Spring platta
Jag har en till min tjej, och hon gillar den! Min gick på 95 där jag köpte den. Dom hade den inte hos min djuraffär då.
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Vilken storlek är det? Tyckte det lät ganska billigt så vill också testa att köpa sån, har sett på min djuraffär med dom är cirka 14 cm eller något sådant och kostar 59.. de stora kostar 159
#3 Om du menade mig så är mitt fat mitten-storleken. Tyckte det lilla lät för litet, men mitt passar bra till en dvärg. :) Det är 16,5 cm i diameter.
Finns hos gnagarboden.se men då får man ju betala frakt med.
Mvh,
#4 Jag menade båda :)
Men okej, då får jag väl köpa ett sånt då :D
Jag har en blå såndär till mina två dvärgflickor och dom älskar den, särskilt Bianca ägnar många stunder på dygnet på sitt lilla tefat.
Jag tycker de är sådär faktiskt. Har man för små springer de snätt som ett C och har man för stort tycker jag det tar lite för stor plats. I rasthage är inte mina så intresserade att springa på fat eller i Hjul.
Har så mycket annat i mina burar så det har blivit att jag köper mina stora Hjul jag hänger upp på ena väggen i samlorna.
Men annars är de väl bra. Ganska stadiga, ganska tysta.
Men jag är ändå lite tveksam… De springer och belastar ett penpar mer än det andra tycker jag. Dels för att en del böjer sig lite även om man har stort fat och dels för att det är sluttande. Springer hamstern då åt samma håll alltid kanske det blir knas. Tänk själv o springa i uppförsbacke som dessutom lutar lite åt sidan. Någon hade till och med märkt detsamma för klorna hade slitits mycket mer på det benparet. Men det kanske är inbillning bara. Tror inte det är direkt dåligt. Värt att prova om man anser att man har plats med ett tillräckligt stort.
Hälsningar
/Emma Öhr
Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen ifokus.
Även dvärgsektionsansvarig i ovanstående förening.
Min uppfödning: Vildvittrans dvärghamsteruppfödning
Det jag har ryms väldigt bra i buren. Relativt tyst nu när jag tejpat fast det!
Och jag har tur, för min hamster springer åt olika håll. Ibland åt höger å ibland åt vänster.
Mvh,
Jag har också bara samlor till mina men har byggt mycket hyllplan osv. Sen har jag hellre för stora fat än för små. Hjulen till mina dvärgar är tex 25.
Hälsningar
/Emma Öhr
Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen ifokus.
Även dvärgsektionsansvarig i ovanstående förening.
Min uppfödning: Vildvittrans dvärghamsteruppfödning
ja bättre för stort än för litet :P
http://emmaskaninselar.blogg.se/
Jag har tänkt köpa, men jag vart osäker på storleken. På "min" djuraffär finns det trixie-sorten, men en såg väldigt liten ut (59kr) och en såg väldigt stor ut (159kr). Vart osäker vilken jag skulle köpa :/ Har ju robbar och dom är ju ganska små, men ändå.
Kommer enbart ha i rasthagen, i buren har dom så mycket annat så det skulle mest ta onödig plats. Vilken tycker ni att jag ska köpa?
//Jessie
köp trixie sorten tycker jag jag har den till min guldis och det funkar bra hon springer ibland på den bara så :P
http://emmaskaninselar.blogg.se/
Håller med #8 min hamster springer helt snett i sitt tefatshjul så jag satte in det vanliga istället så att hon inte får ont i kroppen, Men annars brukar hon få springa i det i lekhagen och det tycker hon är jättekul.
//Josephine :)