Hamster iFokus

Hamster

Etikett: off-topic
Läst 2845 ggr
[Sniff]
2

Man vet att man har hamstrar när...

Lånar idén från råttor.ifokus. Det här är en lek där vi skriver det som vi tycker är typiskt för att vara hamsterägare.

Tex: Man vet att man är hamsterägare när man sparar alla toarullar och kartonger för att göra leksaker.

Kom igen folk! Skrattande

Frosstis
2

Man vet att man har hamster när man blir irriterad på folk när de säger t.ex "jag trodde att satin var en ras" Hahaha ;)

eller typ Man vet att man har hamster när man har massa grönsaker hemma! ;) Hahaha ;)

[VillePille]
11

Man vet att man är hamsterägare när man köper grönsaker i affären som man själv tycker är jätteäckliga men som hamstern gillar! :P

Absolutpea
1

Man vet att man har hamster när hela ens rum är fylld med burar och när man pratar pratar pratar om dom hela tiden. ;)

[JoannaStridh]
2

Man frågar sina kompisar om toarullar och annat "skräp".

Haha Skrattande

Nallebus
11

Man vet att man har hamster när kassörskan kollar konstigt på en när man lassar upp massa grönsaker och Barnmat på rullbandet. Tungan ute

VinkarCrazy hamsterlady and a turtle! Spelar pajas

BallongFlingans Qito The LegendBallong

Flöffo
0

…. man lånar böcker och går in på sidor om hamstrar Glad

//Flöffo

nadilda
1

Man vet att man har hamster när man gör gröt utan salt Kyss

nadilda
0

det skulle vara en sån här smile Glad

Roonja
7

Jag märker att jag är en hamster ägare när jag lagar mat till mig och vid plattan brevid kokas det pasta utan sallt Tungan ute

Mika-S
10

Man vet att man är hamsterägare när man hellre tillbringar kvällarna genom att umgås med sina hamstrar än att vara med kompisar. :)

Sajtvärd för Valp & unghund

Mvh Mika

Nallebus
14

Här kommer en till:

Man vet att man har hamster när man shoppar i djuraffären istället för i klädaffären Oskyldig

VinkarCrazy hamsterlady and a turtle! Spelar pajas

BallongFlingans Qito The LegendBallong

Lojs
13

Man vet att man har hamsteruppfödning när man handlar för en massa pengar i mataffären och upptäcker att det enda som är till en själv är ett paket vispgrädde….

Man vet att man har hamster när man är inne på hif minst 3-4 gånger om dagen, och har uppe sidan i bakgrunden oavsett vad man gör på datorn… ;)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

sotlynx
3

Man vet att man har hamster när man hittar små bajstollar högst upp i köksskåpet där man förvarar knäckebröd…

mjuhm
3

Man vet att man har hamster när kylsåpet fylls med mat som ingen i familjen skulle tänka sig att äta (som typ barnmat).

Man vet att man har hamster när rummet är fyllt i burar & varenda låda i sitt rum är fyllt i hamstersaker & mat.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

mocchino
3

Man vet att man har (många) hamstrar när man tar sig ett äpple till sig själv men tänker att man ska bjujda hamstrarna innan och när man bjudit klart så finns det bara en tugga kvar på äpplet… Haha! ;P

// Nathalie

nadilda
2

Man vet att man har hamster när damsugaren är fylld av spån.

Bruden-Mbuti
2

man vet att man har hamster när man på morgonen trampar i spån och mat som en viss gallerkille roar sej med att sprätta ut om natten.

luddtott
3

man vet att man har hamster när det första man tänker när man ser en liten bit kex/ost mm mm o det första man tänker på är den ska griffe få

Dumbo-
10

Man vet att man har (många) hamstrar när kompisar/släkt säger att det luktar Zoo i rummet, när man själv inte känner lukten i huvudtaget. ;)

[Sniff]
1

Man vet att man har hamstrar när man hittar spån i sängenSkrattande

HejPåDig
1

Man vet att man har en hamster då man hittar bajspluttar i soffhörnet :p

Flöffo
1

Man vet att man har hamstrar när man hittar små pajsputtar lite överalt Tungan ute

//Flöffo

WilmaP
1

Man vet att man har hamstrar när man lyfter på madrassen & hela den är söndergnag/omgjord till ett hamsterbo.

Man vet att man har hamstrar när man sover bland små bajspluttar & kan hitta de lite överallt.

Man vet att man har hamstrar när det inte finns någon äggkopp över till någon i familjen .. (använder våra äggkoppar som matskålar då de är som ett "fat" runt själva äggkoppen, superpraktiskt faktiskt!)

madsan
3

#11 sååååå sant :D

Man vet att man har en hamster när man aldrig kan få golvet fritt från sågspån ;)

Man vet att man har en hamster när han/hon står på bakbenen i buren och nästan skriker för att den vill kela :)

Madsan

sanso
3

Man vet att man har hamster när stoppningen i soffkuddarna börjar "läcka" ur i hörnen Obestämd

Zorro_Tiger
3

Man vet att man har hamster när..

Man för det mesta hör "krafs krafs krafs" eller "pip pip pip" eller den vibrationen som blir på min egna hamsters burs våning då det sitter fast i en våning.

Ens kompisar säger att det luktar ;)

När man har fullt upp med att byta vatten och fixa Färskmat efter skolan.

När man säger till pappa att han inte ska ta något salt i t.ex. Riset ;9

När man hittar spå och bajs pluppar i sminkväskan ;/

Man vet att m,an har hamster när man alltid pratar om dem.

