Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1015 ggr
Moa1994
0

Guldhamster

Hej, jag kanske ska ta över en guldhamster (hane). Jag har en Bur som jag haft till mina råttor men som var för liten för dom. Den är ca l60*b35*h60, det är en hyllplan i den. Kan en hamster bo i den ? Måste dom ha Hjul i buren ? kan dom ha stl strö som underlag ?

UlrikaD
0

Den buren funkar. Om det är en gallerbur håll koll så han inte börjar gnaga på gallret bara.

Om han är en vuxen hamster kan du ha Hjul, men det ska vara minst 20cm i diameter.

Stl-strö funkar utmärkt, använder det själv:)

Strunta i hamstervadd och saltsten bara.

[Sniff]
0

Vad roligt att du ska få en hamster! En Bur till en hamster ska hellre ha mycket markyta än höjd, och om man har en hög Bur får man ordna med flera hyllor och hängmattor för att hamstern inte ska falla långt om den klättrar på gallret eller liknande. Buren du har funkar nogGlad Hjul är inget måste om hamstern får komma ut och springa varje dag, de kan bli beroende om de inte får någon annan sysselsättning än att springa i ett Hjul. Så det är frivilligt.

Moa1994
0

I buren han bor i nu har han inget Hjul. Jag praktiserar på en djuraffär o han blev inlämnad där för personen kunde inte ha kvar honom. Hon som har djuraffären vet inte hur gammal han är så hon vill inte sälja honom, så därför ska jag kanske få honom om det går ihop med allt annat :)

Moa1994
0

Jag har 3 st hanråttor på mitt rum, går det ha hamstern där ändå ?

NinjaKakan
0

Dom ska ju inte träffas iaf. Sen kan jag inte svara ja eller nej på frågan

UlrikaD
0

Ja, så länge de inte kan komma åt varandra så kan du ju ha dem i samma rum. Men de kommer ju inte att bli lekpolare direkt, utan ska ju hållas separerade:)

Moa1994
1

Nej, jag fattar att dom inte kan träffas :) hon på djuraffären har råttor i samma rum så det borde nog funka hoppas jag :)

UlrikaD
0

Jadå, då är det inga problem.

Moa1994
0

Hamstrar är allätare väll ? Ska hamstrar äta hundmat så dom får i sej protein ?

Mika-S
0

Jag har 6 råttor och 14 hamstrar (i vanliga fall tre men är hamster vakt nu) i mitt rum. Det går super bara du ser till att stänga burarna ordentligt. En gång hade jag glömt att sätta på locket på en av mina hamsterburar och mina råttor var lösa som vanligt. I ett obevakat ögonblick så hoppade min råtta ner i hamsterburen och han få ett sår på svansen innan hon hoppade upp. Trodde aldrig att det skulle vara hamstern som skadade råttan men hamstern fick inga skador alls. Råttans sår läkte snabbt och nu tittar jag alltid efter en extra gång så hamsterburarna är stängda!

Sajtvärd för Valp & unghund

Mvh Mika

Moa1994
0

Igår kom lilla cherster med mej hem :) han blev glad när han kom in i den stora buren. Han sprang omkring i ca 2-3 timmar innan han somnade. Han sov hela natten förutom att han välte ut matskålen 1 gång. Min ena råtta är helt galen när han kände lukten av hamstern o försökte ta sej upp till buren. Dom andra 2 bryr sej inte om honom alls. Hoppas att Dumbo fattar att han inte kommer åt honom… Ska man ge hamstrar Färskmat i liten mängd eller behöver dom inte det ? Jag gav honom en pytteliten bit ägg, gröt o tomat men han ville inte ha något av det.

NinjaKakan
0

Dom ska ha Färskmat ^^ Han kanske inte har fått det innan så han inte riktigt vet vad det är ^^

Moa1994
0

Ok, kan jag fortsätta att sätta in lite varje dag o hoppas att han börjar att äta av det ?

NinjaKakan
0

Ja gör det ^^ Har en kille härhemma som är lite kinki med färskmaten, och det tog ett tag innan han fatta att den gick att äta ;) Är du osäker på vad du kan ge så finns det en lista här på hamster i fokus som du kan söka upp och kolla på ^^

NinjaKakan
0

Inte kinki -_- kinkig

Hamsterlycka
0

Jag har/har haft båda två och tycker de är rätt lika i temperamentet. Dvärghamstrar kanske är något mer kelig av sig, tycker jag.

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta