Era hamstrars personligheter
Här är en tråd där vi kan skriva lite om hur våra hamstrars personligheter är. Min dvärg är hur snäll som helst. Hon bits aldrig även fast man är ganska jobbig mot henne (tex gången då vi skulle klippa klorna på henne). Hon är väldigt livlig också. Hon är ganska så kräsen av sig och gillar nästan bara solrosfrön och gurka ;). Hon älskar att gräva och hon sover alltid i det minsta huset i buren… Det var min beskrivning av lilla Nea. Skriv era beskrivningar av era hamstar nu här under :D
Jag är en dvärghamster och är hur snäll som helst utanför buren, men i buren attackerar jag. Jag är väldigt kräsen och äter bara Barnmat, romansallad & frön + mitt Foder. Jag älskar att gräva och att göra gångar i jorden. Jag har ett hus som inte har en botten och där gräver jag mig ner i spånet, så det är djupt i huset. Jag gnager inte på pinnar, så det är fodret som slipar mina tänder. Mvh Vilda :)
Jag har en silvergrå lh hane som heter Bing-Bing.
Han måste nog ha den snällaste personligheten någonsin. När man sätter ner handen i buren så kommer han direkt fram, han sätter så på den och börjar slicka! När man håller i honom så älskar han att gå in i tröt armar eller bara mysa.
Ibland har han mycket energi, då får han springa i lekhagen ett tag. Hans päls är otroligt lång, och tovar väldigt ofta. Han är inte kräsen när det gäller sin mat, men han äter vanligtvis upp allt på ca 1-2 dagar.
Han har inga speciella favorit tuggleksaker, ibland kan han tugga mycket på trä en natt, andra på en whimzees.
An är den finaste killen någonsin, jag älskar honom otroligt mycket! ❤️
Min guldhamster uppfödning ---> https://deniqueshamstrar.weebly.com 🌺
❤️Medarbetare på Hamster ifokus
Min guldhamster hane vid namn Castor har en underbar personlighet. Han skulle inte göra något dumt mot någon om inte någon gjorde honom något dumt. Han verkligen älskar att få sitta i famnen och vara med men tycker lika mycket om att bara få sova i sitt favorithus ❤️ Så fort man sträcker ner handen i buren kommer han fram och nosar, om han vill komma ut ur buren brukar han klättra upp på armen. Han är inte kräsen när det gäller mat men favoritmaten är nog Barnmat.
Min andra guldhamster Sombra är nog en av världens mest aktiva hamstrar! Hon måste alltid ha något att göra vilket har lett till en ganska stor Bur till henne. Hon älskar att gräva och att bära runt på sina favorit leksaker även om dom nästan är lika stora som henne. Hennes största mål i livet är att ta sig upp på allt även om det kan ta henne några dagar att komma på hur hon ska lyckas. Hon älskar sin aktiveringsboll som jag brukar fylla med något gått och hennes träbollar som hon samlar på?
// Lova
Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning
Min dvärghamster hane är nog den snällaste jag någonsin haft, precis som #2 skriver så brukar han komma fram och slicka på fingrarna. Han drömmer väldigt ofta och låter då som ett marsvin🙂 Han var rumsren och tam sedan jag fick honom. Han är riktigt kräsen dock, han gillar bara att tugga på en viss tuggpinne som kallas whimzees och gillar bara ett Foder.
Mina dvärghamster hona var lite jobbig i början men nu är hon hur go som helst, vill bara vara i mina händer. Samma sak med henne, kräsen när det kommer till leksaker och Foder. Hennes favorit grejer är att tugga på bendy bridge och smita in till hanen och äta upp hans mat🤪
Min guld hane är så sur av sig. Han kan bli klappad på och mutad med godis, men trivs bäst i buren. Han vill gärna inte ut och leka i någon hage eller liknande. Han är inte så kräsen, äter typ allt. Han älskar tunnlar och sitt Hjul. Även en ätbar tunnel som han älskar att tugga på. Min lilla Hybrid (omplacering) som är själv för hon gillar inte att vara med andra. Hon tål inte damm, så carefresh funkar för henne. Hon gillar att gräva. Hon är helt underbar, älskar att sitta på axeln, va i sängen, hage ja vad som helst. Men under tiden hon brunstar så är hon lite småtjurig. Annars kan hon bara smaka på fingret om man luktar gott. Hon älskar solrosfrön, så det får hon endast som godis, brukar dela på dem på hälften också. Och hon älskar sitt Hjul lite för mycket, så hon har det inte för ofta. Men som sagt, älskar att gräva också.
Min ena dvärghamster, Liljekonvalj (Lilja) är hur fin som helst. Jag fick henne i mars så hon är inte så gammal. Hon är jättesocial och springer gärna upp i handen i buren. Dock blir hon ganska stressad när man lyfter henne.
Min andra dvärghamster, Akleja. Som är syster till min lilla Lilja är oxå superfin. Dock är hon lite försiktig av sig men det hoppas jag försvinner när hon känner sig lite mer hemmastadd.
Båda ÄLSKAR att gräva och dom gräver tillsammans tunnlar i sitt strö där dom har sitt bo❤️
Jag har min 10 veckor gamla guldhamster Gullan och hon är snäll och bits aldrig, hon är inte rädd och hon blev tam redan första timmen typ