Vi hade en sån här tråd tidigare men den har inte varit aktiv på länge. Jag tänkte därför starta upp en ny och fräsch tråd där vi kan dela med oss av vad våra små får för Färskmat. Dela gärna med bilder.
Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
⎡Eyos Hamsteruppföding⎦
Idag blir det lite Barnmat, super när hamstrar växer men även för lite äldre hamstrar som kanske behöver det där lilla extra.
⎡Eyos Hamsteruppföding⎦
Är det tacofredag så är det 😃
Nötfärs, en gurkbit, några bitar majs, salladsmix, lite riven ost och så gräddfil.
⎡Eyos Hamsteruppföding⎦
Jag är väldigt tacksam för mat-tips då jag jobbar i butik men viss smådjursmat så brukar jag rekommendera lite nötfärs men mer grönt. Och varnar för hamsterbommul som flera köpt (vi säljer inte det). En fråga hur ofta ska dom äta färs? Jag har sagt 1-2 gånger i veckan bara en liten plutt. Vi gav själva nötfärs,grönt när dottern hade hamster. Vi spara ofta toppen på morötter o satte i vatten så kom ny smarrig blast upp. 😏
#5 Jag rekommenderar att man inte ger Färskmat mer än ett par gånger i veckan. Många är duktiga på att ge för mycket, vilket inte är naturligt för hamstern. Har man ett bra Foder med rätt näringsinnehåll kan även för mycket Färskmat rubba det hamstern ska ha i sig, vilket kan medföra överskott eller brister på vissa delar.
Sedan bör verkligen fodret ha ett så bra näringsinnehåll som möjligt, och ligga nära dom siffror som rekommenderas. Då blir Färskmat bara som ett lyxigt inslag i vardagen, eller som en hjälp på traven för dräktiga/digivande honor, äldre hamstrar eller bebisar som kan behöva lite extra av något.
⎡Eyos Hamsteruppföding⎦
#10 bild på det?
//MVH Hamster.lakrits ❤😀
#12 Tack 😁
Ibland blir man lite sugen på det man ger sina hamstrar 😂
⎡Eyos Hamsteruppföding⎦
#14 Tänker du på bilden i inlägg #0 ?
⎡Eyos Hamsteruppföding⎦
Dagens Färskmat
⎡Eyos Hamsteruppföding⎦
#5: Jag undrar.. när man ger dom Färskmat sådär. Ska man även ha "torrfodret" också eller är det istället för torrfoder? :)
Gud vad roligt att se vad ni ger, jag har en kärlek till vår-höst när blommor och växter finns ute som man kan plocka. Dock ska man veta att man kan ge till hamstrarna.
Delar ett par bilder från i somras när jag dukat upp för lite Färskmat, dom ser inte lika snygga och så under vintern när det är mörkt och så. Kan ta kort på dom jag ger nu så delar dom också sen.
Hoppas att mitt kanske ge lite inspo till er till sommaren HA KOLL SÅ NI VET ATT DET GÅR ATT GE BARA.
Vi har en lista över säkra växter här på sajten till den som vill lägga in lite gott från naturen i sommar/vår/höst:
⎡Eyos Hamsteruppföding⎦
Igår fick Signe broccoli :) Den var väldigt god verkade det som, hon sprang fram och började direkt smaska på den
Ingen bild men gav spinat, minimajs, broccoli och lite paprika. 🥰
⎡Eyos Hamsteruppföding⎦
Lite blandat till Meztli: broccoli, minimajs, paprika och en bit bambuskott.
⎡Eyos Hamsteruppföding⎦
#30: rekommenderar denna tråd ist för att skriv här.
https://hamster.ifokus.se/discussion/1481820/kan-man-ge-detta-till-hamstern-trad
4-3/19 - 11-2/20 Buddy
1-3/19 - 27-1/21 Thea
12-7/20 - Luna Pearl
#31: det är väl den gamla tråden?
#31: eller ahaaa det var inget :)