Klotterplanket 61
Ny babbeltråd ;)
Den gamla hittar ni här ->
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Så skönt med lite julledighet snart! Bara redovisning av det stora projektet imorgon som är kvar.. Tyvärr blir det tentaplugg under lovet, då vi har 2 tentor när vi kommer tillbaka. Eller ja, en tenta veckan efter och sen nästa veckan efter det.
jullov imorgon! :D Ska hem till en kille och äta godis efter skolan, myys :D Får även mina betyg imorgon, rätt säker på att jag får E och D i allting.. :/
Är så trött så jag tror jag faller ihop i en sovande hög snart!
// Nadja
Fy f*n! Den här dagen blev just en av de sämsta någonsin! 
#4 Vad har hänt?! :'(
#5: Kommer en egen tråd om det sen..
Holy moly, fick en räkning på 75 euro på gangarboden plus att jag ska fara till kista i januari.. Tur att det är jul snart..
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
15kg chinchillasand och 5kg hamstermat för under 300kr, det är inte illa det. 
Idag fyller Tutte 2år! Får se om jorden hinner gå under, eller om han får sin födelsedagsbuffé! 

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Får se om klippet funkar här, det är mina hundar som får det sista av spraygrädden. ^^
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
#10 Haha nääää vad söta!

#11 Hehe, japp, de kommer alltid och tjatar så fort de hör spraygrädden, helt tokiga i det. ^^
Medis på akvariefisk.
#12 Jag har nog aldrig gett min hund spraygrädde! xD

#13 Hehe, det är nog inte så många som har. ^^
Medis på akvariefisk.
#14 Får väl ta och prova xD
Fy fasen, det är så surt när en köpare drar sig ur i sista sekund! Hade hoppats få sålt uteburarna innan fasadrenoveringen kör igång nästa år, så de slipper skrotas!
Så, nu är jag klar med mamma och pappas julklapp. Det tog nästan 1 timme. Men nu är den klar. Vad tycker ni? 
Kan tillägga att jag även nu lagt till lite mer detaljer och fyllt i där det vart för svagt. :)
OMG JAAAA!!! Det har vart snöstorm typ hela eftermiddagen, och det har redan kommit typ 5 cm snö!! Och det har vart INGEN snö alls de senaste veckorna!!!! Fatta glädjen! omggggg sååååå himla glaaaaaad!!!!!!! :D Imorgon kan allt tomten komma :D Jag är sååååååå pirriggg! :D
Ja här har det snöat i över en veckas tid så vi gör inte annat än skottar.. skottar och skottar… men så äre å bo i Norrland! ;)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
God Jul alla på Hif! 
Och till alla Beliebers! ;) :
I wish you a Bieber Christmas and a Purple New Year!!♥
God jul!!
Någon som ser på Kalle Anka då? ;)
Gömmer mig p rummet med hamstrarna & hoppas att ingen ska tvinga ut mig….. 
Ingen jul utan Kalle!
Hahah klarar mig då utan ;)
Väntar på att det ska sluta så att vi kan öppna presenter! HAHAH ÄLSKAR ATT ÖPPNA PAKET.. XD
Bl.a har jag fått en värmefilt, vetekuddstofflor (som man värmer i mikron) och en onepiece. Aldrig mer frusen här hemma
.
God jul förresten!! 

Mvh Alicia.
Tröja, 2 block från panduro, promarkers, en ny telefon (♥), justin bieber kalender 2013, WWF faddersak för alla utrotningshotade djur på Afrikas savann (jättefin present, är jätteglad över den!), biokort, kräm för ansiktet då jag har sååå torr hud, ormskinn liksom!!, Girlfriend parfym och body lotion (♥) och en stooor natur godispåse! :)Min telefon ser ut såhär:

Jasså jasså.. Du fick också Girlfriend.. Som min kusin… XD
Hahah har också en sån kalender! ;)
Fick Someday & massa andra Bieber saker<3
Första gången som jag fick lukta på Someday! Kubnde inte sluta lukta så hela mitt rum luktar Bibaah Parfym :')<3
#27 Hihi japp! Har haft en varje år i 3 år nu xD
Jag fick someday förra året på min födelsedag (24 augusti) men den e nästan sluuut :((
Jag vet den luktar jättegott <3<3
OOH NOO! :((
Fick en Bieber kudde, sängkläder, två st muggar (haha likadana för att ajg fick en av en kompis & en av mammas sambo ;)) , en handduk, skrivbordsunderlägg & en film :)
Kommer inte ihåg vad filmen hette men det var iaf inte NSN ^^
#29 Eller det e typ halva kvar men ändå :( Får köpa ny sen hehe <3
fick du justin sängkläder också? Det vill jag ha.. liksom kunna säga "jag ligger med justin varje natt" XD
haha kommer ihåg när jag såg NSN på bio, vi var 7 kompisar som såg den! I 3D :P Det var såå fint! Har typ sett den 2 gånger på film sen.. den e ganska långtråkig ;) du har väl sett den?
Haha! Jag ska köpa en girlfriend när den kommer till sverige :)
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAAHAHAHH!!!
Ja herregud! :D
Bästa filmen ever! Laddade ner den (
) & den är ju ganska lpng & jag satt & grät hela filmen typ för att han är så jäkla underbar<33
#31 Låter som en bra ide :D Den luktar jättegott som vanligt! Fast ganska lik britney spears parfym haha :P
Haha jag gråter inte! Kommer inte gråta på konserten heller.. ;)
Hahah har inte luktat på den ^^
Hahah nej det skulle jag inte heller ha gjort, men på filmen så gick det lixom inte att stå emot… Han är bara för underbar<33
Jag skulle aldrig kunna gråta när han är i närheten!

