Hamster iFokus

Hamster

Etikettoff-topic
Läst 6137 ggr
Odette
1

Klotterplanket 32

Dags för en ny tråd där ni alla är välkommna att kludda ner ett par rader.. om vad som helst Flört

Den förra tråden hittar ni här

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Nicolew
1

Idag har jag testparat Kardemumma (Silversobel) med Gremlin (Offwhite). Hoppas det tog! :D

/Nicole
http://nicoletollemark.weebly.com

UlrikaD
1

#1 Testparat?

Nicolew
1

#2 Oj, lite trött.. Menade att jag gjorde ett nytt försök med parningen då Gremlin inte är riktigt haj på hur man gör haha

/Nicole
http://nicoletollemark.weebly.com

JaneDoe
1

Vad gott Langos är *smask*.

min sambo snackar jämt om att det är så gott o att han alltid brukar äta dte på augustifestivalen.

Den var förra veckan men vi missade langosen dåo den här veckan (torsdag fredag) har det varit marknad här i den delen av staden jag bor i o det fanns 2 langos bilar där, så glad äntligen fick jag prova o gud såååå gott det var.

var nere i torsdags så barnen fick åka karusell (de har ju stått uppe i flera dagar utanför dagis så de var bra sugna) så då passade vi på o prova langos..

Var bara tvungen o sticka ner idag med åt langos igen.

Handlade en del greje ridag faktist hade ju mer tid idag igår var vi iväg till sambons kusin med som fyller 25 idag.

Gick o strosade nere på markanden kollade allt handlad elite sne kom min mamma (som med fylle rår idag) o gjorde oss sällskap.

Förstår inte alls pengarna bara försvinner när man går sådär speciellt när det är nått man behöver som nu, en ny väska *hihi*

men det är kul när man har pengar vill säga *fniss*

Odette
1

*lol* Låter ju som en härlig dag, men vad är langos eg? Obestämd

_

UlrikaD
1

#5 Langos är ungerskt och gott som satan! Hur mycket fett som helst.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Langos

JaneDoe
1

Jo det är ju det brödet är ju friterat så men gud så gott. Min sambos mosters man är från ungern o hans mamma brukar göra det ibland till födelsedagar..

den ursprungliga langosen är det enbart vitlökssmör på sen är det "vi" som hittat på gräddfilen o alla de andra påläggen.

har dock inte provat den som efterrätt (typ med nutella eller sylt)

jag provade med skinka ost o rödlök, sambon med tonfisk ost o rödlök. Svärmor med räkor o kräftskärtar hehe

Det kommer verkligen bli en årlig tradition o tur är väl att det bara är 1 gång om året med tanke på fettet *S*. Stora flickan gillade det med, lilla inte så imponerad

spiritedaway
1

Jag hade ett minne från hultan 06 att langos var så gott. Så jag prövade igen när luleåkalaset var i år. Det fanns självklart bara ett vegetariskt alternativ. Jag kunde ju lika gärna bara ha bett om att få en rödlök känns det som :P 
Det slutade med att jag petade bort all lök och åt upp lite av brödet. Men det är nog inget jag kommer pröva igen ;P

Roxie
1

Jag har heller aldrig provat langos, men det ska tydligen vara riktigt gott!

// Sofia

Annisch
1

Nu har man börjat packa dårå, lite hamstergrejer först ^^

Ska bli så kul, ska göra ett eget litet "hamsterrum" (i mitt rum) till dem, där burarna osv. kommer stå. + en hage.. längtar redan, känns som att allt kmr bli lättare då med alla burar samlade, i hyllor.. :D och förhoppningsvis snyggt. Ska ta bilder sen när allt är klart tänkte jag. =)

Odette
1

#10 spännande, ser fram emot lite bilder sen ^^

_

Tinwe
1

Skulle precis fota Dust och Eldha lite, sen när jag fotat klart Dust och precis börjar fota Eldha, vad händer då!? Jooo, kameran totalvägrar och dör! >.< xD

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Odette
1

#12 why? what happened? Skrikandes

_

[Cavalli]
0

Knackade just på dörren och grannen som jag knappt känner gav mig en påse nybakade bullar. Veganbullar.

Ibland blir man förvånad =)

Zvintos
0

Håller på och installerar våran nyinköpta skrivare.
Så skönt med en skrivare!

Annisch
0

Har idag sågat till två stycken "dörr-stopp" som vi kallar det, alltså en hög(rätt tjock/kraftig) skiva som sitter nere vid dörröppningen. Så kan man ha hamstern lös i ett rum utan att behöva ha stängt dörren. Funkar super redan, och så enkelt ju.. :)

Tinwe
0

#13 Jo alltså kameran bara dog! xD Laddar den över natten så kan jag fota med Eldha imorgon ;D

/Matilda

Odette
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick en så fin bild på Vilja igår .. älskade snygga fina gulliga sak! Skrikandes

_

Annisch
0

#18 Fina Vilja.. ujuj så söt hon är! Oskyldig

TildaH
0

#18 HEJ MAAAMMAAAKyss

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Roxie
0

Lite pinsamt men.. Jag har lekt lite med pärlor idag och gjort en Maj Skäms

// Sofia

Roxie
0

En sånhär Maj Cool

// Sofia

spiritedaway
0

#21 Haha va söt den blev :)

Odette
0

Roxie, det är väl inte pinsamt. Det är ju bara kreativt Flört

_

Roxie
0

#24 Okejdå, lite söt blev hon väl då Tungan ute

// Sofia

EternalWinter
0

Huff vad det är jobbigt att plugga teori inför körskoleprovet ._.

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

TildaH
0

#26 Ett viktigt tips! LÄR DIG allt, absolut inte frågorna! Vet flera frågor på mitt prov som var kastat om, t ex i boken var frågan vem har företräde i vid en höger sväng, på provet var frågan vem har inte företräde vid en höger sväng.

Du fattar hur jag menar, kanskeFlört

(måste väl skryta med mina 56 rätt av 60 möjliga, lalaOskyldig)

--------------

EternalWinter
0

#27 Tack för tipset!

