Ellas ungar
Chilli födde 11 stycken guldhamsterungar den 14/15 januari. Alla lever fortfarande och det är 3 normalfärgade och alla är honor, 6 creme färgade och 3 av dem är honor resten hanar, 1 svart hane och 1 albino hane.
Föräldrarna är Ella, LH sö rex creme färgad
och Bibo LH normalfärgad.
Det var Ellas första kull men det var Bibos andra gång och sista.
Bibo har väldigt stora och vackra ögon och fick ett HP på utställning, så hoppas ungarna ärver de fina ögonen från honom. Hoppas att de ärver den fina långa pälsen från Ella.
Tänker troligen behålla en ur kullen, fast kan inte bestämma mig om det ska vara en normalfärgad eller en creme? Har haft creme mest på sistone, var länge sedan jag hade en normalfärgad. Så kanske testar på en normalfärgad, det ska vara en hona och helst rex.
Idag är ungarna 11/12 dagar (de föddes sent på en fredags kväll eller på början av lördagsmorgonen för snart två veckor sedan, på natten i alla fall) gamla. Så snart öpnar de ögonen och det blir en massa bildbomber här.
Är hittils lite osäker på en av de normalfärgade som är lite extra mörk, funderar på om det är en umb. Får se när de växer upp och bli lite större, lite enklare att se då. Har aldrig fött upp en umb förut, men finns långt bak i stamtavlan så är inte helt omöjligt.
På måndag när ungarna är 16/17 dagar gamla kommer faktiskt tidning KP (kamratposten) hem till mig för att göra ett repotage till deras tidning om denna hamsterkull, så det var en liten special kull som får vara med i en tidning och allt ;) Så hoppas de sköter sig ordentligt!
Mvh Alicia.
Grattis till kullen! Blir kul att få se bilder på dem sen när de blivit lite äldre 
Umb är en dominant "förmörkningsgen", så om ingen av föräldrarna är det kan inte heller ungarna bli det..
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Jaha… Jamen dåså! Tack, blandade ihop det lite. Hade för mig att ena föräldern bara behövda bära på det.
Rex verkar det vara på några av ungarna, lite svårt att se hittils. Men lite krulliga morrhår ser vissa ut att ha ändå.
Mvh Alicia.
Nu är jag litet frågetecken, igår var ungarna 11 stycken. Idag är de 10. Finns inget spår efter den elfte ungen, det är en creme färgad. Har för mig att man kan sluta oroa sig för att mamman ska äta upp ungarna vid 10 dagars ålder, idag är de 12/13 dagar gamla…
Igår var det 7 stycken rex, har inte tittat om den försvunne ungen var en rex.
Ingen har öppnat ögonen än, så inga bilder än 
Mvh Alicia.
#3 Jag har förlorat en unge när den var 14 dagar gammal ,så det händer tyvärr
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
Skriver grattis till kullen här också 
/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.
Grattis
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!
Tack :)
En har öppnat ögonen, det är den svarte som ska heta Black Berry.
Mvh Alicia.
Lite bekymrad… 2-3 stycken har fått hårlösa fläckar. För några dagar sedan var det en som hade så men det växte ut på dem ställena. Nu är det plötsligt fler som fått så under en natt. Hårlösa fläckar kan det ju bli om man parar fel färger med varandra. Fast det har jag inte gjort, så antar att någon bitit bort pälsen på dem ställena.. Det är dem minsta som har så, har sett att det varit lite slagsmål redan så det kanske bara är en liten argsint kull.
Fast har det en gång växt ut växer det nog ut igen, hoppas jag 
Kan fota imorgon och visa. Idag är de 13/14 dagar gamla, eller de flesta är 13 dagar gamla.
Mvh Alicia.
Tror inte det är slagsmål, bebisar brukar ju busa en hel del.
Men fläckarna gör mig oroad.. Har du kollat igenom mamma/bebisar ifall det är ohyra? Blås i pälsen i nacken och rumpan ifall det finns något där.
// Sofia
#9 Ja det låter lite konstigt,är de verkligen hårlösa fläckar?
Det blir inga hårlösa ungar om man parar "fel" färger med varandra. det enda som kan hända är att det inte kommer önskvärda färger i kullen och att man bleker ut en del färger genom att t ex använda sig av silvervarianter i de "röda" färggrupperna.
Ajdå, nu har jag tittat efter. Och precis som nu trodde, det verkar vara ohyra. Det blir väl en tripp till veterinären, fast de är ju fortfarande så små, 13 dagar. Väntar nog tills de är 14 dagar gamla.
Och tidningen KP som skulle komma på måndag och göra ett repotage om denna kull, och så kommer dem och så har de ohyra…
Jag tyckte Ella hade fått ganska mycket sämre päls på sistone, men de brukar ju få lite sämre päls när de får ungar så jag trodde det berodde på det. Hon hade små svarta pluppar lite här och där i pälsen, ungarna hade lite med inte så mycket på sig.
Mvh Alicia.
Du kan inte vänta. Eftersom ohyra livnärar sig på blod så kan det snabbt bli kritiskt för de små.
Du kan även bli tvungen att behandla alla hamstrar du har, så gå igenom dem var och en och städa ur och skura alla burar. Annars är det risk att det kommer nya med tanke på äggen de lägger.
// Sofia
Jag blir så förbannad över detta, veterinär kliniken var stängd idag och över helgen med… Det finns en klinik ganska långt bort, den är öppen på helger men det fanns inga tider och kommer man akut så kostar det ca 1000 spenn, vi har inte det just för tillfället eftersom min mamma har varit sjukskriven ett tag för en speciell sjukdom. Finns bara tider på måndag, som "Roxie" skrev så ska de ju behandlas nu egentligen. Har sökt en del på internet på ohyra, det är definitivt ohyra eftersom jag själv har fått bett på huden. Finns två medel som har använts vad jag läst, frontline och stronghold. För en vanlig guldhamster skulle det nog gått bra, men en hamster som diar sina ungar… Det är troligen ganska giftigt, skulle så gärna vilja prata med en veterinär. Vi ringde till en veterinär men hon svarade inte… Jag skulle nästan göra vad som helst för att komma till en veterinär som kan behandla hamstrarna utan att det kostar så himla mycket, 1000 för en undersökning hemma hos mig är det som gäller om det är akut… Allt är så dyrt på sistone, jag tvivlar deifinitivt på att alla ungarna kommer överleva tills måndag…
Nu behöver jag råd, har aldrig haft ohyra förut. Jag misstänker vart det kommit ifån. Har köpt nytt Bottenmaterial för några veckor sedan. Har hört att ohyra kan komma därifrån, så blir nog tvungen att behandla min andra hamster med. Visst ska man virkonera burarna när man behandlat hamstrarna?

Ella har tappat ganska mycket päls i nacken.

