Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 787 ggr
Anonym
Anonym
0

Hur ofta..?

Hur ofta kan man ge sin hamster Barnmat och annan tjock mat utan att hamstern ska må dåligt?

jossa5
1

2-3 gånger i veckan kanske. Det beror ju på hamstern lite grand. Är den tjock är det bättre att ge grönsaker och sådant, och tjock mat kanske bara nån gång ibland. Men är hamstern väldigt smal och skulle må bra av att få lite hull kan den ju få lite mer. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Cafesinner
0

Ett par gånger i veckan. Det beror på vad de får i övrigt + hur mkt motion de får. 
Min Yuki får mkt motion så han kan få kanske 3 ggr i veckan för att han ska hålla hullet.

Hamsterlycka
0

Mina får varje dag. :) De tjockare får bara lite och de andra mer. :)

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Fiona1234
0

Mina får också nästan varje dag , oftast varje dag :)

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Frosstis
0

Tja, Barnmat är rett fett (eller? Kanske onyttigt bara) så jag skulle inte ge varje dag. De flesta hamstrar blir tjocka av det men du får kolla hur din hamster klarar det.

-Idaoh-
0

Kortsagt , Ju mer motion ju mer mat ;)

Precis som människor , Kalorier in , Kalorier ut :) Blir de mer mat än motion blir man "fet" :)

Be-Bopz
0

Några av mina får varje dag, mina gamlingar och de jag tycker behöver mer av det :) Sen har jag de som bara får ngn gång/vecka.

Hamsterlycka
0

Menade ju alltså att dom får någon form av människomat varje dag. (potatis, pasta, ägg, gröt, välling, Barnmat osv)

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Wellcraft
0

Mina får också varje dag med vissa undantag, oftast är det ris, potatis, pasta, broccoli, ärtor, äpple, ägg eller Barnmat som står på menyn.

Mina hamstrar får gå ut ur buren som de själva vill och har ett stort varsitt rum att springa i, vilket alltså betyder att de är i mer behov av Färskmat än hamstrar som inte motioneras lika mycket.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Fiona1234
0

#9 Vad coolt att de får spring ut när de vill haha :D ( kanske bara jag som tyckte xD )

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus