Kanske en till hamster.
Jag har nu en guldhamster på ca 8 veckor och allting funkar perfekt men funderar på att kanske skaffa en till. Tänker ju såklart inte ha de i samma Bur men vet inte om det skulle bli en dvärg eller guld. Så tänkte fråga vad bör man tänka på om man har fler hamstrar än en? Förutom att tvätta händerna mellan.
Har tidigare aldrig haft mer än en så är helt ny.
Det är väl inte så mycket mer som du behöver tänka på…
Det gäller ju samma för alla hamstrar, med skötsel m.m.
Men varför måste man tvätta händerna mellan?? ;)
Lycka till!
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
Dock om du ska skaffa dvärghamster så är det ju två som gäller. Så då blir det tre hamstrar.
Men annars är det inte så mycket att tänka på. Dom ska få vara ute, beroende på vilken dvärghamster så får man se upp med för mycket sötsaker (vilket man inte ska ge så mycket av ändå).
Tror inte du behöver tvätta händerna emellan. Tänker du ha två rasthagar med? För är dom i samma rasthage så känner dom ju lukten av varandra ändå, så då hjälper det inte att du tvättar händerna. :) Och det ska inte vara någon fara att ha dom i samma hage heller. Är ju spännande med nya dofter. ;)
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
#1 Jo tänkte bara så de inte blir skrämda av lukten på mina händer isånnafall XD Tack!
#2 Ja måste kanske även köpa ny Bur igen. Köpte nyss en ny till Mewtwo så hon fick ett akvarium på 80 cm i bredd och min förra var en dunabur som var 50 i bredd och den kändes för liten :/ Speciellt för två dvärghamstrar eller en guldis.
Jag försöker fixa min rasthage för Mewtwo så för tillfället får hon vara lös under uppsikt, men hon är så snabb så behöver en rasthage snart haha :)
Min pojkvän kommer flytta hem till mig så jag får se med plats och så men passar min dunabur till två dvärghamstrar? Enligt lag så ska den göra det men känner lite att den är för liten, den är
50x28x34.
#4 Det kan ju gå bra om hampisarna får vara ute mycket och springa och röra sig utanför buren. :)
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
#5 Ja det är sant :) Hade min gamla dvärghamster i den (dock så var hon ensam för jag var dum nog att bara köpa en :( ) och den kändes bra för henne men när jag satte min guldhamster i den så kändes det bara obekvämt att se henne i den för hon var större än va Cookie var när hon var ett år :o
Men tack för hjälpen! Ska kolla min ekonomi och platsen för buren så kanske det blir två dvärgisar :3