Flingans I Am A Star x (Flingans) Albin
Nu sent på kvällen, eller natten om man ska vara exakt.
Såparades Albin och Sockan(Flingans I Am A Star).
(Albin eller Ost som han kallas är inlånad från en vän.)
Sockan är Champange långhår satin (ev umb).
Och Albin är Brunörad rödögd offwhite dominant spot långhår.
Vilket betyder att det blir en kull med bara rödögda och brunörade bebisar. 
Beräknade färger: Offwhite bö rö, champange, caramel rödögd, och om Sockan är umb så kan jag få Silverkoppar(silvermink bö) och koppar.
Jag vet att man helst inte ska para svartbaserat och cremebaserat, men sockans mamma är silvermink och det är just det jag vill ha fram efter sockan. 
Så denna parning är bara för att få fram rödögda. Sockan har mycket, mycket creme bakot. Och även för att se om hon är umb eller inte.
En dålig nyhet kom på samma gång också. Dianthus Singo, creme sö. avled imorse. Min lilla ängel. Vila i frid. 
Tur att det finns något som gör en gladare. 
Parade: 6 september 2012
Beräknad födsel: 22 september 2012
Här är Sockan som väger 220 gram just nu. En fin och kraftig tjej. Fina typ, dock litet lång nog, men Albin eller Ost som han kallas hos sin ägare(min kompis) har riktigt fint huvud, så förhoppningsvis får jag lite fina huvuden också. 
Här har vi en bild på Ost som liten.
Han kanske var 2 och en halv vecka på bilden.
Just nu väger Ost 150 gram
Han är stor och fin.
Men hej på dig! 
Först visste inte Ost vad han skulle göra. 
Sen gick det bättre och han förstod vad han skulle göra.
Duktig liten Ost! 
Och en sista liten sötbild på Sockan. 
Kommer nog bli vackra barn efter dessa två, kan inte bli annat.
Håller tummarna att det tar sig.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Oj, skulle någon kunna ändra rubriken?
Till Flingans I Am A Star x (Flingans) Albin 
#7 Åh, tack så mycket! 
Glömde skriva att Ost är 1 år och 6 månader gammal. 
Han är efter Queens Donna vit sö mö lh och Snövit creme dominant spot lh.
Och Sockan är efter (Flingans) Bluebell Silvermink lh sa och Cocopopz Voldemort rost dominant spot lh 
Åh, underbart fina båda två! :')
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
#10 De tackar! 
I Am A Star är ju så fruktansvärt vacker!
Ska bli kul att se vad för söta ungar det blir :)
#12 Tack, hon är otroligt lik sin mamma Tofflan! Hoppas på en massa mini Sockor i kullen! 

#3 "Hallå, ursäkta. Är det någon som har bruksanvisningen till den här?"
Ååh va fina föreldrar! det kommer säkert att bli hur fina ungar som helst
Mvh Sarah
Ta en titt på min Hundhemsida
#14 Hahah, exakt på pricken Ulrika!
Det ser verkligen ut som han säger så! X)
#15 Tack så mycket! 
Ingen som kan ändra namnet till I Am A Star x (Flingans) Albin ? 
Är det verkligen ingen Medarbetare som är inne på min tråd och kan byta namn till det jag skrev i inlägget över? 
Nu väger Sockan 235 gram. Vilket betyder att hon har gått upp 15 gram och det är 6 dagar kvar tills hon ska föda! 
Lilla tjockisen! 
Oj, håller tummarna för bebisar, en riktigt läcker tjej du har 
Amor vincit omnia
Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens
En sista söt-bild på Sockan som lekt lite med vattenflaskan innan fotograferingen. 

#21 Tack så mycket!
Hon är riktigt underbar min lilla tjej! 
Hon är obeskrivligt vacker!
Hoppas på lika fina ungar som henne!
Mvh Sarah
#24 Tack, det hoppas jag med! 

