Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 2261 ggr
razina1
0

Svårt med inredning!

Hej!

Jag tycker det är väldigt svårt att komma på bra inredning till min sötnos Oliver. Han är ganska svårroad! :) Han uppskattar varken rör, kartonger eller liknande, utan vill helst klättra och klänga mest. I hans förra Bur hade han upphängningar i taket här han klätttrade, men jag var alltid så orolig för han släppte taget och damp ner och det såg så läskigt ut… I hans nya Bur är det svårt att sätta någonting i taket, då gallret var glest så vi fick sätta nät över. Tips på rolig inredning uppskattas!! :)

[Emma-Rhino]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag köpte en lekställning till Rhino som man sätter direkt i buren. Hon har en duna Bur så det finns inget direkt galler att hänga saker i. Kolla denna sidan. Bra att beställa ifrån tyckte jag. Har du en lite större Bur tycker jag att du kan titta på leksaker till fågel också. Där fanns en del som såg rätt roliga ut. =)

[Emma-Rhino]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

oxå en bra sida. Lite mer grejer där. Ska beställa lite där ifrån.

razina1
0

Tack för tipsen!

Klätterställningen på första länken har han redan, men den är inte speciellt uppskattad den heller längre.. den var det i början men han tröttnar fort! På andra länken fanns det ju en massa kul, det får jag kika närmare på!

Eloz
0

Ett tips är att kolla i trådarna "Hur bor eran hamster?" Där finns massa bilder på andra hamsterägares hamsterburar. Glad Klicka: "Hur bor eran hamster?"

Gnolis
0

Kanske en stor skål som han kan gräva i? Det är min mest förtvjust i iaf o så blandar jag ut maten med spånet så hon får gräva o leta efter det. det verkar va underhållande iaf.

[Emma-Rhino]
0

#3 På den andra länken finns mycket ja. Kan knappt välja, men man får dela upp det, är ju inte billigt att köpa vissa grejer. Guld i mun

razina1
0

#5, Det har han redan, och det är faktiskt väldigt uppskattat :)

#6, Ja, verkligen… Helst hade jag velat ha tips på saker man kan göra själv, visserligen har jag inte direkt tillgång till att börja snickra och så men..Flört

[Emma-Rhino]
0

#7 Det skulle jag med behöva. Men jag är inte så händig av mig. Försökte göra en stege av pinnar, slutade med att jag eldade upp de och köpte en istället. =)

Är det någon som vet ifall man ska ha vippbrädor till hamstrarna? Kan dessa vara farliga?

razina1
0

#8, Oliver har en liten vippbräda i trä och ett plaströr som vippar när man kryper igenom. Han tycker iaf brädan är helt ok, sprang mycket på den i början. Farliga tror jag absolut inte de är Glad

hunniebunnie
0

har du testat att ta en toarulle, stoppa i godsaker och trycka ihop ändarna? (se till att han förstår att det är godis i ) :)

razina1
0

#10, Japp, men han rör inte rullen alls..Rynkar på näsan

hunniebunnie
0

haha, synd! Om du ger honom Färskmat så kan du trä det på en tråd och hänga upp den, det uppskattas :) (så att han når alltså)

byta inrednig ofta, ta ut honom mycket, klipp toarullar på mitten och ställ den upp (de gillar att hoppa på dem så att de trillar) mycket spån att gräva i, om du har hus så kan du ta up den och lägga i massa rivet toalettpapper istället, klipp massa hål i en låda.. Lite fantasi bara :D

razina1
0

#12, Han får nya leksaker och jag möblerar om varje gång jag städar (1 gång/vecka), så han ska få lite nytt att utforska. Massa rivet papper har han att böka med, men kartonger med hål roar honom inte.. Han är faktiskt väldigt svår denna lille pojk.. bortskämd kanske? vad vet jag… Tungan ute

Han är långhårig så när han blev lite äldre och pälsen växte bytte jag burmaterial till Toalätt. Funderar ändå på att byta tillbaka till spån, så han kan gräva mer. Han gillar ju verkligen att gräva i sin sandskål. Dock fastnar det jättemycket spån i pälsen, men det kanske man får ta..

hunniebunnie
0

haha, jadu… Han verkar lite kräsen ;)

[Emma-Rhino]
0

#13 Jag tror han försöker säga dig nått Skrattande

razina1
0

#15, Vadå? Tungan ute

[Emma-Rhino]
0

öppna buren, släpp mig lös i skafferiet…eller nått sånt. Guld i mun

Roxie
0

hehe :)

// Sofia

razina1
0

#17, Haha, ja antagligen Flört

Plumz
0

_Jag har än sålänge bara två våningar (om man inte ska räkna botten då..) och allt tillbehör är blått för min lilla guldhamster Chicko är ju en liten pojk. :) Han har blått Hjul, ett hus med vitt plasttegel och blått tak, vattenflaska och en toalett. Kanske du fick några idéer? Nää, jag har ganksa tråkig Bur, men jag fick ju min hamster i fredags så.. :P Men ska kolla på ett rör också. :)

/Plumz._

[Emma-Rhino]
0

Igår när jag bytt hela buren fyllde jag en trälåda på 15*15*15cm med Sand. Sen tryckte jag ner godis i sanden. Hon älskade det och grävde runt i timmar! Ps: Det tog en stund innan hon fattade att det var godis i. =) Bra aktivering. Sen satte jag en massa stegar och klätterväggar i anslutning till lådan och huset som hon kunde klättra på.

Lellson
0

#20 Kan vara kul med samma färger- men jag tycker inte att man ska inreda med en viss färg pga könet på hamstern! (A)

♥ | Once a Jedhead, always a Jedhead | ♥

Union J and Jedward

razina1
0

#21, Det var en smart idé! Hade du vanlig Sand som de har i "badet"?

[Sniff]
0

Jag har en liten idé(A) Jag har ju fiskar, och ett "babyakvarium" av nät, so man hänger upp på akvariekanten. Men nu behöver jag inte det… Så tror ni att jag skulle kunna fylla det med spån och hänga upp i hamsterburen? Det borde funka enligt mig…(A)

[Emma-Rhino]
0

#23 Ja. jag tog den vanliga toasanden.