Man vet att man har hamstrar då man alltid vet att en speciell plats i hjärtat blivit fångad och aldrig kommer släppas <3

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

mandyosv
5

Man vet att man älskar hamstrar när man hoppat av skolan, börjat praktisera i en djuraffär och efter 4 månader äger 30 hamstrar…

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Zorro_Tiger
1

27# Seriöst :o ? Inte 30 stycken? Då måste du ju vara hemma 24 7 för att hinna rasta och  gosa med alla. Och om du inte gör det tycker jag att du inte bör ha så många hamstrar!

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

mandyosv
0

#28 haha, har två kullar för tillfället då ökas antalet duvet ;)

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Roonja
7

Man vet att man älskar hamstrar när det finns 34 hamstrar i sov rummet och det knabbt får plats för en säng! Tungan ute

Charlie2006
6

Man vet att man älskar hamstrar när dom tagit över ens liv och rummet har burar längs med väggarna så inget annat får plats, trotts att man har ett stort rum. Tungan ute

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

[Em_I_Am]
8

Man vet att man har hamstrar när man undrar vad i hela friden det är som kliar under tröjan o hittar lättströ i bh:n Skäms

Man vet att man har hamstrar när man sätter upp skyltar till olika rum varje kväll med texten "GLÖM INTE STÄNGA. HAMSTER PÅ RASTNING!"

Man vet att man har hamstrar när man samlar på tomkartonger och tomma toarullar.

Man vet att man har hamstrar när man inte kan gå förbi en djuraffär utan att dyka in där och åtminstone köpa en grästunnel, trähus eller annat skoj.

nadilda
3

Man vet att man har hamster när läraren skäller ut en för att man har städat hamsterburen istället för att göra sina läxor.

[Em_I_Am]
7

Kom på några till:

Man vet att man har hamstrar när IKEA inte längre handlar om heminredning och möbler, det handlar om burar, matskålar, sandbad och leksaker Oskyldig

Likaså åker man inte till Biltema för att köpa bildelar eller nåt annat trist. Man åker dit för att köpa finkornig badsand ^^

Man vet att man har hamstrar när man har matförråd i varje hörn av sitt rum istället för dammråttor Flört

NinjaKakan
4

Man vet att man har hamstrar när man varit borta i 2 veckor och enbart ringt hem för att fråga hur dom mår :P

Twisted_T
5

Haha det finns så många klockrena!

Dessa kom jag på:

Man vet att man har hamstrar när man köper pringles chips bara för att ha fler rör hemma i bra storlek (y)

Man vet att man har hamster när man funderar på hur man kan göra deras liv bättre istället för ens eget!

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

Bruden-Mbuti
2

här vet hela familjen när de ska duscha att det finns hamstrar i huset för badrummet är okuperat av skitiga burar, burar i blöt eller burar som står och ska lufttorka.

Flöffo
4

Man vet att man har hamtrar när hela säng överkastet ser ut som sopor med en massa hål och fransar.

Man vet att man har hamstrar när man blir orolig på minsta lilla sak som man inte har sett förut på sin hamster.

//Flöffo

Rebornbabyn
1

Man vet att man har hamstrar när man inte har tid att göra något annat på kvällarna utom att vara med hamstrarna :)

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

Hamsterlycka
3

Man vet att man är hamsterägare när man ligger sömnlös på nätterna och lyssnar på de gnisslande hjulens UNDERBARA läte. 🤪

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Flöffo
1

Man vet att man har hamster när man hittar små pluttar i mattan. 🤐

//Flöffo

The Idizen
3

Man vet att man har hamster när man råkar spilla ut spån över hela sitt rum när man städar buren och sedan inte orkar dammsuga. :p

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Frosstis
2

Man vet att man har hamster när man måste låsa dörren till sitt rum innan man går till skolan, eftersom annars kommer avundsjuka hunden och öppnar dörren, drar ut matlådan från sängen och äter upp all hamstermat eller drar ut all mat över golvet..

Frosstis
3

Man vet att man äger en hamster när man stängt av ett helt badrum för "HAMSTER PÅ RASTNING!!!" och familjen snällt får gå till andra toaletten istället. xD

När man säger åt pappa att diska mjölkpaketet extra noga, och han frågar -Men varför då? Det ska ju slängas. -Nej pappa, hamstern ska ha den! 

När man köper pringles för att få några extra rör till hamstern ;)

När stackars kompisarna blir bombarderade på snapchat från mig när jag har ute Hamstern och gosar, och alla bilder de får är på min sötnos när han gör någon min eller klättrar och texten lyder "AWWW TITTAAAA MIN BÄÄBIS"

Evovva
1

Man vet att man har hamster när man går upp kl06.00 för att åka på utställning i Kallhäll istället för att gå på Knallemarknaden här hemma som man inte missat sedan 1989. 😃

Speciellt som det är det ända som händer här tills nästa år det är marknad.

jojjobojjo123
3

man vet att man har hamster när det ligger spån över hela huset😉

Dvärgis1234
1

Man vet att man har hamster när man blir skit irriterad på folks fördomar om hamstrar 😉

Cafesinner
1

Man vaknar av konstiga bonkanden mitt i natten och upptäcker att det är någon av hamstrarna som ligger under en låda/sandbaded/annat och har bestämt sig för att gräva en tunnel genom burbotten och ner till kina.

Rebornbabyn
2

Man vet att man är hamsterägare när man köper Barnmat fast man inte har några barn 🤪

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

H_T
1

Man vet att man har hamster när man har spån i hela lägenheten.

A crazy little bitch! 👍

DwarfHamster
1

Man vet att man har hamstrar när man ber sina föräldrar om att få en kull med sina hamstrar!