Hamster iFokus

Hamster

Etikett: guldhamster
Läst 4163 ggr
Dromprinsen
0

Vad har din hamster fått göra idag?

Hej!

Jag tänkte starta en tråd där vi kan berätta vad våra hamstrar fått göra idag, vad dom fått för god mat, om dom hittat på nått hyss mm. då kan många få rolig insperation också. Och man får mer än gärna lägga ut bilder på maten, hamstern eller "skapelsen" som dom små bollarna har busat till.

//Anja

Hemsida: www.dromprinsen.weebly.com

Ellenfyrkant
0

Hmm.. Min hamster har fått en städat toalett, gurka och sovit under en tuss av min hund fällda underull. Haha, det är hennes nya favoritbo. Skrattande

Mvh Ellenfyrkant

BMEXX
0

Mina har inte fått gjort något än så länge men ska snart göra en kraftansträgning och städa deras toalätter, släppa ut dem och ge dem lite barnmat:D

// Pabblo

Charlie2006
0

Än sålänge har jag bara gossat med en av hamstrarna och givit dom Färskmat vilket bestod av ärtor, honungsmelon, pankaka och potatis. Men alla ska få springa på golvet 45min-1 timme var ikväll/natt hade jag tänkt och kanske hinner med en gosstund men dom andra tre också. Även ska det göras rent i 2-3 burar.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Nessie87
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min vintervita hona har fått en ny ställning till vattenflaskan, en textiltunnel och så har hon röjt runt som en liten tok i spånet. =)

Hon har även smaskat på en hirschkolv, liggandes på rygg…

[Cavalli]
0

Det har blitt lite gos i sängen framför c/o segemyhr :-) Tittandet stod nog mest jag för.. Skojigare att löpa runt och böka i täcket, hehe

Bulba
0

Phoebe har bara latat sej idag men ikväll när hon vaknar ska hon få komma ut och springa på golvet ^^

Min andra herre har blivit insmord med babyolja idag och fått tillbaka sitt gamla hus efter att det blivit rengjort Glad

Dromprinsen
0

hjihi vad roligt o höra va alla har gjort/tänker göra! :D

Själv så ska alla hampisarna få massa lyxsallad, Bejla är ute i badrummet nu och har varit där i ca 30 min så hon ska få springa lite till, sen så ska alla ungar få komma ut dit :) lite bilder kommer nog sen.

Sen hade jag turen o spilla ut lådan där jag samlar allt hamsterkiss i ut över bordet o golvet och in i en av burarna ! -.- så dom senaste 20 minuterna har gått åt att sopa o skura! :(( så jag är inte på det bästa humöret xD

//Anja

Ellenfyrkant
0

#7 Så du samlar på hamsterkiss du. Det tror jag nog du är ensam om. Flört Hahahaha.

Mvh Ellenfyrkant

Dromprinsen
0

#8 HAHHAHA! ja det är jag nog ensam om ;) nemen det var givetvis inte så jag menade xD
Jag har en burk där jag lägger allt hamsterkiss som jag rensar ur toalådorna, för om man her det i soptunnan så luktar det så mkt :P

//Anja

[Tovab]
0

Gnutta har varit ute och sprungit lös på mitt rum dom senaste 3 timmarna :) Hittade henne när hon klättrade inuti elementet. Sen satt hon där och såg sur ut på mig för att jag hämtade henne :P

Hamsterbebisarna har fått sprungit omkring lite granna i mitt rum, under uppsyn så dom inte klättrar upp i nått element. Sen har alla hamstrarna fått varsin mysstund med mig och lillebror.

Dagens mat var majs,ärtor, paprika och makaroner :)

Ellenfyrkant
0

Nu har jag och Zolo vart ute i gräset också, en sväng i köket där hon fick samla lite mat och sedan en tur till badrummet. Men nu är hon tillbaka i buren igen. Glad

Mvh Ellenfyrkant

Mimmz
0

Inte så mycket, hon är ny, och jag är förkyld, men jag har klappat lite på henne efter jag tvättat händerna.
Och till middag fick hon Broccolli, gurka och lite kattmat ^^
Hon verkar gilla broccollin jättemycket!

