Bilder och information om Offe
Hej på er!
Den 29 december 2012 så skaffade jag mig en hamster. Det blev en dvärghamster som jag döpte till Ofelia men i vissa fall kallar jag henne Offe. En otroligt söt och lugn (ibland kan tilläggas!) liten tjej. Som vissa kanske vet så skaffade jag bara en, hon var ensam hona och jag tänkte att det ska nog absolut inte vara några problem att skaffa en kompis till henne om jag bara har tålamod, men jo.. Ofelia blev en helt annan hamster när jag lät henne möta en annan hona. Hon skulle ha högst rang i buren och var otroligt arg. Efter en vecka gav jag upp, och prövade med en annan hamster ett tag efter, men samma sak där… Jaja, tänkte jag, samtidigt som jag funderade på om det någon gång fungerat med en annan hamster så kanske det blivit bråk senare och då hade man fått seperera dem igen.
Nog om det, nu är hon snart 5 månader gammal och hon ska snart få en större Bur och ett Hjul. Hon har en sådan underbar personlighet även om jag köpte henne från djuraffär hade jag i princip kunnat få vilken hamster som helst, men nej… Hon är helt underbar! Tänkte bifoga några bilder också för den intresserade. Hade även varit kul att ta kull på henne men är väldigt osäker då jag ej vet hennes bakgrund…
Åh så himla underbart söt!
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund