Hjul till guldhamster.
Jag har fått ett gallerhjul som är 18 cm (mätte rätt över), men är nu osäker och det är ett så bra Hjul att ha. Har läst mycket negativt om gallerhjul och undrar nu om det finns något jag kan göra för att fixa det hjulet så det blir bättre eller måste jag köpa ett nytt?
Tack!
Jag tycker inte dom är så bra för dom låter hur mycket som helst med hamstern springer i dom
Redhood: Vilket sorts gallerhjul är det? Kan du länka eller sätta in en bild?
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
Kanske ska säga att mattan är heltäckande så att inga små tassar ska kunna fastna i gallret :)
Ett sådant Hjul är det.
Tror jag köper ett nytt för litar inte på det :)
Jag gillar de hjulen, jag har ett sådant fast min är i storlek 23-24.
Så det är inget problem med själva hjulet då? Bara det att det skulle vara större?
Japp :)
Okej tack så mycket! :)
#16 Jag har ett precis sånt! :)
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
Om man använder en springboll då? Är det något speciellt man ska tänka på då? :)
Den jag ska köpa på fredag kommer inte vara jättegammal så ska tänka på att inte använda hjulet direkt då :)
Hamstern ska jag köpa från en familj som fått 12 ungar nyligen :) En kompis köpte från dom för några dagar sedan och hon är jätte nöjd :)
Huset vet jag även att jag måste köpa nytt innan för det jag har kommer inte ens en guldhamster in i, haha.
Okej, vad kul! Lycka till med din hamster :D
En guldhamster kan faktiskt komma in i små hål, fast ifall det är så små hål så är huset oftast inte lagligt.. :P (ville bara säga lite rolig fakta xD)
Tack så mycket! :D
Köpte det på djuraffären, klart den kan säkert komma in men känner att huset är för litet :/ Vill att min älskling ska få ett perfekt hus :)
Såg en på min lokala djuraffärs hemsida som är 30 cm.
det är superbra!! köp den om du har möjlighet säger jag bara :)
Det ska jag! :)
Haha Ulrika, runt papperskorgen, stolsben, saker som står på golvet. ALLT går att springa runt, det är till och med bättre att springa runt hjulet än i det ;)
Hade stora förhoppningar att kotte nummer två skulle använda hjulet men inte då… Dyraste chinchillahjulet jag kunde hitta köpte jag också. Suck…! :)
2# Smörj med rapsolja, ev flytande honung ;D Låter i princip ingenting alls :) Men rekomenderar de där mattorna som någon nämnde, så att de inte skadar sig :)
"After every storm, comes a rainbow" 
Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi
Har sett vissa bilder där man bara sätter ett papper bakom hjulet, räcker det eller måste man köpa till något? :)
hmm. papper .. jag vet inte men det lät konstigt med papper, även hamstrar kan ju få papercut :P Gör sönder en tröja och klipp till tyg om du inte har hemma, och gör två hål i varje ände och knyt med något :P
"After every storm, comes a rainbow" 
Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi
Okej jag kan se vilket jag skaffar och sedan så får jag ta tröja eller något sådant :)