Den mest utsatta ungen, den är randig av hårlösa fläckar. Blir så ledsen när jag ser bebisen, den är ju så söt och liten och så sitter egoistiska blodsugare och suger livet ur den…

Hade varit så mycket enklare om hn fått hyra när hon inte haft ungar… Nu är det ju livsfarligt för ungarna, Ella skulle nog klara sig tills på måndag men nu har hon ju ungar… De starkaste överlever kanske men så vill jag inte chansa, tänker steka blodpudding åt dem så de får i sig mycket järn så de kan producera nytt blod.
Nu behöver jag mycket råd!
Mvh Alicia.
Nämen gud så synd.Ja allt blir ju så himla dyrt nu för tiden.Men jag har för mig att en smådjurs vätrenär finns här på forumet.Eller har jag fel?
//Nova
Åh vad tråkigt att höra. Det låter som röda hönskvalster de är ytte pytte små och ser ut i närbild som små spindlar eller fästingar, ofärgade innan de sugit blod och jättesvåra att se, när de fått i sig blod kan de bli så mörka att de ser svarta ut.
De bor i omgivningarna och kliver upp på djuren för att suga blod. Alltså måste du rengöra hela rummet där du har hamstrarna. Förr fanns ett medel som hette ecto spray som fungerade på dessa och var ofarligt för djuren, jag har behandlat med det själv när jag för många år sedan fick kvalstrena. Idag finns det tydligen inte att få tag på detta medel, men flera har använt sig av frontline har jag fått reda på. Men som sagt vet inte hur det är att behandla små ungar.
Jag tror iofs att man kan städa bort en hel del av dess små läskiga kryp. Så börja med att rengöra burarna och töm allt innehåll. Diska alla tillbehör mm och torka av hyllor och inredning och golv i rummet.
Så har du iallafall gjort det du kunnat innan du får tag veterinär.
Och ja det kan ha kommit med bottenmaterialet du köpt kan även ha kommit med ngt annat som du köpt. Har ibland sett sådana kvalster i affärerna och det räcker ju med att det följer med ett litet kryp hem.
Kollar alltid in i burarna när jag är på zoo och ett tecken på dessa kvalster är små runda röda fläckar på burväggarna.
Jag mejlade en vetrinär genom Agrias sida. Har inte fått svar än.
Jag tänker skura allt ordentligt imorgon! Tänker nog virkonera (virkon är bakteriedödande) burarna imorogon med.
Ska kika igenom min hane lite extra nu och se om han har ohyra han med, men hans päls är fin och inga hårlösa fläckar så han kanske har sluppit undan de små krypen. Fast jag tänker nog städa hans Bur ordentligt imrogon med.
Jag satt och tittade igenom de ungarna som hade mest hårfläckar, jag tog bort några svarta pluppar och sköljde ner dem i handfatet. Jag vet inte om det hjälpte så mycket att plocka bort några stycken, men lite måste det ha hjälpt ändå.
Ska jag ta med min hane till veterinär på måndag med? För säkerhets skull, eller blir det dyrare? De tar väl inte betalt för varje unge ? 
Jag har 500 kronor själv, vi får se hur mycket det blir.
Mvh Alicia.

Om du pratar med veterinären och berättar vad det gäller så behöver du troligtvis bara ta med dig mamma hamster med dig in. Vilket är bra för då slipper småttingarna ut och åka. Du måste ändå behandla allihopa med samma medel och det får du på recept.
Om det inte är någon sådan ohyra att vet. anser att det krävs ivomec-injektion för att få bort det. Men det är ändå ingenting man ger till bebisarna för det är alldeles för starkt.
Du behöver gå igenom alla burarna, sanera med virkon och försök "kamma" ut alla smådjur du ser till att börja med.
Jag hade försökt ringa och åka in till en jourveterinär i morgon. Om mamman är irriterad och det kliar på henne så kan det gå ut över ungarna. I värsta fall kan hon bli så irriterad att hon biter ihjäl någon.
Det viktigaste när man har bebisar är ju att se till att mamma hamster är nöjd. Kliar det och är obehagligt så är hon nog minst av helt nöjd och belåten med livet.
Vad jag märkt så är hon inte argsint och hon kliar sig inte mer än vanligt.
Bagarmossen en djurklinik som ligger ett litet tag bort från mig öppet hela tiden tror jag. Men de är väldigt dyra, de tar 1000 kronor för att bara komma innanför dörrarna på helger utan att man bestämt tid…
Är det ingen idé att köpa frontline och droppe en droppe i nacken? Tror ni det gör mer skada än nytta?
Hanen har jag blåst och tittat riktigt noggrant på i tio minuter. Kunde inte se något, så han har troligen inte smittats än.
Försöker ta bort alla kryp jag ser på ungarna och Ella, hon verkar inte så jätte irreterad utan är som hon brukar sm tur var.
Mvh Alicia.

Om du sätter frontline på honan och bebisarna sen suger mamma i pälsen så får ju de i sig medlet.
Man kan ringa och boka tid även på jour, och ringa kan du ju göra. Det är visserligen dyrare på kvällar och helger men det är ju då allting händer.
Prova att åka in med en iller med förlossningskomplikationer mitt i natten…då kan vi snacka dyrt.
Vi har inte 1000 i nuläget, vi har redan kollat upp priser. Så på måndag öppnar djurkliniken i min kommun då ska jag se till att vara där. Det finns en djurklinik till i min kommun men den har blivit anmäld flera gånger och alla som vart där säger att det är katastrofalt dåligt. Så det skadar mer att åka dit än att stanna hemma har jag hört.
Man måste betala för att prata med de flesta veterinärer i bara telefon, och de kommer troligen säga att jag ska besöka en veterinär och det kan jag ju inte göra förens på måndag.
Om jag tar bort alla kryp som jag ser i pälsen flera gånger om dagen tills på måndag och ger dem blodpudding varje dag kanske de flesta överlever. Eller det är vad jag hoppas… Allt hade vart mycket enklare om hon fått ohyra UTAN ungar.
Jag har nu stått i en timme och tittat igenom vartenda unge och petat bort alla parasiter som jag sett, vissa hade jätte stora röda kryp som man såg hur de rörde på sig. Men några hade svarta små pluppar som man inte ens såg att de rörde på sig, fast när de små svarta plupparna bet än så kändes det ska jag säga…
Det var lite svårare på de normalfärgade och den svarta att hitta parasiter i, men torkade av alla med papper och då åkte det av lite.
Har gett dem blodpudding, så nu har de fått järn och kanske klarar sig lite bättre.
Mvh Alicia.
Det kan smitta hundar och katter med. Inte bra eftersom jag har två hundar och två katter…. Detta kan bli lite dyrt om alla djuren får det, tur att jag har just hennes Bur på övervåning på badrummet. Där brukar ingen vara.
Jaja, på måndag får jag besöka en veterinär. Fast jag vill göra det nu, blir så ledsen när jag ser de små med röda parasiter på. Vill ju hjälpa, det bästa jag kan göra utan så mycket pengar är att kamma bort de värsta några gånger om dagen och ge blodpudding som innehåller mycket järn.
Det är bara 3 stycken som har hårlösa fläckar, de med mörkare färg verkar ha klarat sig mycket bättre hittils.
Mvh Alicia.
Jag hittade följande:
_"Den vanligaste parasiten på hamster är Demodex, ett kvalster som lever i hårsäckarna. Parasiten sprids från mor till ungar under digivningen, så detta kvalster finns hos de flesta hamstrar. När djuret blir gammalt eller sjukt av annan anledning kan hårsäckskvalstren börja ge symptom i form av torr och mjällig hud, däremot sällan klåda. Behandling sker med Bimectin® men det är svårbehandlat då det alltid finns en allvarlig grundorsak."
_Bimectin verkar gå att köpa receptfritt på Apoteket, så förslagsvis skulle jag gå dit o läsa o se om det står nåt om dosering etc.
#24 De har inte demodex så det finns ingen anledning att behandla mot det.
Hur jag vet de? Ja, läs de du själv skrivit, de lever i hårsäckarna, de är ingen ohyra som kryper omkring.
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
Nej du har rätt, det är väl röda hönskvalster snarare.
Det kan behandlas med Frontline spray, Stronghold eller Activate.
Fick uppfattningen först att det rörde sig om samma sorts kvalster, men att de spenderar dagarna i hårsäckarna o nätterna krypandes omkring på djuret.
Ber om ursäkt för missuppfattningen.
Gemensamt verkar vara att det krävs ett nedsatt immunförsvar, men en graviditet i sig kanske räcker för att en hamster ska bli mer mottaglig för infektioner o dylikt?
Om det nu rör sig om Röda hönskvalster så rekommenderas rengöring o sprayande av burar o tillbehör oxå, o inte bara behandling av hamstrarna.
Men som vanligt känns det bäst att inte öppna käften alls här inne
så spar ihop pengar o gå till vet istället.
Är nog mer eller mindre omöjligt att veta exakt vad de är för små äckliga kryp utan att lägga dem under mikroskop, man kan väl till viss del gissa utifrån vilka djur som trivs på hamster, som ex dessa hönskvalster.
Men som sagt, eftersom denna hona har ungar så ska man nog inte chansa med egen behandling.
--------------
Absolut inte.
Hoppas det löser sig trots pengabristen.
Kolla om du kan få räkning/avbetalning?
De ligger inte mot kroppen utan de är mer i pälsen, när de är små är de svarta små pluppar och när de blivit större är de röda och man ser hur de sprattlar.
Idag när jag tittade till ungarna och gav dem mat och blodpudding och tänkte rensa bort lite småkryp från kroppen så var det faktiskt nästan inget, de flesta hade ingenting på sig och de som hade hade bara väldigt små och det var väl bara en eller två. Jag stod ju i en timme igår och rensade bort på alla, det måste ha hjälpt. De såg lite kryare ut idag, lite av pälsen hade växt ut på alla. Fast den som jag trott var albino är definitivt inte en albino, fast kan inte sätta fingret på vad det är för färg.
Har fotat dem lite idag, de är ju trots allt 14 dagar gamla nu.

