Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 2527 ggr
[Sniff]
0

Jag har en hamster! (A)

Äntligen, efter en lång väntan, har jag fått en hamster:D Igårkväll, fast jag inte trodde att vi skulle kunna åka då, åkte vi till Tavelsjö. Där fanns det massa bäbisar och av tre vita killar valde vi en som fick följa med oss hem!

Jag har en hamster!!!!!! Vi har vite olika namnförslag: Angelo (han är en ängelXD), Love, Belize, Alaska med flera^^

När jag kollade till honom senast låg han i ett för och sovXD

Bild kommer snart:)

Zvintos
0

Vad skoj, grattis! ^^

[Sniff]
0

Jepp^^ Han är världens bästa^^

Eloz
0

Grattis till den nya hampisen! :) Alaska var ett fint namn tycker jag Glad

[Sniff]
0

Tck;) Jo Alaska är fint^^ Det är så svårt att bestämma sig!

[Popcorni]
0

Grattis till den nya familjemedlemmen. :D

Mirzadancing
0

Grattis .) Lycka till !

Zheverez
0

är det en dvärghamster?

du kommer känna vilket namn som passar honom när ni lär känna varandra.

grattis och lycka till med din nya lilla vän.

[Sniff]
0

Jag har bestämt mig för att han ska heta Hani. :)

#7 Det är en guldis;)

[Sniff]
0

Nu har han en Pringlesrulle i buren^^ Han går och hämtar paper från huset och spån och boar däri:D Och han har ätit när jag sträckt fram mat åt honom! :D Han är inte lika skygg längre:):D<33

Brownie
0

Grattis!

[Sniff]
0

#10 Tack;) Jag är så nöjd med honom:D <33

[Popcorni]
0

#9 Vad roligt. :D
Kommer det att komma bilder på han? :)

soaps-matte
0

Alltid lika kul att få en liten ny:)

[LoveNasse]
0

Grattis så kul :) <3

[Sniff]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här komer några bilder! :D

[Sniff]
0

En till;)

[Sniff]
0

Och så sista(A)

Bella-R
0

#15 Enormt söt. Ser ut som en offwhite? Älskar den färgen. Vita söthamstrar med rosa nos ^^

Tycker förresten Angelo var finast av dina namnalternativ :)

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

Roxie
0

Vad liiiiten!

// Sofia

[Sniff]
0

#18 Tack:D Ja,jag har inte koll på vilken färg han är(A) Angelo är fint, men lite för långt, tycker jag(A)

[LoveNasse]
0

Ojj vad liten han ser ut :O jättesöt :)

[Sniff]
0

#21 jo, han var den minsta i kullen… Han är superdupersöt!(A)

heffaklump
0

Han ser ju ut som ett litet benrangel :3 Fetta på honom med Barnmat och välling ;D

[Sniff]
0

#23 Haha, okejXD Ska försöka köpa det;)

Lellson
0

Visst är han söt?!

♥ | Once a Jedhead, always a Jedhead | ♥

Union J and Jedward

Plumz
0

_Åh, så söt! :) Jag fick min första guldhamster i fredags. Chicko heter han, och han är 6 veckor gammal. Hur gammal är din?
Angelo passade din hamster att heta, men även.. Love? <3

/Plumz._

[Sniff]
0

#26 Tack:D Han är nu ca två månader<33(Fast på bilderna är han typ 5-6 veckor, de är tagna den första veckan vi hade honom) Ska se om jag kan lägga ut fler bilder nästa vecka, när jag har datorn med alla bilderna!(A)

LinneaJohaanson
0

Usch så söt!!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Lellson
0

Lilla HaniTungan ute

Union J and Jedward

Plumz
0

_Okei, du får lycka till med honom! :) Har du hamsterhjul till honom när han är så liten? Det har jag. o.O Men alla säger att det inte är bra, men eftersom jag haft en kompis som haft en hamster som varit så liten innan, och den inte fick några problem, så får jag försöka jag med. *Envis*

/Plumz._

UlrikaD
0

#30 Men snälla, det har väl ingenting med att vara envis att göra? Det har att göra med vad som är bra och nyttigt för djuren. Om en hamster av en miljon mår bra av det så säger inte det så mycket, eller hur?

Du skulle väl tex inte låta din hamster bo i en liten transportbur jämt även ifall din kompis hade en som gjorde det? Varför? För att det naturligtvis inte är bra för dem.

