Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 3393 ggr
Charlie2006
1

Sebastian X Guenavera

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sebastian, normalfärgad dominant spot långhår rex X Guenavera, rost långhår

Sebastian är efter Blizzard blue, silvergrå bö ds lh och Callisto, cinnamon d.s rex lh

Guenavera är efter Sulfidas Cozy Colorado, normalfärgad umborous långhår och min egenuppföda Fairthorpe, caramel långhår.

Bebisar väntas den 30 efter dessa två. :)

Förväntade färger: Normalfärgad, rost, rödögd rost, cinnamon, svartögd creme, rödögd creme, caramel, rödögd caramel, svart, choklad, dove och champange.

Förväntade teckningar: Dominant spot, eventuellt polywhite.
Förväntade hårlag: Långhår, eventuellt rex.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Charlie2006
1

Fina Guenavera. :)

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Charlie2006
2

Bebismage fotad idag. :) Hur många bebisar kan det vara här tro?. :)

Min hemsida

//Frida

[Ren]
0

Jag gissar … 9! Vad söt hon är!

Amun-Ra
0

Men gud vilken söt frilla Sebastian har! Han är ju bara för sjukt söt i den!Kyss

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Charlie2006
0

Nu är hon STOR kan jag lova. Glad Gissa att det kommer komma många imon.

Min hemsida

//Frida

Miilla
0

Aaaw Sebastian! Han är så himla lik sin morbror så det inte är sant alltså Kyss Håller tummarna för många bebisar imorgon!! Kul för Lumene med ännu mer släktingar, från båda sidor dessutomSkrattande

[Ren]
0

Jag kan knappt vänta att se vad de kommer bli!

Jag är nyfiken Frida- kan du visa hur dina Bur ser ut?

[Ren]
0

burar*

Charlie2006
0

#7 Kan försöka fota burarna ikväll, om jag har tid. :)

Bebisar! Skrattande Märkte inte att hon hade fått än då det var och är helt tyst i buren, men kollade till henne ändå. Låg en del i boet redan, uppfattade det som 7-8 stycken men stannade inte för att räkna dom så kan vara fler eller färre, och hon är forfarande rund som en boll. Förvånad Men mera att välja på för mig helt klart. :) Hoppas dock för Guenaveras skull att det inte blir allt för många. :)

Hon gick fram till mig och vissade stolt upp ungarna. Har aldrig sett en sådan lugn hona förut (inte bara att hon fick fram till mig, utan på sättet hon gjorde det) och då har hon fortfarande bebisar i magen. Skulle även kunna få ta upp dom om jag velat. men självklart kommer jag inte göra det.

Min hemsida

//Frida

UlrikaD
0

Grattis!!! Sötaste Sebastian blev stor kille till slut iallafall.Skrattande

Charlie2006
0

#10 :D..

12 hjärtegryn blev det, alldeles lagom inom min mening. Glad Vet inte var bebisarna tog vägen som var i magen, kanske bara gaser då i magen på henne. OskyldigFlört

Min hemsida

//Frida

Charlie2006
0

Jag ser normalfärgat, rost och creme/caramel, eventuellt choklad finns i högen också. Ett gäng d.s bebisar finns det också. Några med bläs och någon/ra med panfläck. :) Ser inte om någon är rödögd eller om alla är svart-/brunögda

Min hemsida

//Frida

[Ren]
0

När är bebisarna leveransklara? Skrattande

Charlie2006
0

#13 Ja du det är ett tag till dess. Flört 4/7, då dom är 5 veckor.

Min hemsida

//Frida

AnnaCDSG
0

Spännande med färgerna! Skrattande

ajanki
0
Pastry
0

Jag är definitivt intresserad av något ur en av dina kullar! :D

Pastrys Hamsteruppfödning
Uppfödning av Guldhamstrar i Creme och Vilbaserat Långhår
Köping, Västmanland 

Pastry
0

Eventuellt av en rost om de finns kvar :D

Köping, Västmanland 

Charlie2006
0

#18 Finns rost kvar i båda kullarna. ;) Med och utan dominant spot, eventuellt kan rost umborous finnas i den andra kullen också.

