Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 12963 ggr
EllenBellen99
0

Biter på gallret

Hej!! Min hamster har börjat gnaga på gallret på nätterna (vi har gallerbur) och hela buren låter så jag kan inte sova… och ibland kan jag vakna av att hon biter på gallret och inatt fick jag nog och bärde ut buren till hallen men jag vill helst ha henne i mitt rum så att jag kan hålla koll på henne. Jag har henne ute varje dag så hon får ju komma ut o leka.                                        

om det är någon som vet vad jag kan göra skriv gärna det :)

Rebornbabyn
0

Hihi, samma hos oss :P

Har hon mycket leksaker i buren? Hur stor är buren? Hur länge får hon vara ute om dagen? Är det i hagen eller i bollen?

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

EllenBellen99
0

Hon har inte så många leksaker nu för hennes favvo leksak gick sönder häromdan. Buren är som en vanlig gallerbur med en övervåning.         Jag har inte köpt en hage till henne än så hon får springa runt i min säng under uppvakning och när det är bra väder går jag ut med henne i koppel.

Rebornbabyn
0

#2 Men VILKA och HUR MÅNGA leksaker har hon? Har du bild på buren med inredning? :)

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

EllenBellen99
0

#3 Har tyvär ingen bild på buren men det är en gunga och en sorts bro av trä

NiallsFucker
1

Anledningen till att hamstar biter på galler är ju för att de vill ut. Finns mycket leksaker du kan göra åt din hamster hemma som hon säkert kommer älska! Du kan ju rasta henne mer, eller skaffa någonting som motionerar henne, och håller henne sysselsatt. En hamsterboll är någonting jag definitivt rekomendrar. Kul för hamstern och den får den motion den behöver, Dock ska den vara i bollen max 15 min per timme, ifall du skaffar en. Har en själv, min älskling älskar den!:) lite blandade änslor är det om bollen, hoppas du tycker om den lika mycket som jag. Sen kan du också skaffa ett Hjul som du kan ha i buren om du vill.

Unicornpopcorn
0

dem biter på buren för den har tråkigt och inte är stimulerad tillräckligt  ta ut mer på dagarna och om det går köp större Bur, så får du en lyckligare hamster :)!

mizuki
2

Testa att lägga in massa saker i buren, äggkartonger, toarullar och sådant brukar vara uppskattat!

Anna4077
0

kolla om det går att täcka för en hamster höjd av gallret. det är ca en toarulle hög. men som andra säger. stöka till ordentligt i buren, mycket spån (eller vad du har) i botten. kartonger, ägg kartonger, underlat frön brukar uppskattas men man får hålla lite koll på vikten. ta ut hamstern ungefär två gånger om dagen. låt oss säga att du har hamstern ute 30min om dagen dela upp den tiden till 15min 2 gånger eller ännu mer om möjligt. om hamstern inte slutar bita borde du överväga att byta Bur. det kan förstöra tänderna totalt när dom biter på gallret.

Anna och taxen Max

EllenBellen99
0

Tack för svaren!! Jag fyllde hela buren men toarullar, leksaker o sånt men nu biter hon fortfarande på buren så jag tänkte köpa ett stort akvarium till henne eller något sånt.

Anna4077
0

Jag fick täcka för nästan allt galler i min Bur. Tråkigt att bitandet hållit i sig

Anna och taxen Max

Unicornpopcorn
0

akvarium låter ju superbra, jag har det till min kille och han har det superbra!