Beskriv eran hamster
Ja, här kan ni lägga upp en bild på din/dina hamstrar och beskriva dem och berätta lite om dem. =)
Jag kan börja: Sigge är min hamster han är 6 månader. Jag har haft han sedan december. Han är köpt i djuraffär, på Grizzly. Han är ganska blyg och försiktig av sig men det blir bättre. =) här är en bild på honom.
1# TACK din var också jättegullig! =)
Detta är min hamster Melwin, Melwin fyller 1 år den 29 April.
Melwins personlighet är väldigt gosig, älskar att ligga i mina tröjor och sova med mig, somnar helst i en ficka på en skjorta till exempel!
han är inte en hamster som har svårt för att sitta still, men busar ja liv i honom blir det full fart!
biter också sönder alla hans leksaker hela tiden, så finns ingen ide att köpa mjuka saker till denna kille inte, nyfiken när han kommer ut ur buren, sover väldigt mycket på dagarna och vaknar inte fören kl 3 på natten vilket är lite tråkigt, haha!
Melwin är köpt hos en uppfödare från Örebro, men nu mera bor han i vargön med mig!
MELWIIN <3 Han är så gosig hihi :3
Yuki är väldigt tam. Lyssnar till min röst och är totalt orädd för allt. Han är inte så gosig, men man kan lyfta upp honom utan förvarning totalt utan reaktion och knäppa med fingrarna när det är "aja baja kom hit!".
Han är väldigt intelligent:) Det bästa han vet är att få en äggpåse, sådan där i prassligt papper från ICA. Han håller på med den heeela natten då. Sedan älskar han att få nytt i buren. Han är väldigt kontaktsökande och står på bakbenen och lyssnar när jag pratar med honom. "Mamma släpp ut mig!"

Macy har inte bott hos mig så länge, men jag börjar lära känna henne nu. Hon är lite ängslig åt snabba rörelser, men börjar bli tryggare i sig själv. Det bästa hon vet är att få springa fritt på golvet - har aldrig sett ett djur springa så fort!
Hon är ett riktigt matvrak och äälskar att gräva i sin jordlåda tills hon ser ut som en smutsig liten mullvad :3
Hon är också vääldigt smart. Hon klättrar på precis allt, och har lärt sig utantill hur man klättrar upp i min säng via sänghimlen a lá Tarzan.
Hon tycker inte om att bli upplyft eller hållen ordentligt men det blir bättre för varje dag, till min lycka. Igår fick jag hålla henne en bra stund innan hon bestämde sig för att nej, nu vill jag ner.
Hon är gosigare än Yuki, speciellt när hon är trött. Första gången hon fick vara ute ur buren somnade hon till slut i ärmen på min hoodie.
Gooos!

Tesla är en riktig busunge som alltid vill ut ur buren om kvällarna, och när jag inte har henne ute så klättrar hon i princip på väggarna. Stoppar man ner armen klänger hon sig upp ur buren. 😃
Här om natten lyckades hon rymma. Jag vaknade kl 4 på morgonen av att hon kröp på min rygg 😛
Hon är himla nyfiken, allting ska nosas och smakas på. Hon är nu ca 9-10 månader gammal och det tog ett tag innan hon blev så vågad. Det har kommit de senaste veckorna faktiskt, tidigare var hon mer skygg.
Här är en några månader gammal bild på henne då hon var relativt nyinflyttad här.
det är så kul att läsa om andras hamstrar =)
Jag har 12 hamstrar och älskar alla lika mycket, men min favorit är nog ändå Yesungi. Hon är två år en fyra månader och hon var den första hamstern jag skaffade för att avla. Hon har haft två kullar och tillbringar nu tiden med att sova. Hon är inte lika pigg längre och är därför den mest gosiga av mina hamstrar. Men när hon var yngre var hon ett iktigt litet energiknippe. Hon är silversvart med fläckig mage. Har dock ingen bild på henne på den här datorn. Hon gillar att äta knäckebröd och köttfärs.
Kimberly!
Denna tjej är nog den snällaste guldhamstern jag träffat. Hon har aldrig satt tänderna i någon som hållt i henne och hon bara älskar att få vara uppe på axeln och mysa.
Hon är lite av en inrednings designer, då den bursinredningen jag alltid gör åt henne aldrig duger så hon möblerar om helt och hållet själv.