Plumz
0

Han bor inte i transportbur, dessutom är han inte på sitt Hjul så värst mycket, bara ibland! -.-'

/Plumz.

UlrikaD
0

Du missade helt vad jag sa.

[Sniff]
0

Plumz- jag har ett Hjul till honom, men jag har det på utsidan av buren så att han bara kan springa där när han är ute. Fast då bryr han sig inte om det…;)

Plumz
0

Okei, jag har inne i mitt. Men min hamster har en toalettrulle med nu när han är liten. :)

[Sniff]
0

Min hamster har tre toarullar:P Och 5 till när jag släpper ut honom;)

Plumz
0

_#36: Åh, vad kul!:) Min hamster är så tråkig att inget i hans ögon är roligt förutom hans Hjul, och när jag tar ut hjulet verkar han vara ledsen och gör knappast någonting förutom att springa runt i buren som en galning och nöjer sig inte med att jag ska ta ut honom och gosa med.. Men det kommer väl.. Jag har ju bara haft honom i 6 dagar, i morgon en vecka!

/Plumz._

[Sniff]
0

Ja, precis, du har ju bara haft honom en kort tid! Du måste vara försiktig bara så att du inte går för fort fram med att visa honom allt…!

Plumz
0

_Nej. Han får springa i sin boll och springa i hjulet än sålänge, och springa egenom sin toalettrulle om han vill det, men han verkar inte så intresserad än sålänge utav toalettrullen..

/plumz._

[GeeGee]
0

Åh vad gullig han är lilla Hani!

Vet hur det kändes när vi hämtade våran hamster. Jag var helt överlycklig och bara satt och blåstirrade på hans Bur hela tiden fast än han bara låg och sov =;

[Sniff]
0

#40 Tack:D

Ja, den första veckan (iaf på helgen) satt jag och pratade med honom när han sovXD Hela tiden(A) Jag är jätteglad:D

Jag och Hani (och min katt Sniff) ska på 4-H utställning den 14 november^^ Har jag sagt det? (A) Det ska bli jättekul:D

Plumz
0

#41: Då ska du tävla med din hamster eller? (Vet inte vad dni hamster heter xD)

[Sniff]
0

Jaadå, det ska jag:D Han heter Hani:P Vart bor du Plumz?

Plumz
0

Jag bor i Jönköpings län. Vart bor du då? :)

[Sniff]
0

I Umeå^^ Det är där utställningen är;) Det vore roligt om någon här på HiF skulle vara med…(A)

Plumz
0

_Jo, jag skulle gärnat velat vara med och tävla! Men nu när jag bor i Småland, alldeles för långt i från Luleå, så går det ju inte.. :(

/Plumz._

[Sniff]
0

Luleå?XD Ja, synd…

Plumz
0

Oj, menade Umeå! xD

[Sniff]
0

Haha^^ Jag fattade detXD:P

Anfa
0

Så himla söt Kyss

Anfa
0

Ska de vara utställning i Umeå? Spännande :)

southdakota
0

Vilken liten snutt Kyss

[Sniff]
0

#51 Ja det ska det:D

Om någon bor i Umeå kan ni väl komma:) Det vore jätteroligt om jag kunde träffa någon härifrån:D

[Sniff]
0

Här kommer lite bilder på killen! Han har blivit större nuGlad

[Sniff]
0

Här är en till bild

[Sniff]
0

Och en tillOskyldig 

De kanske är lite otydliga. De togs för två eller tre veckor sedan tror jag…

Anfa
0

#53 Jag bor i Skellefteå och har ingen hamster med stamtavla eller så :) Men det va kul att det är en utställning här uppe :)

[Sniff]
0

#57 Ja, även om det bara är en smådjursutställning där alla får vara med och alla får prisSkrattande Det är väl inte direkt en utställning där man visar upp sina avelsdjur kanske…Flört Det ska bli jättekul!Skrattande

Lellson
0

Hej lilla Hani

Union J and Jedward

smiff
0

Haha vilken söt liten pluu :D Ser nästan ut som en dvärg på de första bilderna ^^ Lycka till med den lilla godingen!! :D

[Sniff]
0

#60 Tack;) Jo, han var väldigt liten när vi fick honom… Minst i kullen…;)