Presentera dina hamstrar LIVE
Hejsan!
Denna tråden finns på kanin.ifokus och eftersom jag tycker den är kul så tycker jag vi försöker här inne med :P
Du ska alltså filma dina djur samtidigt som du berättar om dem, ex pelle är en svart korthårig hane, busig o min bästa vän.
Den lägger ni såklart upp filmen här - en filmpresentation :)
Mvh Malin
Kul idé, men jag pallar inte att höra min röst inspelad :D Men hoppas att någon annan hoppar på!
#1 Haha, precis min tanke. Jag förfäras också över min inspelade röst. Men det ska bli kul att se andras filmer.

jag pratar inte här, vill gärna skona världen från min skånska
men ett bidrag på dolly från när hon precis flyttat hem hos mig
rolig idè 
kan man skriva text till ist för att prata?
Hehe, min röst låter lite… puckad, eller hur man nus ka säga, när den är inspelad x)
har en film md Toffie här:
http://www.zoonen.com/visabild.asp?oid=2084225
kvalitèten är tyvärr itne så bra… men hoppas att det duger :)
det är ju det som är en del av de roliga ;) rösten :D alla låter ju cp på inspelning, men kul o höra o se lite mer live än bara stillbilder :)

uhhh jag gillar inte höra min egna röstpå en inspelning men kul att se andras om de kmr några :P
Ok, kanske spelar in nån dag, men Malin, du får allt bidra du med ;)
#8 jag ska bidra ;) båda här o på kanin.ifokus :P Jag ska bara hitta min kamera!! o sen hitta laddaren. Har köpt ny kamera så slarvat bort den gamla där man kan filma :/
Det bidde bara Klimpen för mitt batteri är typ dött.
Plis dåont bully mi 
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
#10 perfekt ! :D

Vad roligt att få se Klimpen gulzebra!
Du har ju mysig dialekt!
#12 håller med, gillar den dialekten :P
Nej hu, dalmål låter hemskt ju :P Fast det är bäst ändå baaara för att jag pratar det 
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Nej, dalmål är myysigt!
#1 Har samma problem här, hatar att höra min röst inspelad xD
#15: Nej hu då! x) Tacka vet jag norrländska <3
gillade oxå dialekten! skånska låter gräsligt när man hör det på film/radio etc.. :P (ja, jag är skåning sj)
#18 Tycker de är rätt kul att folk påstår att man snackar skånska när man bor i Lund xD Dom kan aldrig ha hört en trelleborgare öppna munnen ^^
#19 haha nej hade jag varit trelleborgare skulle jag nog inte ens våga öppna munnen inne i malmö/lund haha :P
#18: Där kan jag hålla med. Skånska är bland det värsta jag hört… Förstår inte ens vad folk säger x) Var sjukt störigt när man var liten och pappas skånska kompis ringde och så råkade just jag svara i telefonen för jag fattade aldrig vad gubben sa xD
#21 hahahah :P så borde han varit trelleborgare xD vi i lund har nog den normalaste dialekten av skåningarna :P vissa i malmö med, men vissa kan låta :P
#22 haha trelleborgarna tycker nog detsamma, att dom snackar fullt förståeligt medans lundabor är helt obegripliga! jag snackar ganska bonnigt och ska först höra nån annan bonnig skåning innan jag lägger in nån presentationsvideo här :P
#23 hahaha men trelleborgarna är värst :P! fast jag pratar itne så mycket skånnska enligt skåningarna, många tror jag kommer från blekinge :S eller typ e i skåne o hälsar på :S mamma säger att det är för jag hade sthlmska dagisfröknar :S lite kul va de när jag va i örebro o vi såg på bonde söker fru :S o dom tyckte jag snacka om en bondetjej där :S fast att dom snackade så himla mycket trelleborgska
haha! jag vet inte.. men jag ska försöka fixa filmen :P eller ja.. leta efter kameran.
#22: Jag vet inte mer exakt, bara att han var skåning - det duger för mig xD
Kan ju säga som så att jag förstår Telia-pojkvännen till 100% 
Samosa: http://www.youtube.com/watch?v=A7VPOU2NFto
Roger: http://www.youtube.com/watch?v=TZ4haG1et1A
Sverker är på väg upp.
Nu har Sverker kommit upp också :)

Åhå, jag funderar för fullt på vad jag ska säga om mina x)
#28 Jag är också på planeringsstadiet :D
#10 Vilken bra film du gjorde då :)
Jag har ju inte pratat lika ingående å lika länge som gulzebra, men det får duga :D
Mirella: http://s124.photobucket.com/albums/p9/Sarizen/?action=view¤t=Mirella.flv
Tristan: http://s124.photobucket.com/albums/p9/Sarizen/?action=view¤t=Tristan.flv
Anade jag lite Marimekko där bakom? :D *springer och snor*
vilka sköna filmer ni gjort.
#32 Frågar du mej? Vad är Marimekko isf..?
#34: Jepp, dig ja :P Sängkläderna bakom Tristan syftar jag på ^^ Marimekko är ett finskt designermärke eller vad det nu kallas :)
http://images.google.se/images?hl=sv&q=marimekko%2Bunikko&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi
#35 Ååh, jasså! Möjligt att det är sånt. Köpt på Nisses här i Smedjebacken :)
Då är jag heeeelt oskyldig om det plötsligt försvinner! 
#37 Ok, då ska jag inte kolla hos dej om det helt plötsligt är väck :D
Fler som vill bidra med filmer?
putt
putt

Kommer väl ett bidrag ifrån mig oxå då, emot min vilja xP
För er skull, bara för att ni är så underbara ^^
Ska bara spela in lite först, sen lägga upp på youtube, sen länkar jag här :)
Om jag kommer ihåg ska jag spela in om Ville å Tira också.

jag har inget ljud på min kamera så tyvärr kan jag inte bidra.
å tur är väl det för ni skulle ligga dubbelvikta av skratt när ni hör min dialekt
#43 Vilken dialekt är det då?

#43 Jag har hört din dialekt, dalmål är det väl? ^^
Inge fel på den dialekten :) *ska jag säga som tränat bort min killes dialekt som är dalmas ifrån Mora* xD Nejmen, jag är inte så förtjust i dialekten om man säger så.. men det är inte den värsta.. finns ju dialekter man inte förstår nånting av, t.ex grov skånska :P
#45 då är de väl ingen idé att jag filmar? xD

# 45, Jag kanske ska passa mig då ;) haha! Bor ju i mora ;D
Jag ska vara duktig och filma imorgon :) Alla tre ska med på film, och min röst xD Fast det kanske bara blir på Loppa och Rexa, eftersom teknsikt sätt är Diddi min lillesysters hamster ^^
Värd på Choklad iFokus
åhå haha, gör väl det imorgon eller något :)

#46 Jag menade sån skånska man inte förstår xP Annars tycker jag skånska e en charmig dialekt, så länge man förstår vad folk säger :) Jag vill höra din fina dialekt ju!

#47 Haha nejnej ta detdär me en nypa salt, var inte så allvarligt menat, även om jag inte precis är störtkär i den dialekten ^^ Alla ska ju få känna sig välkomna att presentera sina hamstrar, oavsett dialekt ;P

# 51, haha, nej jag tog det inte allvarligt :D Jag tycker själv att dalmål inte låter bra xD Jag kan iallafall trösta mig med att jag bara bor här, är inte född här ;) hihi, så sååååå himla mkt dalmål pratar jag då inte ;)
Nu har jag faktiskt filmat :) Men sen ska det vara så jäkla svårt att få plats med filmen på usb-minnet, så jag får upp den till rätt data :o
Värd på Choklad iFokus
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här är när jag presenterar Diddi, Loppa och Rexa Live. Inge bra ljus början, men det finns ingen taklampa i hallen ;)
Värd på Choklad iFokus
Såg nu att jag säger att åtta av tio dog, fast det var åtta av tio som överlevde. :o
Värd på Choklad iFokus