Den rödögde uppe åt vänster, vad är det för färg?

6 stycken är rex i alla fall.

Lilla sötnosen, ute på vandringsfärd :)

"Visst är jag synlig här?"

"Mums, mandel!"

*äta, äta, äta mycket mandel!"

Mamma Ella

Allt för lite mjölk!

Någon som kan gissa vad det är för färg på "Be In Heaven" som han heter ?

Han är minst i kullen

Black Berry och Be In Heaven

Black Berry är störst i kullen och Be In Heaven är minst, ganska stor skillnad?

*Äta, äta, äta gammal blodpudding*

Det var alla bilder för denna morgon.
Säger det igen, någon som har en gissning på vad Be In Heaven har för färg?
De verkade starkare idag, jag får se om jag kan få tag på någon billigare veterinär för allt jag vill är att åka dit nu! Fast jag tänker i alla fall åka ch köpa virkon och virkonera burarna.
Mvh Alicia.
Kan han vara en bandad Dove?

Ingen av föräldrarna är bandad, så bandad är han inte. Men dove skulle han kunna vara. Det är väldigt ljusa bilder så det är väldigt svårt att se. Ligger det dove bakom någon av föräldrarna?
Jag äger inte hanen, och hanen är köpt av en tjej som inte hade stamtavla på ungarna. Ella har inget dove i sin stamtavla.
Jag vet att bilderna är ljusa, försökte fota utan blixt men gick inget vidare eftersom de blev så suddiga bilder då.
Mvh Alicia.
Men Dove behöver inte finnas i stamtavlan för attdet ska komma. Båda föräldrarna måste dock vara bärare av svart och rödögd. Dove är en rödögd svart teoretiskt sett :) så det där är mycket troligt en Dove :)
// Sofia
Dove är ju en svartbaserad färg, glömde det
Jo Ellas två syskon blev svarta så hon har svartbaserat i sig. Och som sagt, pappa har inte stamtavla men i hans förra kull så blev det några rödögda. Det är trligen dove då 
Mvh Alicia.
Skönt att de verkar vara lite mindre på dem, men de är mest aktiva under natten och gömmer sid i bottenmaterialet under matskålar och i rummet utanför buren.
Du behöver inte använda virkon för det är verksamt mot virus, bakterier, svampar så det hjälper inte mot ohyran.
Bagarmosen är som sagt dyra har du provat att ringa Ahlbergs veterinärpraktik? De är bra. De ligger på Magnus Ladulåsgatan på söder.
Den lilla rödögda är en dove
Den ser även ut att vara rex
Jo rex är den, 6 stycken av dem är de.
Ringa kan jag ju alltid göra, är de lite billigare?
Mvh Alicia.
Ja de är billigare och bra med smådjur.
Okej bra, hoppas verkligen att alla klarar sig!
Mvh Alicia.
Har städat buren ordentliget, skurat den med vatten. Sedan hällde jag i lite gammalt torrpellets som jag hade glömt bort att jag hade. Jag vet att det inte finns en massa röda hönskvalster i den eftersom jag använt lite av det förut för några månader sedan.
Har skrurat matskål, toalätt m.m. Fast träleksakerna går ju inte att skura så jag har ställt ut dem i kylan och låter dem stå där i några dagar, det borde ta kål på dem.
Innan jag satte tillbaka dem så lusade jag av alla, fast det var bara en som jag kunde hitta någontinga alls på. Och jag tror det bara var smuts. Tänk om jag åker till veterinären och det inte går att hitta några kvalster
Även fast de har det…
Ella är helt galen nu, eller hon gör ALLT för att komma ut från den nya buren och ungarna. Så brukar hon inte vara, stoppar jag ner min hand kastar hon sig till den och klättrar allt vad hon har uppför min arm… Lät henne springa i rummet lite, men hon är helt rastlös
Fast kunde inte hitta några kvalster på henne när jag sökte igenom henne.
Mvh Alicia.
Kan hamstrar äta blodpudding.I så fall ska den vara rå?
//Nova
Japp, de kan äta blodpudding. Det innehåller mycket järn så det är bra för dem. Jag ger både rå och stekt blodpudding 
Mvh Alicia.
Har en massa fler bilder på bebbarna ;)

"vaaa? "

Black Berry

Vacker mamma!

Där hon tappat päls, hn har inte tappat så jääätte mycket päls. Men det ser inte bra ut!

"vad gör du? Får man vara med? :D"

Mamma på andra sidan glaset :p

"tjeeenare tvilling ;)"

"ääääta gurka!"

En rex normalfärgad :)

Sötare får man leta efter ;)

"Men gud, men gud! Jag tror jag är i mathimlen! Är all denna mat min? Bara min!?"

"Jag tar den här halvan av tallriken och så tar du den andra, okej?"

"Muuums, guuurka!" . "Får man smaka lite?". "Dröm och glöm!"

"Haha, nu är det jag som har gurkbiten!"

"Min mat!"

Black Berry som är så glansig och fin :)

"Hm, en hand. Vågar man gå upp?"

"HAHA, skulle inte tro det ;)"

"Det känns som jag är på en sandstrand i spaniiiien…"

"Det är något på andra sidan, men det är något osynligt i vägen!"

Någonstans där under ska det ligga 10 små hamsterungar..

"Jag har blockerat öppningen, det betyder att all mat är min, bara min!"

"Svårt val, mat eller sandbad?"

"Det lutar mer åt sandbad.."

Ett brunt päron

"Jag tror jag har kommit på ett sätt där jag både kan ha mat och sandbad :D"

"Fast sandbad var ändå lite mysigare :)"

In i tunneln
Och ut ur tunneln

"Vi kör följa Jon!"

"Är jag osynlig?"

En hårig boll

Är det en spegelbild?

"Undra om det finns mat här?"

"Det luktar som om det varit mat här. Får leta noggrant!"