Min hemsida

//Frida

Pastry
0

#19 Låter bra :) Är intresserad av en med eller utan umb, det spelar ingen roll, men dock utan Ds :D

Köping, Västmanland 

Charlie2006
0

Kan säkert ha tagit fel på könen, många hanar vart det ellerfall. Men såhär ser det ut sålänge:

Normalfärgad d.s - hona

Normalfärgad - Hona

rost? d.s - hane

Rost d.s - hane

Normalfärgad - Hane

? d.s - Hane

Normalfärgad d.s - Hane

Normalfärgad d.s - hane

? - Hane

Rost d.s - Hane

Rost - Hane

Rost - Hane

Min hemsida

//Frida

Sarah!
0

Grattis till Kullen :D

Mvh Sarah

Ta en titt på min Hundhemsida

AnnaCDSG
0

Åh, rost d.s.! *dreglar* Oskyldig Kul att det blev en del d.s.-ar i kullen. :)

Charlie2006
0

#22 :)

#23 Jag dreglar över nf d.s:arna i denhär kullen Kyss, men rost d.s:arna är fina också. :) Kommer bli svårt att bestämma vem som ska stanna.

Min hemsida

//Frida

AnnaCDSG
0

#24 Det låter verkligen fint med mörk nf-färg och bläs! Jag frågade ju just vilka som hade bläs på SHF's forum, sen läste jag här några minuter senare. Skäms

Ska bli kul att se bilder på kullen sen när de är tillräckligt gamla! Det är ju så intressant med d.s. och hur olika deras teckningar kan se ut. ^^

Edit: Oj, nu försvann det om bläsarna.. Hoppas jag läste rätt iaf. Tungan ute

Charlie2006
0

#25 Tog bort lite av texten, då visst några av nf d.s:arna hade ljusnat idag. Har inte koll riktigt på vilka som har bläs men har för mig av någon av rost:arna har bläs och även nf:arna. :)

Funderar på om jag har fått in polywhite på två av nf d.s:arna, då jag tycker dom blir ljusare mott baken och även har såpas utspritt med färgen och det vita.

Sen har jag en som jag inte vet färgen på. Den är svart/brunögd, med ungefär sobel bö färg utan ögonringarna. Sobel bö kan det inte vara då ingen av föräldrarna är umborous. Kan den vara choklad fast det är såpas ljust?

Min hemsida

//Frida

UlrikaD
0

Sebastian-bebisar, jag tror jag dör lite i ett hörn.Kyss

Charlie2006
0

#27 KyssSkrattande

Min hemsida

//Frida

AnnaCDSG
0

#26 Jaha, då förstår jag. :) Åh, kul om det finns polywhite även här! Glad

Charlie2006
0

Någon som kan förklara hur jag kan fått in umborous efter två hamstrar som inte är umb?.  ;)

Min hemsida

//Frida

Odette
0

# Har dom varit i kontakt med alträd eller björk? Kanske de fått på sig något umb'erligt därifrån tänkte jag Oskyldig

Skämt och sido, det ska väl inte gå tycker man ju.. är du säker på att de är umb? Och inte bara väldigt mörka.. hmm

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Charlie2006
0

#31 Halvmånarna är inte vita utan gråa.. Jag hade inte funderat på det innan då jag vet att det inte ska kunna komma umborous. Men kollade igenom några av dom imorse och ex 2 av dom normalfärgade har gråa halvmånar.

Min hemsida

//Frida

Charlie2006
0

Har varit borta nu sedan i fredags, och oturligt nog har Guenavera ätit upp 3 ungar, troligen för att någon annan har givit mat till henne.

Har dubbelkollat idag. :) Kan inte se om det finns rex i kullen än eller inte, ser några morrhår som är "böjda" ytters lite.

Sobel bö hona

Nf umb hona

Nf d.s hona

Nf umb hane

Rost umb hane

Rost hane

Nf d.s hane

rost d.s

rost d.s

och är fortfarande som ett frågetecken när det gäller umb:en på dessa. Guen är helt klart ingen umb, hon är så vit hon kan bli och Sebastian har inga umb föräldrar så han kan inte heller vara umb.

Min hemsida

//Frida

Charlie2006
0

Glömde skriva deras namn, för det har dom fått. :) Blev städer i USA.

Namn

Färg

Hårlag

Kön

Status

Providence

Normalfärg umborous

Långhår

Hona

-

Charlotte

Normalfärgad dominant spot

Långhår

Hona

-

Savannah

Brunörad sobel

Långhår

Hona

-

Chesapeake?

Normalfärgad umborous

Långhår

Hane

-

Thornton

Normalfärgad dominant spot

Långhår

Hane

-

Columbus

Rost

Långhår

Hane

-

Chicago

Rost umborous

Långhår

Hane

-

Memphis

Rost dominant spot

Långhår

Hane

-

Lancaster

Rost dominant spot

Långhår

Hane

-

Min hemsida

//Frida

Zaviie
0

Ååh Förvånad

Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på  Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se

Roonja
0

Någon av föräldrarna måste vara umb, eftersom du fått det. Glad Fina färger. Skrattande

UlrikaD
0

Sebastians morfar var ju umb, men det hjälper ju inte.