#25 Skicka pm till en Medarbetare istället. De läser ju inte alla trådar och det är ju inte alltid de är inne alls.
Okej! 
Åh skulle verkligen vilja ha en bebbe från denhär kullen! Champagne är sååå fint! Och med satin på det blir det ju inte heeelt fel, haha!
Justin Bieber - 23/4 13 
#28 Det är bara att mejla ifall du vill ha en champange………kaaaaanske en champange ds satin??! 

Vilka sötnosar! 
Lycka till, hoppas det blir massa friska & fina bebbar!
#30 Tack så mycket! 
Otroligt fina hamstrar
denna kullen måste jag följa utvecklingen på, lycka till!!
http://anettesmousery.weebly.com/
http://kennel-al-shen.weebly.com
http://minarexkaniner.weebly.com
Medarbetare på mus ifokus❤️
#32 Tack så mycket! Det ska bli spännande med en helt rödögd och brunörad kull. Om Sockan är umb så kommer denna kull vara riktigt bra för mig, eftersom det är silvermink( & silvermink bö) och koppar( & mink) jag vill ha fram! 
Åh! Denna kull blev man ju bra sugen på att kidnappa en liten :-*
#34 Det kanske kommer en liten sötnos till dig i fall du är sugen! 
Vet inte om jag har plats :-( men annars så vill jag gärna ha en liten flicka :-D
#36 Okej, det är bara att höra av sig i fall du skulle ha plats för en till! 
#29 ååååh dör! Skulle ju vara helt perfekt till min lilla chokladtjej. :')
Justin Bieber - 23/4 13 
#28 Ja, verkligen! 
En silvermink skulle ju vara väldans fint 
#40 Jag kan bara få silverkoppar.
Men tyvärr så är alla tingade ifall det kommer. :(
#41 Attans :( Men stämmer det att de kan komma silvermink om båda bär på eller är Bö och umb ? Eller har jag fattat fel, är inte så bra på genetik :P
Och rö ^^
Ne, inte direkt, umb är dominant, alltså måste en av föräldrarna vara det för att det ska komma i en kull.
Någon av föräldrarna måsste vara umb, och bära på rö. pp(rö) bb(bö). En silvermink är en ppSgsgeeUu.
Alltså behöver föräldrarna inte bära på bö, om du inte vill ha silverkoppar(silvermink bö). 
Haha jo jag menade att någon av dom måste vara umb, var nog lite otydlig 
Jaha okej tack för svar ! Kanske blev lite OT nu men nu ska ja inte fråga mer 
#45 Klart du får fråga, fast vi kan fortsätta i pm om du vill fråga mer. 
Haha, fattar inte hur du kan allt Ronja! Vi är ju lika gamla och du bah "en silvermink är shhhshjhhgg" och jag bah "EEEEH ursäkta? :D" se dig som en förebild! haha <3
Justin Bieber - 23/4 13 
#47 Hahaha, jag var exakt så, jag fattade inget förut när jag skulle lära mig om genetik!
tex när jag skulle lära mig om vit, att det var 2 anlag silver och så fick jag hem mejl med förklaringar från zvintos(har lagt ner nu). och det ända jag såg var hshshsfvshfsghjsgshglk! Jag fattade absolut inget! 
Hahah, jag har pluggat genetik sen 2010 och det tog ett tag. Fast jag pluggar ju fortfarande.
Men lite har man lärt dig! 
Åh, tack! Jag blir jätteglad när jag får höra det! Jag har fått höra det av några andra också, och man blir så himla lycklig! 
Haha precis! Man fattar typ ingenting! Har lärt mig det mesta om färger, (förutom det där ssaahgggkk haha) alltså vilka färg man inte får para, vad som är dominant, vilka färg som amn komma och man parar vissa färger osvosv.. men har fortfarande myyycket att lära, haha! Längtar väldigt mycket tills jag kan para Wilgot och Estelle, ser fram emot första kullen! Haha inga problem! :) Ja förstår att du har det, man blir alledeles paff när man ser hur mycke du kan, iaf jag blir det :o
Justin Bieber - 23/4 13 
#49 Hahaha! Ja det ska bli en spännande kull, den ska jag följa! 
Hahaha, jag kan alla genotyperna i huvudet, hahah, så jag tyckte inte det var "något". 