Jag är supernervös inför teoriprovet..inte uppkörningen dock den klarar jag..men jag suuger på teori D:

Roxie
0

#28 Läs frågorna ORDENTLIGT. Det kan vara riktiga kuggfrågor! De fel jag gjorde när jag skrev teoriprovet var slarvfel. Tungan ute

// Sofia

UlrikaD
0

Själv gjorde jag teoriprovet för sisådär en 24 år sedan. Satt och tyckte frågorna var lite konstiga men svarade så gott jag kunde. Lämnade fram det, fick det rättat och hade alla rätt…för teorin för MOTORCYKEL!

Jag hade fått fel prov! Så jag fick göra ett till direkt efter. Klarade det med, men sen kuggade jag uppkörningen istället.Tungan ute

EternalWinter
0

#29 Ah ska verkligen försöka kommer säkert vara nervös och hetsa mig igenom provet :(

#30 Haha då kunde du köra motocykel i alla fallFlört

Tror inte jag kuggar uppkörningen..jag är rätt säker på min körning..men gud..teorin är helt åt helvete ;_;

UlrikaD
0

Hittade en liten märklig annons idag:

"Avelsgrupp med 4 hamsterhonor och 1 hane 4-6mån gamla med burar."

Annisch
0

#32 såg den också.. tänkte bara "vaaah.. ??"

JaneDoe
0

jaha då har man stått framför spisen o lagat mat i flera timmar till hamstrarna *S*.

Fick ett infall o göra "röror" o frysa in gjorde alltid det till råttorna till dagar man inte had enått lämpligt för dem o äta o det är bra mycket billigare än o köra på barnmatsburkarna.

Så 4 olika röror blev det, dock inehölld e flesta ungifär samma

första röran bestod av potatis, morotspure, majsvälling, blåbärspure, vattenmelon, groddmix, ärtor, majs, paprika, broccoli, blomkål och kattmat på burk med anka och kalkon

andra blev det ris, morotspure, blåbärspure, majsvälling, vattenmelon, groddmix, ärtor, majs, paprika, blomkål, broccoli o kattmat på burk med vilt (kanin) och lever.

tredje ris, majsvälling, groddmix, vattenmelon, ärtor, majs, paprika, blomkål, broccoli, morotspure, blåbärspure och kattmat på burk havsfisk, samt spenat.

i fjärde blev det potatis, majsvälling, morotspure, blåbärspure, groddmix, vattenmelon, ärtor, majs, paprika, blomkål, broccoli och ägg.

Soms agt inte så varierande o mycket kattmat men hade så mycket hemma så tänkte göra nått med det.

De fick inte smaka nått av det idag dock utan fick Barnmat med smak av grönsaker och kyckling, majsvälling, blomkål, broccoli och majsvälling.

De smaskade så gott i sig o som vanligt stirrade Apollo arg på mig när han såg vattenmelonen o gick direkt o kastade den i toan det är inget han vill ha o det visar han mer än gärna *S* han är såå go.

TildaH
0

#28 Jag var hel säker på körningen o min bilskolelärare var säker.

Fast testgubben sa att de var sista högersvängen som räddade mig, annars hade de blivit underkänt.

Så de är inte så lätt att veta i förvägFlört

--------------

Amun-Ra
0

Var på utställning i Söndags med Dubbel-Knut, Gos Crazy, Lou Bega och Baldur..

• Ancylus Gos Crazy *Cert 1*
  • Picos Baldur *Cert 1*
  • Lou Bega *Cert 1*

Dubbel-Knut fick inte cert! Inte så konstig heller med den domaren som han hade. Fick hör att hon inte är så omtykt som domare. Man kan ju gissa varför.

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

[Cavalli]
0

Tråkigt att hitta en av ens egenuppfödda hamstrar på blocket :(

spiritedaway
0

#37 Antar att det är honan i annonsen med en massa burar och där även en hane säljs? Och båda var född 2010.

TildaH
0

#37 Nu är jag faktiskt förbannad, "slutar med sina hamstrar" men för f*n hon har ju nyss köpt dem. Snacka om oseriösa människor, morrSkrikandes

--------------

Tinwe
0

#39 Sånt där hatar jag med.. Ger man sig in på nått ska man se till att det är med både hjärta, själ och hjärna.. inte bara hjärna >.< "jag vill ha jag vill ha"… -oops, det höll inte så länge, aja.. jag gör mig bara av med de…

/Matilda

[Cavalli]
0

#38 Aa, det är den. Bara haft henne ett par månader och allt. Blir så trött på att hamstern har så låg status och skickas omkring som nå slit&släng.

Har då skrivit ett mejl till henne och sagt att jag gärna tar tillbaks henne..

TildaH
0

#41 Tjejen var jätte fin förresten!

--------------

[Cavalli]
0

#42 Tack, jag håller med =) Hon var den största tjejen i kullen. Iofs var det bara 2 tjejer, så konkurrensen var ju inte så hård, men iallafall ;D

spiritedaway
0

#39 Kunde inte ha sagt det bättre.

#41 Hoppas du kan få hämta hem din tös.

Odette
0

Ja man blir jätte besviken på sånt, bäst är ju om köparen kan höra av sig till uppfödaren först och kanske diskutera lite. Har man tappat intresset så har man, men då vill man ju iaf få en chans att kanske försöka hitta ett eget hem till den.. än att den skall sättas ut på annons å kanske "säljas till vem som helst".
Det var länge sen jag satt på Blocket, jag blir alltid ledsen över alla kaniner å marsvin som säljs hit å dit. Å så är annonserna blandade med uppfödare som just tagit en efterlängtad kull… alltså, världen är ju bra konstig om man tänker på det.

Man gör nya djur hela tiden, medan det är sååå många djur som inte längre är "behövda" :(

_

91Marran
0

9veckors hamster säljs med förlitet Hjul och icke godskänt hus. lite vatten i flaskan har den också. stackars liten! Blocketannonser är skit!

Mvh
Mig

BMEXX
0

ja absolut! har nästintill slutat kolla på annonserna där, förutom när det nämns något här inne och jag blir nyfiken. Blir lika förbannad varje gång!

// Pabblo

JaneDoe
0

Har idag fått min hittils största kull, den ligger på 15 st bebisar.

Kunnde se o räkna bebbarna då boet ligger direkt mot glaset så man ser in utan att störa mamma, uppifrån är det omöjligt då hon har bäddat med så mycket papper *S*.

