Senaste köpet?
Det senaste jag köpte var ett paket burströ.
det senaste jag köpte var… Hampa strö
Köpte senast en sån här: https://vetzoo.se/trixie-igloo-med-kylplatta-for-hamster-och-mus?84162&gclid=EAIaIQobChMInemj9bDk-AIVBI9oCR3Jowc_EAQYASABEgKXDvD_BwE
Så att min lilla kan hålla sig sval i sommar ❤️❤️
#5: en sån har jag också kollat på :)
Det senaste jag köpte var två igloon men kylplatta på Dollarstore. Så bra och billig 40kr och är samma som finns på djuraffärerna, lite olika utbud dock på Dollarstore affärerna.
( Ellrose Hamsteruppfödning)
Det senaste jag köpte var en liten glasburk med lock och en förvaringslåda, alltså en sån burk med väldigt tätt lock som man alltså spänner åt, som jag då hällde mat i. Har 2 likadana såna glasburkar med spänne fast dem är stora, i en av dem är det muesli, och den andra är det fröblandning och i den lilla jag köpte är det vanligt torrfoder i. Sen köpte jag en stor förvaringslåda som jag la dessa burkar i och även badsandet och sedan la jag till en skopa som jag ska använda till badsandet o maten :) tycker det blir mycket mer snyggare än att maten ska ligga i påsar. Badsandet får dock ligga i påse :)
Cindy ~2022-02-27~
Här är ”dagens” inköp. Jag beställde det i söndags, kom idag. 1kg Foder, tre knippen lin (norris älskar dessa), 1pkt med ”morötter”(i trä), två spindelrötter(de torkar i badkaret efter att jag dpolat fom bäl med varmt vatten), samt en gnagarring som jag fick för att ha handlat för x-antal euro :)
#10: kan du länka till svamphus sidan?
#11: jag köpte det i en djuraffär, men jag kan se om den har någon logga/märke på sig när jag kommit ut ur bilen! 😊
Tackar, det uppskattas :)
#14: fivknupp det direkt, tackar <3
#16 en liknande har jag faast den är från en saltgurka förpackning (noga rengjord)
#16: ikea har bäll sånna tror jag … åtminstonde sisst jag kollade runt 2017 XD
Senaste jag köpte var 2 paket spån (carefresh vitt) sedan alspån som Bottenmaterial och Sand! 😁
Cindy ~2022-02-27~
Nu blir mjölmaskälskaren här hemma lycklig 😁
#21: gott för hamstern😋
Typ 20 stycken petboxar 😆. Köpte ca 10 stycken begagnat som lovades vara i just storlek 3 som behövs för vissa utställningar. De var givetvis inte det måttet som jag hade annons på och sökte. Utan storlek 4.
Så fick givetvis akut köpa nu petboxar i storlek 3. Hittade tur nog en gammal hamster ägare som lagt ner att ställa ut. Så blev lite billigare än nytt. Och denna gång rätt mått 😎.
Så nu sitter man med för många transportburar/petboxar i storlek 4 som står ivägen och aldrig kommer användas.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#23: du kanske kan ge/sälja de i fel storlek? Jag har en del plastlådor till mina dnd prylar liksom.
#28: vart köpte du den??😍🍄
#29 dollarstore 😃
#28: Fin! Akta så inte hamstern fastnar i hålen bara.
Mvh
Mig
#31 yes, det ska jag. Tror inte han får in mer än sin nos (Tror inte han kan fastna men kan kolla)
#32: du kan ju lägga i typ mossa eller toalettpapper för att täcka hålen. Det är för det både säkrare och roligare för unix!
#33 smart!
Snyggt hamsterhjul i trä
#35: bild? ☺️
Just ja
Det senaste jag köpte var en liten påse med torkad mjölmask som godbitar till Gizmo!