Idag vägde jag Sockan, och eftersom jag inte vill hålla henne sista dagen så ställde jag ner vågen i buren och hon vägde nästan 250 gram. O.o Hon är riktigt stor nu!
Vi får hoppas på en maaaassa bebisar! 
Sockan är 1 dag försen, igår skulle hon fått ungarna. Men hon är tjock som bara den.
Så ungarna kommer väll snart! 
Jag hör bebis pip från Sockans Bur. 
Grattis =)
Amor vincit omnia
#54 Tack! 
Grattis! :)
Åh, grattis! :D
Justin Bieber - 23/4 13 
#56 Tack! 
#57 Tack så mycket! 
Grattis! :)
Mvh. Sanne & Djuren
#59 Tack.
Det går inte så bra för Sockan just nu. Hon fick först 4 stycken ungar, och de lever. Men hon har fött 4 efter det och alla har födits döda.
4 lever, men jag ser att det finns kvar bebbar i magen, och det var länge sedan hon födde, så jag är väldigt orolig!
Jag har maserat henne försiktigt över magen och hoppas att de sista kommer ut, som troligen är döda.
Men för övrigt är hon en superbra mamma som tar hand om sina små 4.
#60 Usch, håller tummarna för att hon får ut alla och att de som lever överlever 
Amor vincit omnia
#60 Oj hoppas att hon får ut dom. Har hänt samma med Lumene
. Fortfarande bebisar kvar i hennes mage. Kollar till henne ofta nu, och är beräd på att få åka in.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
#61 Tack! Det hoppas jag med!
#62 Ojdå, jag håller tummarna för henne! Jag är också beräd på att åka in! Sitter vid hennes Bur nu!
Usch, varför ska alla drabbas? Jag håller tummarna för er båda
Amor vincit omnia
Men fy så tråkigt, hoppas hon får ut alla och att allt slutar bra!!
Grattis till bebisarna
#65 Tack det hopaps jag, men det ser inte bra ut för Sockan just nu! 
Jag har troligen glada nyheter, och det är att jag inte känner någon unge i Sockans mage!
Jag tror hon fick ut alla! Det var 6 månader sedan jag hade en guldhamster kull, och jag kan ha fel, men jag känner inga ungar, något tror jag kan vara en unge, men det kändes inte som en unge. 
#67 Toppen!!!! Hoppas du har rätt, håller tummarna för det!
#68 Tack så mycket!
Jag hoppas jag har rätt! 
Åh, hoppas verkligen hon fick ut alla! Vi håller tummarna och tassarna här hemma! 
Justin Bieber - 23/4 13 
Håller tummarna för att hon fick ut bebisarna
Amor vincit omnia
Tack allihopa, jag är superglad ändå, för annars kanske hon mist livet! Och jag vill ha kvar min ängel! även fast det bara blev 4 ungar så är det okej!
Jag är bara glad om hon mår bra!
Håller med, viktigast är att hon mår bra
Amor vincit omnia
Gud va bra att du fick ut dem och att socken mår bra!
Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se
#74 Ja, jag masserade henne 2 gånger, 1 timmes mellanrum mellan. :) Allt verkar gå bra nu! 
Vilken tur!! 
Mvh Sarah
#76 Jaa! 
Tur att allt gick bra! Grattis till bebisarna!:)
MVH FiffiLiina
Grattis till ungarna, skönt att höra att allt gick bra till slut :-)
Mvh Miranda
Slugawoo's Guldhamsteruppfödning
#78 Tack så mycket!
Japp det är tur, hon ser ut att må bra!
#79 Tack så mycket! 
Grattis till bebbarna! 
Vilken tur att allt blev bra tillslut!
#82 Tack tack.
Ja det var tur! 
Hur går det? 
#84 Det går super. Imorgon är de 7 dagar. 
#85 Härligt! :D ser du vilka färger de kan tänkas bli ? :D *nyfiken*
#86 Jag vill ju inte störa dem nu. Men jag fick en kik idag och jag ser 2 silverkoppar/koppar eller champange satiner och 2 ljusa, troligen en silverkoppar/koppar eller champange ds satin och en caramel rö eller offwhite bö rö ds :) Det blev ju bara 4 ungar och jag hade ju 15 i kö. Så alla är tyvärr tingade.
ååh vilka otroligt fina färger
asså jag smälter… Är grymt avundsjuk på dig ronja