Får se hur många som överlever.

Odette
0

#48 Jämarns! De va inte illa! Även om alla inte överlever så är det ju en riktigt stor kull … Blir ju nyfiken nu, vad är det för föräldrar? Har du skrivit nåt på hemsidan kanske.. måste snoka runt lite nu känner jag Skrattande

Grattis till den stora kullen! Glad

_

JaneDoe
0

haha ja det finns på hemsidan

det är en tjuvparning där honan igenltigen är för ung dessutom (4,5 månad). men får hoppas det går bra ändå.

Hon hörd enog att jag var nyfiken på vad dessa 2 skulle kunan få för bebisar så hon tog saken i egna händer *S*.

iaf är ju huvudsaken att hon mår bra o klarar kullen utan att själv gå under. Men hon är så mogen i både kropp o själ så jag tror nog det ska gå bra.

Odette
0

#50 ajdå.. ja då får man verkligen hålla tummarna för henne. Visst att man vill ha stora kullar, men kanske inte om honan är så ung. Däremot så kunde det ha varit värre.. om hon bara var någon månad gammal, paniken man hade haft då liksom :S
Skall titta in på din hemsa iaf. Å håller tummarna att hon klarar sig fint nu å orkar dia iaf de flesta Oskyldig

_

JaneDoe
0

Jo precis. HOn få rmängder med mat ser att hon diat så förhoppningsvis går det bra.

Opis ska bli storasyster Skrattande Om nu parningen tog

Annisch
0

Jaa då flyttar även alla hamstrarna ut snart.. Blir att bära, å bära, å bära.. Fast de ska få flytta allra sist, så de får sova ett tag till Flört

Nu ska man koppla ur datorn..

Odette
0

#53 spännande! hoppas ni får igång internet å sånt sen då så du inte försvinner helt från cyber världen ;(

_

Cindy S
0

Vänar på att grand prix ska ringa tillbaka. De skickade mig fel varor. Fel hamstertunnel och ett för litet hamsterhjul. Men rätt fröstränger. Hoppas att de fixar det, utan att jag behöver skicka tillbaka varorna för mina egna pengar.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

TildaH
0

#55 Hmm, jäkla otur, inte trevligt!

Fast de är ju tyvärr många som inte gillar GP. Själv ahr jag handlat två Hjul därifrån, rätt bägge gångerna o super snabb leverans.

--------------

Cindy S
0

Åh, det låtér illa. Vad är det folk klagar på? Jag hoppas nämligen att jag slipper anmäla dem till konsumentverket.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Zvintos
0

#57: Här är en som inte har särskilt bra erfarenhet av grand prix.
Hjälpte mina föräldrar beställa en kaninbur, som stod att den skulle vara i lager.
Efter 2-3 veckor fick vi veta att den var restnoterad och skulle komma med nästa skickning.
Efter ytterligare 2-3 veckor fick vi mail om att den inte kom med, då leverantören glömt just den buren och att det skulle ta ytterligare 4 veckor till innan den skickades.
Då avbokade vi ordern på en gång…

Cindy S
0

^^ Det lät inte kul.

Jag blev så glad när hamsterhjulet kom, men efter att ha upptäckt att jag fått fel tunnel så mätte jag hjulet. Vill inte att Electronica ska få krökt rygg.

Jessica Jones (2015-)

TildaH
0

#59 Jag kan ju ha haft tur, jag valde 20cm hjulet, sedan skrev jag i kommentarsrutan 20cm diameter. För säkerhetsskull.

--------------

[Cavalli]
0

Nu är det ju snart äppelskördar-säsong. Har varit fint alla år innan & det har forsat pajer ur ugnen.

Men iår kommer jag nog inte kunna äta ett enda av dom. Eftersom jag begravde min fina Bubba där under trädet. Det slog mig idag, att trädrötterna har ju typ sugit upp energi från honom + marken runtomkring förstås. Så ett äpple = en bit av min Bubba.

Så på det viset känns det inte alls bra. Delen som känns bra är det faktum att han numera är en del av ett äppelträd och kommer finnas iform av det :)

Odette
0

#61 men gu, va creapy.. på nåt vis. Men samtidigt så måste han ju ha fått en väldigt fin plats att vila på :)

_

EternalWinter
0

Nu sitter man framför öppna spisen med marsvina i knäet och hör hur de knapras från alla burar. Med en påse chips och lite dricka.

Nu är det fredagsmys på hög nivå!Flört

Tinwe
0

#63 Oh så mysigt det låter! Bjud med dig av chipsen lite va… blev extremt sugen på det när du nämnde det Skäms

/Matilda

EternalWinter
0

#64 Haha skulle jag gärna göraFlört

Fredagsmys är ju bara bäst!

Imasy
0

Arrgh! Har fått mitt första negativa omdöme på tradera och det var inte ens mitt fel. Blir så irriterad :/

Tycker tradera har blvit ett tillhåll för en massa knäppgökar. Ungefär som på FamiljeLiv.se

[Cavalli]
0

En Therese som säljer ungar efter en hona som heter Doris, i Luleå.. Läskigt, hoppas ingen tror att det är jag o.o

EternalWinter
0

Lyckades få ner viruset Security Tool till datorn…alla som känner till detta virus vet vilken pain in the assss det är..-__-

Dock kände jag ju till detta viruset sedan innan då det lyckats slå ut flera av mina vänners datorer.

Tänkte att jag skulle försöka varna några i alla fall!

Min dator mår dock bra igen *gråter lite av lycka*

Nusse123
0

#68 Får aldrig virus, jag har något jättebra skydd som pappa har fixat *stolt* :P Vad händer när man får det där viruset då?

Mvh Maja

Medarbetare på Djurannonser och Hamster

EternalWinter
0

#69 Det får dig att tro att hela din dator är infekterad av virus och ber dig scanna med ett program som heter "security tool" Jag visste ju om detta så jag föll inte för det.

Fallar man för det så är det stor chans att du måste blåsa ut hela datorn (rensa den helt)

Men efter ca 5 timmar lyckades jag få bort de, och på den lilla stunden viruset fanns i datorn infekterade det över 150 filer.

