H-gård, där jag varannan dag är ute bland djuren och pratar med barn, klappar kaniner och leker med grisar. Drömjobbet! Fast jag var dagmatte innan jag började jobba och det var inte så tokigt det heller! Skrattande

Extra roligt är det eftersom jag har blivit kär i en liten ninis som ska få följa med mig hem när jag slutar… Oskyldig

Så tråkigt med Tingeling, beklagarRynkar på näsan

[Emma--]
0

Sitter på en buss på väg till mina föräldrar. Började resan 12.45. Bara en timma kvar nu och sen bara typ 30-40 min i bil också ;P tur att iFokus finns en sånhär dag. Lätt värt att slösa lite pengar för att fördriva tiden lite grann :P

Twisted_T
0

#92 Oj det var långt. Sitter på bussen mot mina föräldrar nu med men det tar bara ca 24min. Sen åkte jag iofs spårvagn 15min till centralen först :) men håller helt med, härligt med iFokus på bussen!

// Linn

[Emma--]
0

#93 en bit, men bussen är lite seg. Är egentligen "bara" 16 mil till föräldrarna. Med bil skulle det gå betydligt fortare :) Ohja :)

Nilla_93
0

Hej har en lite fråga och tycker de är onödigt att starta en helt ny tråd :D ni kan pm:a mej om ni vill.. men frågan har läst på en del men jag fattar inte detdär med hamstrar som är vita och man parar dom och då kan ungarna bli blinda och sånt kan någon snälla förklara :D har själv en Dvärgis  är det bara på guldhamstrar det händer eller kan det hända med dvärgisar med??

Linda3046
0

http://www.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/burar_hagar/hamsterburar/hamsterburar_metall/279180#more

Den här buren skulle jag verkligen vilja ha, men lite väl saftigt pris kanske? Tyst

[Emma--]
0

#96 kostar ca 850 om man beställer från .com istället. http://www.zooplus.com/shop/rodents/cages/hamster_mouse_cages/hamster_cages/174317

goldenhamsters
1

Hittat en ny sysseltsättning när jag sitter och vaktar alla 16 marsvin ute i utehagarna. Sitter och letar efter fyrklöver, rätt roligt om man har tålamod och är lättroad. Hittade idag 14 fyrklövrar och 2 femklövrar Skrattande.

Mvh Alicia.

NinjaKakan
0

Och för 2 dagar sedan så trodde jag att mitt hjärta skulles stanna. Kakan hade rymt. Som tur, hittade jag honom i sittandes i en kartong med kakel i..Men vilken panik. Och han verkar ha klarat sig bra som tur är då hans Bur står högt upp och han var nere på golvet när jag hittade honom..

UlrikaD
3

Det blir ju inga mer hamsterbebisar här hemma, men däremot blev det 8 musbebisar istället idag:)

[Sniff]
0

Aaaw vad roligt Ulrika!

UlrikaD
0
goldenhamsters
0

#102 Men gud, åh jag mådde dåligt av att läsa den annonsen. Vilken okunskap Rynkar på näsan. Jag mejlade henne henne nyss och berättade hur det ska vara, hoppas att hon lyssnar. Anmälde också annonsen, hon säljer ju guldhamstrar tillsammans vilket är olagligt.

Mvh Alicia.

DenLillaTofflan
0

#103 bra att du mejlade henne och sa att det var fel hoppas verkligen att hon lyssnar nu.

Stackars hamstrar Gråter

goldenhamsters
1

#10r  Fick svar från henne, hon skrev att hon skulle sära på dem. Hoppas att hon gör det och inte bara något hon säger för att jag inte ska anmäla henne eller något Obestämd.

Mvh Alicia.

Frosstis
0

Ååh jag kan inte sovaa.. La mig 4 igår och var klarvaken då också, fick tvinga mig själv att sova.. Vad har hänt med mig?! Brukar kunna vara vaken max 3 typ, och däcka liksom.,Obestämd hade kunnat dygna.. Ah gud måste verkligen lägga mig nu.. Min syster fyller år imorgon.. (fast tur att hon sover över i stallet så vi slipper gå upp tidigt haha!)