Mvh Sarah
#88 Hihi, hoppas nu att det är som jag tror, att sockan är umb och att det är koppar och silverkoppar! :D
Just nu ser det ut såhär:
Flingans One In A Million Offwhite bö rö/caramel rö/koppar/silverkoppar? ds lh satin hane? Stannar?
Flingans Once Upon A Time Champange/koppar? hane? långhår/satin Tingad Emilia, Osts ägare?
Flingans One More Night Champange/koppar? hona? långhår satin Tingad?/Tingad Tina?
Flingans O……. Champange dominant spot långhår satin hona? Tingad Tina?
Det blev ju inte direkt som jag ville. Men jag är glad över vad jag fick ändå. Jag hoppas verkligen att det är koppar jag ser och inte champange. Men jag ser inga ögonringar. :(
Könen är jag osäker på då jag inte burit upp dem, utan bara tittat ner i buren och kollat. :)
Spännande kull :) Ska bli kul att se bilder på dessa sen :)
#91 Ja, nu får jag hoppas att det blir koppar satiner. Fast det ser inte ut som det. Men mycket bilder kommer det komma! 
Spännande med färgerna. :) Ska bli roligt att se bilder på dom sedan. 
//Frida
Så nu är ungarna snart 11 dagar och jag kollat ordentligt vad de har för färger. Jag hoppas jag har tur, för det ser ut som 3 koppar, de 2 helfärgade är annars champange.
Men just nu tror jag de är koppar. 
1. Flingans On My Mind Koppar? ds lh/sa hane: Stannar/Tingad Emilia, Osts ägare?
2. Flingans Once Upon A Time Koppar? långhår satin hane: Stannar/Tingad Emilia, Osts ägare?
3. Flingans One In A Million koppar? långhår satin hona: Tingad Tina
4. Flingans Ones In A Life Time Champange dominant spot långhår hona: Tingad Therese
Det kommer bilder om drygt 3 dagar. 
ååh champange
Mvh Sarah
Hihi, ja det är fint! 
Det ska ju inte stå Flingans Ones In A Life Time, utan Flingans Once In A Life Time. 
åh koppar 
Ja, det är riktigt fint, tycker båda ser ut som koppar just nu. Men hanen glänser faktiskt lite i gråblå, men det gör inte honan. Så vi får se hur det blir. :)
I dag, vid 12 dagars ålder öppnade ungarna ögonen.
Vilket betyder att det kommer bilder, fast bilderna är inte så bra, men ser inte deras starka färger.
Först ut är Flingans On My Mind Koppar dominant spot långhår satin hane som stannar här, vilket också betyder att Sockan är umb eftersom det kom koppar, han ska kallas Tassen, mamma Sockan och mormor Tofflan, hihih ser ni någon likhet i namnen? 
Snart kommer mer bilder, ska bara ut med hundarna först.
aww, så söt
Mvh Sarah
#101 Hihih han tackar. :)
Här kommer Flingans Once Upon A Time som jag är osäker på, han är störst i kullen, han är Champange eller koppar lh satin.
Tingad Osts ägare Emilia. :)
Och här har vi Flingans One In A Million som troligen är koppar lh satin. :) Tingad Tina. 
Och här har vi sista ungen Flingans Ones In A Life Time som är champange dominant spot lh. :) Den ända som inte är satin i kullen och är den lugnaste i kullen än så länge. 
Om koppar satin honan blir ledig är jag galet intresserad!
#105 Ja, hon är riktigt snygg. :) Men om hon är koppar så är hon redan tingad av Pastrys. :) Men är hon champange är hon ledig. :)
Tror jag är lite hamsterkär här borta 
. Nu tycker jag mina kan öppna ögonen. Barnen här hemma har redan flyttar ur boet, alla sov i egen hög när jag kollade till dom imorse. Stora dom blir snabbt. :)
//Frida
#107 Ja, mina var 2 dagar tidigare, vilket jag aldrig varit med om förr, och jag har ju haft 19 kullar. :) Så det var kul att se. :)
Hoppas dina öppnar ögonen snart så vi får se bilder på sötnosarna. 
Hihihi, så gulligt. Sockan är jättesträng och bär in ungarna så fort de kommer ut med en tass ur boet, haha! 
#106 om hon är champagne och blir ledig, hör av dig! 
#108 Lumene är lite slapp på den biten, eller så kan hon inte räkna..
När hon ser att dom smiter ut så springer hon dock efter.
//Frida
#109 Det ska jag. 
#110 Hihih, ja så kan det vara. 

Mm men champagne är väl svart baserat?
Flingans Once Upon A Time
gud vad han va fin
Han hade ju passat utmärkt till mina om han nu är champagne
Får hoppas någon har en champage jag kan låna här hemma sen så jag får in lite mer rö och bö bland mina bebbar 
Amor vincit omnia
* putt * Sååååå söta bebbar 
#112 Ja, det är det, men mamma Sockan(Flingans I Am A Star) är ju champange. 
#113 Hihihi, ja, jag ska göra om parningen mellen Sockan och Ost tänkte jag för att få koppar utan ds. :) Kanske kommer en champange till dig där. :D ;)
#114 Hhihihih, de tackar! 
Ja men tänkte det går ju inte att para med crème ?
#116 Jo, självklart går det, jag har ju gjort det hahah. 
Men…man ska helst inte blanda Svart med creme. Dock är Sockans(champange) mamma Silvermink, och Socken är umb, och hon kan ge koppar och silverkoppar som jag vill ha i min avel. Sockan har nästan bara creme bakåt, och jag ville göra den här parningen för att komma vidare i min avel. :)
Men vad måste jag bara champagne med för att få koppar?
#118 En creme baserad umb, helst rödögd.
Mitt internet krånglar och jag lyckas inte ladda upp bilderna här. Så jag länkar till min hemsida där jag lagt upp alla bilderna. 
Men så söta! Man blir ju minst sagt sugen ;) Tycker mamma Sockan är otroligt vacker! Champagne är så fint.
Justin Bieber - 23/4 13 
#121 Dem tackar!
Hiihihi, ja jag tycker champange är väldigt fint också.
Det är bara att pm:a till Sockans nästa kull med Ost, hahah! 
Gud så fina :) Inte offta man ser koppar och champange, och i satin dessutom.
Antar att du färgbestämde DS:arna efter teckningen (crembaserade brukar ju alltid vara överspottade)? För det verkar ju rätt svårt att se skillnad på de färgerna annars, med tanke på att en är satin och en är det inte. 
#123 De tackar så mycket!
Ne, det är det inte, men förhoppningsvis så kommer det öka sen, det är ju så vackra färger. 
Ja det gjorde jag. Champange ds honan har pannfläck och några få fläckar på kroppen. Sen har koppar ds:en massa fläckar haha. Och om han skulle vara creme istället skulle han ha haft ljusare grundfärg. Så han är koppar. 
Så snygga bebisar!
#125 Dem tackar så mycket! 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nu har jag filmat sötnosarna lite.
Sockan är sin mamma upp i dagen, hahah. Titta bara hur hon försöker vara med i bild, precis som sin mamma Tofflan! X)
Idag får ni tyvärr bara en film, men nya bilder finns på min hemsida om ni vill kolla. 
Men fy så söta!
Haha åh, känner igen mig detdär "JAG VILLLL UUUUUUPPP!!!!" som Sockan körde med haha! Estelle gör det hela tiden
.
Justin Bieber - 23/4 13 
#128 Hihihi, de är underbart söta, men varför jag alltid lyckas spara de minsta i kullarna vet jag inte, hahah. 
Ja, Tofflan är en sån, VILL UPP, VILL STÅ I RAMPLJUSET, SKA VARA LÄNGST FRAM PÅ KORT, hahahah!
Och lika så sin dotter Sockan, hoppas Sockan ungar också blir så. 
Här kommer nya bilder och uppdatering. 
Flingans On My Mind Koppar dominant spot långhår satin hane: Stannar
Flingans Once Upon A Time champange umb? långhår satin hane: Tingad Emilia, Osts ägare?
Flingans One In A Million Silverchampange umb långhår satin hona: Tingad ?
Flingans Once In A Life Time Silverchampange dominant spot långhår hona: Tingad Therese
Flingans On My Mind

Flingans One In A Million

Flingans Once In A Life Time
Sista bilderna för idag då! 
Underbara! 
#134 Hihih, de tackar. 
Ljuvliga
. Once upon a time var riktigt snygg! 
Justin Bieber - 23/4 13 
Åh så söööta! 

Och vad rolig Sockan är haha, gick inte att hålla sig för skratt 
Jag är uppfödare av Rysk vintervit dvärghamster,
Åh vad söta!
haha 3e bilden på One in a million. Hon ser ut att vara lite grinig där. Hur söt som helst dock!

Men Ronja, har du badat dem?
Det är nog bäst att de får komma hem till tant Ulrika så jag får torka rent dem!
#136 Dem tackar, hihi, visst är han! 
#137 Hahah, ja precis, hon är så himla rolig! 
#138 hahahah, ja, hon tog precis in tungan när jag tog bilden! 
#140 Hahah, de har precis börjat nått till vattenflaskan. De tar ju riktigt ingen hänsyn för matbordet heller. Kliver runt i det, tar maten till boet och sover i maten, haha så de ser lite ruffsiga ut! 
Hihi, ja varför inte? 
Men men… olagligt borde det vara att lägga ut såna bilder…Dom finaste bebisar jag sett på länge
suck
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
#142 Hihihihi de tackar, ja, så tänker jag också ibland. Håller med om att sådanna bilder borde förbjudas! 
Nåå Vad Gulliga bebisar :D !!
#144 De tackar! 
Men hjälp vad söta dom är 
Tur för mig (för jag har ganska fullt med smådjur..) att dom alla är tingade
#146 Hihihih! Dem tackar! 
Hahah, ja det var väll tur! 
UNDERBARA RONJA! 
//Fanny 
Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!
'Live, Love and Laugh when you are young'
#148 Hihi, dem tackar så mycket! 
Här kommer glada nyheter och ny info och bilder.
Jag gämnförde Flingans on My Mind(silvermink bö) och Flingans One In A Million(Silvermink bö) med Tofflan(Silvermink) och Sockan(Champange) och On My Mind och One In A Million är helt klart silvermink bö!
Flingans On My Mind Silvermink Bö. långhår satin hane: Stannar
Flingans Once Upon A Time Koppar Dominant spot långhår satin hane: Tingad Emilia
Flingans One In A Million Silvermink Bö. långhår satin hona: Tingad Tina
Flingans Once In A Life Time Silverchampange dominant spot långhår hona: Tingad Therese
Flingans On My Mind

