Kostnad per månad
Vad kostar era hamstrar i månaden för er?
(skriv hur många hamstrar också så man vet samt vad ni köper)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Beror lite på hur många jag har hemma för tillfället, just nu har jag 4 vuxna guldhamstrar och en "bebis". Har spån till 3 av dem och alspån till de andra 2. Men runt 400/månad ungefär.
Har 6 st guldhamstrar och 2 dvärghamstrar. Pappa brukar betala den vanliga kostnaden, alltså mat, Sand osv så det brukar ligga runt 100kr/vecka tror jag han brukar säga. Sen så köper jag leksaker, hus och annat foder/godis för mina egna pengar så kanske runt 600kr i månaden sammanlagt :)
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
Hm, har två just nu, dvärghamstrar. Och dom kostar kanske 100 kr/månaden. Har inte sån stor koll på månadskostnaden, då jag köper in större mängd spån/mat/sand så att det ska räcka.
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Har ju inte haft hamster (en guldhamster) så länge men jag uppskattar att det kostar runt 80 kr/månad; men som sagt grovt räknat. Får återkomma med mer exakta siffror :)
Hah, jadu. En tia max för spån och mat.
Jag har en dvärg och en guld. Guöden kom för ca två veckor sen. Men ca 100-200 i månaden. :)
**//Amanda
Beror väl på… på en månad kan det kosta 0 kronor eftersom jag bara byter spån vid behov och mat räcker väldigt länge. När det tar slut betalar jag och då kostar spånet en del. men i allmänhet är hamstrar inte ett dyrt djur att ha.