#55 *haha* Jag vart lite förvirrad där för jag hade för mig att ni hade flera stycken till salu där ett tag.. *haha* :P
// Nathalie
vad fina hamstrar<3
#56 ja, men det var 2 som dog och åtta som överlevde, och av dom fick vi 6 sålda och har alltså två kvar, oj det blev mycket matte här ;)
#57 Tack :)
Värd på Choklad iFokus

Här presenterar jag Duffy:
http://se.youtube.com/watch?v=Ai72EWM9Az4
Det jobbiga me inspelning är att min röst låter totalt annorlunda i verkligheten, så detdär ger ingen riktig rättvis bild av min röst, men Duffy ser iaf normal ut ^^
#59 Hon ser verkligen mysig ut, så len i pälsen :)
Värd på Choklad iFokus
åh, ja vill gosa me din hamster bella-r :)

#60 Ja, hon är himla mysig o jättelen i pälsen ^^
#61 Hehe aw!
Så kul att höra din röst bella :D:D <3

inte! Den låter så tjock inspelat xP
När kommer dina filmpresentationer? 
Nevöör!! <3
Jag låter också jättekonstig när min röst är inspelad eller över telefon så jag vet inte om jag vill bidra heller xD Men kul att se alla bidrag :)

#26 Vad är de som låter i bakrunden? ^^
Söta hamstrar iaf! =)

Lägg huvudet på snè och lyssna på en som inte rikigt vet vad en ska säga >_<
http://s730.photobucket.com/albums/ww307/chocomian/?action=view¤t=Film.flv

#70 Låter förjävlig >_< men men.. jag bidrog lite iaf! :D <3

#69 Rolig dealekt ^^ Egentligen ska jag vara tyst för jag låter värre =P

#72 Vet >_< alla tycker ni nog att vi pratar konstigt allihopa, men så ska det va! :D

#73 xD
nej gud vad gullig dialekt emilia :)!
jag vill ladda upp men det går inte, har typ filmat och sådär, fixar det ikväll tror jg :)!

#75 Haha noes >_<
Ah gör det! :D
HAH! pratar hon rolig så vill ni inte höra skåningen snacka! (jag då alltså!)

#77 Tror inte du pratar så farligt ändå ;)
Min pojkvän säger "båååård" till bord och "stiiiooool" till stol, det gör mig galen, men bara nästan ;D
jooo det vill vi:P, jag lägger in en video jag med men det blir nog imorrn eller ngt
#78 haha va roligt, skulle dra mej till vansinne '')
mig med XD

Kan gö en film när jag får min hamster =P
http://s726.photobucket.com/albums/ww264/bblomquist/?action=view¤t=eeeh442.flv
haha gud va pinsamt, XD jag låter jätte liten..
http://s726.photobucket.com/albums/ww264/bblomquist/?action=view¤t=eeeh442.flv de funkar inte.. o:??

Den fungerar! :)
Haha så sött med Gotländska :D
det funkar inte för mig:(
#85. Jätte, :s! det låter jätte sajko haha
#59 Sånt där täcke har jag med! :)
#84 Jag lyckas inte öppna den :/
inte jag heller…..
#88, haha okej!
jag lyckas inte heller öppna min, men ja kunde ladda upp den på photobucket, tästa det :)!

det är inte lönt att jag laddar upp heller, skåning ni vet ;) HAHA men jag har inte så bre skånska iaf…

#83 och #84 Det funkar inte =/
test , !
"ladda ned fil" e min film :P
Alla har as fina röster :) Jag kanske filmar nu,
fast ni lär inte se mkt av emily, hon sitter aldrig still ;) <3
#31 mysdialekt :D
Kom faktiskt att tänka på denna gamla tråd häromdagen och tycker den är lite kul så puttar upp den. ;)

#31 vad är tristan för färg? Heeelt underbar ju!! :)

jag kan lägga upp en video på prinsen :P me njag måste bara spela in en :P JAG HATAR MIN RÖST PÅ FILM!! (och i verkligheten :P)
#99 Allas röster låter nog helt förvrängda inspelade så det är ganska lugnt ;)
Vilken rolig tråd:D

#100 men jag kan lova att min röt är fulare än allas här! xD
#102 Då ska du höra mig när jag spelar in min röst!(A)