Det var nog dom sötaste bomullstussarna jag någonsin har sett 

#35 Tack!
Får passa på att fota när de sover, annars är de högt och lågt och överallt på en gång. Då är de mer små studsbollar än bomullstussar:)
Jag hatar smällare
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
Haha! Märkte det när jag var hon Lina & kollade på hennes chillor :)

#39 Åh vilken underbarling Ulrika!
Grattis! 

#40 Tack!
Olagligt söt 
Grattis!
Imorgon ska jag iväg och titta på en ny/en till vovve. Ska bli spännande :)
Ååh gud va roligt! 
Ja det ska bli spännande :)
#43 Åh vad roligt! :D Vad blir det för ras? 
#47 Men vilken sötnos! 
Ja visst är han :)
#47 Vilken liten sötnos :D
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
Ja jag fastnade för hans busiga uppsyn samtidigt som han ser sådär nallebjörnskrsmgo ut :)
Hoppas att vi gillar varandra irl också, men utifrån det jag har fått veta om honom skulle han passa i vår familj. Sedan så ska ju ägarna vilja sälja honom till mig också, så än ska man inte ropa hej ;)
men först på agendan är väl att hitta upp till Älvdalen imorgon ;)
#51 Haha så gulligt :D , ja hoppas det går bra :)
Asså ååååh jag vill ha en kanin :( Men får inte för mamma och pappa.. :'( Vill ha kanin hellre än hamster faktiskt.. Men mamma har nästan gått med på att skaffa sommarkanin Igen, fastän hon sagt nej innan! Och att vi kan skaffa lite tidigare då, typ i maj :D
Vet hur det känns… Vill ha gerbiler & har velat ha det sedan jag skaffade mina första för typ 3 år sedan..
Men min mamma hatar deras svansar trots att dom har hår & vill inte ens ge do en chans… Om jag någonsin blir mamma så ska jag iaf ge djuret en chans om mina barn vill ha nått djur…
#55 Hur funkar det egentligen om man vill byta namn? Kan man flytta över guldmynten bara man ser till att ha Insider på den nya användaren också?
_

