Bada hamstern
Hej! Igen ^^
Jag har gått och grubblat på detta i snart en månad…
Min kompis har en hamster, och hennes hamster har inget Hjul (hon ska köpa). Så hon tar en "plopp" Och sätter den i handfatet. Sen tar hon och fyller handfatet halvt med ljummet vatten och sedan låter hon sin hamster simma. Hon har uppsikt över den hela tiden. Och ser till att den inte får vatten i öronen.
_Är det farligt? Svara snabbt!
Jag tänkte göra det, men jag ville höra från er först!_
Kaniner, Degusar, Hund, Katt, Möss och Hamster
Älskar er mina älskade djur!
Varför i hela fridens namn vill du göra det? :)
Det är väl en tumregel att man inte badar gnagare? De ska ha sandbad i så fall, inte vattenbad. Att blöta ner djur som inte är ämnade att bli blöta är att utmana ödet. De kan ju bli sjuka :)
Hamstrar ska inte simma, även om dom kan, dom ska ha chinchillasand i sin Bur. Det är sanden dom tvättar sin päls med, inte vatten.
okej! då vet jag!
Kaniner, Degusar, Hund, Katt, Möss och Hamster
Älskar er mina älskade djur!
Det är livsfarligt!! Man ska Aldrig bada en hamster!
Oj oj, låter inte alls bra.
Jag har badat Yuki försiktigt 2 gånger efter att han hde rymt och varit borta i 4 dagar. Han var full i olja när han kom tillbaka för han hade krupit runt i ventilationssystemet i min byggnad. Bättre att bada honom än att han hade slickat i sig det. Om man nu MÅSTE bada hamstern är det dock EXTREMT viktigt att den blir HELT torr innan man sätter ner den i buren. Jag fönade honom (ej för varmt så klart), vilket han till slut uppskattade. Var rätt kul att se .. han satt och tvättade sig samtidigt haha. Men ja, regelbundet bad, aja baja.