"Ingen mat hittils, men det känns som jag kommer hitta mat.."

"Hallå? Finns det någon mat här!?"

"Finns det inte ens någon mat allra längst in? Vad är det här för ställe?"

"Kanske bäst att ge upp i alla fall.."

"Ett sista försök i alla fall!"

"Gissa om jag är under den gröna plastskålen?"

Fiiin svart hamster. (Jag håller inte så hårt som det ser ut, han är ganska fet.."

En svart fläck på mjukisbyxorna..

"Åh, Sand! :D"

Ta en noggrann titt på den gröna plast skålen, inget skumt med den ellerhur?

Men oj, det var visst en hamsterunge där under ;)

"De godaste godisarna brukar alltid vara längst in…"

"Jag tror jag ser en god godis därborta!"

Sötnos :)

MONSTER!

Be in heaven är så ynklig och liten :(

"Är det någon här under eller?"

Om man tittar lite snabbt ser han ut att vara bandad på denna bild ;)

Black Berry är ju inte bara liiite större än Be In heaven ;)

Så liiiten!

Mamma Ella

Fina Black Berry :)

"INTE NUDDA MARK!"

"Är jag inte snygg, daaah!?"
Det var alla för idag :)
Pälsen har nästan växt tillbaka helt och hållet nu på ungarna, de verkar ganska krya och har inte sett något kryp på jätte länge. Men blir ändå veterinär så snart som jag kan, på måndag troligen.
Mvh Alicia.
Åååh helt kär i nf rexarna <3
Jättesöta! Hoppas det går bra med kullen, trots ohyran.. Svarta påminner mig så mycket om Knut, han var också svart och störst i min kull. :') Va så mysigt att plocka med honom för han var som en stor, tjock och svart bebisklump, kanske därför jag blev kär och behöll honom^^
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Skulle så gärna vilja behålla den svarta… Fast jag tänkte skaffa en till hamster från en annan uppfödning och 4 hamstrar har jag inte riktigt tid med nu när jag går i åttan och ska börja nian, är ju jätte mycket i skolan och jag vill att hamstrarna ska få ha det riktigt bra så då måste jag lämna bort ALLA! Tänkte behålla en, fast sedan ångrade jag mig eftersom jag helst vill ha en offwhite
Jag såg i efterhand att bilderna var lite långa, så nu ändrade jag så de ser bra ut 
Lägger upp en video från idag :)
Mvh Alicia.
Det är vad jag kallar svart kvalitet färg som du har på den svarta bamsingen. Du ser ut att ha fått en hel del rexar! Då ser ju mitt hopp om rex ungar lite ljusare ut. Embrosia grattar syrran till kullen. Hoppas ohyran drar dit pepparn växer så småningom och du får bort dem. :)
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
Hehe, jo han är riktigt fin han!
Blev förvånad över att så många blev rex, mer än hälften! Det var 7 rex från början men en unge avled vid 12 dagars ålder.
Jag ska resa bort en vecka till spanien på onsdag det ska bli jätte mysigt men ändå jätte hemskt… Vill ju inte lämna mina små älsklingar, fast jag vet att de kommer till bra händer under den veckan. Ägaren till pappa Bibo är det som ska ta hand om ungarna, hon har inga problem med att ta imot dem. Fast det kanske inte är det svåraste, utan att få tillbaka dem! Hehe 
Mvh Alicia.
#47 WOW 7 stycken rex ungar! GUD så härligt! Hoppas på en del rexar jag med så man har lite att välja mellan. :) Skall spara en kille från dena kull.
Har bilder på bebis älsklingarna :)

*Snark*

"Hjälp, överfallen av 10 stycken mjölksugande hamstrar!"

Mysigt

Mumsi, mat

"jag.. vill.. bara.. nå.. en.. ost..bit.."

"Den godaste maten finns på andrasidan :D"

*zzz.. äta blod… zzz.. pu..zz… ding.."

Har man ingen nalle björn får man improvisera lite..

Vacker Black Berry ;)

Vad är inte mysigare än att sitta omgiven är fluffigt vitt papper med en morot?

"Va? Fanns det ingen oxfilé?"

GURKA! :D

"Hallå? När kommer skramlade äggen? Den har tagit slut och har väntat här i 3 minyter nu.."

"Men sluta, det är min mat"

"Bara för att man är liten betyder det inte att man inte kan hamstra.."

Denna nf rex är ju bara för söt! :D

Plutti :)

"Hm, hur ska jag ta mig över den här?"

Finis :)

Nutte :)

Jag tror du är ute på villospår, föresten så heter denna hamster Goldenhamster's Beauty :)

6 creme, 1 svart, 3 nf och 1 dove. Kna någon se något annat ?

Tvillingarna

Piff och puff med andra ord..

Tur att det inte var creme på bilden då hade de nog troligen blivit osynliga av ljuset..

"Vi formar ett litet y"

Finisarna ;)

Båda är rex, fast den ena ser ut att vara mycket mer rex än den andra..
"Ta ut mig härifrån, NU!"

"Jag puttar upp dig, sen hämtar du en stege till mig. Okej?"

Be in Heaven :)

"Hittar du något smaskigt? Har du hittat sånna här hallon döskallar? I så fall, kasta till mig."

"Skynda dig då, det är faktiskt kö!"

"Efter typ ett år är man äntligen här!"

Så sööööt, han är min absoluta favorit!

"Kan inte vi få titta i matskålen lite?" "Skulle inte tro det.."

"Varför ligger den här gröna plastskålen här hela tiden fast det är aldrig något i den?"

Han är så glansig så man tror nästan han är satin ;)

Finaste!!

Alla bebisarna är ju så söta, och sötheten måste ju komma någonstans. Jomen jag tror jag hittat vartifrån sötheten kom ifrån, se bild ;)

"Jag ska bara in här.." Hon har ett så fint släp för att vara tjej och dessutom rex :D

Finis

Ögonlös..

Fin tjej :) Det är Goldenhamster's Barbie

Detta är andra monstret som jag sett ur denna kull.. Se denna fuling med:

En riktig monsterkull..

Ella är helt galen, hon gör allt för att rymma från buren och när hon kommer från buren rymmer hon in till detta skåp ochbosätter sig bland handukarna. Funderar på att lägga in en handuk till hennes i buren så hon kan få boa med den :)

Be In heaven som är LH rex dove :)

Min absoluta favorit! Först blev jag lite besviken över att han inte var rex, men inte längre, det skulle förstöra allt. Han är så fiiin !

Finare får man leta länge efter..

Liten gnagare :)

Mycket i kindpåsarna
Okej, det var ca 100 bilder så detta kallar jag för en riktigt stor bildbomb!
Min absolut favorit är den svarta sm heter Black Berry, sedan gillar jag nf rexen som heter Beauty och sedan gillar jag cremen som heter Barbie :)
Min stora syster Vendela blev helt totalförälskad i Black Berry :)
All päls har vuxit tillbaka på bebisarna nu. Finns inget spår efter att de tappat päls längre, som tur var. När jag ska till veterinären imorgon, ska jag ta med bara Ella? Eller ska jag ta med bebisarna också?
Mvh Alicia.
Jag skulle nog ta med bebisarna också! Dels för att mamman skall slippa oroa sig över dem och dels tycker jag att det inte skulle skada att kolla upp dem med.
Bra, då gör jag det.
Mvh Alicia.
Hahaha, vilken bildbomb! 
# Jomen visst!
Hehe. Kan bara inte välja ut de finaste bilderna… Alla är så söta så det går ju inte att få fula bilder på vackra hamstrar, om du förstår vad jag menar 
Mvh Alicia.
Älskar Be in heaven och Black berry. Men alla är dock otroligt fina !! 

#54 Black berry är för söt, det hålle rjag med om
Fast Be In Heaven är så späd ch liten, och så har han röda ögon så han är ingen jääätte favorit direkt.. 
Mvh Alicia.
Jag gillar rödögda av någon viss anledning !
Ska du behålla någon ? :)
Hade tänkt behålla en, fast blir troligen inte av eftersom jag inte får ha fler hamstrar 
Mvh Alicia.
Så synd, vet hur det är min mamma tillåter mig bara att ha en hamster 
Äntligen måndag! Alla hamsterungarna är vid liv och ser krya ut som tur var. Verkligen tur att de klarade av helgen.
Igår kunde jag inte hitta någonting alls på någon av hamstrarna, hoppas man kan hitta något i alla fall när vi ska till veterinären idag. Vi ringde till Bagarmossen och hon i receptionen tipsade oss om "Roslagstull", hon sa att de var jätte bra med smådjur, så dit kommer vi troligen åka.
Mvh Alicia.
Tur att det ordnade upp sig då ! 
Så, vi har ringt veterinären och hon sa att vi skulle rensa hamstern på "loppor" och lägga dem på en tejp bit, jag behöver inte ta med hamstern dit sa hon. Hon frågade om vi verkligen var säkra på att de hade ohyra, hon sa att det var väldigt ovanligt på hamstrar.
Fast så ovanligt är det väl inte? Eller i och för sig, jag har haft åtta hamstrar och bara en av dem har fått ohyra. Eller det kanske mest handlar om tur och otur.
Nu ska vi i alla fall åka, lycka mig till 
Mvh Alicia.
#61 Lycka till! Det blir nog säkert bra! :) Jag måstea säga att jag har haft skit tur angående loppor! Har inte haft ohyra allt sedan min första hamster när jag var 14 år. Men det finns i bakhuvudet hela tiden att få se när det skall även drabba mina hamstrar…
Nehe, det var inte öppet… Fast när vi ringde förut så sa hon att vi troligen inte skulle kunna behandla hamstrarna nu eftersom de är för små 
Mvh Alicia.
#63Var det Roslagstull ni ringde till?
Nu har jag vart hos veterinären, tyvärr så hade vi klistrat upp kvalstrerna på fel sorts tejp så hon kunde inte se något i micro skåpet…
Vi hade inte rätt tejp hemma och så skulle hon stänga, och nu har vi lämnat hamstrarna hos Erica eftersom jag reser bort till spanien i natt. Hon sa också att vi inte skulle kunna behandla hamsterungarna nu eftersom de var för små, så det är ingen jätte brådska att komma dit. Erica får väl åka dit själv med ungarna när jag är bortrest.
Stod i flera timmar igår och allt jag kunde hitta var 3 svarta pluppar som troligen bara var smuts! Och så syns det inte alls längre på pälsen att de tappat päls. Så till nästa gång hoppas jag faktiskt att det kommit lite mer kvalster nästan så man kan klistra upp några och ta med till veterinär så att man kan behandla det. Även om jag plockat bort allt så har de ju ändå lagt ägg så de kommer säkert tillbaka lagom dags tills de är leveransklara.
Mvh Alicia.
Såg er annons…tänkte på det, ska ni inte informera om kvalsterproblemet så att köparna är beredda på det?
Känns ju inte riktigt okej att ovetandes köpa en hamster som kanske bär med sig ägg ifall man har fler hamstrar hemma elr så?
Hejhej!
Jo det ska man ju informera om, vi har skrivit det till de som ar intresserade. Vi for nog ta och andra annonsen lite, blev nog en liten miss. Fast om jag last ratt so moste man behandla hamstrarna en andra gong, so for troligen skicka med en lite mindre dos till alla som koper hamster av oss.
Mvh Alicia.
Okej, ja men bara man vet om det så är det ju okej :)
Tänkte det är ju inte så kul o bli "svartlistad" för er heller för hamstrarna ni fått fram är underbart fina!
Hehe, skulle aldrig skicka med hamstrar med kvalster/löss till en massa familjer utan att de visste om det, skulle antagligen fá tillbaka hälften 
Ja dem är söta, eller, säg nágon hamsterunge som inte är det 
Mvh Alicia.
Jo, fast jag är helt såld på er nf rex <3 
Ska tveklöst ha en rex om det blir fler hamstrar (vi utreds för allergi i familjen).
Om ni får stronghold till dom så är det inte svårt att droppa en droppe i nacken iaf. ^^
Jo, idag sá tar Erica dem till veterinären igen. Vi fár se om de har ohyra, jag tror de har de. Fast veterinären sa att det var väldigt ovanligt pá hamstrar. Jag fár nog troligen skicka med en liten dos av medlet som jag fár till alla som köper hamster av oss eftersom de brukar behandlas tvá gánger.
Idag kommer jag i alla fall hem, och imorgon kommer jag hämta hem de smá söta! Kan knappt berga mig tills jag fár se hur stora och söta dem blivit! Pá lördag blir de 4 veckor gamla.
Mvh Alicia.
Hoppas på det bästa :)
Men problemet med dessa kvalster är att de lever inte på djuren utan i omgivningarna, de knatar bara upp på djuren för att suga blod. Så man måste sanera runt om burar och alla tillbehör. Annars kommer de bara tillbaka efter behandlingen är över. De gömmer sig även i spånsäckar/matpåsar t ex om man har det i samma rum som hamstrarna.
Jag har hört ganska ofta de senaste 7-8 åren att folk får dessa objudna gäster så kan nog säga att de är rätt vanliga på hamstrar/gerbiler, speciellt denna årstid. Men eftersom det går att behandla själv utan vet.besök så kanske inte veterinärerna tycker de är vanliga.
Nu var det såhär att Erica hade ringt till veterinärkliniken och då hade en telefonsvarare svarat. Och just nu håller de på och flyttar kliniken till ett annat ställe så det är bara öppet på måndagar och tisdagar för tillfället. Då tg erica med hamstrarna till en jätte dålig hamsterklinik som finns i vår kommun med (bollmora). Det stället har blivit anmäld flera gånger men Erica tyckte det var bättre än inget. Hon skulle ta med sig Ella och en tejpbit. V'l där så lyste dem med en stark lampa på henne men visste typ inte ens att hamstrar kan ha ohyra. De visste inte vad de skulle leta efter och Erica visste inte direkt heller eftersom de har bott hos mig. Hon sa att det var små svart/röda pluppar. De hittade inget på Ella, sedan tittade dem med microskåp på tejpbiten. De svarta plupparna sa dem bara var hudbelagringar och inte kvalster. Sedan fick Erica åka hem utan något medel eller något alls. Detta besök kostade 370 kronor.
Det är en person som bor 3 timmar bort från mig som ska köpa hamster och ska förbi stockhlm på lördag och undrade om hon kunde få köpa hamstern lite tidigare, de är ju ändå 4 veckor på lördag så det skadar ju inte. Fast imorgon ska tidningen KP komma och göra ett repotage om denna kull, så vi kan inte ta oss till någon veterinär klinik och på fredag skulle det visserligen gå. Fast det är det att de inte har några vuxna levande kvalster på sig just nu som vi kunnat se på över en vecka nu. Jag tror att de har ohyra fast att jag plockat bort alla men att de lagt ägg som kommer att kläckas om kanske en-två veckor. Så även om jag tar mig till en veterinär så tror jag inte att de kommer att hitta något.
Jag tror vi kommer att ringa en BRA djurklinik och se vad de tycker att vi ska göra.
Veterinären i min kommun som jag vart hos som är ganska bra och utbildad och så sa att Frontline det funkar jätte bra mot hönskvalster. Så funderar på att köpa det och dela upp det i mindre doser och kanske skicka med till alla som köper hamster av mig. Fast ska nog först rådgöra med en veterinär om det.
Att detta ska bli så krångligt, hade vart så mycket enklare om jag fått det när jag inte haft ungar….
Har kanske fått lite stavfel eftersom jag inte läst igenom texten, klockan är mycket och jag kom nyss hem.
Mvh Alicia.