(oj vad stor text jag skrev med! :O)
#103 tror jag inte!
#104 JoXD Riktigt… konstigt låter jagXD

AAAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!! jag måste gå upp och göra en ny video! xDDDDDD hahaha jag svär på att ni hade skrattat ihjäl er om ni hade sett den jag har nu!!!!!!!!!!!!!!!! xDDDD HAHAHA jag sitter här och skrattar åt mej själv!!!!^^
#106 HahaXD (Vill se den bara för att du säger så:P) ^^

#107 haha det kan jag säga att du nog vill xD för vem känner inte för ett gott skratt? ;D men nu har jag filmat in en ny :P
#108 Haha(A)

Nu har jag laddat upp ett klipp på lilla prinen :) (jag vet inte hur jag gör för att det ska komma upp här på iFokus så jag skickar en länk)
FÖRSÖK ATT INTE SKRATTA!!!! xD (även om det är j*vligt svårt! ^^)
Länken
#110 ;) SprattelhamsterXD(A):P

#111 haha jaa! xD han var ovanligt pigg bara för att jag skulle filma honom och bara hade en hand ledig xDD du får du faktiskt också lägga ut en video ;)
#110 Naaw jättegullig Prins ;)
#112 Haha:P Jag vet inte hur man gör(A)
Ska snart fixa mina hamstrars presentationer :)
Jag vill också ha en hamster att presentera. XD Snart så! ^^
Jag vill också ha en hamster att presentera. XD Snart så! ^^
Jag har filmat, men hur jag man nu? (A)

#118 lägg in den på datorn ^^
#118 Är du medlem på youtube.com? Där kan du som medlem lägga upp dina filklipp. Länka oss sedan till filmklippet. :)
#119 Smart, det fattade jag inte:P ^^ XD
#120 Nej, det är väl det som är problemet… Hur kan man göra annars? ;)
#121 Tror man kan lägga upp filmer på www.tinypic.com där behöver man inte bli medlem. :)
#122 Kan kolla:D

Kan också filma min hamster när jag kommer hem xD Hatar dock att höra min egna röst haha xD
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~
Oh, det låter jättekul! :D Tyvärr har jag inte någon kamera som kan filma med ljud förutom mobilen och dens kamera är värdelös egentligen tycker jag. :/
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
#110 SÖÖÖÖNDSVALL DIALEKT ;D

#126 hahaha jajemen! :D
Jag håller på och försöker fixa det nu, får se om det funkar;)

#128 vad kul! :D
Wohoo:D Det funkade:D Fast det blev på sidan(A) Jaja^^ http://tinypic.com/player.php?v=dcg775&s=6 Hoppas det funkar nu;)
Jag borde varna er för en konstig röst och jag pratar hööögt^^ för det är så dåligt ljud på kameran… XD
Vilken jättesöt hamster :)

Jag ska nog filma in sandy och skriva text till istället ;)
Jag vill med filma mina små pluttisar.. :( Är det OK om man skriver istället? ;o
/Matilda

Jag håller på att filma mina två dvärgar nu, ni kommer bergis att skratta ihjäl er! x')
#135 Nej då! Jag vill se! :D
/Matilda

#136 Det kommer snart, ska bara filma den sista ;p
#137 Jippie! :D
/Matilda

icemans presentation ;)
#139 jag gillar din röst <3 så gullig och glad. :-)
Mvh
Mig

#140 Haha, tack ;) <3
#139 Jättesöt röst;) <3 :P (A) Och gullig hamster:)

#142 Tack igen ;3
Jo, han är bäst .. hihi :) <3
#143 ;) :P Alla är bästXD (A)

#144 Jo x'D
Gahahah….. eeeeh Puffie :)
Ignorera min fula röst, jag låter askonstig inspelad.

