Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 1736 ggr
Frida B
0

Välkommen hem Cindy :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Är ny här sen några timmar tillbaka, och även hamsterägare sen lika många timmar tillbaka till en liten hamsterfröken vid namn Cindy :) Har aldrig haft hamster tidigare, så det här ska bli riktigt kul. Har bara haft marsvin tidigare :)

Tänkte höra om någon vet vad Cindy är för färg? För som sagt, jag har ingen aning haha! Bilden är några minuter gammal, och inte så bra…

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

• Redigerat 2021-06-06 11:17 av Herveaux
Frida B
0

P.S jag vet att hjulet är riktigt litet, ska köpa ett nytt till helgen

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

FiffiLiina
0

Hon ser ut att vara normalfärgad bandad dominant spot korthår :) Du får gärna lägga in en bild på ryggen sedan så kan vi avgöra om hon är dominant spot och bandad eller bara dominant spot. Har hon mycket vitt är hon bandad och dominant spot :) Sööt är hon och det är en sak som är säker :)

MVH FiffiLiina

Frida B
0

#2 haha okej, får ta och lära mig alla dessa färger :p ska ta en bild imorn, vill inte ta upp henne idag då det blir stressigt för henne :)

ja visst är hon :)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

FiffiLiina
0

Näe det förstår jag:)

MVH FiffiLiina

UlrikaD
0

Väldigt söt tös:)

Helt klart en Nf d.s bandad kh. Alldeles för mycket vitt för att bara vara bandad.

Lycka till med henne!

Frida B
0

#5 både hon och jag tackar :) eh, för någon som bara har koll på marsvin.. Vad betyder bandad, dominant spot? och vad menas med normalfärgad? Blir väldigt förvirrad :s

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Gerro
0

Väldigt fin! Och färg hjälp har du fått från svaren ovan ;)

Men hur gammal är hon?
Hamstrar ska inte ha Hjul förens dom är 5 månader gamla :)

UlrikaD
0

Bandad betyder som det låter:) Hamstern har ett vitt band runt magen. D.s=dominant spot betyder att hamstern har vita fläckar på kroppen. Normalfärgad är den "vanliga" färgen på hamster, alltså brun,

Här har du en sida med en del bilder på olika hamsterfärger.Skrattande

http://www.hamsterforeningen.se/guldhamster-1895075

Frida B
0

#7 hon är sex eller sju månader :) hon är en omplacering, hon skulle blivit ormmat annars :(

#8 jahaja, tack för länken!

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Gerro
0

Okej men då ska du kunna ha Hjul :)
Usch.. Räddade min hamster Tindra från att bli ormmat :(

Frida B
0

#10 usch ja, hemskt :( men känns bra att rädda dom små liven :)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Gerro
0

Ja det gör det ju! :)
Min lilla skrutt är två år nu<3

Frosstis
0

Oj vad fin hon är! Lycka till med henne :D

Frida B
0

#13 tack så mycket! :)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

juliino
0

Hon är jätte söt!
Hoppas det går bra för er :)

Och roligt att se dig här inne Flört

Frida B
0

#15 ja visst är hon, men tjurig och o så osäker! Hehe visste inte att du höll till här inne också ;)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

juliino
0

#16 Läste att du blivit biten Obestämd Hoppas ni lyckas lösa det.

Jag kikar in ibland :) Har tre Guldisar själv men var mer aktiv här förut. Har haft en liten tjuvparningskull och då fick jag mycket hjälp här inne :)

Frida B
1

#17 ja, har haft lite problem med henne men nyss kröp hon faktiskt upp i handen helt självmant :D

jaha, ser man på :)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Frida B
0

Lille Cindy ligger just nu och sover i sin 0,5 kvadratmeters stora (lilla enligt mig) Bur, intet ont anande om vad som komma skall… Imorgon ska jag nämligen inreda hennes nya Bur! Det är en plastbur (inte en gallerbur med andra ord) som är 66x40x31 (tror det ska vara 0,82 kvadratmeter om jag räknat rätt) stor och ska med hjälp av en kompis bygga ett "våningsplan" i buren. Det kommer att finnas gott om plats för henne då hon är väldigt understimulerad och stressad, och jag kommer lägga in massa saker hon kan klättra i m.m. Jag vet inte riktigt vem som är/kommer bli gladast, hon eller jag? är väldigt taggad ;)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

nadilda
0

#19 Nepps det är inte rätt säknat, orkar inte räkna ut exakt vad det är (jag pluggat matte hela eftermiddagen Flört) Men är väll ca 0,3 kvaderatmeter.

nadilda
0

Jätte göllig hamster Kyss

Frida B
0

#20 säker? hur får du det till 0,3? :o

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

nadilda
0

100 X 100=1,0 kvm, 100 X 50=0,5 kvm, 50X50=0,25 kvm Glad

UlrikaD
0

Om sidorna är 66 och 40cm så blir ytan 0.26 kvm.

Frida B
0

vänta lite… jag har skrivit fel haha… menar kubikmeter… hela buren… haha jag skyller på att jag var trött!

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

nadilda
0

#24 Tack, haha min hjärna har fått dagens dos matte så orkarde inte räkna Tungan ute

50 minuters mattelektion + matteprov + 2 timmars matteplugg Obestämd

Frida B
1

Tog lite bilder på skrutten i buren, både söta och roliga ^^ Hon har blivit väldigt pigg och tam sen hon bytte Bur, nu ser man henne mer uppe än i huset ;) dock så försökte hon rymma nyss (och lyckades nästan) så nu är hon ute och springer i sin boll.. Men funderar på hur jag ska göra med gallret då hon listat ut hur man tar sig igenom gallerspringorna :/ ska sätta en platta över gallret för att se om det hjälper..

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Frida B
1

hmm, hur ska jag komma in här?

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Frida B
2

Jag vet, jag lyfter bort taket!

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Frida B
1

Sådär ja :)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Frida B
1

Men lite för trångt är det allt, ska du inte köpa nytt snart matte? - Jodå det ska jag!

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

FiffiLiina
0

Oooooojjj sicken fining!

MVH FiffiLiina

Frida B
0

#32 hon tackar! :)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

inisklo
0

Roliga bilder av henne.Speciel dom med huset.

Roonja
1

Riktigt fin! :D

Men ta bort plasthuset. Det är verkligen inte bra. Bra att du ska köpa ett nytt! Skrattande

Roonja
0
Odette
0

Himla fin! :')

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Frida B
0

hon tackar så mycket!

#36 ja precis, djuraffärerna i närheten har dock inga i hennes storlek just nu men ska beställa in så det får duga sålänge :/

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Cattii
0

Ett litet tips.. sätt fyrkantsnät över gallret om det är för brett i mellan pinnarna =)

Frida B
0

#39 smart! vart köper man det?

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Cattii
0

Finns i princip på alla byggvaruhus…det köps på rulle men är inte speciellt dyrt. Tror det var 7m för 129 kr när jag köpte nyligen. :)

Frida B
0

#41 oj, jag behöver bara typ en halv meter..

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Cattii
0

Det går att använda till mkt. ;)

FiffiLiina
0

Jag köpte 13 m för 69 kr på jula :)

MVH FiffiLiina