Att gnaga är något hon finner otroligt roligt, men inte på de "vanliga" ställena som t.ex huset, leksaker o dyl utan Kimberly gnager sönder buren istället. Att jag gett henne massor med tuggvänligt i buren struntar hon fullständigt i, burplasten på hennes duna är och förblir bäst. Detta har gjort att buren är ihoplappad lite här och där och jakten efter ett stor akvarium för billigt pris är igång…
Men hon är ändå än älskvärd tjej som står mamma nära hjärtat! Vi båda saknar varandra lika mycket när vi är ifrån varandra, min mor har berättat att när jag åker hemifrån så brukar Kimberly spendera sina vakna timmar sittandes på taket och vänta på mig, istället för att som vanligt busa runt och förstöra saker, skruttan!
❤️ Älskade husdjur
åh så fin hon är :'>
Här har vi Sulfidas Genesis.
Varför jag valde just denna bilden är för att det är så typiskt henne.
Hon älskar att gräva, speciellt i jord.
När hon är klar så brukar hon ha gått från creme, till någon konstig brun nyans :S
Hon älskar också att riva hela buren och bita sönder allt, därför är allt i buren i antingen, papp, trä eller porslin (förutom själva samla lådan).
Hon är lite som en katt, hon vill ha saker på sina villkor, och man måste vara lite mer försiktig med henne.
Hon har så mycket energi i kroppen så fort hon vaknat, att hon behöver få komma ut och springa ganska länge.
Full fart på tjejen helt enkelt, även fast hon nyss vaknat så kör hon på nästan högsta växeln ;)
Här är McQueen, han kommer från Louise's uppfödning (Lojs på forumet som nu har Ablazings).
Så fort han är vaken så går han till sin toalett och fixar frillan, sen sitter han och försöker få kontakt med någon i rummet.
Han vill vara med hela tiden, han älskar att gå runt på upptäcksfärd. Då sitter han bara i handen så går man runt i lägenheten, det är tydligen jättespännande då han sitter helt stilla.
Han är lugnare än Genesis och stannar gärna för att lukta på allt. Han har en tuppkamm som är väldigt viktig, klappar man på den så får man en sur blick sen springer han iväg och fixar den.
vad söta alla hamstrar är! <3 =)
Detta är min hamster.. Vet inte riktigt vad han heter, men Sigge iallafall- eller Arne.. Fast jag säger inte hans namn till honom, det är bestämt att han ska heta Sigge men sedan blev det Arne osv. Kallar honom för "sötisen", "bebis", "gosig" m.m. Han är jättesnäll, dock inte så gosig men han är nog inte så gammal:)
Jag fick honom från djurskyddet som räddat honom. Han var skygg i början men han har nu blivit jättesnäll, aldrig bitit mig. Jättesöt e han ♥ Haft han i snart 1 månad (fick honom 4 mars).
16# oo vad gullig! =) och bra att du hjälpte honom eftersom att han var ifrån djurskyddet =) Min heter också Sigge och dem verkar ha samma teckning fast inte färg =)
Det är så kul att läsa om era söta hamstrar! =)
Tingeling är riktigt snäll och lugn! Faktiskt en av dom lugnaste hamstrarna jag har haft! :D Däremot är hon lite tunnare än andra hamstrar. Hon brukar nöja sig med att ha ett Hjul att springa i men blir alltid jätteglad över att få komma ut och springa i mitt rum! :-3
Hon har fått 1 kull och är en ganska bra mamma! Hon älskar värkligen att klättra på mig och brukar göra det när hon är lös xd
Älskar värkligen Eidas färg!! Hon är lite stirrigare och kan få lite dampryck ibland! Tex så när jag har henne lös i mitt rum och när jag sitter på golvet så kan hon få ryck och attackera mina fötter! Hmm, ingen aning faktiskt varför hon gör det >.< Men hon har attackerat mina fötter ett antal gånger, min mammas fötter och min kompis fötter x) Däremot så har hon blivit lugnare sedan hon fick ungar! :0 Haha, hon kanske bara ville ha några barn att ta hand om xd Nä men jag vet inte!. I övrigt är hon en väldigt fin och snäll hamster med mycket åsikter och hon äter det mesta! Hon är definitivt INTE kräsen iallafall min lilla tjockis :-3
Hennes fullständiga namn är Eida rax!
Jag har just nu bara en hamster, men om fem veckor kommer jag ta hem en av hans ungar, eller ja två eftersom min syster ska ha en.
Men vi får ta och presentera Mio nu!
Mio är 9 månader snart 10 månader.
Han kommer från Chateaus B-kull och står som Chateaus Benjamin.
Han är silvergrå långhår men jag klipper han eftersom att skräp fastnar och han får tovor.
Jag skulle egentligen fått stamtavla och registreringpapper på honom tror jag.
Men dom var inte klara när jag köpte honom så skulle fått dom efteråt men det blev inte av.
Mio är lugn och gosig, men han är även en riktig buse!
Han trivs bra med barn och är väldigt accepterande av barn.
Han är social och ställer sig alltid och lyssnar när han är ute och hör min eller min flickväns röst, han kommer fram till en när han är ute och ligger gärna och gosar.
Han är inte så social när han är i buren och är lite mesig när han är i buren, men ibland är han jättesocial och kommer fram när man pratar med honom.
Han är min lilla gullgegubbe :)
/Alexander
Detta är min dvärghamster Kiwi. Han är köpt på djuraffär (tyvärr), men han blev handtam väldigt fort och älskar att kolla ut över mitt rum! Han är inte den hamstern som vill gosa direkt. Kiwi är mest för att utforska! Sapphire, heter färgen. En väldigt mörk en. Vemsomhelst kan stoppa ner handen i buren så kommer han fram :). Han vill nästan aldrig vara still men jag har fått några bilder på den lilla sötnöten!❤️
Han är min lilla tjockis! 72 g på en dvärg är kanske lite mycket…😊
//Selma
Stay strong, whathever they say.
Jag heter Busan och är nu 1,5 år gammal. Matte köpte mig på en djuraffär i Södertälje en kall vinterdag. När jag var liten så var det bästa jag visste att hitta sätt att ta mig ur buren eller att lära mig hur man öppnar en springboll 🙂. Att klättra i burtaket var också min stora hobby. Jag älskade mina bollar och ville gärna springa i timtal. Till slut blev matte lite sur på att jag hade sönder bollar och gjorde en rikigt rolig rasthage. Nu på äldre dagar tycker jag om att gräva i rasthagen och massakera påslakanet som ligger i. Det ser så roligt ut när det är konfetti överallt . Jag kräver även färsk mat morgon och kväll, annars kan man ju inte njuta av livet 🎧. Nu när jag är en mogen hamster tycker jag om att vara med matte. Att använda henne som klätterleksak och att ligga hopkrypen på hennes fötter är härligt!! Det är också sååå mysigt när jag är nyvaken i huset och matte kommer och klappar på mig. Då vet jag att matte älskar mig! 😍
Hej på er alla!! Jag heter Smulan nu, men hette tidigare Poppy. Jag kom hem till min nya matte och hennes Busan för ca 1 månad sen. Jag är 6 månader och full av spring i benen. Jag vaknar tidigt på em bara för att då får jag vara uppe riktigt länge och springa i bollen. Att klättra och kela är mina andra favortithobbys. En annan hobby är att spara så mycket jag bara kan i mitt hus. Matte suckar varje kväll när huset ska städas, men jag vill ju ha allt nära mig!! Vem vill gå ut från huset bara för att hämta mat om man blir hungrig mitt i natten? Jag förstår att matte tycker om mig för hon pussar mycket på mig 😍.
Har en 4veckors gammal hamster, som fick namnet Maximus!
Han är väldigt tam för att vara så liten. Han älskar att sova tätt intill mig och han älskar att springa i sitt hamster Hjul. Han springer för full och kan springa väldigt länge. Han är också väldigt äventyrlig, ska alltid undersöka allt. Lukta och titta, sitta och ligga! Haha!
Goare 4veckors hamster kan man inte ha! ;)
Hälsningar / Josefine och Maximus!
ååå….gud så söta alla hamstrar är! =)
Oj *ärtor inte ärtsoppa ;)
29# hihi😉
#31 Haha, Mc Muffin! Gulligt namn
😉
#32 han tackar :D Han heter egentligen till och med Mc Muffin Fluffin men ja, det är förlångt att säga ^^
Ååååh, vad sött! :D
Jag är Skrållan, en livlig tjej med stark personlighet som är hela 1 år och 4 månader.
Jag är mysig och gosig men väldigt envis och bestämd samtidigt.
(När jag väl bestämt mig går jag inte att stoppa).
Jag kom till matte dagen efter nyår 2012 och var 5 veckor gammal.
Stort nalle huvud hade jag med pyttesmå gulliga ögon så man bara smälter.
Älskar att äta men även att springa iväg på mina egna små äventyr.
Matte tycker jag är lite galen men hon älskar mig ändå <3
Dem flesta tycker jag är fet men jag tänker mig bara som en + modell ^^
Jag äter kex :P
sånna kex är inte bra för din hamster. massor av socker i vilket inte är bra!
ge typ Barnmat ist
#36 hon fick bara en liiiiten smakbit , har bara gett henne det en gång (då jag inte visste lika mycket som nu) har aldrig gett henne liknande saker sedan dess ;)