Och imorgon ska min kompis bleka mitt hår, sen ska jag dipdya det "atlantic blue" :D Får hoppas det blir snyggt! Köpte det idag (eller igår…) hihi Glad

goldenhamsters
0

#106 Dygna inte, haha jag gjorde det i lördags och det är inte speciellt roligt ens med sällskap. Resten av dagen är förstörd sen.. Det känns som man kan dygna till ungefär klockan fyra, men om man väl gör det så tröttnar man vid 6-tiden och fattar inte vad man ska göra i 6 timmar tills alla vaknar Tungan ute.

Mvh Alicia.

Frosstis
0

#107 haha tur jag inte gjorde det då Tungan ute

Jag blekte bara håret, men det blev jättesnyggt så jag ska ha det så nån vecka och sen göra det blått :D

ååh jag svimmade idag Rynkar på näsan

Frosstis
0

Måste sova nu. Har fortfarande ont i huvudet från jag svimmade idag. Och jag vill gå upp tidigt imorgon, ska se om jag klarar kl kvart i tio *skratt*

Har vaknat nästan halv ett idag :( Och halv tolv varje dag..

nadilda
0

#109 Kvart i 10 är väll jätte sentFörvånadTungan ute Stackare som svimmade, har också gjort det några gånger och det är inte alls kul!

Frosstis
0

#110 haha det är jättetidigt för mig! Dock orkade jag inte gå upp, somnade om till kvart i tolv :(

Det var första gången, det var asläskigt.. Jag stod och blekte håret hemma hos min kompis så hade de ingen lampa inne i badrummet då det var ju lite mörkare, och så var lukten ganska stark så typ började allt bli svart för mina ögon och sen ba föll jag på golvet Tyst Jag var väl borta en stund för jag hörde inte ens när hon försökte prata med mig pch när hon ropade på sin mamma.. Asläskigt! Jag skulle ramlat på huvudet men hon putta till mig så jag hamnade på baken Foten i munnen

goldenhamsters
0

#111 Det är så läskigt att svimma. Förstår inte hur folk kan svimma med flit, de gör på något konstigt vis för att de tycker att det är roligt, men det är ju bara farligt.

Jag har svimmat en gång och det var när jag tog livmoderhalscancer sprutan, den gjorde så himla ont och jag blev så rädd så jag tuppade av Tungan ute. Finns inget läskigare än sprutor..

Mvh Alicia.

Frosstis
0

#112 Oj, kan man verkligen göra det med flit? Usch jag skulle aldrig göra det.. Det var rätt så pinsamt när jag svimmade hemma hos henne.

Men, sprutor är ju inte läskiga Skrattande De gör bara svinont (livmoderhalscancer sprutan iallafall..) jag tog den för någon månad sen, den andra sprutan alltså, och den gjorde såå ont. Dock så sa jag åt min syster att nypa mig samtidigt som hon sprutade in det, så jag fick mer ont av att hon nöp mig så jag kände knappt sprutan Tungan ute Min syster är 17 år nu (fyllde det igår) och hon fick tårar i ögonen för att den gjorde så ont. Usch, kan man itne ta tabletter istället? Obestämd

goldenhamsters
0

#113 Ja man ska sitta på huk, hålla för näsan och flämta som en hund i en minut sen ställa sig upp och sätta en finger mot munnen och blåsa hårt, då svimmar man. Några av mina klasskompisar gjorde det, riktigt dum sak att göra eftersom man förlorar hjärnceller när man svimmar och hjärnceller är de celler som det inte byggs upp fler av under en människas liv. Så varför ska man slösa på dem genom att göra en sån dum sak som att svimma med flit? Förstår det inte rikigt Obestämd.

Mvh Alicia.

Frosstis
0

#114 Men det är ju bara dåligt att göra det. Ser ingen mening med att svimma, det är ju inte kul och det kan faktiskt vara farligt.

goldenhamsters
3

Woho! Nu har Sverige tagit sin första OS-medalj år 2012, silver i fälttävlan! Bra jobbat sara algotsson ostholt Skrattande.

