Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 895 ggr
Sara1214
0

Förslag färskmat?

Jag skulle vilja ha lite förlag på Färskmat.:) 1. Något enkelt mat kan göra.:) 2. Något svårare som tex en festmåltid:) Sedan undrar jag om någon av er har en sån här lekhage för hamstrar? Eller om ni gör en av någonting? Och hur mycket kostade den i så fall?

Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎

jossa5
0

Alla olika grönisar som finns går ju att skära upp oh ge dom. Koka pasta/ris (utan salt), stekt eller rå köttfärs. Utan kryddor då. Fisk ska vara poppis. Och det finns ju alltid Barnmat. Men man får kolla så maten är utan salt. Den maten som är upp till 6 månader är alltid utan salt, så där är det bara att välja. :)
Sen går det ju alltid att plocka ihop lite av varje och ge henne en festmåltid så. Vet inte om det finns nån speciell rätt man kan laga för att ge dom.

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Sara1214
0

Okej:) Barnmat har jag kört på ett tag. Sedan får han grönsaker tex broccoli. Han är inte så förtjust i morot. Men det funkar och han äter det. Men broccoli är en Favvo här. Sedan har jag testat att mixa ihop lite saker och det funka också. Havregryns gröt var en poppis också. Jag ska testa köttfärs. Men jag har hört att man inte ska ge en viss köttfärs. Var den blandfärs man inte ska ge?och nötfärs man får ge? Eller var det tvärt om?

Hamsterlycka
0

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Sara1214
0

Tack båda!:)

Sara1214
0

Kan man variera mycket? Tex att idag äter han pasta oh lite Brocoli. Och i morgon Barnmat,pannkaka? Fattar ni vad jag menar? Kan man variera så mycket eller blir det för konstigt..?

Frosstis
0

Ja variera lite :) Jag har en gallerlekhage och jag tror den kostar runt 200

Sara1214
0

#6Okej:)