Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållninghybrider
Läst 764 ggr
Andreauuu
0

Hamterhona 3 månader 103 g

Hej!

Jag vet att det är väldigt olika vad hamstrar väger. Min hona på 3 månader väger ca 103 g, är det vanligt? Tacksam för svar :)

Emmyz
0

Jag har en hamstertjej här hemma som är 2 månader och en vecka och hon väger ca 110 gram. Men sen vet jag dessutom inte om din hamster är från uppfödare eller ej. Hamstrar från uppfödare brukar väga mer :) Men jag tror din hamster väger normalt! Är så svårt att säga, vissa hamstrar är små, vissa är stora. Men man brukar ju kunna se så att hamstern har bra hull och inte är underviktig iaf:)

Mvh EmmyBlomma
medarbetare på Svenska Hamsterföreningen ifokus

min campbellsuppfödning ♥Eldängens

Andreauuu
1

#1 Skönt att höra!

Glömde säga att hon är en guldhamster och köpt från en uppfödare.   Jag vet inte ännu om hon är stor eller liten till växten.

Eller vet du när dom växt klart?

Kanske ska ge henne lite mer mat, få upp henne några gram till ;)

Zaviie
0

Min ena hona på snart 4 mån vägde 153 gr för en månad sedan vilket jag tycker är mer normalt, men det innebär ju inte att det är något fel på era hamstrar, bara att min kanske är ur större linjer? Nu är föräldrarna till denna tös inte superstora, men har större mor/farföräldrar.

En annan 4 månaders hona väger idag 157gr, är alltså lite mindre än den första, denna har stora föräldrar. Vet inte vad denna vägde för en månad sedan.

Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på  Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se