Charlie2006
0

#36 Nopp varken Guenavera eller Sebastian är umb, då Guenavera är vit/gräddvit på magen och halvmånarna och ingen av Sebastians föräldrar är umb. Sebastian är även rätt ljus, så han är inte heller umb.

Min hemsida

//Frida

Roonja
1

#38 Det finns ju dålig umb. Så varför kunde inte Sebastian vara det? Fast du har ju rätt i att han är ljus. Jag vet ju att det finns dold bandad och dold dominant spot, så varför kan det inte finnas dold umb? Skrattande

Amun-Ra
1

#38 Japp jag håller med Roonja, det finns dåligt umbade hamstrar som är så pass dåligt umbade att det bara syns om någon i dess kull blir umb…

Charlie2006
0

#39-40 Fast ingen av hans föräldrar är umb heller. Fast då vill jag få Guenavera till dålig umb mera än Sebastian.

Min hemsida

//Frida

Amun-Ra
1

#41 Någon av föräldrarna måste vara umb för att det skall komma umbar. Så någon av föräldrarna är dålig umb. Kan vara klurigt att lista ut vem som är umb om någon av föräldrarna är dålig umb…och även om någon av far el morföräldrarna varit dålig umbade…Detta kan verkligen vara svårt att lista ut… Sebastians mamma kan ha varit en dålig umb precis som sebastian, Sebastian kan ha varit den ända umben (Dålig umb) i hela kullen, precis som hans mamma ev var i sin kull…Det kan mycket väl vara Sebastian som är dålig umbad precis som hanns mamma möjligen kunnat vara dåligt umbad med tanke på att Sebastians morfar är umb…Hur ser de ut på mammas sida, finns det några umbar där då!?

Amun-Ra
0

Jag vill också påpeka att jag har Sebastians kullsyster Barbara Sztrozzi här hos mig och hon är sobel, så Callisto kan mycket väl ha varit en dålig cinnamon umb dominant spot! Flört Calissto fick 2-3 rex soblar så vitt jag minns, så Calisto måste ha varit en cinnamon umb ds, fast en dålig sådan! Nu har vi löst mysteriet på fallet dålig umb! Callisto var  en cinnamon umb ds (dålig umb) och Sebastian är en dålig umbad NF ds rex…Flört

Charlie2006
0

#42 Tror det är störe chans att Guenavera är då hennes pappa är umb. Men visst kan Sebastian vara umb, men tror mera på att Guenavera är isåfall. Men det är bara vad jag tror isåfall, ändå om hon har nästan vita halvmånar. ;)

Det är just färgen på Sebastians som gör att jag inte får honom till en umb.

Min hemsida

//Frida

Charlie2006
0

#43 Ja då är väl Sebastian en umb. ;)

Min hemsida

//Frida

Amun-Ra
0

#45 En annan bra teknik är att para Sebastian med andra honor och se om det dyker upp umbar där med och då med icke umbade honor så klart!Flört

Charlie2006
0

#46 Jo det skulle det nog varit. Dock tror jag inte att jag varken kommer para Guenavera eller Sebastian en andra gång, då jag har dessa avkommor, som jag istället kommer para vidare. :)

Min hemsida

//Frida

Roxie
0

Guenavera är definitivt inte umb iaf, det syns klart och tydligt. Jag gissar på att Sebastian är det i så fall eftersom man inte kan se hans kindteckningar på grund av det vita.

// Sofia

Charlie2006
2

Nu har några öppnat ögonen, så här kommer en bild.

Snygga rost umb hanen. :) Fast han ville inte vissa ögonen, utan somnade i handen. :) Dock är han mörkare än vad bilden vissar. Resten av gänget blir nog fotade imon istället. ;)

Min hemsida

//Frida

[Ren]
0

Såååå söta! Herregud!

Nämen mer bildar ikväll! Flört

Frosstis
0

Ååååååh gud vad söööt! SMÄLTER! ♥

Anena
0

Så söt. Det är farligt att titta på de små.
Man vill gärna ha fler när man ser dom.

Odette
0

Va tjorvigt det blev allt med umb:et där haha, man kan verkligen bli knäpp på sånt.. men då är det bara att konstatera att du fått umb i kullen ändå ^^
Underbar bild, rost är så vackert. Grattis än en gång till bebisarna, ser fram emot fler bilder sen :)

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

AnnaCDSG
0

#49 Åh! Kyss

Charlie2006
1

Skrattande

Alla var frame vid matskålen nu inatt när kvällsmaten kom, så passade på att fota en bild på gänget. :) Bara lilla rost d.s hanen som inte öppnat ögonen än. ;) Fast ingen ville visa ögonen inför kameran, lite blygga tror jag allt. ;)

Min hemsida

//Frida

Charlie2006
1

Får ju inte glömma syskonen nf umb, som har fått flytta in imorse till Hope och kusinerna tillsammans med nf d.s hanen.

Guenavera slaktade ytterligare än av ungarna. :( Ändå om jag inte varit i boet. Så flyttade helt enkelt in några till Hope, för att se om Guen kanske tyckte det var för mycket helt enkelt.

Hope tog till sig dom med än gång, min duktiga tjej. Kyss och Guenavera är lugnare nu tycker jag, inte lika stressad, som innan.

En av nf:arna från Hopes kull fick vara med på bild.

Min hemsida

//Frida

Charlie2006
1

Sen måste jag vissa den jag gillar färmässigt bäst ur Hopes kull. :) Den har så snygg hätta, älskar när nf är sånhär mörk. Sen hjälper det inte att den ser ut som en nallebjörn i ansiktet. Kyss

Min hemsida

//Frida

AnnaCDSG
1

Iih, vad kul med bilder! Så söta. Skrattande

Tråkigt att en till bebis försvann.. Men skönt att Hope tog emot Guens bebisar utan problem. :)

Pastry
1

#49 Ooooh lilla bebbisen <3

Köping, Västmanland 

Charlie2006
2

#58, #59 KyssSkrattande

Några ur gänget. Kyss

Min hemsida

//Frida

ajanki
1

#60 Men får man vara så där söt..???

Blir helt matt…det sötaste jag sett på längeKyss

[Ren]
1

Alla är SÅ söta. När kan vi se bilder från Hopes kull? Flört

Charlie2006
2

#62 Dom borde ha öppnat ögonen imon eller på söndag. :) Så därefter kommer det bilder på dom.

Min hemsida

//Frida

Amun-Ra
2

Helt SJUKT bedårande bebisar!Tungan ute

Charlie2006
1

Några halvkassa bilder på bebisarna. Flört Varken jag eller bebisarna var på humör idag för fotografering.

Charlotte, nf d.s honan. Stannar. :) Tänkte inte spara någon d.s, ska ju inte avla d.s. Men denna hona letade sig in till mitt hjärta och har inte lämnat platsen.

Chicago, rost umb. :)

Columbus, rost umb - stannar. :)

-

-

Providence, nf umb hona.

Lancaster, rost d.s. Dålig bild men söt. Kyss

Savannah, sobel bö hona.

Sen stannar även Chesapeake, nf umb hanen som jag inte fick någon bra bild på. ;)

Min hemsida

//Frida

[Ren]
1

Nämen Charlotte är för söt! Lilla sötnös. Om du bestämmer att hon stannar inte, du vet vem att prata med. Flört (Hehe)

Jag älskar alla!

Natalinas
0

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ FRIDA ROST UMBEN ÄR DEN TILLSALU ?

Charlie2006
0

#67 Rost umb hanen är tingad.

Min hemsida

//Frida

Bine93
1

Vilka små sötnosar :D

AnnaCDSG
1

Otroligt söta! Kyss

Charlie2006
1

Kyss

Gänget växer så det knackar. Glad Idag fotades nya profilbilder: Providence Charlotte Savannah Cheseapeake Thornton - Tillsalu Columbus. Lancaster

Min hemsida

//Frida

AnnaCDSG
1

Man bara smälter.. Vilka underbara ansikten. Kyss

Zaviie
1

så fina!! Kyss

Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på  Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se

Charlie2006
0

Min hemsida

//Frida

[Ren]
0

Hej! Så söt! Är det Charlotte eller Thornton? Den andra bilden är Lancaster, eller hur?

Charlie2006
0

#75 Det är Charlotte. :) Thornton bor i andra buren. Lancaster är det som är på andra bilden. :)

Min hemsida

//Frida

[Ren]
0

#76 Kan jag se en bild på honom om du hinner? ;)

Charlie2006
0

#77 Får bli att jag fotar han ikväll isåfall. ;)

Min hemsida

//Frida

Pastry
0

Vill se massa bilder på min fina Chicago <3 :D

Köping, Västmanland