Jag har med ett superbra virusskydd, men tyvärr är det här viruset byggt för att va en slemmig jävel och tar sig ofta förbi dom och gömmer dom sedan så du inte kan hitta ditt riktiga virusskydd.Obestämd

Nusse123
0

#70 Oj Förvånad Bra, att du sa det då så att ingen anna här inne faller för det! Hoppas det inte drabbar mig!

Jag har precis kommit på att nu är Ellie (min nyaste hamster) 4 månader och jag kan para henne om jag vill :D Men så blir det nog inte för hon skriker så fort hon får syn på en annan hamster, så jag känner att hon nog bara skulle bli uppstressad och bebbarna kanske tillochmed skulle dö…;/

Mvh Maja

UlrikaD
0

#71 Henne får du visa bilder på.

Fast du kan ju inte para henne ännu ändå, hon är ju för ung. Så hon har ju tid på sig att lugna ner sig. Så där ska hon förhoppningsvis ine vara så länge.

MaaariaS
0

Precis ätit kladdkaka…mums…

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

EternalWinter
0

#73 Ja med!Oskyldig

MaaariaS
0

#74 Ah trevligt …ja gott är det allt…mums..

Roxie
0

kladdkaka blir min tröst idag

// Sofia

BMEXX
0

Min pojkvän bakade en kladdkaka åt mig i morse:D

// Pabblo

Ebba-A
0

Har precis fixat en ny "bur" till Keyla. Hon gnagde sönder Bur #2 inatt, vaknade vid tre av att tjejen sprang runt i min säng och ville gosa haha. Nu har jag iallafall fixat så att hon får bo i en balja istället, och hon verkar trivas. Känns inte så värt det att köpa en ny br för massa pengar när hon ändå är så pass gammal, och jag planerar inte att ha fler hamstrar efter henne. Dessutom är baljan utmärkt :)

Värd på Choklad iFokus

MaaariaS
0

#77 så snäll han var då…Glad

[Cavalli]
0

Titta vad jaaag haaaar! Oskyldig En dove bnd satin långhårskille. Han är så mumsig

BMEXX
0

#79 ja han är så snäll så :D

#80 Sööööööööööööööööööt!

// Pabblo

EternalWinter
0

Fick mig ett rysligt uppvaknande imorse…kändes som att något kröp på benet..men jag avfärdade det då jag var fruktansvärt trött..klockan var väl..4 på morgonen.. klockan ringde vid 6…slog på snooze.. men kände på att något kröp på handen..och ryckte till..kände hur de började värka som fan!

Skrek och gjorde något slags ninja hopp ur min säng (som är högt uppe)

Kollar på täcket och där kravlar det en JÄVLA geting!!!!

Så jag springer in på toaletten och ringer till min mamma så hon får komma upp och slå ihjäl den!>_<

Jag har enorm geting/bi/allt som surrar- fobi.. och så har min hand svullnat upp som hejkomochhjälp mig -__-

Hurra för måndagar!

Tinwe
0

#82 Nej vad äckligt! Själv fick jag en geting inanför tröjan en gång… så jag vet vilken panik man får alltså.. gah! Varför finns getingar!? xD

/Matilda

Odette
0

#82 åååh.. då var en försovning lindrigare faktiskt Obestämd

_

Nusse123
0

#82 Nej usch aå hemskt :/

Själv har jag haft det rätt bra Skrattande Vaknade 8 i morse av mig själv *stolt* Tungan ute Vi hade sovmorgon till klockan halv 11, så jag hoppade in i duschen, åt frukost o.s.v… Och gick sedan till bussen. Vi hade EN lektion och sen lunch (eftersom den andra halvan av klassen började 8.15) så jag hoppade över lunchen, eftersom jag inte var hungrig. Lite senare gich jag och en kompis (Sara heter hon) till AnnaKarins (Saras mammas) jobb och åt två mackor var. Det var dagens lunch det xD

Annars har det inte hänt så mycket Tungan ute

Mvh Maja

Odette
0

jisses.. nu börjar jag bli nervös.. jag å en kompis som har råttor, ska åka och vara med på en film inspelning imorn… Det är nåt reportage om intelligens på smådjur. Hahaha.. my goood.. jag som inte har nån bra agilityhamster, hur ska de kunna tävla med rådizar ?! *flinar stort*
Ska bli kul iaf, men usch för att stå framför kameran å försöka låta smart.. fail direkt Flört

Blir nog Adolfen, Snork och kanske nån fler som får följa.. alltid bra med en back-up ifall nån av dem vägrar gå framåt i labyrinten Oskyldig

Önska mig Lycka till!
I will need it hihi. Men ska försöka ha massa kul också, det är ju mest en rolig grej ^^

_

UlrikaD
0

#86 Hoppas ni får jätteroligt.

Jag ska bli med katt.Skrattande

Nusse123
0

#86 Hihi, vad skoj ^^ Hoppas ni får det superroligt Skrattande

#87 Nämen, vilken sötnos då! Själv tycker jag att katter är oerhört söta men inget för mig då jag inte kan kela med dom utan att nysa xD

Mvh Maja

spiritedaway
0

#86 va roligt :)

#87 Nämen vilken sötnos :)

Odette
0

#87 nämen Ulrika då! Blev det en sån liten fluff! Grattis, när får du hem den?? Skrattande

_

UlrikaD
0

#88, 89 Tackar!

#90 Liten, och liten, jag tror han är skitstor. 1 år gammal som behöver nytt hem nu, omedelbart och genast. Han kommer imorgon kväll. Får väl se hur mina kattdamer och illrarna tar emot honom.

Han kanske vänder i dörren och springer hem igen.Flört

Odette
0

#91 Risken finns ju hihi. Men har du bara en säng han kan trycka under ett par dagar så kanske han vågar installera sig lite mer efter ett tag hihi.
Jag håller tummarna för honom, förstår att han kan komma att tycka det är lite… lite väl… mycket annat konstigt där hemma Skrattande

_

Nusse123
0

Shit, nu måste jag plugga! skulle ju gått från datorn för en timma sen xD

Mvh Maja

UlrikaD
0

#92 Han dyker nog inte upp förrän på torsdag istället. Försöker passa det med transport.