Mvh Alicia.

DenLillaTofflan
1

Hahha jag hittade en hamster bön som va så söt så jag måste bara skriva den här. :D

Gud som haver hamstrar kär.Ser till mig så liten jag är.

Tack till matte som mig sköter

och för mina dagliga moröter

(Vet att jag stavar morötter fel men det rimmar juh inte annars :P)

Frosstis
1

Omg jag är uppe! Titta klockan! SkrattandeJag typ dör av trötthet.. :(

nadilda
0

#118 ApplåderSkrattande

Frosstis
0

#119 Jiho det förtjänar jag Skrattande Jag är bara skithungrig, vet inte om pappa sove eller om han har åkt någonstans.. Ååh :(

nadilda
0

#120 Ush inte kul att vara hungrig på morgonen, är också det!

Vad har du lust att äta till frukost? ;)

Frosstis
0

#121 Jag har inte lust att äta någonting.. Men helst av allt skulle jag ju vilja ha äggröra, men det orkar jag inte göra :D Så det kommer bli flingor.. Usch. Varför måste man äta frukost?! Hatar frkost..

nadilda
0

#122 Jag älskar frukost<3 Igår åt jag 5 stora mackor till frukost…

Frosstis
0

#123 Haha åh jag hatar att äta mackor till frukost! :(

Ja pappa har vaknat! Han skulle göra frukost (hoppas han gör äggröra och sånna vita baguetter i ugnen<3<3)

Frosstis
0

Yes pappa lagar det nuu haha<3

nadilda
0

#125 Gud så gott!

Frosstis
0

#126 Jaa Skrattande

Frosstis
0

Aj, det gör så fruktansvärt ont i mitt finger. Höll på att göra hemmagjorde rör till Puff så använde jag limpistol så råkade jag sätta fingret där jag hade sättit lim, aj det bränner och dunkar och går inte över. Har spolat kallvatten på men det gör verkligen svinont Gråter Stackars mitt finger.. Har tagit salva och plåster nu men det hjälperr inte! Vad ska jag göra? :(

goldenhamsters
0

Ät fattig riddare! Skrattande Jag är ensam hemma och leker hammfru, gräddar lite fattig riddare, byter soporna, städar och snart ska jag gå till affären med hundarna och handla lite mat Glad. Riktigt kul, får ett stort sug efter att flytta hemifrån nu.

Mvh Alicia.

goldenhamsters
0

Nu har det som jag varit rädd för inträffat. Passar ju djur denna sommar, har just nu bara 14 marsvin. Idag hittade jag en död i buren när jag skulle ta ut dem, dödorsak okänd, kanske en stroke? Vet inte hur jag ska säga det här till ägarna, sånt kan ju hända men inget man räknar med. Jag har lagt in marsvinet i frysen,  men kan jag väl inte göra just nu. Mår så dåligt just nu, känns som om det är mitt fel, men jag har gett dem hö, vatten och vitkål och morötter varje dag, inget som de dör av. Känns som jag ska spy för att jag mår så dåligt, har jättestora skuldkänslor för att marsvinet dog hemma hos mig. Vill bara gräva ner mig själv i 1 år känns det som…

Mvh Alicia.

[Emma--]
0

#130 usch lider med dig. Men det är sånt som händer och det förstår nog ägarna också.

Lemonneater
0

#130. fy f*n :((. usch så hemskt! stackars dig och familjen :((. Hoppas det löser sig iaf <3

Jag själv sitter i soffan och ska titta på Batman- the Dark Knight :)) så braaa <3<3<3

Frosstis
0

Jag har nyss gjort Barnmat! Det var ganska enkelt faktiskt, jag hade bara i en morot, en potatis och ett äpple :) Sedan kokade jag de tills de blev mjuka (aka ca 15 min) och sedan moosade jag allting i en mixer :D Puff älskade det (alfons med!) Sedan har jag bakat cupcakes! De ser bruna och äckliga ut för att det är marshmellows i, men det var de godaste muffinsarna någonsin! Ska definitiv bakas igen! 