#146 gud va söt!! ^^ din röst lät inte ett dugg konstig? :S
#147 Jag låter inte sådär…
Men det blir så när jag spelar in…
#146 men guuud! haha fan jagär kär, vilken liten lealös boll… tror du plockar upp honom femtio gånger å han bara ligger som en klump *naaaw* skicka han till mig PLEASE 
Jag kommer med en presentation jag också, just you wait and see…
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#149 Jag vet, han är jättekonstig, han lägger sig som en boll i handen och håller i tummen hela tiden X)
Men tyvärr så är han inte till salu, men som jag sa så kommer han paras med Luna i februari, och alla ungar kommer vara tillsalu…. :)
#150 ja vill inte ha nån bäbis, jag vill ha Honom *tjurar* men vem vet, kanske blir nån dvärg i framtiden hehe..
Har iaf gjort en film nu haha.. skit kul vare ju! ;-D
Tycker det blev en riktig KANON film! Väldigt bra presentation av hamstrarna, ingående information, bra närbilder osv *hmm* Skäms inte alls näedå.
Det bästa är nästan- "komsi.. komsi.. " å sen jätte snabbt "komsikomsikomsi"
Å så säger jag Antoniussysystem typ *lol*
(ni får iaf se hur det ser ut i mitt kaos område till hamster rum- ursäkta röran, vi bygger om hihi)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#151 Det står att det är privat… man måste få en inbjudan.
#152 jag har ändrat det nu!
_

#151 vilken bra video! :D
jag måste göra en presentation på bejla också 
//Anja
_

#155 okej :DD roligt att se alla! :D
//Anja
Obs- det är jag som gör det konstiga ljudet när jag pussar Adolfen, inte han ;)
Hoppas att det är fler nu som vill göra en liten Live Presentation här! Vore jätte kul att se fler filmer 
_

#157 jätte bra video! :) jätte fina hamstrar! :D
//Anja

Hahhahha Sappes egnfile:///C:/Users/moa/Videos/Video001.avia video :)
#157 Snart kommer jag och kidnappar Kjell-Yngve 
// Sofia
#157 Älskar din presentation ! :D Riktigt bra ;D Hade aldrig klarat av det själv nämligen .. XD
/Matilda

#157 vad otroligt fina hamstrar du har! o vad roligt det lät när du sa: Kottekottekotte o rufsa till ena hamsterns "päls! ^^ (glömde bort vad du sa han hette)

#157 oops, det var Blake^^ o du sa visst: han ser ut som en kottakottabolle ;)
Tack allihopa, va gulliga ni är :) jag har haft ganska kul åt mina smeknamn och ljud-effekter jag också.. "kottekottekotte ploff"
Har räknat smeknamnen jag använder mig av under filmen.. 10 st.. hur lång är filmen egentligen haha.
Muffeluffan, gullegris, snuttegris, gosegris, nalleböörn, mummelumman, snuttepluttan, skruttan, igelkotte/kottekottekotte hehe, (gubben men det gills inte) och hmm… och Seg kola ;-D
Ingen nappar Kjell-Yngve, bara så ni vet *blänger lite extra på Roxie*
Men Kjell-Yngve hälsar att hon gärna skulle komma å hälsa på.. om hon bara visste vägen *gömmer snabbt bort alla kartor här hemma och sätter ett lösenord på datorn så hon inte kan hitta åt hitta.se….) 
Kom igen nu alla, ja vill ju se era hamstrar också ! *do it do it do it*
(det finns inga hemska röster och inga hemska dialekter, bara dåligt självförtroende å fegisar hihi) 
_

jag ska försöka göra en ny, men har lixom inte kommit så långt ään ^^

Jag ska göra nya filmer om mina nu ;)
Härligt!
Hoppas fler hakar på!
_
Får se om jag gör nåt när de vaknar senare.. Avskyr verkligen att höra mig själv.. haha!
// Sofia

Nu så har jag gjort en film^^ den blev inte bra, kvalitèn var URDÅLIG o jag lät helt dum i huvudet, men iaf^^
#169 jag kan inte öppna den :(
// Sofia
Kanske dags för en ny tråd?
"Presentera dina hamstrar LIVE 2" kanske?
Händer inget inom ett dygn kan jag göra en själv.
#164 Jag är en liten fegis allt! :P Men jag har ingen kamera som kan filma med ljud så det är dessvärre det som mest hindrat mig! :/
/Matilda
Tog mig friheten att göra en ny tråd, del 2 hittar ni här
_