Svårt det där med vilken mängd bara (Hon har aldrig fått annat än torrfoder då hon är från en djuraffär)

Ellenfyrkant
0

#12 Du kanske inte ska ge henne så mycket mat i början utan försiktigt cvänja hennes mage vid färsk mat då.

Mvh Ellenfyrkant

Mimmz
0

#13 Hur är försiktigt då?
Ett "träd" med broccolli, eller 5 liksom..?
Mät i ärtor eller nått annars xD

Jag är så osäker på just det där med maten, vore grymt snällt om ni kunde hjälpa mig ^^

Olyxashamstrar
0

Hos mig har alla turats om med lite aktiviteter.
Medans ena sprang i motionsbollen så var andra i lekhagen och den andra myste med mig i sängen framför datorn och har varit med när jag städat burarna lite. Funkar super! :) (En bild på lekhagen).

UlrikaD
0

Här hemma har ett gäng blivit rastade. Koruna har rymt ur hagen…som vanligt. Men hon kryper alltid in i närmaste chilla-bur och kryper ihop på en chilla-svans så hon är lätt att hitta. Det räcker tydligen inte med att träffa dem när de är ute, hon ska på hembesök också.Flört

Sen har allt fått nytt torrfoder, vatten och Färskmat också. Och det gänget som ännu inte har fått vara ute väntar en del ivrigt på sin tur, medans en del passar på att sova lite till under tiden.

Dromprinsen
0

Bejla fick vara ute ungefär 1 timme och ungarna med :) sen fick dom massor av sallad som bestod av päron, isbergssallad, rädisor (stavas?) och sånna här långa smala gröna saker (vet inte alls hur det stavas och jag vågar mig inte på att prova stava det heller xD)

:)

//Anja

Mickvor
0

Vilgot har fått klättra omkring på mig en stund och nu är han i sin "leklåda" och kör race bland rören och springer i sitt Hjul :) Han har även fått nystädad toalåda och Barnmat, och om en stund ska han få gå på upptäcksfärd i min säng.

# 17, Haricots Verts kanske? Gröna bönor typ? :P

Dromprinsen
0

#16 hihi vad gulligt att hon kryper till chillorna! kan du ha hamstern lös med dom? :O

//Anja

UlrikaD
0

#19 Jag rastar alltid två hamstrar (i två hagar) och två chillor (från samma bur) tillsammans. De är kompisar hela gänget.

Olyxashamstrar
0

#20 Hehe va gulligt!

UlrikaD
0

För er som inte sett de här bilden förut då.

Så här kan det se ut när chillan inte orkar vänta på att hampisen kommer ut och leker. Då hälsar de på istället.Flört

Olyxashamstrar
0

Gud så gulligt! Visste inte att dom arterna funkade hehe. Inte för att jag ska gå och köpa en chilla som lekkompis till mina hamstrar men Oskyldig

Mickvor
0

#22 Nejmen! Helt otroligt vad söta de är tillsammans! :D

Dromprinsen
0

#22 men gud så häftigt! haha! Skrattande

//Anja

Dodat
0

#22 Gulliga! :)

Har du någon bild när Koruna sitter i svansen på en chilla? :)

// Dodat :)

UlrikaD
0

#26 Nej, det har jag faktiskt inte. Brukar mest försöka trassla ur henne ur pälsen och stoppa in henne i buren igen.Flört

Kan ta en nästa gång, för det lär garanterat bli en nästa gång.

Annisch
0

#22 Häftigt, att de går ihop sådär, med storleksskillnaden och allt.. Hehe. Sött var det iaf! :)

Mimmz
0

#22 Det ser ut som om chinchillan har en docka ^^
Sött var det i alla fall! :D