Jag har ju avdelat i lägenheten så halva köket är illerfritt. Dit kan illrarna inte komma. Så han kan få välja helt själv hur mycket han vill umgås med resten av gänget.Skrattande

TildaH
0

#87 Naw, en skepparkatt m sporrarKyss Fast de kanske är ngn annan ras förståsOskyldig

--------------

UlrikaD
0

#95 Det är en blandis mellan skogis/perser och skeppskatt med extra tår och allt.

EternalWinter
0

Veterinären imorgon…nervös..*suck* Rynkar på näsan

Imasy
0

Men du vet väl att skeppskatt inte är något som existerar i verkligheten va?

Det är ju en missbildning på tårna som heter polydaktyli, så håll koll så att inte klorna växer in i trampdynorna, då många polydaktyli katter har denna problem.

Hur som heslt såg han riktigt go och mysig ut iallafall :)

UlrikaD
0

#98 Jadå, skrev bara vad som stod om honom i annonsen. Det är ju ärftligt och han är kastrerad så hans tår stannar hos honom om man säger så.Flört

Nusse123
0

#97 Varför det, har något hänt?

Mvh Maja

EternalWinter
0

#100 En av mina tamråttor har en knöl (förmodeligen en juvertumör) :,(

TildaH
0

#96 Tyckte väl att de fanns lite skogis uttryck i de ansiktet, hihi, sötnosenKyss

--------------

Nusse123
0

#101 Nej, vad tråkigt! Hoppas på det bästa ändå! Vi håller tummar och tassar här hemma :)

Mvh Maja

Imasy
0

Aha på så vis :)

Tyvärr går ju faktiskt många på den "niten" att de har en dyr fin raskatt av rasen skeppskatt, då många avlar medvetet på detta för at dra in pengar.

MaaariaS
0

Vilken underbar katt du ska få Ulrika,ser otroligt mysig ut….Kyss

TildaH
0

Själv har man "skepparhundar" Oskyldig

(fast egentligen inteFlört)

--------------

UlrikaD
0

#104 Ja, det är skrämmande. Lika skrämmande som att det ligger flera sidor katter på blocket varje dag som slumpas och dumpas. Sen tas det kullar på bondkatter och de korthåriga säljs för en hundring men de långhåriga i samma kull med samma föräldrar ska de ha 1000kr för istället.

Och fler och fler katter kommer det….det tar aldrig slut.

Kommer även några extrakatter och landar här ett tag sen i väntan på nya, permanenta hem. Ska återuppta mitt "jobb" som jourhem igen. Känner att jag vill börja hjälpa till där igen också. Så det kommer några som precis blivit infångade inför vintern från en kattkoloni. Sen blir det fullt hus igen!

#105 Hoppas han är lika mysig som han ser ut!Skrattande

BMEXX
0

blää håller på att flytt städa, finns de nå tråkigare? hmm ska man kanske låte Rosie ta elementen i kväll och mössen för ta hmmm golvlisterna;)

// Pabblo

EternalWinter
0

#101 Tack så mycket, dock gick det rent åt helvete…veterinären kollade på henne..och hittade 4 olika knölar…jag hade bara hittat 1..så en operation är uteslutet efter som det finns så många…min lilla älskling kan ha 1 vecka kvar..eller 1 år..det kan dom inte säga… än så länge mår hon bra..äter och är pigg..knölarna är nuvarande mindre än ärtor och är inte synliga för ögat….

men för mig var det här bland det värsta som kunde hända…jag vill inte se min älskling ha växande tumörer…och jag vill inte ta bort henne än för att hon fortfarande mår bra…jag vill inte behöva ta beslutet om när hon ska få somna in…fan..fan..fan..

Odette
0

Gud vilken lång dag! Men en rolig sådan Skrattande

Vi var ju på inspelning idag och Adolfen skötte sig exemplariskt, han gjorde mycket bra ifrån sig i labyrinten så jag är väldans stolt Flört

Ska bli kul att få se det på tv sen, kommer att sändas i Kunskapskanalen fr.och med 7 oktober, vet ej exakt vilket datum just detta avsnitt kommer att visas. Men det får ni nog veta lite längre fram.
Då blir Adolfen och råttan Wunjo tv-stjärnor Cool

_

BMEXX
0

#110 du får säga till när så tittar vi!:)

// Pabblo

[Sniff]
0

Jag ska praoa hos en veterinär! :D

Är lite halvdeppig… :(

Odette
0

#111 Absolut! Så får vi hamster fans sitta bänkade för de små små snuttarna som kanske kommer att visas hihi xD

Kommer ju kännas hel knasigt att se sig själv i bild.. men samtidigt äre ju så kul. Inte nåt man gör varje dag direkt Glad

_

Nusse123
0

#109 Nej guud vad jobbigt! Lider med dig <3 Jag förstår hur du känner! Tröstkramar från oss alla till dig <3

Mvh Maja

EternalWinter
0

#114 Tack så mycket!<3

Ja det är aldrig lätt..jävla tumörer varför måste dom finnas :(

JaneDoe
0

Ibland kan man bli galen på dräktiga honor *S*.

Alyssa har varit på äventyr ikväll.

Hon fick massa bäddmaterial förrut idag o när jag gick in nu på kvällen för o kolla till dem o hämta skålar för o göra kvällsmat åt dem hade hon inte bäddat, tänkte inte så mycket på det.

Gick ut o hörde en duns därifrån gick in igen o kollade till o då va hon ju inte i buren.

Hörde ljud från byrån så drog ut nedersta lådan o ja där var hon ju, hade bättat ett bo där o laggt dit mat. Lisa gjorde samma sak på samma plats under sin drätkighet så inte så svårt o lista ut vart Alyssa var.

Stoppad ein henne i buren igen (hon har en marsvinduna men taket är borttahet då hon inte behöver det).

Jag gick ut o gjorde maten åt det o började bära in skålarna i rummet igen o då kände jag nått på foten o ja där satt Alyssa igen *S*.

Stoppade in henne i buren igen men den här gången stannade jag o kollade på henne o hon proppade kinderna fulla med bomaterial o så upp på sin sten o över kanten.

Den här gången stoppade jag henne o tog bort stenen, så nu ska hon inte kunna klättra ur mer.

Hon var bestämd hon skulle ha sitt bo under byrån, jag håller inte med.

Hon blev rätt sur när jag tog bort stenen men blev glad igen när hon fick godis o sin kvällsmat.

Nu vet jag vart opis (operatårta) fått sin rymmarteknik ifrån iaf *asg*.

De är sååå härliga de små busungarna..

UlrikaD
0

"Stoppad ein henne i buren igen (hon har en marsvinduna men taket är borttahet då hon inte behöver det)."

Tycker hon bevisar att hon behöver ett tak förstås.Flört

JaneDoe
0

*117 Haha ja det är nog dags för det nu, hon har dock aldrig behövt det förrut *S*

Nusse123
0

#116 Haha, vad gulligt xD Håller med om att hon kanske behöver ett tak nu då ^^

Mvh Maja

Zvintos
0

Ih, idag är vovven billig…
Könsmognad på G, så nu börjar han bli expert på att leka "dövöra". *mutter*
Förhoppningsvis håller det inte i sig lika länge som med förra hunden.

Nusse123
0

Åhhh, nu hittade jag 6 dvärghamstrar som skänkes bort p.g.a allergi och en mamma och en dotter som också skänkes bort, båda erbjudanderna i Stockholm.

När ett djur bara skänks bort betyder det 1. De har ett dåligt hem, eller 2. det är otroligt bråttom med att få bort dom… Jag vill så gärna åka och hämta alla 8 :P

Hehe, och sen fanns det ju roborovskiungar i stockholm också Oskyldig

Mvh Maja

TildaH
0

#120 Skyll dig själv som skaffat en gående köttbulleOskyldig

Nä, nu var jag ju elak, han som är så söt, fast jag förstår att en liten tonåring säkert är himla envisFlört

--------------

Nusse123
0

Och nu hittade jag dvärgvädurar som bortskänkes i Nacka Oskyldig

Mvh Maja

Zvintos
0

#122: Hehe. Tungan ute
Igår när vi var ut och härjade med honom (och han faktiskt skötte sig) skojade vi om att vi skulle döpt honom till Ljubomir istället.
För då var han verkligen en flygande köttbulle.

Nusse123
0

Nu helt plötsligt blev jag helt skakis! Det är som om mina ben och armar bara la av! Min a händer började skaka och jag känner mig svag slapp i hela kroppen! Jätteläskigt :O

Precis när jag skulle börja plugga :/ Jag kanske är så rädd för att plugga… xD

Mvh Maja

UlrikaD
0

Borde städa men väntar bara på att klockan ska bli 22 så jag får hem min nya kissekatt.

MaaariaS
0

#126 underbart söt kisse…

BMEXX
0

Hahaha klant! Hade Rosie lös i ett rum där det bara är burar. Nästa gång jag kommer dit så är hon tillbaka i buren, frågar sami om han har haft ditt henne men nej det hade han inte. Så då måste hon själv varit och klättrar och råkat ramla ner i sin låda. Tur det var hennes egen iaf!

// Pabblo

UlrikaD
0

Kissen är hemma.Skrattande

MaaariaS
0

#129 vilken liten godingKyss

Hajdur
0

måste bara fråga varöfr man lägger upp bilder på katter när detta e en hamster sida o de finns en annan katt sida?

Zvintos
0

#131: För att detta är en OT-tråd = där man diskuterar sådant som inte rör ämnet. Man diskuterar helt enkelt allt man känner för i just OT-trådarna som Klotterplanket är.

UlrikaD
0

Du kan lägga upp bilder på dig själv i OT-tråden om du vill. Eller prat om stick-beskrivningar. Det är just vad OT=off-topic betyder.

Hajdur
0

aha soft! thx :)

Charlie2006
0

Jaha blir väl ingen sömn inatt häller då, då jag har en löppande katt här hemma som skriker som attans just nu och försöker hålla mig vaken Flört.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

spiritedaway
0

#135 Visst är det underbart :P ska du inte ha katten i avel så boka tid för kastrering på en gång. Det är jobbigt för kissen med att löpa.

Zvintos
0

Håller på och bakar scones. ^^

Odette
0

#135 åååh vilken underbar katt! Super vacker *dregla*

Jag tycker det är jätte skoj när folk lägger upp lite random bilder här! Kanske får göra likadant själv och lägga in en bild på en söt vovve, alias lillasyster Flört

det är mamma & pappas hund, powder puff från Zodix- kallas till vardags för Keja Glad

Här ligger hon i soffan hemma hos mig och sambon, å njuter för fullt efter promenaden. Hon är verkligen som ett litet lamm, älskar hennes lockar på öronen Kyss

Ps. Hon har min nalle som huvudkudde ;) ds.

_

JaneDoe
0

Nu blev man ju sugen på o lägga upp några bilder på min sista hund.

(haft 8 st av olika raser)

Min underbara staffordshire bullterrier Pelle

JaneDoe
0

En till på snyggingen

Zvintos
0

#139: Vilken sötnos. ^^
Vår Grim är inte ensam att ha väldigt lång svans ser jag.
Sambon säger hela tiden att Grim nog lär växa på längden mer, för att växa i sin svans.
Men jag tror faktiskt inte att han blir så mycket längre. Tungan ute
Däremot lite högre och bredare.

Kan passa på att bjuda på en bild av en väldigt glad staffe mitt i ett "stafferus". Oskyldig

JaneDoe
0

En sista på honom när han varit o busat med sina 2 bästa kompisar

TildaH
0

Hua, vad mkt läskiga kamphundar här var dåOskyldig

--------------

Zvintos
0

#143: Uh ja.
Vår lille Grim är så farlig att vår kanin totalignorerar honom. *skratt* Tungan ute

spiritedaway
0

#138 Så fin :)

min drömhund är en pudel. Men jag älskar powder puff också och skulle lätt "nöja" mig med en sån. Sambon vägrar pudel och puff…jag har det inte lätt! haha.

#141 Haha han ser helt galen ut! :)

#142 biiiig smile.

BMEXX
0

Nannaa idag ska jag flytta. Börjar bli lite nervös, ska ju flytta jättelångt!

// Pabblo

Odette
0

JaneDoe- du vet ju att jag blev lite staffe frälst på tåget ner till Skövde.. guuud så många pussar jag fick !!! Cool

Så himla kärvänliga.. :')

Ninni- i love gris-springar bilden! Flört

_

spiritedaway
0

Det här är världens goaste staffeblandis. (En kompis vovve.) Har även fått träffa en renrasig staffe som hette Doris. Hon skulle tydligen vara väldigt försiktig med främlingar men jag märkte inte av det. Det blev en superglad vovve som skulle hälsa och pussas.

