SNÄLLA hjälp!!
jag har ett stort problem: min hamster gör allt för att komma ut ur sin Bur (jag har en duna) han krafsar mot plasten och sträcker sig upp mot tak gallret om försöker gnaga det, det jobbiga är att jag har redan massa kul i buren men kanske inte allt, så därför skulle det vara snällt att ge förslag på vad jag ska göra och en riktigt rolig inredning, gärna bilder också!
tack på förhand!
Har du en Duna-mini? Testa att ta ut honom i hagen i typ 1 timme så den får springa av sig lite. :) Jag vill också ha inrednings-tips till dunor.
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
Min tjej är exakt likadan. Hon jobbar verkligen för att komma ut.
Jag har ett akvarium och hon gör allt för att komma upp. Det är omöjligt att sticka ner handen utan att hon grabbar tag i mina fingrar och försöker dra ner dom. Hon klättrar alltid på på min arm.
Jag köpte en boll, vilket inte fungerade. Sen köpte jag ett koppel, fungerade inte. Till sist köpte jag en rasthage, trodde att jag hade fixat något riktigt bra. Det tog en kvart sen kunde hon klättra ut ur den. Nu har jag löst det med ett sjukt stort lock av papp. Så nu leker hon i sin hage runt 3-4 timmar om dagen och det hjälper!
När jag sätter ner henne igen är hon trött och leker utan att försöka göra allt för att komma ut!
Så var min hona när jag först fick henne, och så hade hon varit hela sitt 6 månaders liv. Jag skaffade boll, vilket inte hjälpte. Men så skaffade jag ett stort Hjul, och hon har inte ens gjort ansatts till att hoppa, eller gnaga på gallret o.s.v. När hon blir rastlös så springer hon i sitt Hjul. Funkar jättebra!
Dessutom får hon springa löst i min säng och uppe i soffan hos mina föräldrar, där hon får vara med och titta på TV. Där blir hon även kallad "cool" av min pappa… 😃
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)