Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 348 ggr
[Ökentjejen]
0

Varför har han gått ner 40 gram?:(

Hej,jag har en guldhamster vid namn Totte som är ungefär 1½ år. Han har alltid varit lite mullig och så men för ett tag sedan märkte jag att han hade gått ner lite i vikt,men jag tänkte att det kanske var lite bra eftersom att han har varit tjock;) Det var ändå bara nåra gram.Men igår när jag tog upp honom så märkte jag att han var väldigt liten,jag har inte tänkt på det tidigare och när jag satte honom på vågen så visade den 90 gram! Tidigare har han vägt minst 130 gram.. Han har alltid varit väldigt glad i mat och skulle kunna ära nästan vad som helst,bara det är mat;) Men nu vet jag inte… När jag gav honom gurka igår så tog han dom  i kindpåsarna men när jag kollad ei hans Bur imorse så hade han lämnat dom i ett hörn utan att ha ätit på dom knappt:/

Han är världens snällaste och goaste hamster. Han har aldrig bitits och han kan kan somna i ens famn om man klappar honom på huvudet,eller det är ett måste ifall att han ska sova;) I vilket fall,som sagt har han aldrig bitit mig eller någon annan men igår så började han nafsa lite på mina fingrar,han bet inte men tog ändå mitt finger i munnen.

Varför har han gått ner så mycket? Är han sjuk eller är det att han börjar bli gammal,han är ju ändå 1½ år. Han kommer ifrån en djuraffär också,så generna kanske inte är dom bästa…

Emmny
0

Jag vet inte vad det kan vara men du kan ju ge honom extra fet mat tex Barnmat ;) eller mat som du vet att han gillar. Testa pannkakor och stekt ägg.

Hälsningar Mig och mina hamstrar !

Ha det bra !