Ni får bestämma!
Hej hej! Nu har jag tänkt att ni här på hamsterifokus ska få bestämma vad mina dvärghamstrar ska få för Färskmat. Komentera så skickar jag ett PM till dig där jag skriver vad det finns för alternativ att välja mellan. Jag skriver sedan vad personen valde :) Den som kommenterar först tar jag idag, Den som kommenterar som tvåa tar jag imon och vidare. Jag tar tills denna veckan är slut och sen pausar jag och väljer själv nästa vecka och veckan efter så får ni bestämma själv osv. Så bara kommentera på! :)
"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"
Först tror jag :)
Sajtvärd för Valp & unghund
Mvh Mika
Andra ;)
Skriver till alla dagen då jag ska ge. Så alltså skriver jag till Miriams idag och HamsterPamster imorgon. Om personen inte svarar bestämmer jag själv.
3 då 
//Flöffo
Okej då var det dags att berätta vad det fick igår!
Spagetti, Morötter, Torkad frukt och Tomat.
Jag tänkte att jag skriver vad ni har att välja på här istället så behöver jag inte mejla er och så. Så nu rä det lite ändrade "regler" Jag skriver allternativen senare i denna kommentaren så när det är er dag eller så så skriver ni vad ni vill att jag ska ge!
Alternativen nu då: Spagetti, Ris, Morötter, Torkad frukt, SalLad, Gurka, Digestive kex (Absolut inte ett helt då!) Bandspagetti och knäckebröd.
Hoppsan! Glömde skriva för ikväll. Men du kan skriva endå HamsterPamster så ger jag det imorgon istället.
Tycker dom ska få digestive :p
Du får välja 4 grejor ;)
Jag hade nog inte gett digistivekex..bättre med en bit knäckebröd eller något då :)
Digestiv torkad frukt , sallad, ris
9# Jag kommer ge detta till mina hamstrar eftersom alla jag känner har gett lite av detta till sina och det har funkat hur bra som helst!
10# Ska bli! :)
4# Din tur imorgon! :)
Okej,har du fortsfarande bara dom sakerna? 
//Flöffo
#11 Jo visst, men med tanke på socker,salter och annat så hade jag nog tagit mig en funderare över om det verkligen är så bra :)
#11 Jag skulle inte ge torkad frukt, det är väldigt söt. Inte digestive heller. Jag ger själv knapt färskt frukt eller majs på grund av sockermängden.
Dvärghamstrar kan få diabetes, även utan att man ger dom söta saker. Det blir störe chans att dom får det om man ger mera sockar. Diabetes är = sjuk hamster som behöver strikt diet, och dör i förtid men bör avlivas. I digestive är det desutom kryddor.
Finns så mycket andra saker man kan ge som inte är socker och kryddor i. :)
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
#14 vad brukar du ge dina :) ?
spagetti,morötter och något mer som du själv väljer
//Flöffo
#15 Mycket grönsaker, kött 2 ggn/vecka (kyckling, rå nöttfärs och fisk), grötter, välling, ägg. Kan bli pasta, ris, potatis och Barnmat om hamstern behöver gå upp i vikt, annars ger jag det inte lika ofta, bortsätt från när en hamster är dräktig, ger di, unga hamstrar här hemma, då ger jag massa allternativ varje dag. Alltid då grönsaker, välling och Barnmat. Jag ger ju även andra saker, men kommer inte på dom nu. Brukar ta lite vad jag hittar här hemma, som igår då la jag tärnad ost, tärnad färsk kokos, och kanske 5 olika grönsaker i en skål och spred ut i varje Bur. :)
Äpple kan det bli nån gång, då jag hört att det förebygger cancer ellerfall på möss och råttor.
Måste säga att jag läste lite fel, läste i fel kategori, så vet inte om detta handlar om dvärg eller guld. ;) Mindre risk för diabetes på guldar. Dock så ska man inte ge torkadfrukt eller digestive ändå. :)
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
13# Jag ger det ändå! Punkt slut.
14# Samma som till 13: Jag ger det ändå! Punkt slut!
12# Japp! ( Ska fixa mer sedan ) Vad ska jag ge idag? :)
#17, har bara haft mina hamstrar en vecka så är nybörjare x) undrar vad det är för slags välling :)? Och hur man ger dom den
Och hur mkt ägg är lämpligt att ge en dvärghamster?ger man både gulan och det vita då?
Men Zorro_Tiger, varför ge det ändå när det inte är bra för dom ? Bara för att du inte ser något på dom nu, så vet du inte hur deras organ reagerar på kexen ?
22# Snääääälla låt mig vara. Jag blir så trött när alla bara klagar. Jag ger vad jag vill till mina hamstrar?
Ja okej. Jag skiter i det, det är inte mina hamstrar och inte min förlust ^^ Lycka till :D
Och jag gör det inte för att vara elak, utan jag gör det för att jag bryr mig ^^ Kom ihåg det till nästa gång.
24-25# *suck*
Ja, som sagt. Jag skriver så för att jag bryr mig. Inte för något annat. Så, fortsätt du göra vad du nu än gör så ska jag sluta bry mig ^^
#20/#21 Osötad fullkornsvälling, är mycket populärt bland mina. :) Både bland mössen och hamstrarna. Ger i en skål.
Jag ger bara gulan, då det är där näringen finns i. Kanske 1 halv gula i veckan. :)
Zorro-Tiger vi klagar inte, vi försöker bara hjälpa. När väl organen är skadade och hamstern har diabetes då är det för sent att ändra, och hamstern kommer behövas avlivas för att inte lida.
//Frida
Charlie2006 och Ninjakakan var vänliga och ta bort era kommentarer. HamsterPamster du får gärna ta bort de kommentarer som inte handlar om att ni får bestämma.
Nope, jag är inte Medarbetare så kan inte ta bort mina kommentarer ^^
Jag har redan skrivit det ovan
//Flöffo