Odette
0

Den här då? Vad tycker ni om den?

Hihi, inte den mest smickrande bilden på henne kanske.. but i like the style! Flört

_

TildaH
0

Ska nu alla visa grymma o konstiga hundar så ska jag oxåTungan ute

--------------

Odette
0

#150 Warewolf ;) men min bild är ändå värst så de så! Cool

_

spiritedaway
0

Haha :P

Nusse123
0

Haha, ni är för härliga xD

Mvh Maja

[Sniff]
0

Här ska jag praoa! :D http://www.umanvet.se/default.asp

Har bakat äppelpaj på hkn idag:D Så nu är jag ganska mätt(A) Ska till en kompis ikväll, det ska bli najs^^

Vad ska ni göra nu i helgen? ;)

Imasy
0

Skönheten sitter på insidan vet du väl ;)

Odette
0

#155 naw, ja absolut! finns inte många som Parma lämnar helt oberörd. Men själv är man mest rörd :')

Lägger upp en bild på henne som är Fin. Å inte bara tokig hihi.

Sen blir det att fortsätta skriva på hemsidan… fakta fakta fakta. Kommer nog att bli kanoners när jag är klar med allt :) Skönt att ha nåt att hänvisa köpare till sen, istället för att rabbla samma sak over and over Tungan ute

Amelion's Dragonfly, "Parma plutt" :)

_

Nusse123
0

Gick precis ut i trädgården, klippte av lite grenar från äppelträdet, tog ett äpple och ryckte upp en liten morot ur landet (det fanns bara en liten morot, de andra var gigantiska xD). Nu kan väll inte Millie bli uttråkad? Haha, hon som alltid är så uttråkad, nu har hon ju en hel djungel xD

Mvh Maja

Odette
0

#157 naaaw!! en enda liten morot.. den var nog menad till henne då :')

_

Charlie2006
0

Supersöta vovsar :).. Bara för det läger jag in en till bild på Elektra.

#136 Vi ska troligen kastrera henne nu i höst när vi åker in för den årliga vaccinationen :).

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Charlie2006
0

och en på min brors valp.

Min hemsida

//Frida

Cindy S
0

Nu när vi ändå lägger upp bilder ska jag visa mammas chihuaua He-Man.

Väntar fortfarande på att grand-pix ska maila eller ringa tillbaka… Och att Electronica ska lämna boet så att jag kan fota henne. Hon är lika "morgontrött" som sin matte.

Jessica Jones (2015-)

Cindy S
0

Självklart glömde jag bilden…

Han hade lagt bäddat ner sig själv, och mamma var tvungen att ta fram kameran för han var så söt.

Jessica Jones (2015-)

UlrikaD
0

Blir inga fler kattbilder från mig just nu iallafall. Nya kissen tyckte inte illrarna var läskiga alls, men däremot var min minsta katt-tjej det så han har gått och gömt sig i bokhyllan.

Däremot slänger jag in en bild på min lilla iller-valp från i år som har hunnit bli hela 3 1/2 mån gammal nu. Lilla söta Guinevere. Bus!!

Nusse123
0

#163 Hur gamla blir illrar? Jag vill också ha en illar xD

Mvh Maja

[Cavalli]
0

Har fått en Bur av en snäll tjej idag :-)

Skrev en annons på en recycle-sida att jag gärna tar emot smådjurstillbehör så att jag är mer förberedd inför att vara jourhem åt hamstrar. Dom får mer plats i sitt förråd, och jag får mer utrymme till hårisar :) win-win

Zvintos
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har man en knasig vovve så har man.
Men han är åtminstone tydlig med vad han vill. Tungan ute

EternalWinter
0

#166 Haha, tydlig var ordetFlört

UlrikaD
0

#164 Tyvärr sällan äldre än 5-7 år.

MaaariaS
0

#166 Hahaha ja han är för go…Kyss

Odette
0

#166 naaw, me love!! Skrattande

_

Zvintos
0

#167: Vilket vi bara tycker är bra, då slipper vi fundera vad han vill. Tungan ute

#169: Hehe ja, nog är han det alltid.
Inte så bra att sköta sig när det kommer folk dock. Tungan ute

#170: ^^

MaaariaS
0

#171 tycker han skötte sej alldeles utmärkt jag ,för att vara valp..du ska se våran hund han är galen när det kommer folk och han är ändå 7 år..

Nusse123
0

Hehe, kladdkaka är min räddning! Ska plugga till ett SO prov hela dan och då MÅSTE man ju ha kladdkaka, så den har jag precis stoppat i ugnen xD Det blev ju så bajsigt mycket prov när man började 8:an >_<

Mvh Maja

Odette
0

#173 Kladdkaka lät inte helt fel du! Sååå nedrans gott, å så massa grädde Oskyldig

_

PawsOnPaws
0

Kladdkaka är äckligt :(

Det e sockerkaka som gäller här! Flört

TildaH
0

Enda goda kladdkakan är en glutenfri variant jag hittat på ica. Hemmabakt är riktigt blä, alldeles för sockrigTungan ute

--------------

TildaH
0

Jag har haft sådant huvudbry… Innan Spencer flyttade in så bytte jag till toa-lätt, för att slippa att spånet fastnar i hans lilla kjol. Men speciellt senaste veckan har jag varje kväll fått plocka små träflisor från kjolen, fattat noll!?! Var kommer de ifrån??

Igår när jag storstädade buren fick jag svaret! Den lilla J*vla råttan har gnagt sönder ena inner listen i sitt hus, därifrån kommer allt trä! Förbannande lilla gris, jag sliter i flera timmar med detta hus o vad är tacken? Han försöker äta upp de!!!Skrikandes

(Hihi, skämt o sido, visst han har gnagat men vad gör de, är ju bra träning för hans små tänder, söt ungenKyss)

--------------

Odette
0

#177 asg! han har iaf päls som det kan fastna i Flört

_

TildaH
0

#178 Jadå, de fastnar himla bra, suckObestämd

--------------

spiritedaway
0

#176 finns en räddning för det. Man använder mindre socker. 