Jag hade inte släppt iväg några av bebisarna innan jag visste helt säkert vad det var och att det inte var någonting som smittade vidare.
Jo det är ett ansvar en säljare har, att de djur man lämnar vidare är 100% friska vad man vet, vilket man som köpare tar förgivet.
Jo jag vet, jag besöker troligen en tredje veterinär.
Eftersom jag inte vet vad det är så måste jag ju besöka en veterinär som kan tala om vad det är för något så man inte behandlar mot fel ohyra. Det är det att jag inte riktigt tror att de finns några levande kvar utan bara ägg kvar…
Mvh Alicia.
Vart bor du någonstans ? ;P
Nyss har tidningen KP vart här och gjort ett repotage omd enna hamsterkull, det gick väldigt bra. de var jätte trevliga och hamsterungarna skötte sig utmärkt! Efter de åkt var jag ju bara tvungen att fota hamsterungarna, har inte sett dem på 1,5 vecka nu och de har växt så mycket! Nu är de ju verkligen som sötast :) Såhär är bilderna:

Goldenhamster's Behind You :)

Black Berry

Lilla dvärghamstern :)

Sötare får man leta lääänge efter!

*Tihi*

*oskyldig min*

Goldenhamster's Barbie!

Mysigt :)

Goldenhamster's Beauty

Läskigt rovdjur!

Fortfarande Beauty på bild :) Och hon lever verkligen upp till sitt namn! En riktig skönhet.

Goldenhamster's Be In Heaven :)

Avlång spinkig askig korv ;)

Nu Camilla får du en massa bilder på din sööta Banana Split som är en riktig liten fotomodell ;)
"Schaaas"

*Frääääs!*

Sötnos

*GÄÄÄÄäääääÄÄÄÄääääÄÄÄÄsp!*

Lite trött?

Hamsterhög

Goldenhamster's Believe, hon är den av de normalfärgade som är mest rex. Hon är den finaste!

"Du, våga inte gå in här i alla fall! Varnar dig!!*

Ella, tycker hon har fått större ungar sedan hon fcik ungar. kanske är en synvilla, men det känns så.

Man undrade ju hur ungarna kunnat bli så söta, men nu förstår man ju att sötheten kommer från denna vackra dam!
Hade inte så mycket bilder från buren eftersom jag har akvarium och det är lite svårt att fota i. Och fick radera mer än hälften av bilderna på de creme färgade eftersom de blev för ljusa eftersom bakrunden var vit. fast det blev en del riktigt fina bilder ändå ;)
Mvh Alicia.
Nämen gud vad stora dom har blivit!!Super sööta i a f:) Hur gammla är de nu?
//Nova
# Håller med! De har blivit ungefär dubbelt så stora tycker jag, fast det är nog vecka 3-4 som de förändras mest på tycker jag så jag hade förberett mig på att de skulle vuxit mycket, men fick ändå en stor chock när jag såg dem efter min resa i spanien. de var ju inte samma hamstrar som när jag lämnade dem ju 
Jag ska troligen till veterinär på måndag igen, jag bara måste få hem något medel som jag kan behandla med. Han som skulle hämta hamster på lördag får inte göra det, måste först hitta vad det är. Så nu är Barbie och Be In Heaven till salu. Om de inte hittar något på måndag får man kanske fundera på om man ska skaffa 7 extra burar….
Mvh Alicia.
Guuud va fin Be in heaven har blivit. Min absoluta fovorit ! ;D
Alla är fina, fast tycker att be In heaven är en aning fulare än dem andra…
Min favorit måste nog vara Black berry eller Believe :)
Mvh Alicia.
Jaa , alla är fine ;) Är alla tingade ? 
Åh dom är så underbart söta allihopa!
Och shit vad dom har vuxit he he det går snabbt när växten sätter igång. ^^
Ha ha vilken stor mun banana split visade upp.
Nej det är två som inte är tingade, och det är Barbie (LH rex sö creme) och Beautiful Girl (LH sö creme). Fast kan tänka mig att de blir tingade ganska fort, de flesta verkar inte bry sig så mycket över att de har ohyra. Fast har förlorat ett par intresserade på det.
Om jag inte får något medel eller någonting på måndag så vet jag inte riktigt hur jag ska göra, känns ju fel att börja sälja alla hamstrarna på tisdagen när de blir exakt en månad gamla. Fast kanske de inte har ohyra och så envisas jag med att de har de, men vill ju vara på den säkra sidan. Får hålla tummarna på att jag får något medel på måndag av veterinären, det är en bra veterinär som är ritkigt billig också. Eftersom veterinärens dotter rider för min mamma på ridskola så kanske man får lite rabatt också 
Mvh Alicia.
Okejj ;)

Behind you och Believe var nog storfavoriter för mig. Helt underbara allihopa.
Oj, haha skrev fel under bilden på Ella. Skrev att hon fått mycket större ungar sedan hon fått ungar, menade att hon fått större ögon 
Idag har jag släppt ut dem på golvet för första gången hemma hos mig, de satt på golvet en stund innan de fattade att de hade en massa stor plats att springa omkring på. När de fattat att de hade så stor yta sprang dem omkring som tokar överallt, riktigt skojigt tyckte dem att de var. Mamma Ella tyckte det roligaste var att det stod en främmande Bur i badrummet, det var ju Bambie's New York där inne. I vanliga fall står han där nere i tvättstugan men efter repotaget från KP så fick han stå där en stund. Ella tyckte det i alla fall var hur skoj som helst att klättra upp på hans Bur. Vilken tur att han är en sömntuta och inte gick upp förens ungar och moder var i sin rätta Bur igen.
Fotade en massa igen
Men man kan ju inte låta bli, fast lägger upp dem imrogon eftersom jag måååste plugga nu! Fast man hellre vill gosa med bebisar och fota dem, synd att det inte finns ett ämne i skolan som heter "Guldhamstrar" skulle nog fått MVG på det 
Hehe.
Mvh Alicia.
#86 Fast man brukar ju ändå vänta till de är 5v, så då har du ju en vecka till godo
Söta ungar förresten
--------------
Japp :) Det är så kul att se hur de verkligen härmar Ella i allt hon gör, så fort man stoppar ner handen i buren så brukar Ella i vanliga fall springa fram snabbare än vinden och klättra upp för armen så fort hon kan! Hon går i alla fall upp i handen utan någon protest. Nu har ungarna börjat härma henne och klättrar upp för ärmen när man stoppar ner handen, haha :D Eller det är någon enstaka som stannar kvar i buren för att undersöka om mina fingrar är ätbara… Det är lite mindre roligt, hehe :)
Mvh Alicia.
Har en hel klase bilder från igår och idag. Kan börja med de bilder som var från igår:

Första gången Beauty ser ett Hjul, hon trodde det var en gnagleksak.

Usch och fy, en lortig Believe i hörnet!

*klia*

*klia, klia*

*klia, klia, klia*

Min nya favorit! Beauty

Söt är en alldeles för stor underdrift, hon är allt man vill ha i sin famn :)

*stoppar in snus under överläppen*

"VAAH? En finne??!!"

That's my Beauty :)

Tillochmed när hon försöker se ful ut, så blir hon bara mer förbaskat söt :)

Black Berry hade hittat en blöt fläck bakom badkaret som han gnidit sig i, så blev bara en snabb suddig bild på honom innan jag började torka honom rerält med varmt papper. Tur att han har syskon som kan värma upp honom i en hamsterhög i hörnet :)
Det var bilderna från igår, nu kommer bilderna från idag:
Mvh Alicia.

Mysig hamsterhög, även fast jag var lite sur på dem just då eftersom de alltid lyckas få ut sanden på marken, så går det ju inte att vara sur på dessa små sötnosar :)

Just nu vet jag inte om det är en hona eller hane på bilden, så det är väl Big bang, Banana Split eller Barbie på bilden. Jag tror det är Big bang, men har fortfarande lite svårt att se skillnad på dem, jag fick ju hem dem igår :)

Believe käkar broccolie.

Två söta creme-isar!

Mums säger Beauty!

Det var så tråkigt att äta broccolie tyckte Beauty, så hon somnade..

Tvillingarna

Beauty

Fortfarande Beauty, hehe blir många bilder på henne men det är ju min favorit och hon blir ju bara så perfekt på bild!

Finns inga ord att beskriva den här hamstern med. Om hon såg ut såhär i hela sitt liv skulle jag behålla henne utan tvekan. Men tror jag vet hur hon kommer se ut som vuxen ungefär. Erica köpte ju Opossums Just Me för ett tag sedan och hon såg exakt ut som de här på bild när hon fick henne. Kan visa hur hon såg ut när hon fick henne och hur hon ser ut nu:

Så förbaskat lik Beauty.

Och såhär ser hon ut nu. Hon är ju självklart fin nu med, men de där stora och oskyldiga ögonen försvinner någonstans under uppväxten sorgligt nog. Är inte jätte förtjust i vuxna nfar, så därför vill jag hellre ha en offwhite.

Mycket mat i kindpåsarna!

Barbie som är hur svår som helst att fota!

Be In Heaven

Lilla sötnöten :)

Black Berry den söta :)

"Aj, det gör ont i armen efter vaccineringen"

"Haha, det är ju ett hål här!"

"Titt-ut!"

thshhssiiihh "Aaaj jag får en stöt när jag har handen här! Hehe, skoja bara"

Ännu fler bilder på Beauty..

Banana Split! Till Camilla :)

"NEEEEJ! JAG VÄGRAR ATT ÄTA UPP MIN GRÖNSAKER MAMMA!"

Bebis-tand

"Håll imot kräkreflexen.. håll imot…"

Finis pinis killen :)

Sista bilden på Banana Split :)

Believe

Hon är en mycket fins rex tjej, jätte trevligt temperament också :)

Sista bilden för idag!
Imorgon blir de 4 veckor gamla och då flyttar killarna…
Mvh Alicia.
Vad fina bilder !! :)
Älskar bildbomberna! <3
Bananisen är ju bara för söt och tydligen en trött grabb!
# 94 Tack, tack! Har fotat hamstrar jätte mycket på sistone och har lärt mig hur jag ska fota för att det ska bli ganska bra i alla fall. Det blir bäst bilder när jag jag fotar ovanifrån och ganska nära (i alla fall med min systemkamera blir det bäst bilder så) Och självklart gör ju saken bara ännu bättre av att alla är så sammarbetsvilliga och gör allt för att se ut som porrfsmodeller på bild 
#95 Jaa, han gäspar hela tiden. Hehe. Fast det är så jag känner skillnad på Banana Split och Big bang
Ska göra en maaassa bildbombar medans jag kan göra det och de bor hos mig. Fast idag flyttar ju killarna, så blir mest bilder på tjejerna
Fast ska be Erica att fota killarna med, hon har en ännu bättre kamera än mig så det blir alltid jätte bra bilder.
Jisses så söta!!! Hade jag haft mera plats hade jag kommit på stört och norpat ett gäng 
Barbie 
#96 Så dina hamstrar har börjat stå modell för porr branchen (retas lite grand alla kan vi stava lite fel när man skriver fort på tangenterna).
hahaha
Jag älskar bilden på Banan Split! Han är bara för söt med sitt stora gäspande! Fick mig ett gott skratt av den bilden. Gulliga härliga systersöner och systerdöttrar tycker moster Embrosia. 
Naw Ella är en helt bedårande söt liten dam. Man ser tydligt vems syrra hon är.
# 98 Haha, ja hade lite bråttom. Skulle till bussen 
De äter alla som om det vore deras sista måltid. Hugger in på maten och var och än äter mer än vad mina vuxna hamstrar äter
Vilka tjockisar… Ändå får de mycket mat 3 gånger om dagen.
Det är inte klokt hur duktiga de är att stöka ner en Bur, Erica städade buren i tisdags. Och jag får troligen städa den igen idag, så smutsig som den blivit.
Mvh Alicia.
Åhmen gud, Be In Heaven är ju uuunderbar!:*
#93 15e bilden nerifrån, vilken söt liten hand på sladden! Haha.
Erica får inte ha han-ungarna hemma hos sig, det blir ju ganska jobbigt för dem om de ska flytta hem till Erica och sedan tillbaka igen. Så nu har jag tagit fram en extra Bur, tyvärr så har jag lite brist på extra-burar (erica har de flesta, den bästa som jag har är just nu är sönder, ska laga den) Så det blev en gallerbur, inte det bästa. Fast tog bort rören till den högsta våningen.
Killarna tycker det är hel-coolt att ha en egen Bur nu utan en tjatande mamma som tjatar och tjatar om att ta fram ett underlägg när de ska äta och att de ska göra läxor heeeela tiden. Så just nu har de fest så jag får inte komma in i rummet, de firar sin 4-veckors dag, det är ju bara 48 veckor kvar tills de blir 1 år! *hör hur det dunkar på övervåningen från högtalaren*
En till bildbomb, blev inte så jätte bra bilder på Banana Split här, men de här får duga. Kameran slutade sammarbeta på slutet..

Idag handlade mamma så det blev en massa gott och blandat till lunch, bl.a broccolie, gurka, morot, knäckebröd, kattmat, Barnmat, sallad, müsli, vetegroddar och banan.

Bytte Sand i morse, men 6 timmar senare ser det ändå ut såhär… Så blir det när alla ska morgonkissa på morgonen.

Akvariumet kändes väldigt litet nu när det bodde 11 stora hamstrar i det. Så nu när killarna flyttar får tjejerna plats men mycket mer smink och kläder, de tycker det är jätte skönt att bli av med killarna.

*gömma sig bakom broccolien*

Be In Heaven, han är nu till salu. Han som ville ha honom vill inte ha honom eftersom han kanske har ohyra. Stackarn.

Mysigt värre

Big bang, de är det första bilderna på honom. Han är ju bara för mycket förbaskat söt :)

Liten sötisbit.

Banana Split

"jag kan spela flöjt med mina händer"

Det syns verkligen att han inte är rex… Hehe, ne han är mycket fin rex!

Tjatande mamma Ella.

Nu kommer en massa fiina och söta bilder på Black Berry! Är så glad att en i min klass ska ha honom, så jag får åka och hälsa på honom och kanske låna honom i avel Fast han är ju svart, och jag håller mest på med creme baserade färger. Fast offwhite och normalfärgat finns ju med i min avel och det är ju viltfärgat.

Det luktar som om en söt tjej suttit här..

Black Berry är så himlans sööööt!

Är det där en perfekt söt bild eller vad? Jag borde nog döpa om denna kull till fotomodells kullene eller något..

"Håll imot, om jag spyr ut grönsakerna tvingar mamma mig att äta dubbelt så mycket.."

Sur kille

"Aj, Barbie gav mig en örfil på kinden när jag sa att hon var en riktig snygging"

"Håll tummarna, håll tummarna, håll tummarna på att jag vinner lotteriet!"

En modell måste kunna göra många olika snygga poser, Black berry har bevisat att han är en riktig man-modell.

Sötaste lilla Beauty!

BeAtUtY :)

Fin rex tjej

Näbbmus

"Jag såg på tv att en uggla kunde vrida huvudet ett helt varv, borde inte jag också kunna göra det då?"

"Uups, jag tror jag "råkade" glömma att låsa dörren när jag gick till skolan…"
"Undra om den där snygga killen ser mig, hoppas han gör det för nu gör jag min oskyldigaste min som funkar på alla"

"Tihi, japp han såg mig och la en väldigt generande raggningsreplik till mig. tihi"

Ledsen hundvalp

Fina fina Beauty

"Hej då"

Finis tjejen, så stora och fina ögon :)

Tassen, så fin så fin

Hm, okej. Ella göra samma pose hela tiden när det är dags att fotas…

Mysigt

Black berry har inte riktigt förstått det här med vad syskon egentligen är till för. Han tror de är till för att bli en lurvig säng att ligga på…

Jag tror det är Believe som fått lite vatten på sig så hon ser lite lurvig ut.. Men inte helt hundra på det. Kan vara Beautiful Girl

Fin tjej

"Gör fortfarande ont på kinden efter Barbie's örfil.."

Avslutar med ett par bilder på Believe, allas favvo :D

OM en familj inte tingat Believe, hade jag ALDRIG kunnat sälja henne… Hade behållt henne själv, men det var bara OM…

"Hoppas alla sover sött, och drömmer om lilla mig inatt"
Jag kommer i alla fall drömma söta drömmar om Believe som är onormalt sööööööööööt….
När jag la ner honorna i akvariumet och hanarna i den nya buren upptäckte jag att det var 6 honor och 4 hanar (det är 5 honor och 5 hanar). Hade känt lite brunstlukt från Barbie, och tittade jag ner i akvariumet så vem var det inte om inte Bananen som stod och gjorde rent Barbie i könsorganet… Tog upp Bananen och tittade riktigt noggrannt, jo minsan det var mig ett förbaskat små testiklar där i alla fall.. Tur det så det inte hade blivit en massvis med fler ungar..
Mvh Alicia.
#103, Menåååh, jag skulle ta hem Be In Heaven på stört! Har redan en världs-söt kille som flyttar in nästa helg, men.. vem säger att man inte kan ha 2.. 
Kommer ni kunna få veta om dom har kvar ohyra eller inte, o så?
#103 Hihi, ja dem är världs-söta! Jag kan säga såhär, jag VET att dem har ohyra. Eftersom för kanske 2 veckor sedan så kunde jag se ett rött kryp kravla omkring med ben och allt. Så jag kommer inte ge mig i första hand när det gäller att en veterinär ska upptäcka ohyran. jag tror att jag plockade bort all ohyra och bytte ju Bur och diskade allting och bytte inredningen, men jag tror ändå att det låg kvar ägg i hamstrarna som kommer kläckas snart. Därför har jag inte plockat bort något från bebisarna för att sedan på ¨måndag försöka klistra upp några på en tejpbit. har ohyran inte blivit upptäckt då, kommer jag. Japp, längre än så har jag inte kommit. De som vill även fast det finns risk för ohyra, hämta en hamsterunge då får självklart göra det. Och så får jag väl åka till veterinär med Ella och det medel som dem skriver ut får jag väl skicka till de som köpt hamster av mig så de kan behandla sin hamster. Alla som köper hamster av mig vet i alla fall om detta med ohyran, men nu har i alla fall en ångrat sig eftersom han inte vill ha risken att sina andra djur får det. Så nu är Be In Heaven till salu också. 3 stycken till salu nu.
Mvh Alicia.
#105, Aha, då förstår jag. Om de upptäcker ohyran, hur länge tar det att bli av med det? Eftersom äckelpäckel-krypen kan röra sig, hur funkar det med karantän i ett avskilt rum t ex? (Öhumm, nädå, jag är inte alls lite sugen på en rex dove.. neej nej;).. ja okej, kanske lite bara hihi)
Jag ska hämta min lillkille från Sthlm den 20e, så om Be In Heaven är kvar då lär ni få låsa dörrarna om er, annars kommer jag och snor med honom i väskan. ;) haha!
Hur gammla är ungarna nu goldenhamsters?
//Nova
#108 Jag har aldrig haft ohyra förut, men om det är röda hönskvalster så ska man behandla en gång ch sanera burar (fast om de flyttar till en ny Bur så behövs det ju inte) ch så ska man behandla en gång till och sanera burarna. Och då ska det vara borta troligtsvis, om man behandlar andra gången på rätt tillfälle så de nykläckta äggen inte hunnit göra nya.
#107 Nu är de 4 veckor och 1 dag gamla!
Hanarna var lite deppiga nu på morgonen, de hade knappt ätit någonting medans honorna verkade jätte glada och hade ätit mer än när hanarna brukar vara med och dela på maten.
Mvh Alicia.
Även om jag älskar att se på söta hamsterbilder så måste jag nog faktiskt be dig att behräska dig lite, vi som inte har särskilt stora bredband har lite problem att öppna din tråd då det är måååånga bilder att ladda, hihi

--------------
#109 Hahaha, ja det tar typ 3 minuter att kunna bläddra ner hit för mig. Så funderar på att skapa en ny tråd eller att sluta fota, för jag kan helt enkelt inte välja ut de bästa bilderna 
Idag fotar jag nog inget, det tar så lång tid att ladda upp och så. Fast imorgon blir nog sista bildbomben efter jag vart hos veterinär eftersom några kommer att börja hämta hamster på tisdag.
Nu ska jag be alla hålla tummarna för en liten konstig grej kanske, fast hoppas att de har ohyra som är lite större nu så jag kan hitta något och klistra upp dem på en tejpbit så veterinären kan se vad det är för sorts ohyra så jag kan behandla mot rätt ohyra.
Mvh Alicia.
Jag förstår problemet, de är ju härliga
Annars skulle du ta med ungarna o mamma till vet., sak samma vad vet. tycker, för de är ju faktiskt bättre att se direkt på djuret o nu är ju ungarna nog stora för att åka en liten sväng.
--------------
#111 Förra gången sa hon att vi skulle klistra upp på en tejpbit, och den andra veterinären sa att Erica skulle jag göra samma sak fast hon skulle ta med Ella också. Ska ringa veterinären imorn och höra om jag ska ta med alla ungarna + mamma.
Mvh Alicia.
Jag skulle ta dit dom utan att fråga faktiskt, för varje besök kostar pengar så då kan de åtminstone undersöka djuren, inte bara en liten tape bit, fast de är ju min åsikt, haha
--------------
Hon tog inte betalt förra gången när hon tittade på tejpbiten, eller det var ju trots allt fel sorts tejp då.
Jag tar nog med alla ungarna tror jag.
Mvh Alicia.
Du får starta en ny tråd efter besöket så får vi höra hur du gjorde o vad "doktorn" sa
--------------
Jo tråden blir väldigt trög att ladda så jag tycker du ska göra en ny tråd. 
Man får bara hoppas på att det inte är röda hönskvalster, men det låter väldigt likt det.