Sista bilderna! :D

Vad roligt Ronja :) Underabara är dom!
Ååååååhhhhh!!
Jag är uppfödare av Rysk vintervit dvärghamster,
verkligen urgulliga! :D
Mvh Miranda
Slugawoo's Guldhamsteruppfödning
#154 ja, jag är superglad. De har lite annan färg i verkligheten, det är svårt att få de bra på bild. 
#155 Ja, nu på Lördag så får du ju träffa dem också! 
#156 Dem tackar! 
Åh, vad jag tycker att dom är fina!!! Har en förkärlek för rödögda djur, tycker att det är så vackert!
I dag är jag bara ledsen att det inte finns kvar nån till mig….
#158 Hihih dem tackar!
Jag ska göra om parningen mellan Sockan och Ost. Det är bara att du skriver upp dig på en liten goding hahah! 
Nya bilder kommer här! 
Flingans On My Mind
Övriga bilder
Bort med er, det är mina ärtor, säger Flingans On My Mind
Gos gos. :)

Seriöst, alla dessa sötnosarna borde ju flytta hem till mig!!
#161 Hahaha! Det skulle ju vara perfekt! 
ulrikaD: Får du ha hamstrar igen? Hur vet du att papovan har försvunnit? Vad har du gjort med alla burar??
Nää Ulrika, till mig, speciellt Champagnerna 
Amor vincit omnia

#163 Varför skriver du som anonym? Och får? Vem bestämmer om jag får ha hamstrar igen förutom jag?
Jag har aldrig haft papova hemma hos mig så det är ju svårt för någonting att försvinna som jag inte har haft.
Men för de som har haft papova så är rekommendationerna att vänta minst tre månader efter att man avlivat sina smittade hamstrar.
Jag avlivade mina friska hamstrar i maj, alltså för snart ett halvår sedan.
Alla burar som mina förra hamstrar bodde i är kastade.
Har du fler frågor angående detta så föreslår jag att du antingen tar kontakt med mig privat eller startar en egen tråd om papova i ditt eget namn istället för att skriva i Ronjas bebistråd.
#164 Det finns bara en champange ds, de 2 andra är silvermink böisar! 
#166 Jo, såg det efter jag skrivit klart
Men hon hade passat utmärkt här hemma 
Amor vincit omnia
#167 Hihih. ja hon är just nu lugnast i kullen. Hon drar sig inte upp i handen som de andra utan när handen är ledig går man försiktigt upp i den och sitter helt stilla och väntar på att matte ska klappa! 
#168 Ohhh, så mysigt, låter precis som Tiana som stannar här hemma från min kull, för hon är också lugnet själv 
Amor vincit omnia
Åå vilka snuttisar
Mvh Sarah
#169 Hiihi! Ja hon såg väldigt mysig ut på bilderna! 
#170 Hihih visst är dem!? 
#171 jag vill ju själv få fram champagne skp 
Amor vincit omnia
#172 Åh, gu så snyggt! 
#173, Ja, därför vill jag ha in mer rö och bö i mina gula och skper
eller åtminstonde bärare 
Amor vincit omnia
#174 Ja! :D Men snart ska jag göra om denna parningen så champange borde det komma igen! 

Åh, dom är helt underbara
#175 Kan du skriva mig på intresse listan över Champagne flicka till mig? Hon ska ju passa hos mina gulingar, gör inget om det är ds, eller satin 
Amor vincit omnia
#177 Gör det nu. 
#178 Super 
Amor vincit omnia
#176 Hihi dem tackar! 

