död hamster i frysen????!
Hej!! jag var hemma hos min vän för tre veckor sen. Hennes dotter hade då fått en hamster som hon stolt visade upp!
Kom o hälsade på för ett par dagar sen och skulle öppna frysen då säger min vän: öppna du men ligger en död hamster där. jag tänkte hon måste skämta! Jag öppnade aldrig frysen för ville inte se men frågade varför i allsindar den ligger där??! Då sa hon att det var för frusit ute för att gräva ner den i jorden så dom ska göra det när det blir varmare:S
Sen dagen efter köpte hon två nya hamstrar till sin dotter och jag fick kolla på dom, då låg den ena i en JÄTTTTE liten "bur" o den andra i en annan jätte liten "bur" jag frågade varför dom ligger där då sa dottern:tills den stora buren vi bygger är färdig! tyckte riktigt synd om dom… sen var den andra hona o de den andra hane med:S
blir så arg bara och frustrerad…
Att dom la hamstern i frysen var antagligen för att det var för hårt för att gräva ner honom/henne och att om de hade låtit honom/henne stå i rumstemperatur hade hamstern ruttnat. Men ja det är lite smått hemskt..
åh:(
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Jag lägger döda djur i frysen under vintern
Dock i ett eget fack, inte där övrig mat ligger ^^
Vill ge dem en värdig begravning sen när det går att gräva ute.
ok kanske är vanligt men aldrig hört talas om det… tycker bara det känns hemskt på något vis..
#4 Tycker att det känns hemskare att dumpa dem i soptunnan eller så
Vart gör du av dina då?
Har själv en i frysen nu, och väntar på att det ska bli bättre väder så jag kan gräva ner henne. Hon har väl varit i frysen sedan november/december. Har inte orkat ta tag i det om jag ska vara ärlig.
Inte så hemskt som det låter, ellerfall tycker inte jag det.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Hur små var burarna egentligen? Finns ju faktiskt en djurskyddslag som säger hur små burarna minst får vara..
Det är ganska vanligt att man fryser ner döda djur i väntan på att kunna begrava dem. Har aldrig gjort det själv, men i princip alla jag känner som har smådjur gör så.
Så länge den dog innan den hamnade i frysen ser jag inget fel i det.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Min hamster fick ligga i frysen i drygt en månad innan hon begravdes. Det var för att jag skulle åka ut på landet till mina föräldrars gård och gräva ner henne där, och de hade inte möjlighet att skjutsa tidigare. Förstår inte varför man upprörs av det, såvida hamstern ligger i en låda 
Jag har en hamsterbebis i frysen som dog andra natten efter födseln. Är mer vanligt än man tror ;p. Hade inte kunnat slänga den i soptunnan. Känns fullkomligt ovärdigt.
Tycker inte något av de du skrivit är särskilt konstigt :) Det är väl bra att de håller på att bygga en. ny stor Bur.
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur