Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 729 ggr
louisestar9
0

Hittade min sötis!

Jag var på Godhemms zoologiska igår. De visade mig de två hamstrana de hade. Det var två guldhamstrar som var vecka 5 tror jag. De sa att de får hamstrarna från uppfödare och de har helre få som är friska än supermånga som har haft det dåligt. De visade burarna, de va stora och fina med två våningar. (se bilden) det är en sån Bur som jag tänkte köpa. Killarna var friska och fina. De skulle sepreras snart så de inte skulle bråka. Jag tycker det låter helt fanktastiskt. Plus så har de ett hotell om jag ska åka iväg. Jag ska nog ringa för att tinga en av bröderna. Tycker ni detta låter bra? Tack för du läste!

Cool Louise

annakarin_li
0

Vlken fin Bur! Eftersom de tar in från uppfödare så tycker jag det låter som en bra ide. Visst kan man välja de som är "mång avlade" (det har jag gjort), men det tar lång tid och mycket tålamod för att få dem tama sen.

Om du har fastnat för för en hamster och den ser frisk ut så tycker jag absolut att du ska välja den. Lycka till!

panini
0

Bara ett Tips!:

Du borde ta bort plasthuset då det inte är bra för hamstern, och  ta  bort hjulet då det är endast 14cm i diameter! :/

Lycka Till! ;D

Bruden-Mbuti
0

snygg rosa färg på buren.

håller med om att hjulet är för litet samt att plasthuset blir för trångt och varmt till en guldis.

Hjul behöver du inte köpa nu då ungar helst inte ska ha det i början. de bör få växa på sej lite till först.

som hus kan du ta en kornflakes paket el liknande.

att buren har för litet hus och Hjul är inte butikens fel utan de följer med buren från tillverkaren.

tror jag vet vilken uppfödare din hamster kommer ifrån. är det hon då får du en trevlig och rar hamster.

hon brukar sända med info om syskon och föräldrarna.

fråga om det följer med ett släktträd.

vad var det för färger på killarna?

panini
0

#3 Den buren är jättefin! Har en likadan hemma, men den används som sjukbur till gerbilerna om de blir sjuka så.. Men den är helt "naken" förutom vattenflaskan, för allt det andra i plast gillar jag INTE! Det åkte ut ur bure sofort jag kom hem och ligger bara och skräpar i en låda , hyllplan och allt! Bläähh, säger jag bara, det blir bara gnag, gnnagg på allt!!

Nej det är ju inte butikens fel för allt hänger ihop som ett enda paket! :)

louisestar9
0

Jag måste bara säga att jag fick bilden från internet men det var en sån som jag skulle köpa! Huset den röda saken och vqttenflaska medföljer men inte hjulet eller det andra. Han är grå med vita fläckar och han ska nog heta Teo!

panini
0

#5 aha.. hihi

Men, varför har inte jag kommit på namnet Theo innan..*? Hihi, vad trög man är!