Alla recept är ju oftast snuskigt mycket socker i. Samma sak om man ska göra "egen" saft.

TildaH
0

#180 Njeee.. Jag vill ha min glutenfriaOskyldig

Fast jag tackar självfallet inte nej om nu någon vill bjuda mig på annan sort. Är man gottegris så är manOskyldig

Finaste gången jag fått hemmabakad var nog när en kär vän skulle vara snäll o baka en kladdkaka åt mig när jag fyllde år, problemet var bara de att han vispade alldeles för lite så allt socker låg i botten av formen, hihiSkrattande

--------------

spiritedaway
0

#181 Haha ^^

hahah det lät ju spännande :P

Zvintos
0

Svärföräldrarna och två av sambons syskon var här för några timmar sedan.
Lillkillen fick lite tuggisar, då de varit på ullared.

Inte ens när han är lugn ser han normal ut. Tungan ute

BMEXX
0

Deprimerad! ibörjan av den här veckan hade jag 7 djur nu har jag bara en och henne vägrar jag skiljas från. Dock försökte rosie göra ett flyktförsök under flytten, var inte alls intresserad av att flytta till skåne.

Ni skulle sett henne grimas när jag sa att nu är hon ensam om att få alla pussar;P

#183 Ah blir valpsjuk!

// Pabblo

[Sniff]
0

Mamma sa igår att jag får ta en kull, så i sommar kommer det bäbisar! :D:D:D Nu måste jag bara hitta en hona… Ungarna ska helst komma i början av sommaren, i början av de två veckorna vi är hos mamma. Eller är det smartast att vi kommer till mamma när de är två veckor? Så får de de lugnt de två första veckorna. (fast jag kommer ju typ varje dag:)) Och honan ska vara 5 månader när hon paras… och är dräktig i 16 dygn. Så… i februari köper jag henne, tror jag att jag räknade ut… Och då är hon en månad.

En choklad ds kh hona vill jag ha, och para med bö sg satin kh (min Simon) :D

Någon som har planerat en kull där det kan komma choklad ds kh?(A)

Odette
0

#184 nej men gud, vilken jobbig upplevelse.. du fick omplacera några innan flytten va? Tänkte så det inte var så att alla gått bort så nära inpå :/
Men nog så jobbigt iaf, jag är glad att du får ha kvar henne ett bra tag till iaf. Det är ju alltid nåt ^^

_

Roxie
0

Nån mer än jag som fått ett mail från nån "Vera Awaza"? Verkar helskumt :P

// Sofia

Zvintos
0

#187: Har fått jag med.
Hamnade direkt i skräpposten, så jag läste det inte ens utan raderade på en gång. Tungan ute

MaaariaS
0

Städnig och tvätt klart…djuren fått rent…så skönt att ha det klart…Glad

Cindy S
0

Väntar fortfarande på svar från gand prix.

Är juicepaket, såna med grå aliminium-grej eller vad det nu är på insidan, farliga för hamstrar att gnaga på? Tänkte ha dem som sandbad. Stänker inte så mycket eftersom att de är höga. Men jag har ingen aning ifall de brukar äta det de gnagar på, och det vore ju väldigt dåligt.

Jessica Jones (2015-)

UlrikaD
0

Har precis behandlat nya kissen för öronskabb samt rengjort öronen ordentligt. Han är INTE glad på mig just nu.Rynkar på näsan

Roxie
0

#191 Nämään, sötkissen då :) Vilken ond blick Tungan ute

// Sofia

UlrikaD
0

#192 Ja, där vet han inte riktigt om han ska blänga på mig eller på Molly som hoppar upp och ner nedanför och vill leka med honom.

Han är som en stor nallebjörn! En skabbig nallebjörn.

Odette
0

#190 Jag brukar ta gamla lunchlådor (botten) till sandbad.. de brukar de då inte gnaga sönder iaf. Men kanske dumt att chansa med såna juicepaket.. man vet ju aldrig om de råkar få nåt skrövel i magen ;(

Ulrika- verkar som att "skabbis" funnit sig till rätta i din hårdhänta manikyr behandling hihi! Nu är han förhoppningsvis skabbfri och därmed invigd i ditt djurhem xD

_

Zvintos
0

Fasiken vad jag skulle vilja starta en egen djuraffär, med bara lagliga burar, vettiga tillbehör och bra Foder!
Men kunskap nog för att starta eget?
Inte på långa vägar!

Cindy S
0

#191 Vilken sötnos. Han är så otroligt lik familjens katt Jocke som gick bort för ett år sen. :´(

Jessica Jones (2015-)

Amun-Ra
0

Fick igår en mycket tråkig nyhet av tjejen som hade köpt Baby D av mig! Baby D dog hastigt igår på morgonen. Hon han inte äns till veterinären. Tragiskt! Man blev jä värkligen lädsen! Hade hoppats på att Baby D skulle ha fått en fin kull som tjejen hade planerat! Istället går Baby D och dör hastigt och ingen vet orsaken varför! Man börjar ju undra om hon hade hjärtfel? Baby Ds pappa Vlad Tepez dog av hjärtfel i somras. Vlads nya ägare informerade mig om detta. Hon är även uppfödare och min bästa vän. Rynkar på näsan Sådana saker är ju inte så kul att höra om! VLad Tepez var dessutom lite speciell för mig! Sålde honom till min kompis eftersom jag hade bestämt att behålla hans dotter. Vilket jag sedan sålde till tjejen som så gärna ville ha Baby D. Fy vad tragiskt när man hör om sådant här.Rynkar på näsan

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

UlrikaD
0

#197 Vad tråkigt att höra.

Hjärtfel på iller är iallafall väldigt ärtfligt och man stoppar sådana linjer för vidare avel. Har ingen aning ifall samma gäller för hamster.

Beklagar.

SweetCheeks
0

#195 Du får göra som alla andra och starta en webshop, men utan djur då förstås. Glad

Tilda

Värd på Dvärghamster i Fokus och medarbetare på Hemsidor i Fokus

Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel

Virka-amigurumi.se - Japanska ergonomiska virknålar

Odette
0

Oj- har vi redan kommit upp i 200 inlägg.. bra jobbat ^^ Vi fortsätter pladdret i Klotterplanket 33

_

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer