Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 6496 ggr
Toffs
2

Kul hamster prylar i Usa?

Hej, jag är i Usa just nu, och jag har planerat att gå och kolla i olika djuraffärer efter kul hamster prylar (eller kanin) som inte är så vanliga i våra svenska djuraffärer. :) så jag undrar ifall ni som varit där har några tips på kul hamster eller kanin prylar som finns här. Jag har i alla fall tänkt leta efter ett (helst) blått chinchilla bad med öron i keramik för hamster. :)

gerbil99
2

När jag och min familj var i USA så köpte vi en "pussle playground" som är ett hamsterhus som går att bygga lite som man vill. Den går inte att köpa här i Sverige men den går att beställa hit… ;) http://petsmart.com/mt/www.petsmart.com/product/index.jsp?productId=2754668&cp=2767038.2769321&utm_campaign=bazaarvoice&utm_medium=SearchVoice&utm_source=RatingsAndReviews&utm_content=Default

// Johanna - Medarbetare på Gerbiler ifokus

Bruden-Mbuti
4

tänk på att de har sämre djurlagar så färgerna kan innehålla gift. Hjul vara för små etc.

de har otroligt söta vattenflaskor i babyrosa,turkos,blå, grön ,röd etc.

likaså inredning i matchande färg.

gå på nån av de större butikerna tex petshop.

Rebornbabyn
1

#1 Länken funkade ju inte?! :)

#2 Åh, jag vill ha gulliga vattenflaskor! ;)

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

Toffs
1

#2. Kan man läsa någon stans om färgerna är gift fria? ' Tack för tipsen, ska bli spännande. :) vet ni om det finns någon Djuraffär på sawgrass mills? Ska kanske dit idag. :)

Toffs
1

Finns det några farliga saker som man ska akta sig för?

Bruden-Mbuti
1

kvaliten är hos vissa inte den bästa.

köpte leksaker till vår hund. de gick sönder vid första leken. sömmarna sprack. ändå leker hon inte hårt.

be att få kolla noga och inte bara köpa nåt som ligger i kartong. be om att få öppna och titta. gör du som här hemma, öppnar själv så brukar personalen bli skitsur.

Sawgrass Mills känner jag inte till. brukar vara mest runt NJ

gerbil99
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har varit på Sawgrass Mills! :D Det var riktigt stort men där fanns inga djuraffärer… :( Men inte så långt därifrån fanns två jättestora djuraffärer "PetSmart" och "Pet Supermarket" (de ligger någonstans mellan Sawgrass och Fort Lauderdale). PetSmart vet jag har puzzle playground men PetSupermarket är lite större. ;) Ny länk: http://www.petsmart.com/product/index.jsp?productId=2754668 Här är en karta mellan Sawgrass Mills och en Pet Supermarket affär iallafall ^^

Toffs
1

Jag märkte det igår. :/. PET supermarket måste vara det jag såg när jag var på väg till gräs affären(xD) Men tyvärr så ville ingen annan stanna där, ska till Orlando och så nu, så får hoppas att jag får åka dit på hem vägen när vi kommer tillbaka till Miami. :) finns djursaker på Wallmart?

gerbil99
1

Vissa Wallmart hade djursaker när jag var där. Men de flesta hade bara hund och katt saker… 😉

När jag var i Florida så var jag också i Orlando och Miami!! ☀️😃

Toffs
1

Okej. :) här finns två walmart att gå igenom och sedan en jättestor Pet supermarket i glas. :D… Gäller bara att få alla andra vilja åka dit… :p

Toffs
2

Kan jag köpa något ätbart till dem?

gerbil99
2

Om du går in på petsupermarket så kommer du säkert att hitta något ;) Men det kan vara bra att kolla vad sakerna innehåller ifall du är osäker… :D

Toffs
5

Jag var i två Djuraffärer igår, först Pet Land, där köpte jag en hamster Tv. Annars hade dem mest bara djur. Hundvalpar , kattungar , rockor , typ 100 tals möss i en pytteglas Bur där de såldes för typ 10kr/st bara. :( blev en massa bilder där. Sedan åkte jag till Pet smart, där hade de inga andra djur än fiskar förutom om det fanns djur inärheten som behövde adopteras. Där hittade jag ett grönt chinchilla badhus(mindre varianten) , puzzel huset och ett grönt böjbart rör, så nu har jag både lila å grönt. :) jag glömde titta efter vatten flaskor och matskålar, så får hoppas att jag hamnar i en Djuraffär till så att jag kan kolla på dem. :). Godis till dem tror jag att jag hoppar, vill inte köpa godis till kanin eller hamster där det innehåller massa färgämnen eller animalier.

Toffs
1

Finns det flera puzzelhus varianter än det med tornet?

Rebornbabyn
1

Vad roliga saker, vill ha puzzelhuset! *avundsjuk*

Toffs
1

#15. Beställa på nätet? :) fast till guld får man nog bygga rätt så stort och så, för att den ska få plats, den är nog mest anpassad för dvärghamster, gerbil och så. ^^ (iallafall just denna modell.)

Rebornbabyn
1

#16 Jaha. Hamster-toaletten var också gullig!

gerbil99
3

Det finns en till variant av puzzelhuset med ett rör mellan husen vet jag! ;) Chinchillabadet var ju jätte gulligt!! :3

Toffs
4

Idag var jag i en Djuraffär till, Petco. :) Också en kul affär, där köpte jag 6st nya saker till, Hehe. :p - Ett till badsandshus fast i rosa/lila. - En blå Petco vattenflaska. - Prickig keramikskål. - Trähus. - Wooden Tower, en bygg pryl i trä. - En liten påse Carefresh Hide'n seek bäddmaterial. :)

Toffs
3

Bild på alla 10 sakerna jag köpt hittills. :) Nöjd. :D

Rebornbabyn
1

Verkligen jättefina saker! *avundsjuk*

Toffs
1

#21 Beställ från nätet? :D

[etsan]
1

#20 vad ska man använda hamstertv till? :) blev lite nyfiken, den såg så rolig ut :D

NaDa...
1

Har hört att det finns cheesy chews från märket wild harvest som hamstrar är galna i. Som godis då. De finns bara i USA :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Toffs
1

#23 Dem kan gå in i Tvn, och då kan man titta på den genom plexiglaset, Furry Channel. xD. Sedan om man vill så såg jag att man kan köpa en hel uppsättning av ett vardagsrum med soffa, lampa m.m… xD #24 okej :) såg dem på Walmart för ett par dagar sedan, men då köpte jag inga p.g.a att det var animalier i, eftersom jag helst vill köpa hem något som kanin också kan äta av. :p

[etsan]
1

#25 ockej, haha vad roligt! Blev lite sugen på en sådan när det bär iög till USA :D

Toffs
1

Lite godis också, så kanin får något med! :)

Toffs
3

UPPDATERING!

Bättre sent än aldrig. Hade egentligen tänkt lägga upp bilder efter att hamstrarna testat sakerna nästan efter att jag kommit hem. Men väskorna kom bort och var borta i över 1v, så jag glömde helt enkelt bort och sedan så har det bara inte blivit av.😉

Kommer försöka lägga upp var och en med en liten beskrivning av prylarna och så.🙂

Först ut blir matskålen. 

Jag tycker matskålen har bra kvalité samt att den är fin. :P

Just nu så används den som vattenskål åt Mulle, annars så brukar han få ha den som matskål.

På Bilden; Mulle tycker att det är praktiskt att sitta i matskålen och dricka ur vattenflaskan.

Toffs
2

På bilden; Mulle i Matskålen.

Toffs
5

Hamster TV

Kul att använda som dekoration ibland när man fotar. :P

Hamstrarna tycker också om att gå in i den en stund ibland.

På Bilden;  Mulle har dukat upp framför Tvn med kanalen Furry Chanel, Han äter också enligt tallriks(matskåls) modellen om man kollar.        

Även känd från Arken Zoos bildtävling "koppla av" där han kom "9:a".

Lägg även märke till; Tv bänk = Puzzle Playground  och Tvbänkens hylla av Wooden Tower.

Toffs
7

Mulle hoppade in i Tv:n straxt efter bilden innan blev tagen. :p

På bilden; Mulle visar LIVE i Furry Chanel om hur man ska sköta kaniner.

1, ta dem i nackskinnet och håll fast dem i örona.

2. Bit dem i öronen. 🤪

Toffs
2

Petco Trähus

Hamstrarna tycker om trähuset, eller ja, just nu är det mest Tiger som brukar använda det då det står i hagen.

En ganska ny på kommen idé är att man kan använda det som matskål i hagen p.g.a kanterna, så matskål och trähus i ett! 🙂

På bilden; Tiger testar hus-matskålen.

Toffs
1

Petco trähus framifrån.

På bilden; Mulle kikar ut från huset.

Toffs
1

Critter Bath

Både jag och hamstrarna älskar dessa.

Mulle valde det rosa och Tiger det mint gröna. (Ja, jag låter hamstrarna välja vilka färger och sånt de vill ha och så bestämmer vi tillsammans om vem som får vilken xD)

På bilden; När jag fixat med Tigers bad så hittade jag Mulle i sitt Critter Bath, haha, han hade alltså vaknat när jag ställde in den och krupit in i det medans jag fixat med Tigers, Söt bulle!

Toffs
1

Tiger har valt att ändra om det från sandbad till hus, han hade helt enkelt en dag tagit ut sanden och byggt bo där inne när jag tittade till honom en dag, så det fungerar bra som ett svalkande hus När det är varmt, typ som på sommaren.🙂

På bilden; Tiger sover i sitt keramik Critter bath.

Klarar_Hogberg
2

Åh, ksa till NY på fredag och ska köpa så mkt roligt.

Ska typ köpa samma saker fast ska också köpa en hideout igloo, silent spinner, hazel hamster mat och MYCKET mer. 😂😊

ღ ѕυcн α ℓσηєℓу gιяℓ, ιη тнιѕ ℓσηєℓу ωσяℓ∂, ∂ση'т кησω ωнαт тσ ∂σ ѕσ ѕнє cαℓℓѕ тнє cяєω. ღ

Toffs
1

#36 Åh, vad kul! Det är så roligt att glooo längs väggarna bland alla hampis saker där, saknar det jätte mycket.😃

Funderade själv på att skaffa hem ett blått tefat, men det blev aldrig av då jag inte visste om man kunde ta  av själva "fatet" eller inte som man kan med Trixies tefat, ville inte riskera att hitta ett tefat i två trasiga delar eller fler när jag väl kommit hem.🤪

panini
2

ett tips är att kolla på videos på Youtube. Där ser man en MASSA engelska videos där de antigen handlar eller visar vad de har köpt. Tycker det är jättekul att titta på för de har såååå mycket mer saker än vad vi har här :)

Klarar_Hogberg
1

#39 Haha, håller såå med! 

Kollar du på Cocolatecolors26, hoppinghammy, erinshamsters och hamsterninja? 🙂

ღ ѕυcн α ℓσηєℓу gιяℓ, ιη тнιѕ ℓσηєℓу ωσяℓ∂, ∂ση'т кησω ωнαт тσ ∂σ ѕσ ѕнє cαℓℓѕ тнє cяєω. ღ

panini
1

#39 Hr ingen aning, brukar bara ta en som ser rolig ut. Men ska ta och kolla upp de någon dag ;)

Toffs
1

Jag behöver åter igen tips på kul hamstersaker i USA. :p Det är så att min farmor och farfar åker till USA på måndag, och då är det så att de ev. Kan köpa hem något åt mej ifall de kommer till ett ställe där det finns Djuraffär. Än så länge har jag kommit på att jag i så fall vill ha 1 igloo hideout, Cheesie chews(någon som testat det till sin hamstet?) samt även en till keramikskål som Tiger ska ha. (Och även mera Puzzle Playground)

Toffs
1

Wooden Tower

Jag har inte använt denna så mycket då den lätt välter(beror väll också på lite hur man bygger, men jag tycker att den välter lätt.), men man kan använda det till annat.(Jag använde som underlag till TV:bänken.)

Denna går även att köpa i Sverige på ex. Granngården..

På bilden; Tiger testar Wooden Tower.

Toffs
1

Hamster Tufftube Grön

Dessa rör älskar hamstrarna, så jag rekommenderar dem såvida man inte har en hamster som käkar plast.😉(Finns att köpa i Sverige i de flesta djuraffärer)

Det var Mulle som fick röret, men på senaste tiden har jag haft det i hagen tillsammans med det gamla, så båda brukar leka med det.

På bilden; 2 böjbara rör, det lila är köpt i Sverige för ca.59kr och det gröna i USA.

Toffs
1

Carefresh's Hide'n Seek

Jag tycker att det är ett bra alternativ som bomaterial om man inte vill använda Toapapper.🙂

Jag köpte detta i USA då det var billigare än i Sverige. 😃

Finns även att köpa i Sverige.😉

På bilden; Carefresh's Hide'n Seek.

chokladtassen
1

Åh så avundsjuk!! Varför finns det inte så mycket saker här i Sverige?

Hade jag åkt till USA hade jag shoppat så det ryker till djuren!

Checka in @gnagarboden på instagram Skämtar

Toffs
2

Puzzle Playground

Hamstrarna gillar det(och jag med för den delen.)

Det är kul att bygga lite vad som helst åt hamstrarna med dem. Dock så kan det gå sönder ibland när man bygger, så tålamod behövs ibland om man har otur. 😉  Jag rekomenderar att köpa mer än ett paket om man vill bygga något större, då bitarna "bara" räcker till  fyra små fyrkantiga rum.

På bilden; Ett försök till att bygga "Mulleholm" , dessvärre så han han aldrig testa det då det blev pannkaka av det…

Toffs
2

Mulleholms dramatiska undergång…

Toffs
1

#45 Ja, eller huur! 😕

minihamster
4

Ett tips med puzzle playground är att inte ha någon botten. Då kan man bygga större. Jag köpte ett paket när jag var i USA förra gången men kommer köpa mer nästa gång. Det är mycket uppskattat! :D

//Josephine :)

Toffs
2

#49  Naww, vilken söt liten hamster.😃

Jo, visst funkar det, men det är smidigare med golv om man vill bygga på höjden och lite sånt därn't.😃🤪

Rmk02
2

Å vad avis jag blir!

thea_thea
1

xD stackars mulleholm rasade! Jag vill gärna ha puzzle playground men när jag åkte till usa förrförra året hade jag ingen hamster :(

Toffs
1

#52 Då får vi hoppas att du kommer dit igen snart då. :)

Toffs
2

Fick en ny hamsterskål idag från USA! Så nu har båda hamstrarna en varsin! :)