UlrikaD
1

Dagens fynd?
Allt på bilden, 70kr:)

Dock kom inte illern Freddie, med på köpet.Tungan ute

goldenhamsters
0

Ser gott ut Paulina, barnmaten ser ut som persika puré, säker på att det inte är persika i? :P Har du recept på muffinen? Skrattande Själv har jag tröstbakat släta bullar, älskar sånna bullar.

Mvh Alicia.

Twisted_T
0

#134 Säljer du allt för 70kr?Förvånad

Eller har du köpt det för 70kr?

// Linn

Frosstis
0

#135 Jag tror den är väldigt god för små hampisar ;) Det var det första han gick till när han kom in i buren nyss Skrattande Jag är 100% säker på att det inte är persika i för att jag gjorde den själv, haha Flört

Absolut, vill du ha? :)

goldenhamsters
0

#137 Ah, ägrna skicka på PM! Fast jag kommer inte kunna baka dem förens nästa vecka, ska iväg och vara funktionär på ponny SM imorgon Glad.

Mvh Alicia.

Frosstis
1

#138 Klart jag vet att du ska på SM, läser din blogg ju Skrattande

UlrikaD
0

#136 Jag har köpt det för 70kr!!Skrattande

Twisted_T
0

#140 Oh vilket fynd! På blocket eller? Där kan man ju hitta saker till riktigt bra pris ibland! Letar dock fortfarande efter ett nytt akvarium/terrarium eller duna till bra pris till ena hamstern :)

// Linn

UlrikaD
0

Ja, blocket. Det var tre burar från början, en var såld. Fattar inte att man inte tog alla tre burarna ändå, vare sig man behövde dem eller inte:)

Men jag är glad och tacksam, perfekta musburar ju.Skrattande

Frosstis
2

Gjorde även en tunnel idag. Använde en vanlig flska och skärde bort locket och bottnen. Jag gjorde en med cola också men fick limpistol på fingret så fick så ont att jag inte kunde fortsätta, har en superstor blåsa påfingret nu :( Hade verkligen såå ont, kunde inte göra något med fingret, det dunkade och värkte och aarh.. Svinont! Men jag klippte remsor av en tröja/kofta och satte så att det inte blir vassa kanter Glad

Frosstis
0

Nu ska jag försöka sova, jag gick allt upp kl 9 idag så, ska försöka gå upp imorgon då också Skrattande

goldenhamsters
0

#144 Jag med, haha jag ska upp halv sju. Hatar att allt tar så mycket längre tid än vad man har planerat. Aja, får väl dricka kaffe imorgon, även fast det är sååå himla äckligt Tungan ute.

Mvh Alicia.

Lemonneater
0

Idag vaknade jag en heeeeel timme innan jag skulle börja. Trodde jag var försenad så sprang upp och ringde jobbet för att upptäcka att jag hade fel ^^

[Sniff]
1

Idag åker vi till Urkult! Woho, det ska bli så roligt!

Frosstis
0

Jag gick inte upp kl nio när jag hade klockan på, så jag somnade in till halv tolv :(

Linda3046
0

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15210889.ab

Fyfan vilka hemska människor det finns! :( Störde mig på att det kallades vandalism i artikeln, djurplågeri och onödigt dödande skulle jag säga! Skrikandes

Miilla
0

Imorgon åker man utomlands! Härligt, men vad sitter jag och gör istället för att ha fjärliar i magen och packa som man brukar?..sitter redan och gråter för jag vet hur mycket jag kommer sakna mina älsklingar här hemma. Hur ska det gå när jag är där om jag redan gråter nu. Nä nu får jag allt skärpa mig och fortsätta packa! Flört

Frosstis
0

Åååh jag ska få vara fodervärd till en kaniiiin<3 JAg är såå glad! Fast måste bara hitta en kanin först Flört

Frosstis
0

Alltså vad konstigt, igår fick inte komma upp ur buren (eller jo, men inte i rasthagen) och så tänkte jag på det när jag la mig (jag la mig typ 10) så kom mamma till mitt rum kl 11 typ och sa att han håller på och gnager i rasthagen, så tog hon honom till buren. Det var jättekonstigt för hur hamnade han där? Jag hade ju inte tagit ut honom. Inte någon i min familj heller..

Ringde mamma nyss så sa hon att jag säkert hade glömt bort att jag hade lagt han där för att jag var snurrig igår.. Har vart jättesnurrig varje dag ända sedan jag svimmade :( Dumt!'

Imasy
0

Minus: Jag fetkörde i en tenta idag så jag skäms ögonen ur mig.

Plus: Jag kom in de de kurser jag önskade.

Så det bra får väl överväga det dåliga ;)

Novis10
4

Tänkte bara dela med mig av min fina Rost umb hona, inte så gammal men otroligt söt! :)

//Nova
Besök gärna min hemsida här.

Medarbetare på Hamster ifokus!

Linda3046
0

Hade verkligen världens mysstund med Tutte igår Kyss Han "somnade" på min säng när jag hade handen runt honom. Efter ett tag blev det lite obekvämt så jag försökte ta bort handen, och då tittade han omkring sig om om jag hade dragit av ett täcke, haha :P La tillbaks handen och då "somnade" han igen. Sen lyften jag honom och la honom på bröstkorgen istället o la mig och vilade en stund innan det var läggdags för mig, då fick han åka tillbaks till buren :P

goldenhamsters
0

#155 Aw, det är så gulligt när dem gör så Glad. Har Tutte också blivit rätt lugn nu med åldern? Tom kallades förut för ADHD Tom  för att han ibland vad helt galet, ville inte stanna still en sekund!  Fast han hade lugna stunder också. Men nu märker jag av åldern på honom han är en lugn kelgosse nu istället, fast såklart så får han tillbaka lite av sina gamla ryck fortfarande Tungan ute.

Mvh Alicia.

Linda3046
0

#156 Nja, Tutte har alltid varit för det mesta lugn :) Vissa dagar kan han ha mycket spring i benen och vilja undersöka, andra dagar dagar är han ganska lat. Tungan ute Han verkar va en sån hamster som inte kräver så mycket aktivering för han har aldrig gnagt på gallret eller visat något annat tecken på att vara uttråkad bortset från när han var ung, då hade jag inget Hjul till honom och inte riktigt så tam att det var läge att låta honom springa fritt.

Tyvärr börjar han visa lite ålderstecken redan :/ Han är t ex ganska tunhårig kring doftkörtlarna.

Odette
0

Paulina; va roliga saker du hittar på till djuren! Tummen upp! Man blir ju så inspirerad då man ser tunneln hihi, det var värt lite smärta va? *fniss*
Nä förlåt, jag ska inte retas. Men riktigt roligt att se när folk orkar göra egen pure osv :D

Ska passa på att visa mitt nyaste tillskott, en söt liten dumbopojke (råtta dårå)

Han heter Kimau & har ju världens sötaste små prickar på magen *gah*

_

Odette
0

Å så en bild på honom i en av hängmattorna jag sytt, den är som ett litet lapptäcke med fyra rutor.. skit roligt att sy till råttorna jue!

_

Odette
0

*låg stilla på grytlapparna en liiiiten stund så jag hann fota*

Han är verkligen hel festlig- inte rädd för nåt och är överallt hela tiden, man blir typ galen på han samtidigt som man skrattar åt att han är så jäkla rolig. Personlig grabb kan man ju lugnt säga Oskyldig

_

Frosstis
0

158: Haha tack, vad man nu ska säga :P Tunneln var väl, tja lite värd smärta.. JAg bet faktiskt hål på blåsan och drog bort skinnet, så nu är skinnet under helt skört.. Inte kul :(

Jag vill ha råttoor :( Dumbo hooded <3<3

UlrikaD
0

Om Odette visar söta råttor så kan ju jag visa en söt mus jag fick hem häromdagen:)

Han heter TAM`s Fräcka Fjodor.

Frosstis
0

Visa mer råttor och möss SkrattandeFlörtKyss

UlrikaD
0

En liten choklad fuzzy mus kanske, som ska ha bebisar om ca en vecka.

UlrikaD
0

Här har vi Emporia, släthår och Kiwi-Kurt, fuzzy.

Emporia har bebisar nu som rä 14 dagar gamla och precis har öppnat ögonen:)

Frosstis
2

Nu har jag skaffat en ny dip dye, denna gången blå. Vad tycker ni?

goldenhamsters
0

Coolt! Glad

Mvh Alicia.

Odette
0

Ja jag gillar hooded, å svart är alltid snyggt på en hooded så jag tycker han e super fin <3

Ulrika, dina coola möss slår mina råttor i färg å coola teckningar men luktmässigt doftar mina bättre så det så !! Skrikandes

_

[Emma--]
0

#168 "råkade" visst få hem den söta damen som blev över i den där kullen ;P Hooded är fint :) har ju två black hooded hemma nu :)

UlrikaD
0

#168 Mushonor luktar lika lite som hamstrar, det är en del mushanar som kan lukta.

Dominanta hanar luktar mer, så har man två hanar som kan gå ihop t.ex så luktar de i regel mycket mindre än vad en hane gör som bor ensam för att den inte kan leva ihop med nån annan utan att bråka.

Men som sagt, honor luktar ingenting:)

Floppan
0

Gjort världens godaste Glass kaka med digestive botten vanilj glass och blåbär

Frosstis
0

Lämnat puff hos en kompis nu.. Åker till danmark imorgon och stannar till onsdag. SEN SKA JAG BLI FODERVÄRD ÅT EN KANIN SkrattandeSkrattande

Fyller också år nästa fredag, den 24! :D

Charlie2006
1

Skönt med semester. Har varit så trött den senaste veckan, så ska bli skönt att ha ledigt. :)

Några möss följa med hem i föra veckan. :)

Morakullan´s Isblomma och Morakullan´s Isdroppe. :) Väldigt trevliga honor. :)

TAMs Elegant Elma vissar upp sina paraboler. Skrattande

Brorsan TAMs Elegant Egon säger att han också minsan har lika stora paraboler han med. Kyss

Äntligen har jag fått hem nya gräsmöss också. :) 3 pojkar som flyttade in för några veckor sedan.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

UlrikaD
0

Så fina möss och så fina bilder!!!!

Här väntas det fler bebisar….

Och innan någon tror att musen är sjuk så är hon fuzzy, och ska se ut så:)

En mus med fjun istället för päls.

UlrikaD
0

En 16-dagar gammal fuzzy-bebis. Spana in fjunen som står rakt ut från kroppen:)

goldenhamsters
0

Vad är det med mig egentligen? Hur mycket otur kan jag få egentligen…

Det sista marsvinet som är nu som jag passar heter Tomas, och han har fått diarée. Har ringt en veterinärklinik för att boka tid och den tidigaste tiden jag fick var imorgon. Veterinären min mamma pratade med sa att när marsvin får diarée så är chansen stor att de dör inom ett par dagar. De sa att jag skulle ta ut all mat utom hö från buren, och köpa critical care pulver och tvångsmata honom med. Vilket jag nu gjort, men det är inte lätt att tvångsmata ett marsvin med en sörja som luktar äckligt Obestämd.

Tomas är 5 år gammal, så jag är rädd för att hans tid är kommen Gråter. Tycker synd om hans ägare som nu är jätteorolig för honom.

Håller i alla fall tummarna för att Tomas överlever, han är ett så himla snällt marsvin ju.

Mvh Alicia.

Frosstis
0

Vilka stora öron möss har! Men de är så fina <3<3 Och speciellt gräsmössen (hette de så?)!

Hemma från danmark nu, hoppas jag hittar en kaninbur snart! :D

Charlie2006
0

#177 Alla möss har inte stora öron. :) Svensktypade har små öron, men just mina som är engelsktypade jag har fått hem nu har väldigt stora öron, men det är så jag vill ha det. :)

Det stämmer, brukar kallas Sebramöss.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

NinjaKakan
0

Wah. Åkte in på akuten igårnatt med andningsvårigheter och ont i bröstet. Visade sig att jag fått en lungsäcksinflammation -_- Så nu blir det antibiotika i 10 dagar framåt och att pilla med hamstrarna är ett big no no eftersom jag inte tål dom. Suck. BLÄÄÄ!!!

Frosstis
0

#179 har du blivit allergisk mot hamstrar? :(

UlrikaD
1

Börjar bli otroligt less på folk som låtsas vara ens vän och sen sviker. Så nu lägger jag ner vänner och kör solo rakt av helt enkelt.

NinjaKakan
0

#180 Tyvärr ja, men än så länge så vill jag inte göra mig av med dom om jag inte måste, även fast allergin har blivit värre på senaste. Dom betyder förmycket.. Och eftersom jag är extremt känslig nu för allt så får jag absolut inte lov att hålla på med dom alls. Egentligen borde jag inte ens vara hos dom men dom måste ju ha mat,vatten och Sand. Och ja, burbyte.

Frosstis
0

#182 Vad jobbigt.. :( Har du något annat djur än katt?

YES, min kompis mamma (som jobbar på djurskyddet) ska ta med sig en kaninbur imorgon till mig :D Hon skulle gjort det igår men hon hade glömt det, så nu ska hon försöka komma på det imorgon :):):) Så då kan jag köpa spån och hö, och sen kan jag hämta "min" lille nin :D

Roonja
1

Snart ska jag få hem 2-3 nya husdjur. Skrattande Sjusovare. Skrattande Och även 4 marsvin och 4 dvärghamstrar. Skrattande (bilden på sjusovarn är från uppfödarn)

[Sniff]
0

Har suttit och gosat med min fluffnin nästan hela dagen idag, han är helt underbar min lilla IsakKyss Så roligt att ha kanin igen!

Frosstis
0

Hon jobbade inte idag, så jag får inte kaninburen förrän måndag eller tisdag.. :(

Fyller år på fredag SkrattandeSkrattandeSkrattande

goldenhamsters
0

#184 Vad roligt! Skrattande

Lilla marsvinet Tomas är en liten sjulkling, har diareé, ögoninflammation och marsvinsskabb. Så han går på 3 olika mediciner nu. Den jobbigaste medicinen är critical care, han måste tvångsmatas 4-6 gånger om dagen med det. Stackars lille Tomas vill inte ha critical care, han blir riktigt förbannad på mig och spottar ut det mesta Obestämd. men han är ändå en liiten kämpe, 5 år gammal och har så mycket problem, men är ändå så snäll och go Glad

Tomas med critical care runt hela munnen :P

Mvh Alicia.

UlrikaD
0

Har du provat att ta mindre vatten och rulla bollar av det istället. Många djur äter det hellre själva så. Om de nu inte matvägrar helt såklart. Då måste man ju ge med spruta.

Det är ju bara hö och vitaminer så det ska ju inte smaka äckligt. De flesta reagerar ju mest på att bli fasthållna och tvångsmatade.

goldenhamsters
0

#188 Jag började på det sättet, la bollar i hans matskål. Men han åt inte upp dem. I onsdagshade han väldigt mycket diareé och var väldigt hängig, så han  behövde få i sig vätska och näring fort, så då började vi tvångsmata honom och har fortsatt med det. Tomas är inte speciellt matglad, han är väldigt mager, så veterinären sa till oss att han ska tvångsmatas för att säkert veta att han får i sig det.

Tycker synd om Tomas som luktar så äckligt av diareén, men vi kan ju inte bada honom nu när han har nedsatt immunförsvar. Så han får stå ut med lukten ett tag till, stackaren Rynkar på näsan.

Mvh Alicia.

UlrikaD
0

Ajdå, stackaren. Då får man ju bara kämpa på helt enkelt.

Men CC har verkligen en läskig förmåga att fastna i pälsen.

[Sniff]
1

Måste få visa en bild på min fluffninSkämsKyss

goldenhamsters
0

#191 Aw, så söt liten fluffis Kyss.

*Gäsp* Nu måste jag ge Tomas CC och ögondroppar, sen mat till hamstrarna. Sen ska jag sova, måste vända tillbaka dygnet till skolan. Börjar första ring i gymnasiet på måndag, ska bli riktigt kul tycker jag. Äntligen har man fått bestämma lite  själv vad för ämnen man ska ha i skolan. Jag ska gå natur, kommer nog bli jättekul för kemi och fysik är min favoritämnen Skrattande.

