Hamster iFokus

Hamster

Etikettbildtråd
Läst 1831 ggr
UlrikaD
0

Äntligen robbar:)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag var jag och hämtade hem två små bedårande robbe-pojkar på 5v.

Nåja, jag tror att det är pojkar iallafall. De som hade dem hade ingen som helst koll på någonting men de var otroligt snälla och trevliga med bra hand med djuren iallafall.

Så det var upp till mig att könsbestämma dem. Jag såg ju knappt robbarna ju så små var de ju.Flört

Men jag är nästan helt hundra på att det var två av varje. En var jag liiiite skeptisk om men jag tror det var en tjej.

De var helmysiga alla bebisarna. De kände ju inte mig, men kröp direkt upp i handen på mig. Och det var inga problem att hålla på med dem alls. Och dessa morrhår, som står som en sky runt huvudet på dem.Kyss

På vägen hem var det hundra minusgrader minst, så jag hade dem först i en transportbur och sen hade jag lindat in den i två stora fleece-filtar. När vi hade kommit en bit på vägen blev jag rädd att de skulle frysa iallafall så jag offrade mina vantar och la ner i transportburen också som de kunde krypa in i.

Såg mysigt ut, men mina fingrar höll på att ramla av innan jag kom hem.

Lite bilder fick jag innan de gick och lade sig.

Först båda två innan de fick flytta in i buren.

UlrikaD
0

Så här blev buren.

UlrikaD
0

Balanserar på en toa-rulle.

UlrikaD
0

Tittut!Skrattande

UlrikaD
0

Smiter bakvägen.

UlrikaD
0

Försvinner nästan bland pappret.Flört

MaaariaS
0

Grattis….verkar o ser jätte mysiga ut,,,Kyss

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Tinwe
0

Grattis igen! Gud vad söta dem är! :D Har du namn ännu på dem små? ;D

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Charlie2006
0

Så söta :), väldigt roligt att dom var så tama Glad.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Roxie
0

Åh så söta! :D

// Sofia

Sloj-border
0

åå vad gulliga! och små!!!! :O :D

UlrikaD
0

Tack!Skrattande

De har inte riktigt talat om vad de vill heta ännu. Just nu kallar jag dem för Rufs och Tufs.Flört

UlrikaD
0

#8 Ja, det var jag inte riktigt beredd på. Men de klev rakt upp i tassen på mig och satte sig ner.Skrattande

malin99
0

Grattis! så söta dom är

pigelina
0

Va sötaKyss

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

[Sniff]
0

Grattis! De är otroligt söta:D <3

Sunrise
0

Grattis, vad kul! Som små söt-bollar. ;D

UlrikaD
0

Tack så mycket!

Gav dem lite Barnmat nu på förmiddagen och direkt var de framme och sniffade över min hand. Sen åt de med god aptit.

När de var mätta och belåtna tog de ett varv i sandbadkaret innan de kröp in i huset och lade sig igen.Skrattande

Nu får de klara sig själva ett tag för jag ska hem till min mamma och fira hennes födelsedag. Men de verkar ta livet med ro iallafall.

Odette
0

Åh,, Grattis! Härligt att de var så sociala att de kom fram å allt. Då smälter man direkt Flört Knoddlin å Snajf borde dom heta *lol*

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Sara87
0

Grattis! Ursöta pluttar :)

hunniebunnie
0

Grattis! ´:)

teddybaby
0

Åh vilka underbaringar! Har själv två små robbar som bor i en Duna-bur. :D Ser ut som att du använder vanlig plastlåda, och jag undrar nyfiket om man ska använda lock på sådana lådor? Syret borde väl ta slut då?

UlrikaD
0

Inget lock!

Har man guldhamstrar så sätter man fyrkantsnät över lådan så att de inte kan rymma.

Robbarna är så små så de når inte upp till toppen hur mycket de än klättrar på sina hus så den lådan är helt öppen utan någonting ovanpå.

Lollia97
0

Gu man döör ju nästan di är såååå söta Kyss

Sloj-border
0

Måste robbar få springa lös varje dag? :)

teddybaby
0

#24 Skulle man ha dem lös i ett rum/lägenhet så skulle de med storsannolikhet försvinna någonstans, hihi. :D Visserligen kan man ha dem lösa under fullständig uppsikt eller använda hage, men annars får de ju mycket motion genom sina Hjul.

Sloj-border
0

#25 haha okej xD

Odette
0

Har dom fått namn än ulrika,, eller blev det piff å puff kanske…

_

UlrikaD
0

Jag behöll Rufs och Tufs, tyckte det passade dem.

Piff och Puff hette ju mina vintervita jag hade förut.Flört

Nicolina
0

Supersöta små tussar = )
Jag är ju väldigt förljust i robbarnas utseende och det var ju himla kul att få fick sådana trevliga också, annars brukar de ju inte vara särskilt hanteringsbara.

Mina robbar jag hade för en massa år sen hette Salt & Peppar = )
Kullsyskon, hona och hane så det var tur att det inte blev några bebbar. tror tom att den ena blev 3 år!

UlrikaD
0

#29 Seriöst, vilka kreativa namn vi lyckas klämma ur oss på dvärgfronten.Flört

Kan ju säga att dessa blev ganska vilda efter några dagar här hemma, men sen lugnade de ner sig igen. Var väl flytten, ny Bur och nya ljud runtomkring. De bor ju bland alla chillorna så det blir ju mer bök och stök runtomkring.

Men nu kommer de direkt man sätter ner tassen i buren igen. Håller faktiskt inte på och lyfter upp dem i buren, för jag är ganska rädd att jag ska tappa bort dem.Skäms

Men de sitter i handen och vi gosar lite, sen skuttar de vidare på nya äventyr.

Håller på att bygga en egen rasthage till just robbarna. Lite större, med andra saker i så de också kan få komma ut varje dag som sina stoooora släktingar.Skrattande

Odette
0

haha.. okej,, det blir nog bra ;)

_

Nicolina
0

#30 Haha! Jamen jag tycker det är så passade med "tvillingnamn" till Robbar, jag menar de ser ju likadana ut och ja… tvillingar^^