#56 Man kan ju inte byta namn, man får byta hela sin användare. Så din gamla försvinner. Du kan alltså inte gå in på Odette för att leta efter gamla inlägg.
Och det som du har på din gamla användare försvinner med den. Går alltså inte att flytta över någonting.
#54 Aa.. Jag tänker också så, att om mitt barn vill ha ett djur (och VÄLDIGT gärna vill ha ett djur, ex hamster eller kanin, ska hon få visa att hon vill ha och vänta typ ett år innan hon får den) så ska jag ge henne det. Fast hon måste ha kunskap!! Fast hon kommer nog inte be om djur, för jag kommer redan ha så många.. xD
Hahahaha!
Tack Imasy för att du gav mig insider…IGEN XD
Och ja.. JAg vet att jag är en liten klantmaja 
#59 Njaa, inte direkt jag.. ;) Vill ju att dom ska ta hand om sina djur och inte ha rummet fyllt av djur som bara plockas upp en gång i veckan, 1 kanin kanske, några hamstrar om hon bevisar att hon kan ta hand om allihopa, och några möss kanske. Själv ska jag ha ett par möss, några råttor, en kanin (frigående i LÄGENHETEN-vill inte ha hus
), och hamstrar! ♥
Och vet ni vad?!?!??! Jag ska hämta 2 campbells dvärghamstrar till helgen från Charlie2006! :D Tror att dom är leveransklara imorgon, fast vet inte riktigt då hon inte hör av sig. Men hon säger att dom är mina iallafall och hon ska antagligen inte ha kvar dom för alltid :) Såå ^^superexited!
Haha dock överdrev jag kanske lite ;)
Men jag tänker iaf ge mina barns drömdjur en chans, vilket min mamma inte alls gör..
Guud va roligt! :D
#62 Haha a xD
Du har ju iallafall fått hamstrar och katt (?).. man kan inte få allt xD Så lätt det är att säga så.. ;) så är det JAG som sitter här och säger så fastän jag klagar jättemycket på att jag vill ha kanin.. xD
Nä, men jag har kommit på en "plan". Fast den är ändå bra, inte för att vara "bra plan" utan att den är BRA :)
Såhär är den:
Jag ska spara 200 kr/månad i ett år: 2400 kr
Eller spara 250 kr/månad i ett år: 3000 kr. Jag satsar på det sistnämnda.
bur: 1350 kr, 1350/2=675 (alltså så betalar jag hälften av buren)
totalkostnad (cirka) 1862 (ink. hela burkostnaden)
1862-675=1187 kr
1187+400 (kaninen)+800 (cirka pris för kastrering)= 2387.
3000-2387=613.
613 kr kvar att lägga på annat om kaninen/spara! :D
Hoppas ni förstår min plan xD
Och "totalkostnaden" innebär:
Bur: 675 kr
spån: 79 kr/25 kg
ev vattenflaska: ca 20 kr
ev. hus: 100+ kr
hö: 30-100 kr
pellets: (?) kanske 183 kr/20 kilo på 3hästar
klosax: ca 40 kr
ev. borste: 40 kr
Jag köper ändå knappt någonting för egna pengar, jag har väldigt mycket kläder redan, men ibland köper mamma någonting till mig och ibland åker jag till stan med henne :) Och hon köper skor, jacka m.m till mig. Isf skulle jag bara köpa en tröja eller så.
Och godis, chips, läsk m.m äter jag inte.
Så det som kommer kosta för mig isåfall, är ev. saker till mina hamstrar :)
Så liksom om 1 år ska jag prata med mammsen och pappsen och säga att jag fortfarande vill ha kanin, och att jag sparat varje månad och har 3000 kr och betalar allting själv förutom halva buren! Om jag skulle betala hela buren själv också skulle det bli 3062 tror jag, så det är inga problem det heller.
Så dom kommer liksom inte ha något val.. hoppas jag ;)
Långt inlägg men behövde bara berätta det för någon xD
Haha tror att jag fattar! :D
Men det kliar lite i hjärnan… Matte duvvet… Hate it… -.-'
Haha försöker själv att komma på en bra plan så att jag kan få gerbiler! 
Men eftersom att jag inte ska avla mer så har jag funderat på att sälja Charlotte… Men det är inte säkert.
Först måste jag hitta hem ¨åt alla hampibebbar :)
#64 Äsch då, du behöver inte räkna ut det! Jag har redan gjort det :D
Ja, hoppas verkligen du får! ♥
Fast jag tycker inte du ska sälja dina hamstrar (förutom bebbarna) bara för att du slutar avla ^^ fast det är ju upp till dig, men a ;)
Hahah sant! XD
Jag med! Har drömt om det i 3 år snart♥
Vill att Lotta ska få fler bebbar, så att man kan avla vidare henne temprament!
Men det kommer att bli svårt såklart..
Men får se hur det blir!
Annars så kommer hon att få stanna kvar (& topas för han klarar jag verkligen inte att ge bort♥) För Tindra är ju gamal & det börjar att märkas på henne.
#66 Jaa, jag drömde om att få hamster i säkert 6 år.. xD Min kompis fick hamstrar när hon kanske var 7 år? Och då var jag super exited för jag älskade redan hamstrar, och sen har jag alltid velat ha en hamster och tillslut fick jag en, då jag var 12 år! :)
Jag får hoppas att min dröm också får ett lyckligt slut då♥

Mössens nya paradis, akvarie på 125x50x50cm. 5 mustjejer ska få bo här, 3 har flyttat in idag.
Hundarna gillar det med, det blir deras nya TV. ;)
Medis på akvariefisk.
#69 jag vil också ha möss!! :( men du vet väl att man inte ska ha kutterspån?^^

#70 Jag är medveten om att vissa inte tycker om att köra spån till möss. Jag växlar mellan lite olika sorters strö, spån använder jag när det inte finns lättströ att få tag på i närheten (om jag hittar spån som inte dammar överdrivet), jag tycker inte stl eller toa-lätt funkar så bra som enda strö till djur som gräver och pysslar mycket. :)
Medis på akvariefisk.
Nu har jag hållt på i 3-4 timmar och tvättat typ allting jag har, alla lådor, träsaker och buren! Och torkat dom, och sedan möblerat om i min Bur så jag kunde ha rasthagen i mitt rum, sedan också satt ett bord bredvid skrivbordet så att buren kan vara bredvid mig på dagarna! Dock är det väldigt tajt och locket går inte på ordentligt.
Längtar tills imorgon, om jag kan hämta dom då! ♥Såhär ser det ut nu! :)

Jag undrar hur små dom är.. är ju vana vid guldhamstrar :P OCh bebisarna i djuraffären är ju jättesmå! Hoppas mina också är det hihi :)
#72 Vad kul Paulina att du ska få dvärghamster, det är superkul. Kommer ihåg när jag hämtade mina första dvärghamstrar hos Natalina, jag tyckte dem var så himla små! Och otroligt söta :) Så annorlunda jämfört med mina guldhamstrar. Hoppas du blir nöjd med dina dvärghamstrar, men det kommer du nog säkert bli :)
Mvh Alicia.
#73 Ja, det är megakul! :D
Ja, jag hoppas verkligen att dom är små, vet inte varför, men jaa x)
Ja jag kommer verkligen bli nöjd med dom.. ;)
Har dock inte fått hämta dom idag då hon inte gjort diabetestestet än.. hoppas på att jag kan göra det imorgon..
I rasthagen, ni har väl mat och vatten där då^?
På lördag ska jag köpa en till rasthage och en stor transportbur :)
#75, jag brukar inte ha det i hagen. Kanske ett par solrosfrön som jag gömt lite här och var men inte mera. Brage brukar inte vara intresserad av mat när han får vara i hagen ^^
~ Kram Nadja ♥
Okaj! Men vatten då?
#77 Tja, om du vill. Hamstrar dricker ju inte så mycket..
Jag brukar inte ha vatten i hagen. Men man gör väl som man vill ^^
~ Kram Nadja ♥
Jag har vatten i hagen ibland, men jag glömmer alltid bort att byta vattnet i hagen, och jag vill inte ha gammalt vatten så jag har oftast inte vatten. Det är ju bara i hagen 1 timme eller så, det klarar dem sig utan bra :)
Hehehe, hittade den här bilden på min dator. En bild på Tjorven och Stina :P

Mvh Alicia.
Fast jag har ju bara ett 'byte' av hamstrar så flera hamstrar behöver inte dela på hagen, om ni förstår hur jag menar.;) så mina är ute flera timmar per dag, typ 4 h.
#80 Jag delar inte heller på min hage, mina dvärghamstrar bor ihop så dem kommer ut samtidigt. Tom får springa lös i badrummet. Jag har märkt att dem inte vill vara ute så länge, de går och sover. Guldhamstrar är lite mer pigga och vill vara ute längre. Men mina dvärghamstrar somnar i hagen efter typ en halvtimme :/ Men ibland har jag dem ute i flera timmar, och det klarar dem. Men skulle det vara så att när jag satte in dem i buren att dem sprang till vattenflaskan direkt och drack jättemycket vatten varje gång, det skulle ju visa på att dem vill ha vatten i hagen. Ja, då skulle jag ha vatten i hagen. Men jag har aldrig sett en hamster dricka i hagen :)
Mvh Alicia.

Medis på akvariefisk.
Nu har jag kommit fram till namnen! Jag tvekade ju på Coco och Chanel och tyckte inte riktigt att det var DOM liksom, om ni fattar. Så läste lite olika namn, MASSA olika namn, och så bara läste jag Laura och det klickade! Så Laura kommer en heta.
Sen har jag tänkt på Luna ett tag, men det är några hamstrar som heter så redan så jag ville inte ta det. Men så sket jag i det och tänkte, "vafan, jag bestämmar ju vad dom ska heta ;-)" såå, såhär blev det!
Den blåa ska heta Luna och den som är lilac fawn ska heta Laura =)
#84 Grymt skön min xD Läääängtar tills jag kan köpa en guldis…
#84 Haha vad söt !
haha ja dom är underbara!
tack :>
Läste en hamsterbok idag på biblioteket, den var faktiskt bra! …tills jag kom till felen.. :p
Tja, så jag satt och skrev typ 11 lappar och så skrev jag direkt i boken. Hoppas den personen som läser i boken läser mina lappar.
Har också läst en jättebra hamsterbok… Tills jag upptäckte de åtminstone fem felen! xD okunniga borde inte skriva hamstreböcker!
Ja, men den var faktiskt ganska bra! Skrev rivet toapapper och absolut inte hamstervadd eller plasthus. Men saltsten sa dom ifall dom slickade mycket (jag skrev <-- farligt!)
Hon skrev att hon hade egna hamstrar och dom hade minst 10 cm spån, så lite bra var den! Jag läste igenom hela och rättade allting.
Jag ska köpa en hamster den här veckan!! :)

#91 Vad roligt, varifrån? :)
Medis på akvariefisk.
#91 Åhh så kul ! Grattis ! Undrar samma som #92 varifrån ? :D
Ääh vad menar ni…? Den kommer ifrån en djurbutik. Gör inte alla det?

#94 De flesta som skriver här har hamstrar från olika privata uppfödare. =)
Medis på akvariefisk.
#94 Haha vissa kommer ifrån uppfödare men det är inte så lätt att veta ;)

Naaaw, för sööööööt! 
Ähh är det bara jag som är efterbliven ? :o vilken fluffig hamster ? Eller vad är det fluffiga :o ?

