Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 795 ggr
Alva08
0

Min första hamster

Hej!

Jag har precis fått min första hamster, idag faktiskt. Men jag är lite orolig för den vill nästan inte göra något annat än att springa i hjulet. Är det normalt för en guldhamster?

Tacksam för svar

Guldgruvans1
0

Välkommen!

Jag har inga Hjul till mina hamstrar av den anledningen att jag hellre aktiverar dom i en leklåda jag gjort åt dom eller uppe i soffan.

Vet att det finns hamstrar som utvecklar en mani att springa i hjulet länge. Men det är bara min åsikt, inte fakta.

Jag skulle ta ut hjulet och försöka aktivera hamstern utanför buren, tror du med skulle uppskatta att få ha hamstern ute. Dom är ju så goa.

Hoppas du njuter av livet som hamsterägare, dom är underbara djur.

Kram!

Denna kommentar har tagits bort.
issa83
0

Ja precis som Guldgruvan säger här ovan så finns det många hamstrar som maniskt springer i sina Hjul hela tiden utan att känna vare sig hunger eller trötthet. Så ta ut hjulet ur buren och roa din hamster på andra sätt, lek med den, låt den upptäcka soffan eller sängen eller nåt under uppsikt.

Sen kan du ju ställa in hjulet en stund i buren varje dag om du vill fortsätta använda det. Mina hamstrar har Hjul i sin lekhage där de är en stund varje dag:)

MickiRosa
0

Inte alla hamstrar får mani att springa i hjulet, men det kan se rätt tråkigt ut. Om hamstern inte gör annat så har den fått mani, men om den väger bra å äter som den ska så brukar det inte vara någon fara.

Så svar på frågan, ja det är normalt att den springer mycket i hjulet.

En hamster i det vilda springer ca 6 km varje natt för att leta mat, så det är ett aktivt djur.

medarbetare på Hamster.ifokus

www.Ulltussenshamstrar.com

Guldgruvans1
0

#3 Det var smart! Sätta Hjul en stund om dom är aktiva av sig.

Alva08
0

tack så mycket för hjälpen! Jag har nu bara inne hjulet en stund på dagen när hon är vaken. och så har jag en aktiveringsboll - en sån som hamster får springa runt i på golvet - som hon får leka i varje dag med =)