Hamster hjul används inte
Hej!
Jag har ett problem med min hamster. Hon vill ut nästan hela tiden när hon är vaken, det är inget större problem för jag försöker att ta ut henne så ofta jag kan. Vi har ett Hjul i hennes Bur men hon använder det inte. Vad tycker ni att jag ska göra? Eller ska jag göra något eller bara ta ut hjulet eftersom att hon hellre vill ut än att använda hjulet?
Tacksam för svar.
Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com
Okej tack! 🙂
Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com
Min hamster vill också ut helatiden när vi är i samma rum, kanske är din hamster bara sällskaplig :)! men som den tidigare skrev, se till att ha ett bra Hjul som hamstern kan springa bekvämt i :)
jag har ett jätte bra Hjul det är som en sådandär boll som man kan sätta ner dom i på golvet o låta dom springa fast de sitter fast men hål så dom kan gå in i :)
Aldrig sätt min hamster SPRINGA SÅ FORT 😂
Ta ut hjulet, tar onödig plats ;)
Och ta ut henne mer om hon vill ut! Hon tycker du tar ut henne för lite. Hur länge får hon komma ut per dag? Hur rastar du henne? Rasthage? Ifall du har det kan du ha ute många fler timmar än vad hon redan får komma ut. Min hamster nöjer sig inte bara med en timme, minst 3 för att han ska bli nöjd!
Det är jätte praktiskt att ha en liten rasthage där hamstern kan få springa av sig ordentligt, busa och göra sig av med överflödig energi. Gnaga, klättra lite, krypa i tunnlar och annat skoj!
Har man dem mest på sängen, att man sitter med dem i soffan osv så är det oftast inte tillräckligt, iaf inte om man har en lite mer aktiv hamster. Då är en rasthage perfekt. Dels för att hamstern får utlopp för all sin energi- och dels för att du själv kan göra annat medan hamstern är ute (man behöver inte sitta med den och hålla koll 100% av tiden)
Så det är varmt rekommenderat :)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Man kan ju också köpa en "springboll" till de hamstrar som kanske inte är lika tama m.m. Min hamster älskar att springa i den! :)
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
#7 gör mina med! Behöver bara visa bollen så går de in och väntar ivrigt jag skall stänga locket och sedan sätta bollen på golvet så de kan springa runt hur de vill. haha
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
Jag har en springboll som sitter på en ställning som Hjul. Roffe gillade sin springboll så gissade att han skulle gilla en sån boll på ställning att springa i. Den jag har är gigantisk och tar upp mycket plats med han brukar använda den på nätterna. TS, hur gammal är din hamster? Den är kanske förlite för Hjul? Jag tror det kan vara bra att ha ett Hjul även om det tar plats och kanske inte används. Om hon vill/behöver springa kan det vara bra att ha möjligheten. Men som någon skrev tror jag hamstrar gillar vissa Hjul mer än andra eller sånt tefat. Om hon får komma ut och springa mycket så spelar det kanske ingen roll. Tycker mest att möjligheten borde finnas.
Anna och taxen Max