#99 En av mina illrar. En angora-kille:)
#100 Okej ! Vad söt :D
#97 Vilken söt fluffis! ser ju inte lite gosig ut 
Jag har fått min hamster nu! :) Hon är ur gullig!
Vad kul grattis ! :D
Söthetsvarning på comhems reklam :P
#105 Haha jag har sett den , så sööt! Hihi ❤❤ :)
Saknar min hamster, Edvin, han dog i somras … Är redo för en ny underbaring, väntar just nu på två uppfödare som förhoppningsvis någon av dem har en liten sötnos till mig ❤️
~Mvh Amanda, medarbetare på Jedward.ifokus~
Flyttar till Paris, följ med: www.asummerinparis.blogg.se @AmandaPense -Twitter
www.LesPhotos.blogg.se
Idag fyller man år! Fått rosor på morgonen och imorgon blir det att hämta akvarium.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
#108 Grattis och ha en bra födelsedag ! :D❤❤
#108 Tack så jätte mycket! 😃❤️
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
#110 :D
Grattis Wellcraft! :D Fyllde själv år i lördags 😊
Hoppas du får en bra dag!! 🎂
www.LesPhotos.blogg.se
#112 Grattis i efterskott ! :D
#112 Tackar, och grattis i efterskott! 😃
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
#113 o #114 , tack så jättemycket!! 😃
www.LesPhotos.blogg.se
Är det rätt dött på dvärghamster.ifokus eller? Väntat svar på ett inlägg länge nu :(
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
#116 Jepp, eller inte så många medlemmar där.. :) Du kan ju fråga här på HiF också för här finns det fler medlemmar :)
Ska ta hand om en hamster från djurskyddet tills den blivit såld. Känns bra och är glad att mamma sa ja :) det ska tydligen vara en guldhamster men får se, dom kan inte så mycket om hamstrar. Undrar också när jag får mina dvärgisar… Suck!
Är nu bortrest så nu är mina hamstrar hos Alexia, och jag saknar dem så! Är också lite orolig för dem, de är ju rätt gamla. I alla fall Tom är 2 år och 2 månader, att flytta till ett nytt ställe då kan ju vara väldigt stressande och farligt. Men han har klarat sig en vecka nu, så han borde klara sig en vecka till :)
Hoppas alla andra ungdomar har ett bra sportlov :)
Mvh Alicia.
Är på svebska mässan, lyssnar på när Caroline kluft och alla dom pratar. Ganska tråkigt men sen ska vi titta på när de tävlar Em :) skönt att skippa skolan.
Trallalllalalalaleeeej! Om några timmar får jag lov😃
Tralalalala, om några timmar börjar skolan igen! *tråååkigt*
Min sambo är inte jätte förtjust i min hamster men igår hade han haft honom i hagen när han åt frukost kl 6 på morgonen och idag hade han fyllt på matskålen. Man ser inte matskålen om man inte gått fram till buren. I believe another hamster isn't far away now ;)
Anna och taxen Max
WOW, 2 av Zheverez Zvullos söner lever ännu idag och de är 2 år och 10 månader gammla! Önskar att min lilla söta B/Y clown och apa Zvullo kunde ha fått nå en sådan hög ålder. Men han dog av cancer i levern 1½ år gammal. Saknar dig min söta lilla ängla clown!
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
Skrillan sitter på fönsterbrädan och kollar ut, verkar jätte fascinerad. Jag tror nog hamstrar ser lite bättre än vad människor påstår :)
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Jag är i Stockholm! Haha, det är första gången jag är här på flera år, och första gången jag är här med bara syrran! Hääääärligt 😃
Min älskade lilla söta clown Shibo´s Em har börjat få ganska rejäla bebis bulor! Gammel gubben Prometheus viste nog vad han gjorde fast han var så ivrig på gröten att han skulle både på hubudet sidan och på rätta stället! Hahahaha… Den vilda gammla gubben på gröten! ASG
Imorgon ska jag, med väldigt mycket hjälp av min pojkvän och min lillebror, försöka fixa ett lock till den nyinköpta SAMLA-lådan… 😃
www.LesPhotos.blogg.se
Lucka till med locket!
Så himla härlig känsla! Sitter på tåget hem med en liten kanin som ska få flytta in hos mig😃😍 Så lycklig! 😃
#130 åhh jag vill också :D 😃😍😂💋❤️🌺
#131 Du får komma hit och hälsa på😛 Ääääälskar kaniner, har verkligen fastnat för de små knäppisarna! 😃
#132 Hehe, du bor för långt bort xD
Jag med! Hade en hyrkanin i några månader i somras, det var urhärligt! Jag längtar verkligen tills jag får skaffa kanin, om.. 4 år x) Jag sparar faktiskt redan pengar till det, 200 kr i månaden =)
På KiF letar en person efter kaninvakt i ca 1 månad för en fluffkanin (jag är inte mycket för fluffkaniner xD) och jag ska försöka övertala mamma att få passa den! Jag bor ju också i göteborg så det vore perfekt =)
Min favoritras är rex, spc castor 😍😍 Det gör det inte mycket lättare att en rexuppfödare bor 1 minut från mig..😢 Hon sa att jag får komma och hjälpa till med kaninerna när jag vill, men vågar inte riktigt xD Skulle bara känna mig påträngande…
Fast jag hade faktiskt två kaniner i somras.. Först hade jag lille Ior men han trivdes inte hos mig så då bytte jag till uunderbara Bella som var hur kelsjuk som helst. Det var dock skitsynd att hon bodde utomhus 😕
Lille fulsöta ior
Aaaw, så söta niner😍4 år är ju en ganska lång tid, men du hinner verkligen förbereda dig! Och så kan du vara kaninvakt på sommaren, det är ju jättekul🙂
Jag tycker absolut att du ska gå och hjälpa till hos den uppfödaren! Du kommer få hur mycket erfarenhet som helst ju! 😃 Jag tycker att det är roligt när folk kommer och är intresserade av mina djur, om jag hade varit uppfödare så hade jag gärna haft en liten lärling😛
#135 Ja dom är skitsöta!
Aa, men jag kommer troligen ha flyttat hemifrån om 4 år, hoppas jag hihi ^^ Jag tror inte jag får ha hyrkanin i sommar igen ;( Men jag håller på att övertala mamma om att passa en kaninen :D
Hmm.. skulle bara känna mig påträngande, men jag ska skicka ett meddelande.. xD
#136 Heja heja! 😃
Jag har gjort en tråd på kanin.ifokus åt min lilla tös nu, där finns massa bilder👍
#137 Ja, ska titta :D Har alltid tyckt att din nin var söt ^^ Så speciell teckning!
När jag var i Florida gick vi in på Walmart och dem har ju typ allt, de hade i alla fall en liten djuravdelning. Blev så ledsen av att se den, särskilt på hamsterfronten. De hamsterburar som såldes var såna här habitrailburar, fast de minsta av dem, det var ingen bild på att de skulle bli ihopsatta med varandra. På bilden levde hamstern utan något bottenströ, bara hamstervadd.
De hus som gick att köpa var bara små dvärghamsterhus. De största hjulen var 17 cm i diameter och det var de "stora" guld och gerbilhjulen..
Sen så sålde dem levande fiskar på den affären. Och det var några fiskar som blivit bokade, så de låg i påsar bredvid akvariumen. Och flera av dem var döda… De som levde tyckte jag så synd om, de bara simmade in i väggen hela tiden.
Om jag hade haft tid hade jag anmält affären, men jag var ju i USA och vet inte riktigt hur man gör där. Sen så har de ju helt andra djurlagar där :/
Mvh Alicia.
#139 Hemskt!!!
#139 Du skulle ha ringt till Floridas djurskydds polis och anmäst dem….De skulle ha kommit dit och inspekterat, fått en varning att skärpa sig…om inget skulle ha hänt då skulle de ha konveskerat alla djur samt affären skulle ha fått förbud att sälja djur över huvudtaget och kanske även lägga ner firman…
de har väldigt dåliga djurbutikslagar i usa.
vet . har i flera år kämpat med butiker i new jersey.
har sagt hur djuren bör skötas å tillslut började de flesta att ändra sej.
mitt argument till butikerna var att om de ändrar sej då får de sälja mer. alla ser ju vinsten framför djuren.
två butiker slutade med att sälja katter och hundar.
andra ändrade hundburarna och har inte inne lika många hundar.
gjorde små rum där folk kan sitta och träffa det djur de vill köpa. andra butiker började med att ha en vetrinär i butiken några dagar i v.
även andra tjänster började de med som kloklippning,pälsvård etc.
så att klaga kan funka.
om du är bra på engelska så ta å maila dom.
får de veta dina synpunkter då har de chans att bättra sej. får de inte veta hur du upplevde det så vet de ju inte å har svårare att ändra sej.
Slutade 10.40, skitskönt!! Ledig imorgon också :D
Jag slutade 12:50 idag :D
Bytt bild på min artikel, hehe 😊😛
Om ca 599200 sekunder ska jag hämta Luminous 😃
www.LesPhotos.blogg.se
Har inte Emma börjat föda tills i morgon så blir det ett veterinär besök. Börjar bli nervös här…
Det blev veterinär besök.. Emma födde 2 stycken döda ungar som hade dött i magenpå henne. genom röntgen bilder kunde det konstateras att Emma inte hade fler ungar i magen. Nu går hon på antibiotika en vecka ifall hon ev har fått imlamation på kuppen. Huvudsaken är att Emma mår bra och att hon fick fött fram de 2 ända ungarna som också var döda när de väl föddes, 5 dagar efter beräknad nedkomst.
#148 Vilken tur att allt gick bra ändå🥵 Synd om de små bäbisarna. Hoppas Emma klarar sig undan infektioner och andra hemskheter!

#148 Stackars liten. Men tur att du som uppfödare visste att det var dags för veterinär och hjälp. Har själv varit i den situationen med döda bebisar i magen:(
Hoppas hon mår bra snart igen!
Jo, Emma mår bra, hon är aktiv, glad och full av bus som om ingenting hade hänt. Har lagt antibiotikan i hennes vatten som hon har i vattenflaskan som vetten sa att jag skulle göra. Hon repar sig otroligt snabbt och fint. 🙂
Jo, jag har haft detta problem förut och även då blev dett veterinär besök, men det var med en helt annan liten dam.
Jag är dock glad att hon fick fött fram dem till sisst och att ingen operation behövdes.🙂
Ååå vad skönt att hon fött fram dom. Vad har du för hamster dvärg?
//Elvira
Med vänliga hälsningar,
Elvira
Aw Arne är så söt. Han blev jätteglad och pigg när han precis ätit lite mat och så sprang han runt på sin våning och hoppade och gjorde sånna glädjeskutt som kaniner gör. Jättesött. Och han pung har blivit stor nu 😃
Precis inrätt buren till Luminous, ska hämta hem honom i morgon :'D
www.LesPhotos.blogg.se
:)
//Elvira
Med vänliga hälsningar,
Elvira
Höll på att svimma i skolan idag, det var hemskt! Min naturkunskapslärare som är "beskyddande" tvingade med mig till skolsystern arm i arm så jag inte skulle ramla ihop, haha hon är jättesnäll 🙂 Fick kolla blodtryck och sånt, inte gjort det förut! Precis den dagen då jag ska hämta hem min lilla Luminous, har längtat jättelänge och haft en sån där nedräkningsapp på min mobil xP Men jag mår bättre nu så ska nog åka iväg snart och hämta honom ❤️
www.LesPhotos.blogg.se

