Tip Top och Hallons bebbar
Idag överraskade Hallon mig med 4 bebbar! 
Trodde inte det skulle bli något då Tip Top var lite måttligt intresserad av henne en kortare stund, Hallon tyckte dock Tip Top var en riktig snygging! Men hon gick bara upp 6-8 gram och såg inte särskilt dräktig ut.
Så, glad är jag idag. 
Far: Tip Top, dove bandad (ev vitmagad), långhår.
Mor: Silverdalens Hallon, rödögd rost, långhår.
Eftersom båda föräldrarna är rödögda så borde alla fyra bebbar vara likaså. Färgerna som kan förväntas är cinnamon, rö rost, dove, champagne, rö creme och rö caramel, med eller utan band. Eventuellt vitmagad/roan om Tippen är det.
Bilden är tagen vid 14-tiden efter att jag hörde lite pipande från hamsterrummet.
Va skoj,grattis! ^^

Jättegrattis!! Mamma, pappa och syster är jättestolta över Tippens bravader!
åh så fina! ;)

#3 Tog de en paus enbart för att posera för bilden?
Vad roligt grattis till kullen! 
grattis :)

Grattis igen!
De är så fina Tip Top och Hallon..

grattis till kullen
Grattis! Jätte fina föreldrar! :)

Grattis till de små godbitarna, och supersnygga föräldrar har dom…)

Nämen vad roligt att Hallon blivit mamma 
Stort Grattis från mig = )

Grattis!!
Grattis grattis :)

#12 Nicolina: Betyder detta att du och jag är släkt nu då? Mormor och Farmor, ha, ha.

#12 Absolut! Om inte annat så är vi ju två tanter som slåss om samma barnbarn^^ Haha!
Grattis :D

grattis=)

De är ju helt.. helt.. bedårande! :D
Finfina bebbar! <3
Nämen vad söta! 
Åh så fina! ^^
ååh vilken fin cinnamon flicka :*
Grattis! Och vilka fina föräldrar!
Fina bilder. Kul att se färgen utvecklas :)
Gud så söta! Jätte fina färger ;)
Fina bilder och söta bebbs! Men vad skum färg på vissa av de vildtecknade, de med grått som en mantel över sig. Är pappan umb?
Tack så mycket!
#65 Tror det är de tre cinnamon-bebbarna du tittar på, de är ju lite gråare än rost.
Ingen är umb iaf.
#66 Kan vara min skärm, för så grå är inte cinnamonbebbs vanligtvis, de brukar inte ha tipping att tala om i den åldern.
Sötisar :) Fina färger!
Åh så gulliga! Annorlunda och fina färger! 
#45 hoppas hon inte är vitmagad men det ser faktiskt ut så :/

cinnamon umb och mörk cinnamon kan se så mörka ut som bebisar.
har inte haft många cinnamon i mina kullar men haft två tre som varit sådär mörka som små.

#74 häftig bild.
där var du framme i tid å fick en härlig bild.
Naaw min lilla cinnamon (A)

grattis.dom är jättefina
Oerhört fina bebisar 

De är otroligt söta hela högen!
Farmor och farfar är jättestolta här hemma.

å vad röda å fina de blivit samt runda.
flera fina bilder att njuta av.
Finingar! Jag undrar om inte det myckna gråa, och de nu kraftiga kindteckningarna och hättorna skvallrar om mörk cinnamon/rö rost. Alltså p-(b-)-anlagens motsvarighet till mörk nf (som ju är lite mer vanligt).

#106 Tippetoppens och Hallons söner och döttrar är alldeles fluffiga och mjuka och goa! De ser ut som mininallar.
Jag, partisk? Näemenvadå, Tippen är ju min första alldeles egna guldhamp så det är klart att man är lite till sig. 
#128 Hahaha Be bop a lula med mat i kinden xD?
Gud så söta dom är :) Och fina bilder du tagit!
Grattis till de små. Vilka bra bilder du tagit på de små, helt underbar kull
5st tycker jag är ett lagomt antal ungar, efter att själv haft 14st så hoppas jag på lite färre i den kull jag tänker ta till hösten. Mamman till de 14 ungarna har fått gå i pension, ligger och sover i massor i sin Bur, ska skämma bort henne lite extra i sommar.

Så snygga färger dem har fått :)
#110 Diggar namnet stenhårt XD
#133 haha hon bor hos mig nu x) *ler riktigt stort*

söta