Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 1072 ggr
Moast
0

fastna i gallret??

heej! ska skaffa mig en guldhamster och undrar om det är stor risk att dem fastnar i gallret på en gallerbur.. Eller är det mest dvärghamstern som klättrar på galler och såå? (SNÄLLA SVARA!) MÅSTE VETA OM JAG SKA SVARA PÅ EN ANNONS PÅ BLOCKET OM EN GALLERBUR ELLER INTE??

Miik
0

Dem kan börja klättra på gallret om man inte aktiverar dem på rätt sätt. Själv föredrar jag inte en gallerbur. Akvarium är ett bra alternativ, men det kan vara bökigt att städa osv. En dunabur är den perfekta buren om man tycker som mig, lätt att bära och städa. Du hittar säkert en bra duna Bur om det skulle vara ett bra alternativ för dig. Finns många Bur trådar annars där du kan vara med och diskutera bur

Förlägen Med vänliga hälsningar Mika & Oso Vinkar

Emmyz
0

Jag skulle säga att det är individuellt från hamster till hamster. Själv har jag aldrig varit med om att en av mina guldhamstrar har fastnat i gallret eller gjort illa sig eller liknande. Men visst finns det vissa hamstrar som gillar att klättra på gallret. En av mina guldhamstrar älskar att klättra! Och gå "armgång" i taket på sin gallerbur. Men ett tips, passa dig för "höga" gallerburar, utan köp hällre än "låg och stor" gallerbur:)

Men nej, jag tror inte att det är "stor risk" att dom fastnar i gallret och gör sig illa. Men såklart så ska man ha i åtanke att dom KAN göra det.

Förövrigt håller jag med Miik, akvarium och dunaburar föredrar jag framför gallerburar:)

Mvh EmmyBlomma
medarbetare på Svenska Hamsterföreningen ifokus

min campbellsuppfödning ♥Eldängens

Twisted_T
0

Guldisar klättrar på gallret :) Hade hellre satsat på akvarium/terrarium eller duna. Möjligtvis SAMLA låda från Ikea. 130l, men tror de gått ut ur sortimentet eller ska :/ Har två akvarium och en SAMLA till mina 3 hamstrar :)

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

Anix
1

Själv gillar jag inte galler burar dels att dom kan klättra på gallret och ramla ner plus att dom kan börja gnaga på gallret och det kan förstöra tänderna på dom små. Jag rekomenderar dunaburar dock är dom ganska dyra men det är det är det värt. Sen finns ikea SAMLA lådor som är superbra, jag rekomenderar 130 liter.

Här finns en jätte bra artikel om burar:

http://hamster.ifokus.se/articles/4efcfa6c88f4720b48004942-hjalp-vilken-bur-ska-jag-valja?discussions-1

Sedan ska du tänka på att hjulen man får med i burarna är oftast alldeles förlitet för en guldhamster, så här är er en artikel om Hjul.

http://hamster.ifokus.se/articles/4d71513ab9cb46222d062abe-snurrigt-varre-en-artikel-om-hjul?articles-1

Hoppas att det går bra med din blivande hamster! :)

//Anix