Håller på att köpa på mig Foder att blanda ny mix till hamster och råttorna. Det jag hitintills köpt på mig sista tiden:
2 kg mjölmask(varav 1kg är till andromedas hamster)
25 kg duvmix premium.
5½kg(2påsar) verse laga crispy müsli
15 kg Ört mix med lite korn, majs, havre, ärtflingor, linflingor.
12½ kg labbpellets/altromin. Främst till råttorna men börjat ge lite mindre till hamster.
0.5 kg hirs stänger
12 kg undulatfrö
Ska ännu köpa till lite processad säd mm innan det är dags blanda upp nytt.
Även varit runt i stan och shoppat pyssel grejer att göra lite egna hus samt beställt hem skruvar med mutter och köpt långa smala rundstavar att styra upp lite nya hyllplan och annat. Men de är mest till råttorna om jag inte kan komma på något kul att göra till hamster.
- Redigerat 2022-12-08 00:14 av zickan
#39: blev en kort stund pyssel igår kväll och några nya tunnlar som behöver fixas till lite. Mina fingrar satt nog mer fast i bordet än vad alla små delar gjorde på varandra 😂
- Redigerat 2022-12-08 00:17 av zickan
#40 Snygga! 😍
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#41: Tack :-). Knappt pysslat själv på länge nu. Det är kul att ta sig tiden att bara testa sig fram efter ideer man fått och bilder man sett. Inte alltid det går så bra dock 😂
#40: wow, hur gjorde du dem? Skulle vara kul och testa 😍
#43: skaffar en karl som älskar pringles. klipper ut runda delar, tar bort silverfärgade pappret på insidan. Köper glasspinnar och limpistol. Sedan akta fästa fast sig själv i processen 😆
#44: okej, Tack för tipset 😁, vad har du för färg? På glasspinnarna.
- Redigerat 2022-12-08 14:58 av [Lilium]
Det senaste jag köpte var såna små tandborstar som dom kan gnaga på
"A life without hamsters is possible but pointless"
Senaste köpet var två stycken Heureka Marathon-hjul från Rodipet <3
Det ABSOLUT bästa hjulet på marknaden för hamster, enligt mig, så jag håller på att byta ut samtliga Hjul till dessa.
**Varför bäst? **
- Helt tyst (till skillnad från t.ex Trixie hypnos-hjul)
- Går inte att välta (vilket t.ex Niteangel-hjulen gör)
- Lätt att hålla rent (vilket är svårt med trähjul)
- Helgjutet=päls på långhår kan inte fastna
- Går inte att klättra upp på baksidan av hjulet (vilket går på många trähjul)
- Uppmuntrar inte till gnag (både Trixie-hjul och trähjul ligger illa till hos mig, men ingen har hittills gnagt på Heureka-hjulen :-D
(Nej, är tyvärr inte sponsrad, but I wish! )
Vart man hittar det? https://www.rodipet.co.uk/exercise-wheels/heureka-marathon-wheel-oxidized.html
#47: köper kanske den med nästa (eller nästnästa lön)
#48: Passa på när de har rea. De hade Black friday-erbjudande i oktober och jag hoppas nu stenhårt på "mellandagsrea" :-D
#40: Snygga tunnlar.
#44:
Tips har ni typ K-rauta eller sån firma med just mattor på rulle kan man få dom tomma rullarna av dom gratis eller typ betalar 20kr för ett rör på 2 meter som räcker till minst 10 rör.
Små typ snackballs gjorda av vitakraft!
#54: vad fint!
#55: ☺️
#57: vad fina saker! Vart köpte du dem?🫶
#60: roligt!
#61: ja, jätte roligt, hur har du fixat lock till din hamsterbur? För du har väl också platsa? Det är ju en glipa mellan ryggstycket och kortsidorna.
#62: vi satte baksidan (skivan som blir den
långa väggen) så att det blir rakt där upp. Sedan täckte vi igen glipan där nere med en träbit.
#63: Okej! tack för tips!