Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 837 ggr
[claudii17]
0

hur var/är era hamstrar?

Ja som rubriken hur är era hamstrar själv här hemma så är Mango (8 veckor) väldig snäll men sprattlig och försöker fly hela tiden. När jag hade haft honom i två dagar så rymde han och gömde sig mellan väggen och min garderob och va där i ungefär 1 och en halv timme jag blev jätteledsen och i panik men sen kom han ut för att äta maten jag la till honom 😃 han sover mycket även på kvällen sover han, inte lika mycket som på dagen men ja sover mycket och han är hur go som helst jag är helt kär i honom haha min lilla barn är han 😊 

Hur är eran nu och hur va dom när dom var små?? (lägg gärna ut bilder på eran pluttar. Jag har inte bilderna jag tog på Mango i denna dator 😕)

jossa5
0

Min tjej är både lugn och sprallig. Hon är livlig i buren, och i hagen försöker hon rymma. I handen är hon lugn en stund, tills hon upptäcker att hon är utanför buren, då blir det liv, och det ska springas överallt! :D Just ja, hon är 6 månader nu. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

emma_147
0

min lilla pojke är snart 3 månader har haft honom i 5 veckor han är väldigt hyper,hatar att vara i lekhagen, ogillar höga ljud. han gillar att klättra och nosa på handen han älskar sin sandlåda och sitt Hjul om jag är ledsen brukar han alltid göra mig glad med sina upptåg men även om han inte är den gosigaste lilla hamstern är han en väldigt gullig och rolig liten filur och jag älskar honom såå!:D

Emmyy99
0

Ciwi är en jättesnäll tjej som gärna är uppe på både dagen och natten! På natten är hon som vildast och då ska man inte hålla henne så länge eftersom hon vill tillbaka till ett ställe där hon kan springa! Hon älskar att boa och ändrar sitt bo jätteofta! Helt underbar tjej är hon! :) Chilli är lite lugnare! Han tycker det är jättemysigt att vara i handen och om man har honom på en mjuk kudde somnar han ofta! Han sover helst på dagen, men för att försöka ändra hans sovtid lite iallafall försöker jag försiktigt väcka honom, funkar inte alltid! Haha :) På natten vaknar han vid midnatt…. Helt fanatisk kille som har blivit lite deppigare när hans brorsa dog… Han fick en infektion… Kram :)

[RedHood]
0

Min lilla tjej är ungefär 5 månader och hur sprallig som helt. Älskar att springa och så fort hon hör att man rör på sig eller när hon ser en så börjar hon försöka komma upp på väggarna. Kan både vara roligt samt jobbigt för hon ger sig aldrig ;) Hon tycker om att springa på soffan i vardagsrummet samt att klättra upp på axeln. Lilla Mewtwo är en sjusovare som vaknar vid 10-11 tiden på kvällen och det tar henne en kvart att vakna till riktigt. Hon har rymt två gånger varav en gång så gömde hon sig i min garderob och väntade på att jag skulle hitta henne. Efter det så var hon inte sig själv på några veckor men sen blev hon sitt gamla spralliga jag igen! Hon älskar Barnmat och ärtor. Hon brukar även samla sin mat i ett hörn i hennes hus och kissar även på maten. Hon äter den fortfarande men det är inte så bra egenskap in man ju säga… Hon är väldigt nyfiken på gerbilerna som står bredvid henne och hon försöker ofta klättra ner i deras Bur (hon kan inte komma in men hon försöker). Ja, nu vet jag inte så mycket mer men hon är en kärleksfull och helt underbar guldhamster som charmar alla.