Jag tycker On my mind och One in a million ser ut att vara bö rö sg umb. Tycker mig se kindteckningar på vissa bilder.
Även Once in a lifetime ser ut att vara bö rö sg. Så frågan är om inte Once upon a time också är bö rö sg?
Eller om det bara är bilderna som är alldeles för ljusa och missvisande? ;) Kanske min skärm som även den är för ljus? ;P
På gruppbilderna ser On my mind och One in a million ut att vara bö rö sg umb men på enskilda bilderna ser dom ut som det med kindteckningar.
Däremot tycker jag att Once in a lifetime är bö rö sg ds? För det tycker jag hon ser ut att vara både på enskilda bilderna och gruppbilden. :)
nu är iof min skärm lite felvänd så färgerna kan ju spöka till det lite då. ;)
// Nathalie
#181 där säger du något jag tänkt på länge. Eftersom jag har sett kindteckningar m.m på "silverminkarna". Dock har dessa teckningar försvunnit mer och mer och nu syns de knappt. Men att Once in a life time skulle vara en rödögd choklad kan jag inte förstå.
Men det kan ändå inte gå ihop. Osts mamma var vit sö mö, osts pappa var creme sö ds. Ost är alltså offwhite ds.
Och Sockan är champange umb. Jag vet ju att man kan få viltbaserat om man parar tex en creme som inte bär på svart med en svart som inte bär på creme. Men nu bär ju både Sockan på aa och ee och Ost bär på ee och aa. Så dessa måste ju vara silvermink och så. Men Life time är lite underlig. 
Min mamma trodde bara "kindteckningarna" berodde på att de hade tätare päls där så det blev mörkare på där ibland, och för satinet. 
Det som är konstigt är ju att On My Mind och One In A Million har ögonringar och har exakt samma färg som Tofflan här hemma, förutom att de har en aning brunare nyans.
Life time är på pricken lik Ice angel här hemma, ice angel är ju bö rö sg ds.
Dock är Once Upon A Time helt klart koppar ds. 
Nu har jag diskuterat med Nathalie och vi har kommit fram till att Flingans Once In A Life Time är bö rö sg ds (bbppSgsgDsds).
Men vi är dock osäkta på de andra. Men jag ska ta bilder i dagsljuset på alla imorgon och så får vi se om vi kommer fram till något bra. :) Synd att jag inte pratade om detta tidigare. har redan fått stamtavlorna.
Så här kommer en massa bilder till er, och till Nathalie(mocchino) så vi kan lista ut vilka färger de är. :)
Bilderna är inte redigerade. Detta är Flingans On My Mind. :)
Här ser man ögonringar.
Sötnosen. :) 
Här är han lite mörkare på huvudet.
Lite suddiga, men här ser man Flingans Once Upon A Times färg väldigt bra. :) Tycker han ser ut som Koppar ds. :)

Lilla Millan(Flingans On In A Million) har vit underfärg…hmmm….

Flingans Once In A Life Time är helt klart rö bö silvergrå ds. Ingen tvekan om det i alla fall. :)

Flingans One In A Million och Flingans Once In A Life Time. :)
Här tycker jag ju inte att hon ser ut som silvergrå ett dugg.
Det konstigaste av allt är ju att ifall Flingans On My Mind och Flingans One In A Million skulle vara silvergrå bö rö, varför är de då på pricken lika sin mormor Tofflan som är silvermink?
(jag satt ihop Flingans Bluebell(Tofflan), Flingans On My Mind(Tassen) och Flingans One In A Million en snabbis bara för att få bilderna. :)
Ser ni? På pricken lika! :) 
Och jag är rätt säker på att Tofflan inte är bö rö sg i alla fall. Så vad tror ni nu efter att ha sett bilderna? :)

Ingen som har en minsta liten fundering? 
är inte bra på sånt dära ;) men va fina om e
Mvh Sarah
#186 Hahah, dem tackar! 
Åh herreguuud, de är ju så otroligt fina! Blir bara mer & mer sugen på att skaffa guldisar också, GAH! 
MVH Wilma
#188 Hihi, jag tycker du ska skaffa en guld! 
Jag får helt enkelt erkänna själv. Hittade tippning på On My Mind och Million igår kväll. De båda är rö bö sg umb.
Dom blir bara finare och finare
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
nehmen åååh! vad söta dom är! :D
Hihihi! Dem tackar. 
Nu har Flingans Once Upon A Time flyttat till sin nya ägare!