Oj tur att det gick bra!
Jag höll också på att svimma fast igår.
Det var ren klummpighet av mig:) Det måste ha sett roligt ut.
Med vänliga hälsningar,
Elvira
#158 Ja, det var tur! Haha jaså, hur gick det till?
www.LesPhotos.blogg.se
Veeeet ni…? :'D
Har precis varit och hämtat Luminous, han är helt otroligt fin :D Han håller på att utforska sitt nya hem och han verkar redan älska sin trätunnel och sitt sandbad 😃
www.LesPhotos.blogg.se
#160 Fixa en tråd om honom 🙂
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
#161 så fort jag blir frisk och orkar sitta mer vid datorn bli det definitivt en tråd om honom med bilder osv! :D
www.LesPhotos.blogg.se
Usch, har sovit i 4 timmar och har nu 38,7 i feber 😕
www.LesPhotos.blogg.se
hehe…
#163 Usch så jobbigt😕 Krya på dig! 🌺
#165 Tack! Precis när jag fått hem min hamster och vill lära känna honom, nu kan jag knappt prata eller ta mig ur soffan/sängen :(
www.LesPhotos.blogg.se
#164 Lol xD
#167 😉😂
#164 Hahahaha, men Dubbel-Casanova då 😉.
Kom på en bra idé för några veckor sedan när jag tittade på Sveriges roligaste klipp, tyckte att en del klipp var lite halvtråkiga så jag ska själv skicka en video på Eternity. Det är en video när hon proppar i sig nötter sen pötsligt bara spottar ut dem igen 😛. Skulle vara kul om den kom med, då skulle hon hedras genom att få vara med på tv, haha.
Mvh Alicia.
Skickat lite påsk-hälsningar till lite folk :D♥
Sålt påskris men nu har jag blivit sjuk:( Här sitter jag och målar.
//Elvira
Med vänliga hälsningar,
Elvira
#171 Vad tråkigt, är fortfarande sjuk jag med, krya på dig! :(
www.LesPhotos.blogg.se
🙂Detsamma #172
Tack så mycket vad har du för virus/sjukdom?
//Elvira
Med vänliga hälsningar,
Elvira
#173 Tack, jadu, det har varit en hel del samtidigt! :O Började med halsont, gick över i illamående och sen höll jag som jag nämnt tidigare på att svimma i skolan, sen fortsatte halsen att göra ont och gör det fortfarande, fick feber, blev förkyld.. ja, ungefär det! :/
www.LesPhotos.blogg.se
www.LesPhotos.blogg.se
Gnäll. Min sambo gick upp kl halv 6 och nu kan jag inte somna. Inte jätte pigg på att gå upp. Det är kallt och min klocka ringer inte fören kvart i 9. Hade gärna sovit mina extra 3 timmar. Hade svårt att sova igår eller ja hela veckan. Men ska till jobbet sen och eftersom jag jobbar i stall och varit hemma hela veckan ska det bli kul att se hästarna igen. Säkert därför jag inte kan sova. Har saknat hästarna
Anna och taxen Max
Oj har ni sett på blocket!! En snubbe säljer sina guldhamstrar för 30 kr styck finns i göteborg så fruktansvärt!
Vill bara skälla på honom😡
//Elvira
Med vänliga hälsningar,
Elvira
Spela roll om priset är 10 eller 500, sålänge man säljer till rätt hem och har bra djurhållning

Priset spelar ju mindre roll. Det jag reagerade på var att samma person säljer en hona på 4 mån pga att de inte har plats längre. Undrar om det är mamman.
mmmm
//Elvira
Med vänliga hälsningar,
Elvira
Vet ni om det är farligt för hamstrar att gnaga på siliconlisterna i badrum?
Det är vel det eftersom silicon är en slags plast
//Elvira
Med vänliga hälsningar,
Elvira
Igår rymde hamstern. Jag hade han i rasthagen och gick till vardagsrummet för att titta på tv, glömde helt att han va i rasthagen, har var ju så tyst. Glömde dörren öppen, så där gick hamstern ut. Han gick runt i hela huset, helt själv. Så kom han till tvättstugan, och tog in sig i skåpet där vi har tvättmedlet. Jag och min syster hörde att det var någonting som lät där igår men jag hittade honom inte så jag gick och la mig. Imorse kom stackars rädda mamma inrusandes i mitt rum med hamstern som hon hittat i skåpet. Han var blöt i rumpan för han blev så rädd när mamma hittade honom att han kissade på sig. Tur att jag fått mamma att inte vara rädd för hanstrar längre, fastän dom är äckliga ibland. Men nu är han tillbaka efter att ha slaktat och gjort sönder några diskborstar och gjort sönder ett paket tvättmedel. Lilla hamstern :')

Undrar om jag kommer att tröttna på Comhem reklamen med hamstern nån gång? Lika söt fortfarande:)
#184 Hahah jag såg den precis, såå söt xD
oj :)
//Elvrira
Med vänliga hälsningar,
Elvira
Puh, måste sluta få sådan panik över allting… Gjorde om i Lumis Bur och när jag höll i honom såg jag att han saknade päls på ena sidan och fick verkligen panik, tills jag insåg att det förmodligen var doftkörteln som syntes rätt bra där. De sitter väl på sidorna? Puh, är så orolig för att något ska hända honom 😕 ❤️
www.LesPhotos.blogg.se
Ja dom sitter på bakbenen :)
#188 Okej tack, då måste det vara den som syns! 🌺
www.LesPhotos.blogg.se
Tänkte bara skriva att jag har skaffat en youtube kanal bara till hamstrarna! Kika gärna in där (och prenumerera…) ;-) http://youtube.com/user/Djurlooover?feature=guide
Jag kollar!:)
Mvh Elvira
Med vänliga hälsningar,
Elvira
#191 :)
Var så lite:P:)
Mvh Elvira
Med vänliga hälsningar,
Elvira
Åhhhh på måndag åker jag till sthlm och på tisdag ska jag på justins komsert!! E SÅÅ TAGGAD!!!!:D
Älskar min lilla Lumi så himla mycket, är lite nere just nu och så kommer han på en gång och vill upp i handen när jag sätter mig vid buren❤️
www.LesPhotos.blogg.se
Naww så gulligt.
Mvh Elvira
Med vänliga hälsningar,
Elvira
Ja :') ❤️
www.LesPhotos.blogg.se
#195 naaaaw!
#198 Djur kan verkligen få en på bättre humör 😊
www.LesPhotos.blogg.se
#199 alltid!
Vilka fler var på Justin Bieber? Jag var där igår, det var helt klart det bästa jag någonsin gjort.. i'm speeachless..
#201 Jag var inte där, men flera av mina kompisar. :) Så jag har sett en massa videos och så. :) Förstår verkligen att det var helt otroligt Paulina. 😃
Wow, grattis gammelman!🎁🎈
vill köpa en guldhamster finns det några uppfödare i skåne i närheten av helsingborg har letat som en tok men nääää
Nu har Paul Van Dyke somnat in! Han blev 3 år och 6 dagar gammal. 😕
#207 Nämen liten, beklagar!🌺 Han kom upp i en rätt imponerande ålder i alla fall.
#208 Jo han glordedet. En av de få hamstrar jag haft som blivit över tre år gammal.
Syrran färgade håret rött ikväll, så då färgade jag håret under min ena arm rött också… Haha😂
#213 Jag ser framför mig hur man lyfter upp hamstern och det bara rasar sand… Uuh! 🤐
#214 Nejdå ^^ Man tar ju upp hamstern och så får man väl hålla den över buren och borsta bort sanden innan man bär iväg den.
Åh att jag aldrig kan hålla tyst. Jag har så svårt att inte kommentera när folk skriver sågidiotiska saker. Till exempel skev en kompis på Facebook att han tyckte folk skulle förstå att de som kör lastbil inte ser bakåt och att han kört in i två bilar eftersom han inte sett dom. Inte hans fel alls. Han och jag har diskuterat detta flera gånger och ändå kommenterar jag att det trots allt är hans uppgift att hålla koll även i död vinkel. Varför kan jag bara inte vara tyst när jag vet att han aldrig kommer fatta. Tack vare honom är jag livrädd för att köra i närheten av en lastbil! Ser varje gång hur dom prejar in mig i mitten räcket på motorvägen.
Anna och taxen Max

#218 Va söt!🙂
Dags för 2 ridlektioner, hoppning! Yay :D Och sedan ska jag åka och köpa en moppe, ihh :D
Ska på konsert ikväll :D Och igår var jag på hockey VM, massa bilresor till Stockholm nu haha 😃
www.LesPhotos.blogg.se
Dags för ett nytt klotterplank tror jag. Jag är ju inte Medarbetare här längre så jag kan inte göra en ny jue… *paniken stiger då jag ser att tråden har måånga inlägg* 😮
_
#222 jepp, det är väääldigt jobbigt när det är såå många inlägg och man ska längst ner! Är ju tyvär inte medis heller ;)
#222 När slutade du som medis?? :((
Åhh jag bara ÄLSKAR min prao!! Det är underbart! Jobbar på stall, och även om jag får göra grovarbeten som mocka hela stora paddocken, alla boxar&spiltor och sopa hela stallet så är det uuunderbaart ♥♥
Och jag har hittat min lilla girlfriendo! Vi är ett hihi :* Hon heter Akka, men jag kallar henne akka pakka sakka lakka hahah ♥