Mvh Alicia.

Frosstis
0

Börjar skolan på tisdag.. VILL INTE :( Börjar åttan.. Och jag ska försöka få bäst betyg i NO, hur f*n ska det gå? Hatar NO! Men jag vill bli veterinär när jag blir stor.. :(

Roonja
0

#193 Jag började i Fredags. Skrattande Det var kul. Jag har alltid haft högsta betyg i alla ämnen och ska sattsa på det igen. Precis som du vill jag bli veterinär. Skrattande

Va? No är ju jättekul! Skrattande

Frosstis
0

#194 Jag vill också.. Jag gick Vittra i femman, då hade jag högst betyg i allting. Men jag trivdes inte på den skolan så jag bytte till min gamla, och då sjönk betygen.. :o Det är en dålig skola jag går på nu, men jag trivs med mina vänner och så..

No är svintråkigt! Usch kemikalier, massa ämnen osvosv.. Astråkigt! Fast jag brukar få höga poäng på proven för jag har en pappa är NO-nörd ;) Matte är jag bra på (pappa är grym på det också)

[Sniff]
0

Jag börjar på onsdag, jag har faktiskt inte tänkt så mycket på det… Klart att det känns lite tråkigt, men jag tror att jag kommer överleva.

Hur orkar ni ha högsta betyg i allt? FörvånadTungan ute

Roonja
0

#196 Jag tycker inte direkt om skolan. Men jag jobbar som en oxe för att få bra betyg för jag vill att mitt liv ska få en bra start så jag kan komma in på dem linjerna jag vill, så jag kan få vilket jobb jag vill. Skrattande

Odette
0

Hittade en riktigt söt liten dvärghamster som "lärt sig" spela död..

Nu vet man ju inte riktigt varför han reagerar så då han blir skjuten av ett finger hehe men galet söt va han iaf!!

http://www.cbc.ca/news/offbeat/story/2012/05/30/video-hamster-plays-dead.html

_

UlrikaD
0

#198 Men det går ju inte…

Frosstis
0

200:e inlägget Skrattande

Imorgon åker jag och hämtar kaninburen, nu SKA jag göra det. Ska påminna min kompis att säga till sin mamma några gånger, för JAG kommer inte glömma det.. Flört Så kanske blir det en kanin imorgon, hoppas det! Så åker jag och köper hö och spån bara, sen är det klart! :) Hämtar en kanin hos mandyosv och han ska få bo här till oktober. Sedan hämtar jag honom, eller någon annan kanin tilll våren då lekstugan är tom igen :) Ska bli såå kul, hoppas att han gillar grenar och toarullar (har typ 10 st) Skrattande Har också massa ruccola.. Sallad har vi inge kvar då ett rådjur ätit upp hela landet.. Persiljan är också borta. Ska också köpa kompostgaller, har tjänat över 400 kr på att sälja saker på blocket så jag ska använda de pengarna! Då blir det 16 (tror jag?) kompostgaller, och jag har över 1000 kr kvar SkrattandeSkrattande

[Sniff]
0

#200 Oh vad roligt, hejaheja! Skrattande

Jag ska gå och gosa med min fluffnin nu, han är så himla mysigKyss Det är så kul med kaniner!

Frosstis
0

#201 Ja himla gosigt SkrattandeKyss

Miilla
2

#191 Åh herregud vad söt!Kyss

Hittade några stora etikettpappersrullar på jobbet häromdagen som jag tog med hem gav till hamstrarna. Calida bar genast den till sin sovhörna och nu har den fungerat som säng de 2 senaste dagarna, hon fullkomligt älskar att ligga där!Skrattande

Miilla
2

mystjejenKyss

Frosstis
0

#203 och #204 åh så söt KyssKyss

Odette
0

#205 Håller med! Såå galet gullig hihi, ser ju skönt ut att sova i den dessutom xD

(låser tråden nu och gör en ny -> )

_

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer