Bra hamstermat?
Nu är det så att jag fått reda på att man inte ska ge hamstrar bara hamstermat, utan att man ska ge dom havregrynsgröt och broccoli och sånt, kan alla skriva allt som man kan och ska ge till hamstrar? :)
Har 2 dvärghamsterpojkar som nog är högst 1 och ett halvt år.. jag undrar oxå vad för färg dom är? någon som vet? :) Här kommer en bild på min älskade obelix <3
Ps förresten så åt vi havregrynsgröt till lunch idag och efter jag ätit så gav jag hamstrarna hg-gröten för första gången och dom hade inget problem med att äta det XD
- Redigerat 2021-06-06 11:22 av Herveaux
Är jättedålig på dvärgar men jag skulle tro att den är sapphire.
Sallad, gurka, tomat, groddar, ärtor, broccoli, morötter, ris, pasta, blötmat för katt, havregrynsgröt, Barnmat, köttfärs, kokt ägg. Är det jag brukar ge till mina.
Här finns en tråd:
http://hamster.ifokus.se/articles/4d715ff2b9cb462239070921-tips-pa-farskmat?articles-1
Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se
#1 Eftersom dvärghamstrar och guldhamstrar kommer från olika delar av världen --> olika slags mat i naturen. Gäller denna matlista då dvärghamstrar också? Eller bara guldhamstrar?
För hur kan det inkludera båda arterna om dom kommer från olika delar av världen där det är helt olika temperaturer och klimat, då borde det väl vara olika slags mat därute också? Eller?
En liten tanke från min sida bara ^^ Har funderat på detta länge nämligen!
TS: Jättesvårt att se på din bild vilken färg han har pga blixten. Testa ta några tydligare bilder så kan iaf jag hjälpa dig 
#3 ja fast i naturen kommer ju ingen och sträcker fram en bit köttfärs, eller havregrynsgröt direkt 
Av vad jag hört och läst så kan man ge samma typ av Färskmat men i mindre mängd såklart, men fråga på dvarghamster.ifokus.se för bättre svar 
Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se
Lite av det vi ger våra hamstrar är ju inte "naturligt", men bara man inte har salt eller socker i så kan dom äta det mesta (men ta reda på exakt vad dom kan och vad dom inte kan äta,#1 länka en jätte bra tråd - kolla den )
Havregrynsgröt, Barnmat, kött, broccoli, gurka, morot, majs, sallad, äpple, flingor, ris, pasta, pannkakor, potatis mm.
Inget ska ha salt eller socker i sig.
Hamstern är nog en sapphire med vinterpäls, tror jag ?
Hälsningar Mig och mina hamstrar !
Ha det bra !
#5 Han är en Agouti. :)
MVH Wilma
Ja, nu ser han mer ut som en Agouti :)
Hälsningar Mig och mina hamstrar !
Ha det bra !
#5 Japps, som dom andra sagt, han är en Agouti.
Det hade man nog inte trott på den första bilden ^^
okej tack för svaren :)