Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 625 ggr
Hamsterlycka
0

Nödhamstermat

Jag upptäckte idag att jag har helt slut på fröblandning till mina hampisar och imorgon är ju alla djursffärer stängda här, så undrar om jag kan göra en liten sats nödhamstermat på havre, rispuffar, sesamfrön, solrosfrön och linfrön? :)

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

jossa5
0

Ja, det går bra. Men ta ytterst lite linfrön. Du behöver inte ha i dom alls. Men är det bara tills på måndag, så tror jag nog att det går bra. Huvudsaken är ju att dom har lite att äta. :)

Har dom ätit upp all mat dom har fått nu? Ifall det finns kvar i skålen, så låt den bara stå kvar, och ge dom lite Färskmat, så du kan köpa ny mat på måndag. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

UlrikaD
0

Du kan ju ge extra Färskmat, koka pasta eller potatis och massa goda grönsaker.

Hamsterlycka
0

De har fått extra mycket Färskmat idag (ägg, Barnmat, morot, groddar, vitkål och lite välling) och sen gav jag de bara lite puffat ris och solrosfrön. :) Tack för hjälpen iallafall, kan vara bra att veta till nästa gång!

Gur4m1
0

Har hamstenr inte lite hamstrat i något skafferi också? :) Skulle satsa på att ge mat som hamstern redan är van vid att få.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Frosstis
0

Extra Färskmat skulle jag säga ^^ Hamstrar äter ju ändå inte så mycket, dom klarar sig nog.. 

Jag har också fått akut matbrist en gång, då tog jag havregryn och solrosfrön och lite andra saker jag hittade hemma. funkade tills jag fick åka till djuraffären..

Hamsterlycka
0

#4 Städade burarna idag och det var efter det jag upptäckte det. ;) #5 Precis. :)

Cafesinner
0

Skulle skippat linfrön helt.