Tips om låda
Tänkte tipsa om en låda för er som har era hamstrar i sådana.
Det är nämligen extrapris på Clas Ohlsson nu och då får man med lock också. Ett lock som låses med spännen på båda sidorna. Det är SmartStore 70.
Den är inte riktigt lika stor som den största Samla-lådan. Men om man tycker att den är stor och klumpig pga att den är så hög (som jag tycker) så är denna riktigt bra.
Den är också helt genomskinlig vilket jag tycker är riktigt bra.
Måtten på denna är 72x40x39 Medans den största Samla-lådan ligger på 78x56x43 (längdxhöjdxbredd) Så det är inte jättemycket som skiljer. Sen så sluttar ju Samla-lådan lite så den är nog mindre i botten, medans denna lådan är i stort sett rak.
Jag har mindre sådana här lådor till en del av mössen. Går bra att skära ut och sätta nät både i locket eller på sidan av buren. Eller båda delarna.
Tänkte bara tipsa ifall någon letar just nu. Själv ska jag skaffa några fler i veckan. Tänkte ha som lekhage till mössen också:)
Så här kan det se ut när två möss sitter och väntar på kvällsmaten. Här har jag satt nät på ena kortsidan.

Men ojdå, man fick visst skynda sig. Gällde bara t.om tisdag.
Åh denna låda skulle ju vara något för två små fuzzykillar som anländer på fredag, som du kanske har hört talats om 
Ska åka till clas ohlssons och kika imorn!
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

#2 Ha, ha, nääää, vad kan det vara för pojkar.
Det var tydligen erbjudande ända till 8 feb, var bara i web-butiken det tog slut imorgon. Såg att de hade extrapris på dem på Ica Maxi också om man köpte två, fast då var de ändå dyrare än ClasOhlsson.
På Ica hade det däremot en sån låda fast med tassar på locket, hur söt som helst. Måste nog ha till torrfoder tror jag:)
Men jag tycker lådorna är skitbra, och jag ska helt klart köpa fler.
Hoppas du inte tappar bort fuzzy-barnen i den stora lådan bara.
Åh funderar på denna lådan! Är den någon som har en bild så man får se hur hela lådan ser ut då den används som Bur?:)
Mvh Emmy
medarbetare på Svenska Hamsterföreningen ifokus ♥
min campbellsuppfödning ♥Eldängens♥
Jag har två sådana Emmy! Tyvärr tycker jag de är lite för små. 
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
Åh okey Hanna!:) Jo dom är ju lite mindre än samla-lådorna:C Men om ni skulle jämföra dessa lådor med samla-låda från ikea. Vilken är bäst? Vet att samla-lådan är större. Syftar på att denna lådan har Hjul, men går hjulen att "låsa fast" så den inte rullar iväg? Om ni förstår min fråga?:) Vilken av samla lådan och denna lådan är mest "transparant"?. Jag har över 2 timmar till närmaste IKEA och Clas Ohlson ligger också en bit bort, så vill helst inte åka dit i onödan ;) hehe
Mvh Emmy
Tack för bilen!:)
Mvh Emmy

Denna lådan är mindre än Samlan. Men den är å andra sidan lägre så den tar inte upp ett helt rum. Jag får inte plats med massor utav Samla-lådor i rummet. Detta funkar. Nackdelen också är väl att den är lite avlång. Jag gillar mer fyrkantigt.
Vet faktiskt inte om hjulen går att låsa.
Denna lådan är mer genomskinlig än samlan.
Denna lådan är mer genomskinlig, som Ulrika sa. ^^
Men jag skulle välja samlan i alla lägen, lådan från clas ohlson har Hjul men de går inte att låsa, har testat. Och sen fick jag alltid hålla på att mixtra med inredningen, och fick aldrig mer än ett Hjul och ett rör i burarna. Och ett hus, och matskålar. Men det var knappt. Kan försöka ta en bild ikväll med samlan och lådan brevid varann så kan du ju se skillnaden, Emmy. 
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
Jag har några sånna! :)
Dock de näst största då jag var i behov av nya burar & jag hade inte råd för dom största
Köpte 2 sånnahär idag!:) Vill bara tipsa om att dom har exakt dessa lådor på Coop, 2 stycken för 249 kr !!!:D Jag blev faktiskt väldigt nöjd med dessa lådor! Jag ska försöka bygga ett våningsplan i varje låda också så att den bli ännu större :)
Mvh Emmy